Toon posts:

Welke is beter? Jamo sub s210 of de jamo sub j10?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jack760
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-10-2018
Beste,

Ik kijk al een tijdje rond maar heb me nooit aangemeld, hierbij heb ik me aangeneld en kom meteen met de deur in huis vallen....

Mijn vraag jamo sub j10 of jamo sub s210

Ik wil heel graag iets meer laag hebben dan de oude sony sub die ik heb.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Opstelling van nu is de marantz nr1504 en oude kleine sony front speakers en sony sub.
De front speakers wil ik binnenkort vervangen voor wat anders. Het liefst iets als de jamo s626. Ik wil graag naar zuilen ipv satelliet speakertjes.

Ik luister graag naar muziek maar film op zn tijd is ook te doen met goed geluid. Ik wil niet echt als stoorzender voor de buren zijn en al helemaal niet voor de kids als ze slapen.
Mocht iemand leuke speakers in gedachte hebben dan hoor ik dat ook graag.

Dank voor jullie hulp alvast.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het Grote Subwoofer Topic

[Voor 4% gewijzigd door TBTL op 07-10-2018 15:28]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:22

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Vanwaar die verwijzing? Een specifieke vraag over twee modellen hoeft niet in een verzameltopic omdat het type product overkoepelend is.

Dit topic hoort wel in Consumentenelektronica Aankoopadvies thuis, daar verhuis ik het topic wel heen: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 13:43
Ik verwacht dat de J10 net een klasse hoger is dan de sub 210.
De 210 is echt een instapper!

De J10 heeft een 254mm woofer 10inch, versterkt door een 150Watt versterker met een piek vermogen van 300Watt, met een laagste frequentie van 31Hz gemeten op -3dB

De Sub 210 heeft een 230mm woofer versterkt door een 200Watt versterker maar met een laagste frequentie van 38 Hz.

In het budget segment loont het vaak wel om een speaker te nemen die een fatsoenlijke grootte heeft. Zelf neig ik altijd naar minimaal 10inch als het wat goedkoper moet.

Naast de J10 van Jamo kun je ook nog kijken naar de Klipsch R-10SW.
Dit is ook een prima subwoofer welke denk ik redelijk in de buurt zit van de J10 of misschien net wat beter.
Welilcht kun je ze gaan beluisteren in een winkel!

Daarnaast wil het ook nog wel is lonen om 2e hands een sub op de kop te tikken.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 00:01:
Vanwaar die verwijzing? Een specifieke vraag over twee modellen hoeft niet in een verzameltopic omdat het type product overkoepelend is.
Ik verwees naar dat topic omdat daar in de startpost voldoende informatie staat om een keuze te maken. Ik bedoelde niet dat Jack760 zijn vraag daar kon stellen. Dat was misschien niet zo duidelijk.

[Voor 20% gewijzigd door TBTL op 08-10-2018 13:35]

• Jack760
@TBTL mijn excuses als het in een verkeerde topic is geplaatst. Is de eerste keer dat ik iets plaats 😊.

@NL_Scratch thnx voor je mooie en duidelijke uitleg. Ik denk dat ik ook voor de jamo J10 ga.
Het verschil tussen de sub210 en de J10 is dat de sub210 downfire en de j10 frontfire is. Maakt dat nog wat uit in geluid? Heb wel laminaatvloer. . . . Zag ergens nog een mooie uitleg van iemand van de verschillende soorten subs met veel uitleg, maar ik werd duizelig van het tekst en had alleen maar subwoofers om mijn hoofd draaien dat ik het even niet meer weet 😁.

Klipsch heb ik ook nog naar gekeken alleen kom ik geen witte tegen, helaas.

Ik moet een witte kist hebben ivm overige meubels in huis. Ik krijg straks al ruzie met vrouwtje lief dat er opeens een kist naast de tv meubel staat 🤔 en ik weet van niks😂.

Ik kreeg via via te horen over een bk elec gemini 2 is dat ook iets om mee te kunnen vergelijken?

Het liefst ga ik voor een rel quake mk2 maar die zijn iets duurder dan mijn budget het toelaat.

Of hebben jullie een leuke sub te koop voor mij😉

Alvast bedankt iedereen.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 13:43
Wellicht kun je nog op marktplaats iets 2e hands op de kop tikken.
Anders denk ik dat je met die Jamo J10 een prima sub binnen haalt voor dat bedrag. Wil je weer een stap hoger en wit dan ga je richting het dubbele qua bedrag € 500,00+

• Jack760
Dat denk ik ook @NL_Scratch .

Voor u zal de jamo j10 goed zijn.

Voor nu, dank ik jullie allemaal voor het meedenken 👍
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee