Vraag

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
Ik wil dit accespoint via de LAn kabel het bestaande signaal van de Fritzbox 7490 laten versterken. Doel is niet meer te hoeven wisselen van AP's.

Met deze handleiding kom ik er niet: https://www.tp-link.com/nl/faq-227.html

Dan pak je volgens mij via WiFi de versterking terwijl ik juist de LAN kabel wil gebruiken. Ik kom er niet verder mee. Sterker nog, na het instellen kan ik de huidige TP link niet meer inloggen :|

Mijn vraag is of dat wat ik wil eigenlijk wel kan met dit model of dat ik dan een ander apparaat nodig heb.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 18:44
Hoewel je beschrijving wat onduidelijk is (bijvoorbeeld: wat bedoel je met 'versterken'?), vermoed ik dat je van die TP-LINK TL-WR841N een accesspoint wilt maken met dezelfde WiFi instellingen als je Fritzbox. Daarvoor moet je het volgende doen:

1. DHCP server op de TP-Linkuitzetten.
2. UTP kabel van Fritzbox naar LAN poort van TP-Link
3. WiFi instellingen allemaal (SSID/ wachtwoord / encryptie / authenticatie) exact hetzelfde instellen op de Fritzbox en de TP-Link

Hier een heel topic erover: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Overigens, als je nu geen toegang meer hebt tot de TP-Link, raad ik je aan hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen en vanaf daar verder te gaan.

[Voor 21% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-10-2018 20:50]

• the noise
Ja, aanname klopt.
Je beschrijving komt overeen met wat ik ook denk.
Ik verwacht dan dat de TPlink zelf toch geen 'eigen' signaal meer uit kan zenden? Ik zie nu namelijk nog het 'oude' signaal. Echter met IPCONFIG krijg ik op dat 'oude' TPlink signaal wel de IP settings van de Fritzbox.

Met ipconfig krijg ik met wisselen tussen het Fritzbox signaal en het TPlink signaal hetzelfde adres. Zou het dan zo zijn dat ik de TPlink naam moet wijzigen blijkt dan wel :)

• Cpt.Morgan
Ik heb geen idee wat je bedoeld met "eigen" signaal. Een AP send wel degelijk zelf een WiFi signaal uit, en verbind dat dan met het bekabelde netwerk. Alle WiFi instellingen (SSID/ wachtwoord / encryptie / authenticatie) moeten exact hetzelfde ingesteld om soepel te kunnen roamen (automatisch overstappen van je devices), maar zelfs dan komt het soms voor dat devices een tijdje blijven "plakken", verbonden blijven met het zwakkere signaal.

Leg eens uit wat je bedoeld met "Ik zie nu namelijk nog het 'oude' signaal."

Alles je alles hetzelfde instelt, zie je eigenlijk geen verschil meer, behalve het kanaal dan anders kan (en wellicht moet) zijn.

• the noise
Dat 'plakken' hoop ik op te lossen eigenlijk. Net als dat beheer dan ietsje simpeler wordt.

Het oude signaal is 'TPlink' en die naam zie ik nog bij de beschikbare netwerken staan. Komt denk ik omdat de automatische functie in de TPlink niet het SSID ook heeft omgezet. De rest wel want anders zou het gekregen IP ook nog wel verschillend zijn en dat is nu gelijk.

Later vandaag de TPlink maar terug naar fabrieksinstellingen zetten want nu is deze niet meer bereikbaar.

• Cpt.Morgan
Met andere woorden, je hebt dus nog helemaal niet mijn suggesties van eerder geprobeerd. Dat instellen zoals ik het beschreef is iets dat je handmatig doet, geen automagische functie.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@the noise ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• the noise
Cpt.Morgan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:14:
Met andere woorden, je hebt dus nog helemaal niet mijn suggesties van eerder geprobeerd. Dat instellen zoals ik het beschreef is iets dat je handmatig doet, geen automagische functie.
Die auto'vage' functie had ik al geactiveerd voor het openen van een topic. Eerst zelf de opties proberen voor direct te vragen. :)
Later vandaag dus maar resetten en de handmatige stappen doorlopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee