Ik heb heel het topic doorgelezen, maar van een hoop moraalridder achtige reacties wordt je gewoon spontaan chagrijnig. Het lijkt me overduidelijk dat de Topicstarter fout zat door beschonken op een scooter te gaan zitten, echter hij heeft ook letterlijk aan den lijve ondervonden wat de gevolgen daarvan zijn. Ik vind het dan niet gepast dat (een greep) van onderstaande reacties voorbijkomen.
Squ1zZy schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:02:
[...]
Dat mensen je helpen op het forum is voor mij echt mind-blown. Ik hoop dat die paar dagen in het ziekenhuis zijn veroorzaakt door de bestuurder van de auto. Het had ook een kind kunnen zijn. "Ja, ja, ik weet het" klinkt ook niet alsof je je lesje hebt geleerd.
Jouw reactie is nog wel het toppunt, belachelijk dat je iemand letsel toewenst – ongeacht de omstandigheden. Mind-blown dat zo’n zielige reactie nog een +4 krijgt.
Tom.Hanekamp schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:31:
[...]
Ik vind het best een begrijpelijke reactie. Natuurlijk doet iedereen wel eens wat fout, we rijden allemaal wel eens te hard en gaan rijden met 2-3 drankjes op terwijl we eigenlijk weten dat dit niet kan. Dat zijn mijns inzien dingen die je kan scharen onder "we doen allemaal wel eens iets fout".
Als je het topic nog eens terugleest zul je echter lezen dat TS blijkbaar dusdanig dronken is geweest dat hij/zij zich van het hele ongeluk helemaal niks kan herinneren. Dat is wel een hele andere categorie dan "een paar drankjes teveel op", dat is het niveau dronken dat je al moeite hebt om op je benen te staan.
Volgens mij doe je met 2 drankjes op anders niets fout? Het wettelijk maximum voor ervaren bestuurders is 0,5 promille, oftewel 2 drankjes in een uur tijd. Over een avond verdeeld zou je rustig 3 biertjes kunnen drinken en onder de 0,5 promille blijven. Je doet dan helemaal niet ‘iets fout’.
De aanname dat TS zich niets van het ongeluk kan herinneren door de alcohol is speculatie, aangezien het ook door de aanrijding kan komen. Kortom, je reactie slaat kant nog wal.
Jeroenneman schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:31:
[...]
Ehm, nee? Misschien is dat iets van bepaalde milieus, maar bij ons op het bedrijf wordt er behoorlijk afkeurend gereageerd als je denkt na drie glaasjes nog te gaan rijden. En terecht, gewoon niet of minimaal (1 glas) drinken als je daarna de openbare weg op gaat met een ding van 1000 kilo en snelheden van 130km/u.
Dat is niet iets "wat we allemaal wel eens fout doen". Dat is gewoon een idiote en stomme actie.
Dat is niet iets van bepaalde milieus, dat is iets met wetgeving, en die is voor ervaren bestuurders 0,5 promille. Het staat je natuurlijk vrij om helemaal niet te drinken voor je gaat rijden, wellicht is dat ook de betere keuze. Er is echter geen enkele reden om iemand die na een hele avond met 2 of 3 bierjtes op achter het stuur gaat zitten te veroordelen. Dat is dan ook geen idiote en stomme actie maar gewoon wettelijk toegestaan en blijkbaar verantwoord geacht door de wetgever.
Heemels schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:43:
Het punt is jij bent met je dronken of beschonken harses op je bromfiets gestapt. Onder invloed van alcohol (boven de grens waarmee je nog mag deelnemen aan het verkeer) dan bij jij gewoon schuld omdat je niet onder invloed mag deel nemen aan het verkeer met een motorvoertuig. Al was de bestuurder van die andere auto blind en zat hij op zijn telefoon te kloten.
Ik ben blij dat jij de overige weggebruikers carte blanche geeft om beschonken bestuurders plat te rijden en willekeurig de wet te overtreden. Oog- om- oog tand- om -tand zullen we maar zeggen he.
Tom.Hanekamp schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:43:
[...]
Je reageert op mij alsof ik het goedkeur dat mensen met meer dan 1 glas alcohol op achter het stuur kruipen, wat ik niet doe. Persoonlijk vind ik: als je drinkt, dan rijd je dus niet.
Ik gaf enkel aan dat ik het nog wel kan begrijpen als een ander 2-3 glazen niet direct afkeurt. Tussen zelf iets vinden en van mening zijn dat iedereen dat moet vinden zit nogal wat speelruimte snap je?
Gelukkig heb ik niks geks geschreven

dus daar hoef ik me dan ook niet druk om te maken.
Nogmaals, ik vind wat jij schrijft wel gek. Jij kunt het nog wel begrijpen als een ander zich gewoon houdt aan de wet (namelijk onder de 0,5 promille blijven)? Dat vind ik erg begripvol van je.
ExtendedCaesar schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:55:
[...]
Is volgens mij algemeen bekend, dat wanneer je meer alcohol dan het toegestane limiet in je bloed hebt, je altijd "verantwoordelijk" bent. Het is mogelijk niet jou schuld, maar je bent wel degelijk verantwoordelijk. Want:
Rijden onder invloed mag niet.
Rijden onder invoed = niet verzekerd
Rijden zonder verzekering mag niet
Naar mijn mening is er maar één moreel juist ding om te doen: Je verantwoordelijkheid nemen.
Zullen we alle echte criminelen ook gelijk vragen zichzelf te melden bij het politiebureau? De zoveelste reactie die te kort door de bocht is. TS zit fout, maar dat maakt niet dat per definitie alle andere weggebruikers niet schuldig zijn.
==
On topic; ik ben in mijn reactie misschien wat pro TS maar ik kan me echt erg ergeren aan al die generaliserende en beschuldigende reacties. Ik hoop dat de TS hiervan leert door nooit meer bezopen op een scooter te stappen maar laten we met zijn allen niet overdrijven en ook gewoon accepteren dat er 2 kanten zitten aan een verhaal. Ook als 1 van de partijen bij voorbaat fout zat.
Mijn advies aan de TS; zoals al eerder genoemd in dit verhaal, schakel een rechtsbijstandsverzekering in of vraag eventueel een toevoeging aan voor een pro deo advocaat als je weinig inkomen hebt. Een letselschadebureau met no cure no pay is ook een optie. Laat hun de zaak bekijken en eventueel informatie opvragen bij verzekeraar en politie en een oordeel vellen of het haalbaar is om de zaak aan te vechten. Daar heb je veel meer aan dan speculaties in dit topic.