Microsoft .NET: review voor Tweakers.net?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik kwam net op een aardig ideetje (IMNSHO ;) ). Ik vind het jammer dat .NET door veel mensen wordt beoordeeld op de verkeerde punten.

Technieken als Hailstorm en dat MS paspoort gebeuren zorgen voor een onterecht slecht imago van .NET naar mijn mening. De technische kern van .NET is (zeer?) goed te noemen (en jullie kennen mij als Java Platform aanhanger).

Misschien is het daarom leuk om een review te schrijven voor de front-page van Tweakers.net, waarin de nadruk ligt op de technische aspecten van .NET en minder op de (op sommige punten twijfelachtige) toepassingen en Visual Studio .NET.

Wellicht dat hierin ook ingegaan kan worden op de (zogenaamde?) platform onafhankelijkheid en (zogenaamde?) standaardisatie van .NET. Hierbij is het Mono project uiteraard ook interessant.

Ik heb zelf aardig wat kennis in huis over C#, IL, dynamische code generatie en SOAP in .NET Remoting. Ik weet minder van ASP .NET en VB .NET.

Mijn idee is dus om met z'n allen (althans, enkele geinteresseerden met ruime kennis van bepaalde punten) een goede review van de techniek achter .NET te bakken die een frisse kijk op dit framework oplevert. Wellicht dat we de review ook in het Engels kunnen vertalen om buitenlandse bezoekers te trekken.

Goed idee?
Wil je meewerken?
Wat kan/wil je doen?

Kom maar op! :)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Goed plan !!
Ik weet wel iets van VB maar om dit te gaan vergelijken met VB.NET e.d. gaat me iets te ver..

Ik wil iig wel meewerken om de nieuwe OFFICE gewoon te testen..

edit:
Foutje..

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

ik vind het een zeeeeer goed initiatief

heb zelf geen ervaring met .net whatsoever dus kan helaas niet meehelpen, maar weet wel dat er iig een zeer dankbaar persoon is dan >:)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-05 14:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Lijkt me ook wel interessant :) .

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmmm, je had toegang moeten krijgen tot ons onzin forum, is net ook een kleine discussie aan de gang over .NET.

Misschien c/p ik straks wat punten daaruit (maar voor dingen van MrX en Arien kan ik dat niet zonder het te zeggen doen).

Was naar aanleiding van dit inzichtje :)

Maar wat jij precies bedoelt, een review (door iemand die wel weet wat ie zegt, ik zal geen namen noemen :+ ), zal heel nuttig zijn imo (zeker ook op de frontpage).
Alleen het goedpraten van de twijfelachtige toepassingen van VS.NET is dan denk ik niet nodig, aangezien velen VS.NET nou juist het prachtigste vinden aan .NET :+

Ik ben zelf overigens ook erg geinteresseerd want ik weet er nog te weinig van.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-05 16:54
Ik vind het een heel goed idee, ik zou er nog wel wat meer over willen weten. Ik heb wel het artikel uit de C'T over .NET gelezen en dit leek me bijzonder goed, misschien heb je daar nog wat aan.(C'T 07/08-2001, geloof ik)

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

mbravenboer: Goed idee?
Wil je meewerken?
Wat kan/wil je doen?
Goed idee.
Ehm... okay. :)
Ik kan niets, maar wil wel iets. :P

• 23JUL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01-2022

23JUL

Trapped In Causality

Vraag is:
wat vind je bijvoorbeeld van de TAO/Amiga SDK?

.NET is mooi.
Maar dat vind ik van elke nieuwe taal.

Talen zijn leuk.

Namelijk.

Verwijderd

23JUL: .NET is mooi. Maar dat vind ik van elke nieuwe taal. Talen zijn leuk. Namelijk.
.Net is geen taal.

Verwijderd

tomato: Hmmm, je had toegang moeten krijgen tot ons onzin forum, is net ook een kleine discussie aan de gang over .NET.
Ik discussieer voorlopig alleen. :'( <edit> Niet meer dus. :) </edit>
Misschien c/p ik straks wat punten daaruit (maar voor dingen van MrX en Arien kan ik dat niet zonder het te zeggen doen).
Je plakt maar wat je kopieren kan. :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik vind het een prima idee.
Zolang je er maar niet meer dan 116 reacties op krijgt :+

Als het klaar is, breng ik je desnoods wel in contact met Femme (die het dan kan posten) of iemand anders.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Uit de voorlopige resultaten van de enquete blijkt dat dat er vrij veel belangstelling is voor devartikelen.

Dus als iemand nog iets interessants (howto's, algemene info e.d.) te vertellen heeft over z'n favo progtaaltje dan willen we dat ook zeker wel plaatsen als de kwaliteit goed is.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 09:07 schreef Femme het volgende:
Uit de voorlopige resultaten van de enquete blijkt dat dat er vrij veel belangstelling is voor devartikelen.

Dus als iemand nog iets interessants (howto's, algemene info e.d.) te vertellen heeft over z'n favo progtaaltje dan willen we dat ook zeker wel plaatsen als de kwaliteit goed is.
Ik had het ook eerlijk gezegd wel verwacht :) Er is genoeg animo.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een devzone met codebase, howto's e.d. zou een vette uitbreiding zijn op Tweakers.net.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 09:20 schreef Femme het volgende:
Een devzone met codebase, howto's e.d. zou een vette uitbreiding zijn op Tweakers.net.
IDD :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

goed idee, maar het kan alleen werken als het een beetje gecoordineerd wordt. En een forum als codebase gebruiken werkt IMO niet zo goed. zoals eigenlijk ook al gebleken is met de codebase thread van ACM destijds.
wat misschien ook kan is een knop voor de mod, add to knowledge base, of zoiets en op die manier thread's beschikbaar maken voor een aparte search.

samengevat: een codebase & howto's etc zijn erg interessant maar ik zou dat niet via het forum doen. maar via de frontpage oid

Verwijderd

Goed plan !
Coordinatie is ook een goed plan !
.NET roeleert plaatselijk inderdaad zwaar, lijkt me best leuk om daar eens iets over bij te dragen....

:z gunda

• mbravenboer
tomato: Hmmm, je had toegang moeten krijgen tot ons onzin forum, is net ook een kleine discussie aan de gang over .NET.
Ik discussieer al genoeg over .NET ;) . Maar uh, onzin forum ken ik niet?
Was naar aanleiding van dit inzichtje :)
Ik ben erg benieuwd. Ik heb al erg veel meningen over die actie (en de port naar FreeBSD) gehoord. Ik ben benieuwd hoe er daar over is gediscussieerd.

Misschien dat het verstandig is om eerst een flink stuk volkomen objectief de techniek van .NET uit te leggen. Daarna kan er dan aandacht besteed worden aan onze (en de heersende) mening over zaken als Mono, FreeBSD port, standaardisatie, C# enzovoorts
Alleen het goedpraten van de twijfelachtige toepassingen van VS.NET is dan denk ik niet nodig, aangezien velen VS.NET nou juist het prachtigste vinden aan .NET :+
Hum daar zeg je wel iets waars ja :) . Het is eigenlijk mijn bedoeling om .NET helemaal uit te kleden en de allerdiepste technische opzet ervan uit te leggen. Dit in tegenstelling tot de meeste artikelen die de toepassinge van .NET uitleggen. Over het algemeen geeft dit weinig inzicht in .NET.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
Taradino: het artikel uit de C'T over .NET
Ah, bedankt voor de tip. Kan nooit kwaad om het even door te lezen :) . Helaas heb ik al een tijdje geen abo meet op de C'T ;( .

• mbravenboer
Femme : Uit de voorlopige resultaten van de enquete blijkt dat dat er vrij veel belangstelling is voor devartikelen.
Dat is een uitermate interessante uitkomst :) . Wellicht binnenkort een review over Java 2 Platform 1.4 :) ? . Misschien dat andere mensen zin hebben om reviews te maken over PHP onderwerpen?

XML is misschien ook een zeer dankbaar onderwerp om eens iets over te vertellen. Veel mensen begrijpen er weinig van. Een kleine uitleg kan een hoop goedmaken :) .

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

heb je echt tijd over mbravenboer :? ;)

• mbravenboer
Arien: Ik kan niets, maar wil wel iets. :P
Wellicht dat je beta muggenzifter wilt worden? ;)

• mbravenboer
wasigh: heb je echt tijd over mbravenboer :? ;)
Voor leuke dingen wel ;)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 20 juli 2001 10:17 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Voor leuke dingen wel ;)
authorize me dan even over ICQ ;),

Wat is het precieze voordeel van .NET? Wat is de verniewing. Wat is de meerwaarde? dat heeft niemand me nog uit kunnen leggen ;)
dat mag je me uitleggen in je verhaal ;)

• mbravenboer
Zijn er al mensen die concreet kunnen zeggen dat ze een deel kunnen bijdragen?

Dit uiteraard vooral op het gebied waar ik minder verstand van heb: ASP .NET.

Uiteraard zijn mensen die kennis op andere punten hebben ook welkom. Een aantal reviewers van de review ;) zijn ook handig misschien. Het is bij zulke artikelen belangrijk dat er geen fouten instaan...

• mbravenboer
wasigh: Wat is het precieze voordeel van .NET?

dat mag je me uitleggen in je verhaal ;)
Ah, ik wilde al beginnen ;)

Verwijderd

Ik wil de reviews wel testen op hun communicatieve degelijkheid.

Komt m'n studie nog van pas, en ik weet er ook nog wel iets van..

Tomato :P

Verwijderd

Ik wordt een bezoeker ok? :+

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik ben al lange tijd bezig met het ontwikkelen in .NET en ik werk met C#. Ik zou zeker wat over ASP.NET kunnen bijdragen. Daarnaast ben ik ook thuis in Web Services, Win Forms, XML, .NET enterprise server en nog veel meer, maar dat zien we later nog wel. Ik ben in ieder geval zeker bereid om een bijdrage aan het artikel te leveren. We moeten dan eerst maar even een goede opzet maken over hoe het artikel in elkaar gezet moet worden.

Als het veel is kunnen we het misschien in delen verdelen? Of een deel over de functionaliteit van .NET, een deel over de ontwikkeling ervan etc.

Sorry, ik draaf alweer door ;) Maar count me in..

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

mbravenboer: Wellicht dat je beta muggenzifter wilt worden? ;)
De makkelijkere posten waren al bezet? :P

Mail maar. :)

• mbravenboer
ErectionJackson: Ik zou zeker wat over ASP.NET kunnen bijdragen. Daarnaast ben ik ook thuis in Web Services, Win Forms, XML, .NET enterprise server en nog veel meer

Als het veel is kunnen we het misschien in delen verdelen?
Dat klinkt goed :)

Misschien dat we even aan moeten kijken hoeveel er te vertellen valt. Mijn hoofddoel is het uitleggen van de IL, compilatie naar native code, standaardisatie en platform onafhankelijkheid. Als dit veel tekst in beslag neemt kunnen we misschien aparte reviews maken van:
- C#
- ASP .NET
- XML (algemeen)
- XML toepassing in .NET

Wat lijkt jullie beter? 1 lange review met alle onderwerpen of meerdere reviews, waarbij er misschien dieper op zaken in kan worden gegaan.

Het is denk ik wel belangrijk dat het ook duidelijk kan worden voor mensen die geen of weinig ervaring met programmeren hebben.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Op vrijdag 20 juli 2001 14:35 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Dat klinkt goed :)

Misschien dat we even aan moeten kijken hoeveel er te vertellen valt. Mijn hoofddoel is het uitleggen van de IL, compilatie naar native code, standaardisatie en platform onafhankelijkheid. Als dit veel tekst in beslag neemt kunnen we misschien aparte reviews maken van:
- C#
- ASP .NET
- XML (algemeen)
- XML toepassing in .NET

Wat lijkt jullie beter? 1 lange review met alle onderwerpen of meerdere reviews, waarbij er misschien dieper op zaken in kan worden gegaan.

Het is denk ik wel belangrijk dat het ook duidelijk kan worden voor mensen die geen of weinig ervaring met programmeren hebben.
Je vergeet VB.net!
Ongetwijfeld zullen een hoop mensen hier zeggen: 'Dat is niet interessant ofzo' maar ik denk dat er veel mensen ivm hun werk hier mee werken (ik iig). En VB.net heeft wel erg veel coole nieuwe functies.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 14:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 20 juli 2001 14:35 schreef mbravenboer het volgende:
Zo diep mogelijk op de zaken ingaan lijkt me wel het meeste intressante (anders zou je bij wijze van spreken het marketing verhaal van MS kunnen copy-pasten ;) ) dus zal het waarschijnlijk meerdere reviews worden, of, als de lengte van de tekst een beetje redelijk blijft, het opslitsen in delen zoals bij de andere reviews ook gebeurt (maar waarschijnlijk zal het wel te lang worden dan als je diep op de zaken in gaat).

Lijkt me in ieder geval erg intressant :)

Exact expert nodig?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Toevallig had ik gisteren er het met Daniel en Floris over.
Er zijn nu 2 onafhankelijke users bezig met een Codebase site.
Een ervan vroeg mij of dit op t.net servers kon draaien, en Daniel en Floris keurden het beiden goed.

Als ik vanavond weer thuis ben, tik ik er wel wat meer over, als een los topic.

• mbravenboer
msturm10: Je vergeet VB.net!
Oeps ja klopt :) . Ik had hem wel eerder genoemd, maar was hem inderdaad vergeten.

Verschillende reviews lijken dus de voorkeur te hebben... Ik zal eens over de opzet van de eerste review nadenken.

Verwijderd

Wat dacht je van een vergelijking tussen mono en .net?

• mbravenboer
ultimate: Wat dacht je van een vergelijking tussen mono en .net?
Dat zou heel interessant zijn. Maar helaas bestaat Mono nog helemaal niet. Er kunnen alleen gissingen gedaan worden naar de portabiliteit en mogelijkheid van Mono en .NET.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Zoiets heb ik een jaar geleden al voorgesteld , maar jammer genoeg nooit iets mee gedaan.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Is er van dit initiatief nu iets geworden ? Kan nergens op tweakers een review vinden van ASP.NET, ADO.NET, ... Zou het jammer vinden als dit voorstel nooit uitgewerkt is geraakt, het leek anders zeer leerzaam.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 09:13:
Is er van dit initiatief nu iets geworden ? Kan nergens op tweakers een review vinden van ASP.NET, ADO.NET, ... Zou het jammer vinden als dit voorstel nooit uitgewerkt is geraakt, het leek anders zeer leerzaam.
Ik denk ook niet zozeer dat het gaat om dat soort technieken maar meer om het compilatie proces, de runtime omgeving, bytecode etc. En dat verschillende talen weer naar dezelfde bytecode kunnen compileren.

erg oud topics trouwens :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Ik kan wel een artikel schrijven over Delphi.NET :+of een andere leuke taal :+ :)

[ Voor 21% gewijzigd door alienfruit op 01-07-2004 09:25 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 09:13:
Voor zover ik weet is die review er nooit gekomen. En aangezien ASP.Net 1.0 + SP's, ASP.Net 1.1 + sp's en tig artikelen over de tekortkomingen, technieken, toepassingen zijn verschenen, lijkt een review over ASP.Net we een beetje overbodig. :)

Zelfs ASP.Net 2.0 / .Net Framework 1.2 begint al redelijk uitgekauwd te raken, zodat een review hiervan ook al redelijk laat is om op de FP te plaatsen. :)

Omdat dit topic redelijk oud is en daardoor waarde mist en hooguit verwarring kan veroorzaken, gaat deze dicht. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.