LG heeft zijn V40 ThinQ-smartphone aangekondigd. De smartphone heeft drie camera's aan de achterkant en twee aan de voorkant. Amerikaanse techmedia hebben het toestel kunnen reviewen en menen dat de camera's niet zo goed zijn als die van de concurrentie. De LG V40 ThinQ heeft een primaire camera met f/1.5-lens en maximale resolutie van twaalf megapixels. Die pixels zijn 1,4 micron per stuk. De tweede camera heeft een groothoeklens, net als vorige LG-modellen als de G7 en V30. Die heeft een resolutie van zestien megapixels met 1 micron grote pixels en een f/1.9-lens. De derde heeft een telefoto-lens. De twee camera's voorop bieden een iets verschillende beeldhoek. De drie camera's aan de achterkant bieden ook diverse functies, zoals het nemen van foto's met alledrie de camera's kort achter elkaar, waarna de software die via een animatie aan elkaar plakt. Ook kunnen gebruikers in de viewfinder live het beeld bekijken van alledrie de camera's om het juiste frame te vinden. De V40 ThinQ heeft een 6,4"-oledscherm met een resolutie van 3120x1440 pixels. Het toestel heeft net als de G7 een Qualcomm Snapdragon 845-soc. LG doet daar 6GB aan lpddr4x-geheugen in en 64GB of 128GB aan ufs-opslag. Dat is uitbreidbaar met een microsd-kaart. De accu heeft een capaciteit van 3300mAh. Waar de V30 zich onderscheidt met veel video-functies, lijken die in de V40 ThinQ te ontbreken. De telefoon draait op Android 8.1 en niet op het nieuwere Android 9.0 Pie. Het toestel beschikt net als de G7 over een Google Assistent-knop. Ook de Quad-DAC voor versterking van audio zit weer in de nieuwe high-end smartphone. Onderop is een 3,5mm-jack te vinden, de aansluiting die veel high-end concurrenten inmiddels weglaten. Amerikaanse techmedia hebben de V40 ThinQ al kunnen reviewen. The Verge merkt op dat de camera's niet zo goed zijn als die van concurrenten, maar looft wel de uitgebreide functionaliteit die de drie camera's op de achterkant mogelijk maken. Mr.Mobile vindt de tweede en derde camera 'slechts ok' en meent verder dat de V40 ThinQ een te hoge prijs heeft voor de weinig gepolijste gebruikservaring die het biedt. Android Central raadt gebruikers aan te wachten tot de prijs daalt, omdat hij nu tegenover de concurrentie te hoog geprijsd is. De V40 ThinQ komt in de Verenigde Staten uit voor een prijs van tussen 900 en 1000 dollar. LG heeft bekend gemaakt dat het toestel in ieder geval dit jaar niet naar de Benelux komt.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Mooie Topic start maar nog geen reacties
toestel komt ook niet naar de EU wat ik heel erg jammer vind want ik vind de V30 echt geweldig alleen de camera mag wat beter. Laat dat nu net het geen zijn waar ze bij de V40 weer wat aan gedaan hebben.
Zijn er misschien toch al mensen die er een geimporteerd hebben?

Zijn er misschien toch al mensen die er een geimporteerd hebben?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
-
[Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:12. Reden: Leeg ivm privacy]
Inmiddels is de prijs daar al gezakt tot 479,99 euro. Wie liever rechtstreeks in Nederland besteld, bij Belsimpel voor 528 euro en met bijvoorbeeld een Tele2 Unlimited abonnement 407 euro (blue) of 370 (grey). Met deze prijzen een interessant toestel, zeker wanneer je de notch verbergt, een andere launcher kiest, de Google Camera installeert
Ik zat eerst te denken aan de Oneplus 7 Pro, maar ik vind die curved edges maar niks (bij LG gelukkig minimaal).