Eltax boxen, is't wat ? En anders ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb laatst een bescheiden nieuwe HiFi-Set gekocht :

Sony TA-FE370 (2 x 70 Watt)
Sony CDP-XE570
Sony ST-SE370

En daar zoek ik nog 2 leuke boxen voor. Ik luister voornamelijk Rap, HipHop en Jazz. De verkoper probeerde me nog bijpassende Sony boxen aan te smeren, maar die vielen me in vergelijking met wat ik nog meer gehoord had, bar tegen.

Dus ik zag in verschillende andere topics iets over Conrad, en in die gids staan ook op bladzijde 288 3weg Eltax Symphony zuilen, van 299,95 per stuk. Ziet er wel leuk uit, vindt ik, maar is het ook wat, of is het het afreizen naar een luisterstudio niet waard ?

Suggesties voor andere boxen zijn ook welkom, maar let op, ik heb niet meer als 750 gulden liggen. Ik weet het, dat is absoluut niet veel, maar de rest van mijn instalatie is ook behoorlijk budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28988

Eltax is niet slecht hoor.

Tja als je t op zeker wil spelen moet je sowieso gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Kijk eens aan, wat een donders snelle reactie ! Dat luisteren vindt ik zoiezo al een goed plan, want smaken verschillen nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Mijn inziens is Eltax een beetje tricky.
In alle eerlijkheid, ik heb ze nog nooit thuis uitgeprobeerd/geëxperimenteerd, sterker nog, ik heb ze nog nooit gehoord. Maar het lijkt mij alsof het een merk is dat goed en professioneel uitziende speakers wil maken uit goedkopere onderdelen. High end low budget speakers als het ware. En soms kunnen de resultaten verassend zijn, althans, zo hoor ik wel eens, maar zoals men tegenwoordig zegt; 'blazen' kunnen ze denk ik niet.
Maargoed, dat is slechts mijn bekrompen visie of gevoel, hoe je het ook wilt noemen. In ieder geval moet je ze zelfs eens even gaan luisteren. En niet zomaar even luisteren, maar echt een duurtest, zodat je meteen weet waar je aan toe bent. In winkels als de megapool kun je altijd wel even testen, op minimaal volume, maar eenmaal thuis kom je er achter dat je nieuwste aankoop niet echt veel kan hebben en er al gauw vervorming optreed wanneer je de volumeknop een jengel geeft.
Tip van de week: ga niet uit van de specs, maar ga waar je ook maar kan even luisteren naar speakers binnen je budget.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Het voordeel van die Eltaxen is dat ze niet erg duur zijn.

Ik heb er ook twee van staan en echt ze geven een heel net geluid in combinatie met mijn Rotel versterker.

Maar ga ze lekker zelf luisteren (Richer sounds in Amsterdam is echt een prima zaak daarvoor, veel plezieriger dan die nare Megapoel zooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Oké, zijn er dan eventueel nog andere boxen aan te bevelen, mochten die Eltax boxen tegenvallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4390

Missions klinken erg goed, ook veel awards in de wacht gesleept enzo. Magnat klinkt voor dat geld wel aardig en misschien iets van JBL of B&W ?

www.jlb.com
www.mission.co.uk
www.bwspeakers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29338

Oude Philips Speakers moet je nemen heb er nu 6, 2 disco boxen van 100 watt geloof ik en klingt wel 10x zo hard als een vriend die 1000 watt heeft mijne klinken ook veel helderder vind vroeger maakten ze gewoon goede speakers nu ook nog wel maar betaal je dik voor........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Vroeger was allen beter? Sorry, maar ik ben het echt niet met je eens. Da's toch geen advies?

Boxen kunnen ook harder en helderder klinken door de versterker he... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56
Ik v/d week chario's gehoord (syntar 200t), ben er helemaal weg van, echt geweldig geluid, je moet echt es wat van dat merk gaan luisteren, heel mooi muzikaal geluid maar ook mooie laag, je moet alleen even kijken welke in je budget passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Op vrijdag 20 juli 2001 19:01 schreef Lynx_Seymour het volgende:
Oude Philips Speakers moet je nemen heb er nu 6, 2 disco boxen van 100 watt geloof ik en klingt wel 10x zo hard als een vriend die 1000 watt heeft mijne klinken ook veel helderder vind vroeger maakten ze gewoon goede speakers nu ook nog wel maar betaal je dik voor........
6 boxen? 10x zo hard?
ga es een fatsoenlijke stereo opstelling luisteren met mooie boxen (power ain't all), echt veel mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Ik ben eens een beetje gaan rondneuzen, en kwam op het volgende setje : Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/m73.gif

Mission

m73 loudspeaker

Typical price £ 199.90 (ongeveer 750/800 gulden) per pair

Die vind ik qua uiterlijk mooi, en dat is belangrijk, want al klinkt het nog zo mooi, als het lelijk is, zet ik het niet in mijn kamer. Heeft iemand soms ervaringen met deze set boxen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 07-05 00:25
eltax, tja valt mee, het is iig (vaak) beter dan de meeste standaard boxen die je bij van die vaste componenten stereos krijgt. Ik heb hier 2 eltax surround boxen staan op een sony stereo, ze hebben een piek van 65 watt en ik moet zeggen dat het geluid goed is. Alleen de oren van JvS en JAG zouden er waarschijnlijk ruis in horen ;)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 07-05 00:25
HEt zijn leuke boxen voor 'gewone' muziek liefhebbers met een niet al te groot budget. Ik vrees dat de echte audiofielen er weinig brood in zien...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Op vrijdag 20 juli 2001 15:46 schreef MisterDon het volgende:
Het voordeel van die Eltaxen is dat ze niet erg duur zijn.

Ik heb er ook twee van staan en echt ze geven een heel net geluid in combinatie met mijn Rotel versterker.

Maar ga ze lekker zelf luisteren (Richer sounds in Amsterdam is echt een prima zaak daarvoor, veel plezieriger dan die nare Megapoel zooi)
ja ga naar richard is goedkoop en goed lees ook voor de grap ff de folder is LOL :P

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Op zaterdag 21 juli 2001 02:29 schreef MGSNK het volgende:
HEt zijn leuke boxen voor 'gewone' muziek liefhebbers met een niet al te groot budget. Ik vrees dat de echte audiofielen er weinig brood in zien...
Goed geschikt voor mij dus, ik houd van muziek en heb wienig te besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Inderdaad waarschijnlijk prima geschikt voor je, maar ga naar een behoorlijke zaak, heb in je hoofd wat je wil uitgeven, leg aan de verkopers uit wat je wil en wat je aan aansturende apparatuur hebt.

Zit je bij een beetje goede toko, dan hebben ze natuurlijk niet precies dezelfde versterker en CD speler, maar wel redelijk vergelijkend.

Ga luisteren!!!!!

Natuurlijk heb je een setje CD's mee uit de genres die je veel zult draaien (house, Nederlands, Klassiek, voor mijn part schlagers :) ).

Kijk niet naar de namen en hoe mooi de boxen eruit zien, ga alleen maar vergelijken.

Neem daaruit de box die je het meest aanspreekt.

Ik heb precies hetzelfde gedaan. Daarom heb ik zo'n vijf jaar geleden mijn Eltax Symphonies aangeschaft. Ze waren niet heel erg duur en klinken (naar mijn maatstaven, en daar gaat het toch om bij audio-apparatuur!) heel erg goed. Wellicht maken ze ook baggerspullen; daarom zeg ik niet dat het merk per definitie top of bagger is.

Succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ow... heel ff.... je hebt het over Conrad.... Prima tent, maar ik zou er NOOIT speakers kopen, domweg omdat je ze niet kunt horen.

Geef er dan alsjeblieft en paar tientjes meer aan uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Op zaterdag 21 juli 2001 02:18 schreef -polle- het volgende:
Ik ben eens een beetje gaan rondneuzen, en kwam op het volgende setje : [afbeelding]

Mission

m73 loudspeaker

Typical price £ 199.90 (ongeveer 750/800 gulden) per pair

Die vind ik qua uiterlijk mooi, en dat is belangrijk, want al klinkt het nog zo mooi, als het lelijk is, zet ik het niet in mijn kamer. Heeft iemand soms ervaringen met deze set boxen ?
Moet je eens gaan kijken aan de chario syntar 200t, lijken qua uiterlijk veel op die missions:
Afbeeldingslocatie: http://domino.ibm.it/dp/engchario.nsf/libreria/tutti/$file/S200TOWER.gif
Geluid is heel muzikaal, heel erg mooi imho. De prijs ligt ook rond de 800. Maar ga luisteren, je komt toch waarschijnlijk terug met iets anders dan je in gedachten had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 06:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 21 juli 2001 02:18 schreef -polle- het volgende:
Mission m73 loudspeaker

Heeft iemand soms ervaringen met deze set boxen ?
Ik heb ze gehoord, en vond ze wel ok. kosten normaal 500/stuk geloof ik. Ze zijn nu in de jullie uitverkoop overal 400 per stuk, voor zover ik het gezien heb. Mooie speakertjes wel.
Op zaterdag 21 juli 2001 02:27 schreef MGSNK het volgende:
eltax, tja valt mee, het is iig (vaak) beter dan de meeste standaard boxen die je bij van die vaste componenten stereos krijgt. Ik heb hier 2 eltax surround boxen staan op een sony stereo, ze hebben een piek van 65 watt en ik moet zeggen dat het geluid goed is. Alleen de oren van JvS en JAG zouden er waarschijnlijk ruis in horen ;)
dat zal wel los lopen. Ik kan goedkope dingen ook wel waarderen, als het voor het geld maar mooi is. Alleen sommige dingen kunnen voor het geld veel beter.

Chario Syntar200T is ook een van mijn favo speakers, alleen gaat dat hier niet zo. Want ze zijn een heel stukkie duurder dan die Mission.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1354

Bij een goede audio-verdeler breng je gewoon je versterker-cdspeler-enz... mee, en dan laat je je eigen muziek spelen in hifi-set, aangesloten op verschillende boxen.

Vraag dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Op zaterdag 21 juli 2001 12:39 schreef McBain het volgende:
Bij een goede audio-verdeler breng je gewoon je versterker-cdspeler-enz... mee, en dan laat je je eigen muziek spelen in hifi-set, aangesloten op verschillende boxen.

Vraag dit.
Ik heb inderdaad een afspraak gemaakt, zodat ik met eigen versterker en cd-speler kan komen luisteren

Mensen, allemaal bedankt voor de adviezen, en als ik er aan denk zal ik mijn keuze nog in deze topic plaatsen, misschien dat sommige mensen dat op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Op zaterdag 21 juli 2001 12:11 schreef JvS het volgende:
Chario Syntar200T is ook een van mijn favo speakers, alleen gaat dat hier niet zo. Want ze zijn een heel stukkie duurder dan die Mission.
Bij Hifi Studio City in Enschede staan ze voor 848,- per stuk, is dat een beetje normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:46

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 21 juli 2001 17:00 schreef Ritch het volgende:

[..]

Bij Hifi Studio City in Enschede staan ze voor 848,- per stuk, is dat een beetje normale prijs?
Ik ben vanmiddag bij Staffhorst hier in Utrecht geweest. Daar stonden ze voor onder de 800 in de zomeruitverkoop (weet niet precies meer hoeveel). Ik kwam in eerste instantie om de Tannoy's R2 en R3 te beluisteren. Echter de openbaring van vandaag was het prachtige geluid wat er uit de Chario 200T kwam. Waar het de Tannoy's in hoge tonen ontbrak vulde de Chario's deze wel mooi aan. Deze luidsprekers staan nu bovenaan mijn lijstje. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 06:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij stassen:
CHARIO SYNTAR 200 TOWER 690
Best wel heel erg goedkoop...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:13

JT

VETAK y0

Eltax heeft gewoon hele mooie luidsprekers voor het geld. Meer wil ik er niet over zeggen want dat is waar het op neer komt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13640

Neem de Bose 301 dan, mischien nog een Sub erbij, ga maar luisteren.

http://www.bose.com/home_audio/music_speakers/301/images/pil_301.jpg
Kosten dacht ik 680,- ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Bose....

Veul voor weinig als je het mij vraagt.

(Bose staat toch voor Belachelijk Overdreven Spenderende Ellendelingen? :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30707

wow, ik moet het voor het eerst zo'n sinds mijn eerste posting (paar dagen geleden hoor) met JVS eens zijn. :) Chario maakt errug mooie speakers. Overigens zal het jvs misschien ontschoten zijn, of misschien gaat het ervan uit dat je alles topics leest, maar hij heeft ergens anders de Chario Syntar 100s aangeraden á 300 piek per stuk. Ook ik heb deze speakers beluisterd en ze klinken jammie. Heel mooi laag voor zulke mini-speakertjes.

Zorg wel voor goede stands/meubels voor de boxen. De bijbehorende zijn 200 piek per stuk. Ik meen dat ook de 100s de neerstralende woofer heeft van zijn grotere broers, dus ff oppassen. BTW de grotere broer van de 100, de 100T is zo'n 600 piek p/s de laatste keer dat ik keek, die zal ook wel in prijs gedaald zijn nu. Wel moet ik zeggen dat ik die luidspreker er gek genoeg in het laag achteruit vond gaan tov van de 100, maar dat kan aan mij liggen. Laat het even weten, als je toevallig naar Charios hebt zitten luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 21:13

JT

VETAK y0

Op zondag 22 juli 2001 02:06 schreef playa het volgende:
Neem de Bose 301 dan, mischien nog een Sub erbij, ga maar luisteren.
en kotsen :r :D

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19604

Als je toch voor de Eltax gaat zou ik kiezen voor de liberty serie ipv de symphony. Gewoonweg omdat de Liberty serie betere kritieken ontvangen heeft dan de Symphony serie. Liberty 5+ kreeg 5 sterren van What!Hifi. Maar ga zelf luisteren ...

Ik heb de Liberty 5+ zelf ook in combinatie met de Yamaha AX-396 versterker en de CDX-396 Cd-speler.

Het zijn wel kolossale dingen hoor, en ze hebben de ruimte nodig... Maar prima geluidje vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Zoals beloofd hier de uiteindelijke keuze :

De

Mission M73

Luidsprekers, waarvan op de pagina 1 van dit topic een plaatje staat. Ik vond deze boxen een zeer goede bass hebben, wat met mijn muzieksmaak wel goed uitkomt. Verder waren ze in de aanbieding, en zien ze er redelijk goed uit.

Kosten : 389 gulden per stuk, 10 meter kabel en spikes gratis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 27-07-2020
Tja als jij er tevreden mee bent ok...maar heb je wel eens anderen gehoord?? (en spikes krijg je altijd bij mission)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Op zondag 29 juli 2001 21:41 schreef hervaz het volgende:
Tja als jij er tevreden mee bent ok...maar heb je wel eens anderen gehoord?? (en spikes krijg je altijd bij mission)
Ja, klopt, de spikes zaten in de verpakking. Ik heb zeker naar andere boxen geluisterd, maar zoals te lezen viel had ik wel een budget waar ik in wilde blijven. Het zijn zeker niet de neusjes van de zalm, verre van dat, maar ik ben er zeker tevreden mee :).
Pagina: 1