Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eerste Game PC maximaal €1200.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Klok88
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10-06 19:06
Vanuit het werk kan ik met korting bestellen bij Paradigit.nl, dus het is voor mij belangrijk dat eventuele aanpassingen aan mijn build, bij hun ook te koop zijn (want dit blijkt nogal te verschillen per webshop).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik het systeem gaan gebruiken om te gaan gamen. Voornamelijk Path of Exile (vooral CPU heavy) en daarnaast dan voornamelijk Rocket League, Siege, GTA en zou graag de nieuwe COD willen spelen. Ook zou ik graag wat Virtual Machine spul gaan doen. Denk bij het laatste echt heel basic.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb zelf maximaal €1200 in gedachten. Dit is echt het systeem zelf, ik heb hulp bij het in elkaar zetten van de kast, en heb al een toetsenbord/muis e.d.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen. Ik ben van plan om dit alles te gaan doen op een 1080p/144hz monitor (deze heb ik nog niet aangeschaft, ook omdat ik lees mbt freesync e.d wat mij dan niets zegt, en wil eerst duidelijk hebben welke monitor uiteindelijk het beste bij mijn build gaat passen, dus tips zijn welkom.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik op dit moment aan een 1070 TI voldoende heb (ook ivm het budget). Echter zijn er daar meerdere modellen van (MSI etc), en heb ik geen idee welke ik nu het beste kan pakken. Het liefst een 500GB SSD en 16GB ram.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta eigenlijk voor alles open. Als het maar gewoon goed draait, en ik gewoon rustig een spelletje kan spelen. Ik heb altijd Intel gehad bv. in mijn laptop, maar als een ander net zo goed draait, is intel bijvoorbeeld geen must.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefst gewoon een standaard kast. Geen vreemde poespas. Geluid maakt mij niet heel veel uit, omdat ik voornamelijk een koptelefoon op zal hebben. Uiteraard moeten de katten niet denken dat er een straaljager door de woonkamer komt zetten. Energiezuinig heeft dan mijn grootste voorkeur.

Ga je overklokken?
Ik denk dat ik dit niet in de planning heb staan. Wellicht wel bij de videokaart (wil graag wel de optie open houden indien mogelijk).

Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog nooit zelf iets samen kunnen stellen, en heb eerder een build van de Mediamarkt gehad, en daarna een laptop. Dus geen idee wat eigenlijk wel/niet bij elkaar past. En of er wellicht betere opties zijn in het zelfde (of goedkopere ;) ) prijssegment. Dus eigenlijk zijn alle tips welkom.

Mijn eigen horror build :D

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 277,95€ 277,95
1MSI B450 Tomahawk€ 106,50€ 106,50
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 448,-€ 448,-
1Corsair Carbide 100R Standaard€ 46,90€ 46,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,05€ 25,05
1Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 162,50€ 162,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.234,85

[Voor 4% gewijzigd door Klok88 op 04-10-2018 22:51]

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01:03

g0tanks

Moderator CSA
Dit geheugen is een stuk sneller (3200 vs 2400 MHz) voor dezelfde prijs: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

Daarnaast zou ik investeren in een betere voeding met 80 Plus Gold-certificaat zoals pricewatch: Corsair RM550x (2018) of pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

B450 moederbord is beter geschikt en nieuwer en behoeft geen update. MSI tomahawk is een goed ATX bord.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Klok88
g0tanks schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:44:
Dit geheugen is een stuk sneller (3200 vs 2400 MHz) voor dezelfde prijs: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

Daarnaast zou ik investeren in een betere voeding met 80 Plus Gold-certificaat zoals pricewatch: Corsair RM550x (2018) of pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Ripjaws hebben ze helaas niet bij Paradigit, dus dan maar een paar tientjes extra. Thanks, ik had er niet eens op gelet.
Hackus schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:27:
B450 moederbord is beter geschikt en nieuwer en behoeft geen update. MSI tomahawk is een goed ATX bord.
Deze heb ik nu ook even geupdate. Ook dank hiervoor!

Vraag ik me nu alleen af, heb ik die extra CPU koeler nodig die ik bij mijn wishlist heb geplaatst?

[Voor 4% gewijzigd door Klok88 op 04-10-2018 22:53]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Klok88 koelt wat beter en is stiller(sowieso low-speed al) maar je kunt het ook zonder doen, en nadien toevoegen.

deze ram heeft para wel, en werkt ook pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

[Voor 45% gewijzigd door Hackus op 04-10-2018 23:00]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Klok88
Hackus schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:56:
@Klok88 koelt wat beter en is stiller(sowieso low-speed al) maar je kunt het ook zonder doen, en nadien toevoegen.

deze ram heeft para wel, en werkt ook pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
In dat geval laat ik de koeler er gewoon bij zitten.

Wellicht een domme vraag, en misschien dat jij het wel weet, ik heb nu dus die 3200MHz ram, echter staat er bij op de website; ''We kunnen geen compatibiliteit garanderen met alle systemen; Deze modules moeten op eigen risico geïnstalleerd en gebruikt worden.''.

Enig idee of alles in de bovenstaande lijst compatibel is?
Voor ik morgen een bestelling plaats en blijkt dat sommige onderdelen niet met elkaar werken.
Zou wel weer typisch zijn in ieder geval. _/-\o_

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:36
Neem de Corsair RM550x 2018 ipv de Seasonic. Dan heb je tenminste een voeding zonder uitvalverschijnselen.

De 100R is geen geweldige behuizing om een systeem van €1200 in te stoppen. Weinig ruimte om de kabels weg te werken zodat ze de airflow belemmeren die al niet zo goed is oa omdat er slecht één casefan wordt meegeleverd. Met https://www.paradigit.nl/...75r/20885515/product/3109 heb je een veel betere behuizing.

Overigens kan je nog flink besparen op de cpu door de 2600X te nemen. In de OP zie ik geen reden voor een 8 core. Dan heb je meer aan de hogere kloksnelhied van de 2600X

[Voor 70% gewijzigd door Uszka op 05-10-2018 08:02]

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 12-06 08:34
Enig idee of alles in de bovenstaande lijst compatibel is?
Je kan op de site van het moederbord controleren of je ram en cpu passen

https://www.msi.com/Motherboard/B450-TOMAHAWK/Specification

Steam: Deathscythe

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01:03

g0tanks

Moderator CSA
Uszka schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:20:
Neem de Corsair RM550x 2018 ipv de Seasonic. Dan heb je tenminste een voeding zonder uitvalverschijnselen.
Ik heb zelf de Seasonic en dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Een snelle Google hierover levert mij niets op. Can you elaborate? :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:36
Neem Voeding advies en informatie topic - Deel 34 eens door. Het staat er vol mee.
Er is zelfs een persbericht over gemaakt die op aanvraag van Seasonic weer verwijderd is. https://tweakers.net/ext/f/R3dFLsg02whpY4H4JjosUIWP/full.png

De Seasonic heb ik in mijn testsysteem en ben problemen icm diverse videokaarten tegen gekomen. Hierover heb ik contact met Seasonic maar ze willen maar gedeeltelijk meewerken om het probleem op te lossen. Op mijn vraag hoe het dan kan dat een 6 jaar oude 450w van hetzelfde merk probleemloos draait met die kaarten krijg ik geen antwoord, die vraag wordt zelfs volkomen genegeerd want ik heb hem meerdere malen gesteld.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Klok88 Met de Hyper geven ze dat niet aan ?
Veel shops willen hun zelf indekken denk ik.
Het is gewoon compatible, en staat ook in de lijst van MSI

Jammer dat je aan Para zit, ze zijn met veel een stuk duurder, en dat kan nog wel niets opleveren die korting

[Voor 26% gewijzigd door Hackus op 05-10-2018 10:03]

• Klok88
Uszka schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:20:

De 100R is geen geweldige behuizing om een systeem van €1200 in te stoppen. Weinig ruimte om de kabels weg te werken zodat ze de airflow belemmeren die al niet zo goed is oa omdat er slecht één casefan wordt meegeleverd. Met https://www.paradigit.nl/...75r/20885515/product/3109 heb je een veel betere behuizing.

Overigens kan je nog flink besparen op de cpu door de 2600X te nemen. In de OP zie ik geen reden voor een 8 core. Dan heb je meer aan de hogere kloksnelhied van de 2600X
Mbt de behuizing heb je eigenlijk een goed punt. Dat was mijn startpunt, maar na me er wat in te hebben gelezen, lijkt me dat inderdaad een betere keus, dank.

De reden voor de 2700 is eigenlijk puur voor de ''toekomst''. Op dit moment gebruik ik de pc voornamelijk om te gaan gamen, maar wellicht dat ik op een later tijdstip toch wat anders er bij wil gaan doen (misschien video's editen e.d voor YouTube als hobby/oefening).
Hackus schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:57:
@Klok88 Met de Hyper geven ze dat niet aan ?
Veel shops willen hun zelf indekken denk ik.
Het is gewoon compatible, en staat ook in de lijst van MSI

Jammer dat je aan Para zit, ze zijn met veel een stuk duurder, en dat kan nog wel niets opleveren die korting
En eens, zo'n vermoeden heb ik ook, maar om de gok te nemen was me iets te gortig :P
Inderdaad, na een double-check, zal deze gewoon compatibel moeten zijn.

En eens, erg frustrerend om aan 1 shop gebonden te zitten. Maar zit met de pricewatch ongeveer €150 onder de Paradigit prijs, en die korting haal ik er dan wel ruimschoots uit. Anders had ik het mezelf inderdaad wat gemakkelijker gemaakt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True