Beste mensen,
Ik ben een beginner in PHP en probeer de sinus, cosinus en tangens te plotten in een tabel. Dit is al redelijk gelukt alleen treft mij nog één probleem. Bij de tangens van 90 en 270 graden is deze oneindig. Ik zou graag in de cel van de tangens bij 90 en 270 graden willen weergeven dat deze oneindig is.
Ik heb geprobeerd een IF/ELSE te plaatsen bij het berkenen van de tangens en bij de ECHO van de grafiek alleen geeft mij dit een (unexpected "{" bij de IF/ELSE lijnen.
Hopelijk kan iemand mij helpen
...
XAMP
Sublime Text
Firefox
...
Ik ben een beginner in PHP en probeer de sinus, cosinus en tangens te plotten in een tabel. Dit is al redelijk gelukt alleen treft mij nog één probleem. Bij de tangens van 90 en 270 graden is deze oneindig. Ik zou graag in de cel van de tangens bij 90 en 270 graden willen weergeven dat deze oneindig is.
Ik heb geprobeerd een IF/ELSE te plaatsen bij het berkenen van de tangens en bij de ECHO van de grafiek alleen geeft mij dit een (unexpected "{" bij de IF/ELSE lijnen.
Hopelijk kan iemand mij helpen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <html> <heading> </heading> <body> <?php echo "<table border=1>"; echo "<tr>"; echo "<th>hoek<br>(graden)</th><th>sinus</th><th>cosinus</th><th>tangens</th>"; echo "</tr>"; for ($hoek=0; $hoek <= 380 ; $hoek++) { echo "<tr>"; $rad=$hoek * M_PI / 180; $s=number_format(sin($rad),2); $c=number_format(cos($rad),2); $t=number_format(tan($rad),2); echo "<td>$hoek</td><td>$s</td><td>$c</td><td>$t</td>"; echo "</tr>"; $hoek=$hoek+1; } echo "</table>"; ?> |
...
XAMP
Sublime Text
Firefox
...
[Voor 8% gewijzigd door blauwblauw op 03-10-2018 20:42]