Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 16:36

LG heeft zijn V40 ThinQ-smartphone aangekondigd. De smartphone heeft drie camera's aan de achterkant en twee aan de voorkant. Amerikaanse techmedia hebben het toestel kunnen reviewen en menen dat de camera's niet zo goed zijn als die van de concurrentie.

De LG V40 ThinQ heeft een primaire camera met f/1.5-lens en maximale resolutie van twaalf megapixels. Die pixels zijn 1,4 micron per stuk. De tweede camera heeft een groothoeklens, net als vorige LG-modellen als de G7 en V30. Die heeft een resolutie van zestien megapixels met 1 micron grote pixels en een f/1.9-lens. De derde heeft een telefoto-lens. De twee camera's voorop bieden een iets verschillende beeldhoek.

De drie camera's aan de achterkant bieden ook diverse functies, zoals het nemen van foto's met alledrie de camera's kort achter elkaar, waarna de software die via een animatie aan elkaar plakt. Ook kunnen gebruikers in de viewfinder live het beeld bekijken van alledrie de camera's om het juiste frame te vinden.

De V40 ThinQ heeft een 6,4"-oledscherm met een resolutie van 3120x1440 pixels. Het toestel heeft net als de G7 een Qualcomm Snapdragon 845-soc. LG doet daar 6GB aan lpddr4x-geheugen in en 64GB of 128GB aan ufs-opslag. Dat is uitbreidbaar met een microsd-kaart. De accu heeft een capaciteit van 3300mAh.

Waar de V30 zich onderscheidt met veel video-functies, lijken die in de V40 ThinQ te ontbreken. De telefoon draait op Android 8.1 en niet op het nieuwere Android 9.0 Pie. Het toestel beschikt net als de G7 over een Google Assistent-knop. Ook de Quad-DAC voor versterking van audio zit weer in de nieuwe high-end smartphone. Onderop is een 3,5mm-jack te vinden, de aansluiting die veel high-end concurrenten inmiddels weglaten.

Amerikaanse techmedia hebben de V40 ThinQ al kunnen reviewen. The Verge merkt op dat de camera's niet zo goed zijn als die van concurrenten, maar looft wel de uitgebreide functionaliteit die de drie camera's op de achterkant mogelijk maken. Mr.Mobile vindt de tweede en derde camera 'slechts ok' en meent verder dat de V40 ThinQ een te hoge prijs heeft voor de weinig gepolijste gebruikservaring die het biedt. Android Central raadt gebruikers aan te wachten tot de prijs daalt, omdat hij nu tegenover de concurrentie te hoog geprijsd is.

De V40 ThinQ komt in de Verenigde Staten uit voor een prijs van tussen 900 en 1000 dollar. LG heeft bekend gemaakt dat het toestel in ieder geval dit jaar niet naar de Benelux komt.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 845
GPUQualcomm® Adreno™ 630 GPU
RAM6 GB LPDDR4x
ROM64 GB ufs2.1 (uitbreidbaar met MicroSD tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, GPS, 2,4 / 5Ghz b/c/n/ac Wifi
AansluitingenUSB3.0 Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner
Scherm6,4"-oled, 3120x1440px-scherm
Back Camera (1)Standaard: 12MP, 80°, 1/2,6", 1,4μm, f/1.5
Back Camera (2)Telephoto: 12MP, 45°, 1,0μm, f/2.4
Back Camera (3)Wide-Angle: 16MP, 109°, 1,0μm, f/1.9
Front Camera (1)Standaard: 8MP, 80°, f/1.9
Front Camera (1)Wide: 5MP, 90°, f/2.2
Accu3300mAh (verwisselbaar)
KleurGrijs, Zwart
Afmetingen158,8 x 75,7 x 7,6 mm
Gewicht169 g
Prijs900 dollar
Release DatumBinnenkort (VS), Nederland: onbekend
BijzonderhedenExtra goed geluid door aanwezigheid van een DAC, drie back camera's, 2 front camera's

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-10-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-04 22:36

Astennu

-= RX Vega 64 LC =-

Zo te zien nog niet veel eigenaren die zich hier gemeld hebben (nu is het toestel ook pas net in NL verkrijgbaar al waren er van de V10 en V20 wel aardig wat mensen die hem geimporteerd hadden)

Anyway ik heb sinds 1 Feb een LG V40. Ik had hier voor de V30.
Tot nu toe bevalt hij aardig. Hij is een stuk sneller en de camera upgrade is welkom.
Blijft wel jammer dat net als bij de V30 de kleur balans van de verschillende sensoren anders is. En dat je geen offset hebt om die al een beetje bij te stellen. Bij de V30 gaf ik de Wide angle in manual stand gewoon +100/200K en dan klopte hij veel beter tov de main cam. Zou handig zijn als je standaard een extra offset mee kan geven zodat hij bij het wisselen dan 100/200 omhoog of omlaag gaat. En dat je op die manier ook de auto stand kan bijsturen zodat trippleshot beter bruikbaar wordt. Nu zie je daar gewoon te veel kleur verschil tussen de verschillende lenzen.

Het grootste issue heb ik met het scherm. Het is opzich een mooi scherm als het uit staat. Maar als het aan staat klopt er gewoon niets van de kleuren. In geen een van de Presets en ook niet in Expert mode. Ik heb er nog niets van kunnen maken wat tov de V30 klopt.

Sommige kleuren worden heel erg opgeblazen en als ik de saturatie dan lager zet is alles weer flets. Je hebt opzich 5 standen maar 2 is te laag en 3 (neutraal is te hoog).
En soms denk je eindelijk de blans tussen rood groen en blauw gevonden te hebben tot je dan een wit scherm ziet en ziet dat het er dan wel rood uit ziet. Fix je dat weer heb je met foto's het idee dat alles weer te groen is. En zo blijf je bezig.
Ik weet niet wat ze gedaan hebben maar something is off. Zit er ook over te denken de helpdesk te gaan bellen.

Ik gebruik nu de web preset. Maar die is erg flets tov de Cinema stand van de V30. Maar dat is beter dan opgeblazen kleuren. Huid van mensen ziet er uit alsof ze flink onder de bruinings poeder zitten.

Ik weet niet of andere mensen dit ook ervaren?

Astennu wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:16 (16%)

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• marek965
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:01
Hier sinds afgelopen zaterdag ook een V40. Qua scherm geen problemen, kleuren in foto's zijn prima. Ook in vergelijking met mijn oude HTC 10 en de Xperia XZ premium van mijn vrouw. Stand is op auto overigens. Maar misschien ben ik minder kritisch ;). Verder is het een zeer fijne telefoon voor zover ik kan beoordelen in de eerste paar dagen. Stevig, veel opties, geen bloatware. En een beetje tegen mijn verwachting in, een uitstekende batterijduur: 9 sot met alles aan en helderheid op auto. Tot nu toe dus niets te klagen; als ik curieuze dingen tegenkom dan zal ik ze hier posten.

• Jouhki
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14-04 20:06
Nu sinds een lang weekend in bezit van de V40.
Eigenlijk weinig verassingen als je van een G7 komt. Enig vreemd dingetje wat ik nu heb is dat ik op geen enkele manier mijn OneDrive account aan de bestand beheerder app gekoppeld krijg. Dit werkt op de G7 probleemloos maar krijg het niet voor elkaar met de V40. Synchroniseren doet het niet en als ik dan de app afsluit en opnieuw opstart is heel de OneDrive account weer weg. Google Drive doet het wel gewoon goed.

Voor de rest gewoon een goed telefoon die doet wat het moet doen.

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 16:11
Zijn er nog zaken die mensen specifiek getest willen hebben van de V40 ?

...

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08:39
Hier dezelfde vraag.

Ikzelf ben vooral benieuwd naar de camera's.
Verder het in de hand liggen van het toestel en het scherm ten opzichte van mijn huidige XZ3.

Sony Xperia Z3 - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

• supernovae123
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08-04 12:41
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een nieuwe V40. Alles ziet er prachtig uit. Werkt soepel, superscherm. Alleen de fotocamera en film app is zo traag als de spreekwoordelijke dikke stront door een trechter. Zelfs op factory default. Komt ongeveer neer op 1 frame per 5 seconden. Wat zou dit kunnen zijn?

Edit extra info. Het meest rare is nog dat hij op 4k op 60 fps, dus het maximale, prima werkt.

supernovae123 wijzigde deze reactie 09-03-2019 17:56 (14%)

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:13:
Zo te zien nog niet veel eigenaren die zich hier gemeld hebben (nu is het toestel ook pas net in NL verkrijgbaar al waren er van de V10 en V20 wel aardig wat mensen die hem geimporteerd hadden)

Anyway ik heb sinds 1 Feb een LG V40. Ik had hier voor de V30.
Tot nu toe bevalt hij aardig. Hij is een stuk sneller en de camera upgrade is welkom.
Blijft wel jammer dat net als bij de V30 de kleur balans van de verschillende sensoren anders is. En dat je geen offset hebt om die al een beetje bij te stellen. Bij de V30 gaf ik de Wide angle in manual stand gewoon +100/200K en dan klopte hij veel beter tov de main cam. Zou handig zijn als je standaard een extra offset mee kan geven zodat hij bij het wisselen dan 100/200 omhoog of omlaag gaat. En dat je op die manier ook de auto stand kan bijsturen zodat trippleshot beter bruikbaar wordt. Nu zie je daar gewoon te veel kleur verschil tussen de verschillende lenzen.

Het grootste issue heb ik met het scherm. Het is opzich een mooi scherm als het uit staat. Maar als het aan staat klopt er gewoon niets van de kleuren. In geen een van de Presets en ook niet in Expert mode. Ik heb er nog niets van kunnen maken wat tov de V30 klopt.

Sommige kleuren worden heel erg opgeblazen en als ik de saturatie dan lager zet is alles weer flets. Je hebt opzich 5 standen maar 2 is te laag en 3 (neutraal is te hoog).
En soms denk je eindelijk de blans tussen rood groen en blauw gevonden te hebben tot je dan een wit scherm ziet en ziet dat het er dan wel rood uit ziet. Fix je dat weer heb je met foto's het idee dat alles weer te groen is. En zo blijf je bezig.
Ik weet niet wat ze gedaan hebben maar something is off. Zit er ook over te denken de helpdesk te gaan bellen.

Ik gebruik nu de web preset. Maar die is erg flets tov de Cinema stand van de V30. Maar dat is beter dan opgeblazen kleuren. Huid van mensen ziet er uit alsof ze flink onder de bruinings poeder zitten.

Ik weet niet of andere mensen dit ook ervaren?
Kan mij niet herinneren dat LG goede schermen heeft gehad

2018 MBP 15"/iPhone XR/iPad Pro/Galaxy S10/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro

• Astennu

Astennu

-= RX Vega 64 LC =-

F. Scaglietti schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:17:
[...]

Kan mij niet herinneren dat LG goede schermen heeft gehad
Ik denk dat het niet zo zeer het scherm is maar meer de afstelling. En het probleem dat het wide gamut schermen zijn en sommige beelden dan SDR zijn terwijl het scherm HDR kan weergeven. Dan raken de kleuren uit balans.

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Astennu schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:12:
[...]

Ik denk dat het niet zo zeer het scherm is maar meer de afstelling. En het probleem dat het wide gamut schermen zijn en sommige beelden dan SDR zijn terwijl het scherm HDR kan weergeven. Dan raken de kleuren uit balans.
Dat is mijn punt juist, het lijkt er op dat de toestellen niet individueel worden afgesteld.
Voor mij persoonlijk is het niet erg maar jij merkt dat blijkbaar wel.
Dit valt trouwens ook terug te zien bij andere toestellen die een LG scherm gebruiken.

2018 MBP 15"/iPhone XR/iPad Pro/Galaxy S10/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro

• Astennu

Astennu

-= RX Vega 64 LC =-

F. Scaglietti schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 00:07:
[...]

Dat is mijn punt juist, het lijkt er op dat de toestellen niet individueel worden afgesteld.
Voor mij persoonlijk is het niet erg maar jij merkt dat blijkbaar wel.
Dit valt trouwens ook terug te zien bij andere toestellen die een LG scherm gebruiken.
Ik had er bij mijn V30 geen last van. De G4 was wel erg blauw maar verder was dat scherm opzich ook prima.
Bij de V40 zijn de kleuren dan voor mijn gevoel overstaturated al moet ik zeggen dat ik er nu wel wat meer aan gewend ben dan eerst.

Ik vind het verder een erg prettig toestel.

Astennu wijzigde deze reactie 12-03-2019 02:53 (3%)

• CrimInalA
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12-04 10:47
-Tov de G7 , is de notificatie LED verwijderd en in de plaats een selfie camera gestoken . klopt dat?
-G7 scherm met booster aan is superhelder . In felle zon en met donkere zonnebril perfect leesbaar . Hoe helder is het scherm van de V40 ?
-Werkt koppeling in de wagen met rSAP ?
-De versies die in Europa verkocht worden zijn allen dual sim ? (USA lijkt single sim te zijn)
-Hoe is de stabiliteit van cellular data met 2 actieve 4G simkaarten in het toestel ? (is in mijn G7 namelijk absoluut belabberd . single sim goed maar dual sim 4G trekt nergens op)

CrimInalA wijzigde deze reactie 24-03-2019 16:42 (19%)

• Jouhki
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14-04 20:06
Valt mij eigenlijk nu pas op dat sinds 2 weken de locatie bij het maken van foto's niet meer bijgevoegd wordt.
Het heeft dus gewerkt en nu opeens niet meer... :?

Telefoon aantal malen opnieuw opgestart. Ik heb de data en cache van zowel de camera app als de galerij app
verwijderd. App machtigingen van zowel de camera als de galerij app verwijderd en weer toegevoegd.
Maar het helpt niet.

Iemand nog een idee hoe dit op te lossen?
Een complete factory reset vind ik wel weer gelijk heel rigoureus en heel erg tijdrovend. :|

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
CrimInalA schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:40:
-Tov de G7 , is de notificatie LED verwijderd en in de plaats een selfie camera gestoken . klopt dat?
-G7 scherm met booster aan is superhelder . In felle zon en met donkere zonnebril perfect leesbaar . Hoe helder is het scherm van de V40 ?
-Werkt koppeling in de wagen met rSAP ?
-De versies die in Europa verkocht worden zijn allen dual sim ? (USA lijkt single sim te zijn)
-Hoe is de stabiliteit van cellular data met 2 actieve 4G simkaarten in het toestel ? (is in mijn G7 namelijk absoluut belabberd . single sim goed maar dual sim 4G trekt nergens op)
Ja, er is geen notificatieled aanwezig. Wel heb je zo'n always-on scherm wat ik zelf prettiger vind werken. De notificatieled van mijn Sony gebruik ik alleen om te kijken of ie al klaar is met laden.

Het scherm vond ik helder genoeg, mijn Sony XZ3 kan nog wat helderder, maar in de volle zon moet die van de V40 goed genoeg zijn.

Geen idee, weet niet wat rSAP is :P

Volgens mij zijn ze allemaal dual sim ja.

Niet getest, had maar 1 sim tot mijn beschikking.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True