Toon posts:

RAM niet stabiel op opgegeven snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:29
Gegroet allen, ik heb 2 weken geleden de volgende PC gebouwd:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 142,95€ 142,95
1ASRock Fatal1ty X370 Gaming-ITX/ac€ 119,-€ 119,-
1In Win Chopin Zwart€ 94,50€ 94,50
1Acer ET241Y Zwart€ 135,28€ 135,28
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 159,50€ 159,50
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 86,40€ 86,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 737,63

Als het geheugen draait op 3200MHz (opgegeven snelheid van corsair) krijg ik regelmatig verschillende BSOD's, reboots en zwarte schermen. Toen heb ik de snelheid verlaagd naar 3134MHz en nu draait hij wel gewoon stabiel.

Nu is het verschil natuurlijk niet zo groot maar ik heb de ram-module natuurlijk gekocht voor 3200MHz. Ik heb al wat uren gegoogled maar kan geen eenduidige oplossing vinden. De één heeft het over voltages, de ander over latencies en timings en weet ik veel wat. Ik wil het geheugen natuurlijk niet beschadigen want het is m'n duurste component. :'(

Hebben jullie misschien tips/tricks om het stabiel te krijgen? Zonder de boel kapot te maken.

Ram voltage is nu 1,35v
Alle software incl BIOS is up to date.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heel strict is 3200MHz een overclock, en wordt het niet gegarandeerd door AMD, maar je zou eens kunnen proberen om het voltage iets te verhogen naar 1.36~1.37V en kijken of het dan wel stabiel is.

C:\>_

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:27

Tens

fits the description

Niks mis met het geheugen, je zit buiten de specs van je Ryzen te werken.
het verschil tussen 3134 en 3200 zal best meetbaar zijn, maar er echt iets van merken doe je niet.

Er zijn hier een paar topics over de Ryzen, daar staat best info over wat te doen als je het beslist wilt proberen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Stoeptegel5
Vinnie schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:45:
Heel strict is 3200MHz een overclock, en wordt het niet gegarandeerd door AMD, maar je zou eens kunnen proberen om het voltage iets te verhogen naar 1.36~1.37V en kijken of het dan wel stabiel is.
Ik ga het proberen :)

• Stoeptegel5
Tens schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:49:
Niks mis met het geheugen, je zit buiten de specs van je Ryzen te werken.
het verschil tussen 3134 en 3200 zal best meetbaar zijn, maar er echt iets van merken doe je niet.

Er zijn hier een paar topics over de Ryzen, daar staat best info over wat te doen als je het beslist wilt proberen
Weet je misschien ook waar ik deze topics kan vinden? Het lukt mij niet met de zoekfunctie

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
AMD Ryzen & AM4 Ervaringen topic

Ik denk dat hij deze bedoelt
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee