Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Je ziet hier dus de twee balken. Bovenaan een van de tegels van de wasmachine. Het regelwerk is waar het gips van het badkamerplafond tegenaan zit.
De rechterbalk zou een van de twee balken worden waar ik graag de wasmachine en boiler op wil neerzetten.
De balken er tussen zou ik dan iets van 155 hoog maken zodat je ze makkelijk met balkdragers aan de lange balken vast kan maken.

Nadeel bij deze constructie is wel dat het plaatselijk iets sterker is en niet over de gehele breedte van je vloer.
Ik zou er gewoon een 75x175 tussen plaatsen met daarover een plaat multiplex of zo.
[ Voor 43% gewijzigd door Ernemmer op 06-10-2018 11:11 ]
Je hoeft geen muur te slopen, je moet gewoon 2 balkdragers aan de bestaande muur schroeven en dan de nieuwe balk daar inleggen.CurlyMo schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:03:
[...]
Punt is dan alleen dat ik er weinig mee opgeschoten ben. Ik wil namelijk het "technische" gedeelte van de zolder verplaatsen zodat we op de plek van de wasmachine in de toekomst een trap kunnen maken. Enige andere optie is om de wasmachine op noord te zetten en de boiler op zuid. Maar aangezien de badkamer en alle water afvoeren ook noord zitten, is het logischer om daar het hele spul naartoe te verplaatsen. Anders worden de waterleidingen of de afvoer weer een stuk langer.
[...]
De reden is dat ik nog nooit een muur hebt gesloopt voor het plaatsen van een nieuwe balk en ik me daar dus (nog) niet prettig bij voel.
Beetje zoals onderstaand idee.
https://www.gyzs.nl/blog/...tigen-met-een-balkdrager/
[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 06-10-2018 15:10 ]
Omdat ik in een goede bui was:D.deJong schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:02:
Ik ga er eigenlijk van uit dat de klus geklaard is en benieuwd naar de foto’s 😉

WP deel gaat nog even duren en komt op een andere plek op zolder. Wasmachine staat nu op 20mm multiplex die vastgeschroefd zit op twee balken. Verder geen extra versteviging.
Leidingen moet ik ook nog verplaatsen zodat ik de wasmachine een slag kan draaien.
[ Voor 7% gewijzigd door CurlyMo op 13-04-2019 19:54 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7eT3q9I9MSqo6hUl6ZPSBOdc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p42nOGTwDDfOI0UT0ftKZ5wS.jpg?f=user_large)
Boel is vervolgens zo afgewerkt:
Multiplex > Ondervloer > Grenen houten vloer > Wasmachine mat > Boiler