Toon posts:

Ebay, wat doe je me aan? (verzendkosten en invoerkosten)

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 258387
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Jaren geleden heb ik enorm veel gebruik gemaakt van Ebay. Spullen kopen, verkopen etc. Daarna kwam het allemaal wat stil te liggen omdat ik het hele systeem voor verkopers op Ebay niet aantrekkelijk vond.

Vandaag besloot ik iets aan te schaffen bij een Ebay winkel. Er stond in de advertentie alleen dat er internationaal verzonden wordt en wat de invoerkosten zijn. Prima toch? Mooi dat ze daar duidelijk over zijn en mocht de douane besluiten mijn pakket niet te controleren dan scheelt me dat invoerkosten.

Ik kocht 2 items en heb de verkoper gevraagd dit in 1 doos te stoppen. En daar gaat het mis jammer genoeg.

De verkoper doet zaken met GSP van Ebay en gecombineerde verzendingen heeft Ebay geen boodschap aan. Dat betekent dus ondanks dat er maar 1 doos richtinig GSP wordt gestuurd ik gewoon dubbel moet betalen. :/

Ook de invoerkosten mag ik direct aftikken. Ik begrijp dat wel want hoogstwaarschijnlijk pakt Ebay (als je de transactie via Paypal laat verlopen) daar ook weer marge op.

De verkoper zegt verder niks te kunnen doen, ik mag dus 2x betalen voor 1 doos. :D :o :X

Waarom zijn ze zo onduidelijk over dit beleid en staat het niet duidelijk aangegeven bij de advertenties? Nu kom ik er te laat achter, want ik had natuurlijk nooit zaken gedaan met een verkoper die is aangesloten bij GSP.

Mijn vraag is dus: wie heeft er ervaring met deze manier van verzenden en is er toch een mogelijkheid om geld terug te krijgen?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verkoper moet dit gewoon kunnen https://www.ebay.com/help...combined-shipping?id=4169

Verkoper moet je kunnen compenseren 1x verzendkosten terugbetalen want hij heeft nu 2x de verzendkosten erbij gekregen. En als hij maar 1 pakket aanbiedt bij GSP gaan ze 'm niet twee pakketten in rekening brengen.

Si vis pacem, para bellum

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-03 20:35

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Hoewel ik ook van mening ben dat GSP waardeloos is, zijn altijd mogelijkheden om iets aan te passen. Ook met gecombineerde zendingen.

Moet wel toegeven dat het niet altijd makkelijk lukt. In één geval heeft bij mij de verkoper de spullen opnieuw te koop gezet als één item. Probleem opgelost. Verder wat @42dpi schrijft als hij één pakket aanbiedt betaalt hij maar voor één pakket. De rest kan hij (laten) terugstorten.

Mbt de communicatie ligt het voor een deel ook bij de verkopers. Heb al advertenties gezien met "Free shipping", terwijl je wel degelijk moest betalen (GSP). Antwoord van de verkoper:"Ja, maar dat betaal je niet aan mij."

Verder is het vooraf betalen van invoerrechten helemaal niet zo erg, want als onze douane het moet incasseren betaal je sowieso €6,50 aan administratie kosten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:40
Geld terughalen kan je vergeten, zoals het verwerkt bij de betaling is zoals Ebay het ziet. Hooguit kan je op coulance van de verkoper proberen te spelen.

Gecombineerd zendingen werken wel via Ebay als je maar via de site van dat land gaat, ik heb vaker al via EBay.co.uk dingen gecombineerd gekocht. Dan kan je nl. wel dingen aan je Basket toevoegen, een functie
die in de Nederlandse Ebay ontbreekt.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

jjbstolk schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:22:
Geld terughalen kan je vergeten, zoals het verwerkt bij de betaling is zoals Ebay het ziet. Hooguit kan je op coulance van de verkoper proberen te spelen.

Gecombineerd zendingen werken wel via Ebay als je maar via de site van dat land gaat, ik heb vaker al via EBay.co.uk dingen gecombineerd gekocht. Dan kan je nl. wel dingen aan je Basket toevoegen, een functie
die in de Nederlandse Ebay ontbreekt.
Coulance? dan maak je gewoon melding van de verkoper bij Ebay.

Functie is voor de verkoper, ik kan dit gewoon aanzetten op mijn NL based account. (mijn taalvoorkeur staat alleen op Engels)

Ik heb ook al dingen uit de hele wereld samengevoegde shipping gedaan, alleen gewicht/afmeting zit een limiet aan.

Si vis pacem, para bellum

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:40
Ik denk dat er een verschil is wat mij nog niet duidelijk is. Gaat het om meerdere van het zelfde item of om verschillende items van dezelfde koper?
Meerdere items van dezelfde koper zou inderdaad wel normaal verrekend moeten worden. Daar zou ik dan wel een klacht over indienen.

Maar verschillende items van dezelfde koper is vanuit de Nl Ebay niet mogelijk, waar op andere Ebay sites dan wel een basket/winkelwagen functie aanwezig is.

• Anoniem: 258387
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De verkoper stelt dat hij er niets aan kan doen en dat het via Ebay wordt geregeld. Hij heeft contact gezocht met Ebay en kreeg de volgende tekst:
The Global Shipping Program already provides your buyer with an invoice for all applicable item, shipping, and import charges. Unfortunately, you can't edit these charges, even to offer a shipping discount. When your buyer pays, just ship the item to the US shipping center specified, and the Global Shipping Program will forward it to the buyer. Your buyer will directly pay you the purchase price of the item, plus any domestic shipping cost you specified in the listing.

There is no copy of the invoice sent to me, and they do not specify the amounts of any international shipping or import fee charges
Ik betwijfel of ik hier wel veel verder mee ga komen. Ik denk dat ik mijn verlies hierin maar moet nemen en Ebay voortaan maar links moet laten liggen.

Hij zegt dat hij heeft geprobeerd een nieuwe factuur te sturen maar dat hij toen die tekst kreeg

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 258387 op 08-10-2018 19:18]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:56
Anoniem: 258387 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:17:
Ik betwijfel of ik hier wel veel verder mee ga komen. Ik denk dat ik mijn verlies hierin maar moet nemen en Ebay voortaan maar links moet laten liggen.
Mwa, als koper vind ik Ebay ideaal. Zou er niks op willen verkopen, maar als je iets exotisch zoekt of een dealtje wilt maken is het top. Je moet inderdaad wel op dit soort zaken letten.

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 01:46
Daarom vraag ik bij dergelijke auctions altijd of ze het zonder global shipping program willen aanbieden.
Als bedrijf zijnde kun je helemaal niets met het global shipping program, aangezien je de in rekening gebrachte BTW niet terug mag vragen bij de belastingdienst. Laat dat nu juist het grootste deel zijn van de kosten.

Tot nu toe heeft nog iedere verkoper netjes een nieuwe aanbieding voor me gemaakt zonder Pitney Bowes.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee