Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Videobewerkings bak beest samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• costerleone
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 26-02 15:53

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Hello!

Na jaren mac te hebben gebruikt en tot op heden nog prima te vrede over alleen
is het wel tijd voor een bakbeest.

Ik beschik nu over een Macbook pro 15 inch
2,5 GHZ Intel core i7
16GB DDR3
Intel iris pro 1535MB

En een Macpro (prullenbak)
3,5 GHz 6-Core Intel Xeon E5
16GB DDR3
AMD FirePro D500 3072 MB

Ik werk met de programma's
Premiere pro
After effects
Davinci Resolve

De custom build is puur voor video bewerking.
Aangezien ik nu mac gebruikt lijkt me een hackintosh ook geschikt.

Voor nu ben ik dus eigenlijk opzoek naar een goede set om mee uit de voeten te kunnen.
ik hoor graag van jullie wat er aan te raden valt of wat goeie combinaties zijn.

Het mooiste zou zijn een systeem te hebben die ook geschikt is voor de toekomst en goed uit te bereiden is.

een lijstje waar ik zelf aan dacht en of al wat over heb opgezocht of voorbij zien komen.
AMD Ryzen 7
8 cores of meer
Watergekoeld / luchtgekoeld ( liefst vrij weinig geluid net als de mac:) )
DDR4 16GB / 32GB
SSD M2 512GB
1TB Barracuda pro
Ik heb externe SSD's voor mijn cache en projectfiles ( T3 schijven)
Ook gebruik ik een lacie met thunderbolt.

Deze informatie heb ik uit youtube video's overgenomen en geen idee of dit aan te raden is?

Wie weet wat een krachtige setup is of kan me hier mee helpen?
Is een tweedehands computer aanschaffen nog een idee?
ik heb het idee dat het een flink stuk voordeliger kan zijn.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur alleen videobewerken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget, mooiste zou zijn om een systeem te hebben die ook goed uitbreidbaar is.
Dus bijvoorbeeld starten met 16GB Werkgeheugen en naderhand uitbreiden naar 32.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 SSD T3 voor mijn projectfiles & Cache
1 Lacie thunderbold 4TB
1 LG Curve ultrawide 37,5inch

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, heb nog geen kast niks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur, ik heb gelezen dat mocht je een hackintosh willen je wel moet opletten welke merken je gebruikt etc?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen herrie, doet de mac nu ook niet. Krachtig en vlotte machine die klaar is voor de toekomst.

Ga je overklokken?
Geen idee, lekker stabiel systeem. Is het aan te raden?

Wat verwacht je van ons?[i]
Tips en tricks voor het samenstellen van een goede computer
Of het aan te raden is om een hackintosh te nemen.

Welke producten ik het beste kan aanschaffen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, mocht dat niet zo zijn dan pas ik het aan!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:31
Misschien heb je iets aan de samenstelling in Pc zelfbouw voor met name video en fotobewerkingen

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
@costerleone hackintosh zou ik niet doen, vooral voor adobe apps niet (die prima draaien op pc)

Threadripper 16 core 2950x doet het heel lekker in Resolve, goed in premiere en ok in After effects. Kost niet eens de helft van de 18 core intel.
Nieuwe gtx 2080 is ook prettig voor resolve, ze hebben ook al aanegeven tensor cores te gaan gebruiken. Mogelijk ga je RT core gebruik in AE zien en andere apps later als het aanslaat voor het versnellen van raytracen.

Ga wat lezen op puget over jouw apps, veel nuttige info:
https://www.pugetsystems.com/all_articles.php

[Voor 12% gewijzigd door maratropa op 02-10-2018 22:25]

specs

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
De Threadripper 16 core 2950x en de gtx 2080 zijn wel behoorlijk prijzig.
Ik wilde eigenlijk meer met een instap beginnen en in de loop van de tijd bepaalde componenten te vervangen voor nieuwere of betere versie's.

• tdm850ed
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:31
@costerleone

Mocht je een hackintosh willen gaan bouwen raad ik je aan om de volgende site eens goed door te lezen
https://www.tonymacx86.com/

Hier staat ook bijvoorbeeld wat je het beste kan doen qua hardware wat het "makkelijkste" word ondersteund door osx, ik weet dat ryzen wel werkend te krijgen is met hackintosh maar daar zitten redelijk wat haken en ogen aan.

Voor professioneel gebruik raad ik hackintosh sowieso af, is vaak toch net even minder stabiel.

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 14:40
Een Ryzen 2700(X) vervang je niet zomaar door een Threadripper. Je moet dan ook het moederbord vervangen. Het RAM kan je hergebruiken. Let erop dat sommige TR4 moederbords een EATX formaat hebben.
Een GPU is wel makkelijk te vervangen.

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
tdm850ed schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:42:
@costerleone

Mocht je een hackintosh willen gaan bouwen raad ik je aan om de volgende site eens goed door te lezen
https://www.tonymacx86.com/

Hier staat ook bijvoorbeeld wat je het beste kan doen qua hardware wat het "makkelijkste" word ondersteund door osx, ik weet dat ryzen wel werkend te krijgen is met hackintosh maar daar zitten redelijk wat haken en ogen aan.

Voor professioneel gebruik raad ik hackintosh sowieso af, is vaak toch net even minder stabiel.
Ja eens! Hackintosh gaat het niet worden.
Ik heb nu via via wat producten gezien dat is dit lijstje.

Kast: Fractal Design Define R6 Zwart
Processor: Intel core i9 7900x 3.3GHZ 10 cores
Geheugen: 32GB DDR4
Videokaart: AMD RADEON RX580 8GB
Systeemschijf: 500GB M.2 2280
Werkschijf 1TB Baracuda

Ook kwam ik dit filmpje tegen
YouTube: Best 4K Video Editing PC 2018 — MSI 4K Editing Desktop

Dit lijkt me ook een mooi systeem

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-06 09:03
Begin al eens met een budget voor je zelf te stellen. Nu kies je voor een CPU van 1000€ terwijl je gisteren nog over een Ryzen 7 van 300€ sprak... Gaat het hier ook over high-end hobbymatig or is het voor een professionele omgeving waar time = money?...

Er valt weinig advies te geven als je geen idee hebt kwa max budget.

Heb je verder al uitgezocht of de plugins die je gebruikt even goed werken op AMD als op Nvidia GPU's, sommige hebben enkel GPU ondersteunig voor CUDA cores (bij Nvidia kaarten dus)

Hier kan je ook zien hoe je een wenslijstje maakt om op het forum te posten:
Handleiding Pricewatch

• maratropa
  • Niet online
ik zag een mac pro dustbin en de url van zijn bedrijf dus ik nam aan dat er wel wat geld was om stuk te slaan :p ex btw neem ik aan.

als je een 7900x kunt betalen kun je ook een 2950x betalen :)

specs

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Hi

Bedankt voor de reacties!
Het gaat om een professionele omgeving, wilt uiteraard niet zeggen dat het budget dan gelijk 10k is.
Alle nieuwe onderdelen zijn wel EX btw:)

Ik ben me nu wat meer in de custom build pc aan het verdiepen, vandaar mijn wisselende antwoorden.

De Ryzen kwam veel voorbij vandaar dat mijn keuze daar op viel, even als de i9 die ik veel zie terug komen in youtube video's.

Ik wil eigenlijk een goede basis en daarvandaan eventueel verder uitbouwen.
Wellicht wat onderdelen van marktplaats, denk aan een videokaart of geheugen.
Merk toch dat een complete kast overnemen van iemand best kan schelen.

Voor nu eigenlijk een knappe kast die goed stil is en genoeg ruimte.
Fractal Design Define R6 of Cooler master mastercase h500p

Vandaar uit weer verder bouwen, kijkend naar een goed moederbord etc.

Als het totaal 2,5k wordt maar voor een x aantal euro's meer is er weer een betere optie gaat daar mijn voorkeur uit.

Het is meer dat ik door de bomen het bos niet meer zie, aangezien er zo veel is.

Een goed systeem voor Premiere pro / Davici / After effects.
1080 & 4k beelden ( Apple proress)

Ik heb ook gekeken bij Applesupported, die bouwt hackintosh met onderstaande setup.

Kast: Fractal Design Define R6 Zwart
Geheugen: 32GB DDR4
Videokaart: AMD RADEON RX580 8GB
Systeemschijf: 500GB M.2 2280
Werkschijf 3TB Baracuda

Prijs 3641,-

Verder nog van een youtuber (tom antos) die heeft dit als setup
YouTube: My Video Editing MONSTER PC for 2018 - 4K & 6K RAW!

Videokaart:MSI Gaming GeForce GTX 1080 8GB
Moederbord: MSI Pro Series Intel X299 LGA 2066 DDR4 USB 3.1 SLI ATX Motherboard: MSI X299 SLI PLUS, socket 2066 moederbord
Geheugen: HyperX 64 GB DDR4-3000 Predator Kit werkgeheugen

Maar dit zelf bouwen scheelt natuurlijk ook in geld.

Snap dat het allemaal nog een beetje rompeslom over kan komen.

Thx

• maratropa
  • Niet online
@costerleone ff tussendoor, zit je heel erg vast op prores? Premiere op windows kan dat nog steeds niet native exporteren, bijv. Ik kan me voorstellen dat als je vooral met prores werkt mac's wel handiger zijn...imac pro?

De bijnaam van de mac mini is in sommige kringen niet voor niets "pc prores dongle" :P

https://forums.adobe.com/thread/2456665

specs

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
maratropa schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:07:
@costerleone ff tussendoor, zit je heel erg vast op prores? Premiere op windows kan dat nog steeds niet native exporteren, bijv. Ik kan me voorstellen dat als je vooral met prores werkt mac's wel handiger zijn...imac pro?

De bijnaam van de mac mini is in sommige kringen niet voor niets "pc prores dongle" :P

Ik las het inderdaad! Ik exporteer eigenlijk altijd H264
Mocht ik echt pro res willen exporteren heeft mijn collega de nieuwe macbook pro en ikzelf nog een macbook pro die ik zal blijven houden.

• maratropa
  • Niet online
costerleone schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:22:
[...]
Ik las het inderdaad! Ik exporteer eigenlijk altijd H264
Mocht ik echt pro res willen exporteren heeft mijn collega de nieuwe macbook pro en ikzelf nog een macbook pro die ik zal blijven houden.
ok! Maar het begint met een duidelijk budget. :)
Maar een 2950x presteert allround beetje beter in premiere en resolve bij recente benchmarks van Puget systems dan een 7900x. En hij is goedkoper. En met een 1070ti komt je waarschijnlijk ook al een heel eind als gpu..

beetje voor het idee, 2000 ex btw ongeveer.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 2950X€ 899,-€ 899,-
1ASRock X399 Taichi€ 329,99€ 329,99
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 468,-€ 468,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Noctua NH-U14S TR4-SP3€ 76,-€ 76,-
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 145,50€ 291,-
1Corsair RM750x (2018)€ 80,95€ 80,95
1Samsung 970 Pro 512GB€ 191,49€ 191,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.406,33

ram is willekeurig gekozen, daar moet je waarschijnlijk even goed op de QLV van het moederbord letten.

pci-e uitbreidbaarheid is ook goed op zo'n TR moedrbord, daar kan makkelijk nog een gpu bij of een decklink oid..

specs

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
maratropa schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

ok! Maar het begint met een duidelijk budget. :)
Maar een 2950x presteert allround beetje beter in premiere en resolve bij recente benchmarks van Puget systems dan een 7900x. En hij is goedkoper. En met een 1070ti komt je waarschijnlijk ook al een heel eind als gpu..

beetje voor het idee, 2000 ex btw ongeveer.

#~Product~Prijs~Subtotaal~
1~AMD Ryzen Threadripper 2950X~€ 899,-~€ 899,-~
1~ASRock X399 Taichi~€ 329,99~€ 329,99~
1~MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G~€ 468,-~€ 468,-~
1~Fractal Design Define S~€ 69,90~€ 69,90~
1~Noctua NH-U14S TR4-SP3~€ 76,-~€ 76,-~
2~Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15~€ 145,50~€ 291,-~
1~Corsair RM750x (2018)~€ 80,95~€ 80,95~
1~Samsung 970 Pro 512GB~€ 191,49~€ 191,49~
Bekijk collectie
Importeer producten~
Totaal~€ 2.406,33~

ram is willekeurig gekozen, daar moet je waarschijnlijk even goed op de QLV van het moederbord letten.

pci-e uitbreidbaarheid is ook goed op zo'n TR moedrbord, daar kan makkelijk nog een gpu bij of een decklink oid..
Mooie lijst denk ik!
Qua budget denk ik inderdaad rond de 2,5k.
Mijn Mac Pro gaat dan de deur uit en dan komt er wat geld vrij.

Heb ik deze video kaart echt nodig? Lees dat een video kaart niet heel erg belangrijk is mbt het monteren.

• maratropa
  • Niet online
@costerleone

In premiere doet de gpu playback versnellen, effecten renderen, resizen, frameblends en fps veranderingen, debayer bij waveletformaten als RED, etc. Alles bijna behalve encoden. De grootste speedboosts bij videobewerken komt de laatste jaren uit de gpu kant.

In Resolve is het om dezelfde reden een must, pro's werken daar vaak met 2 of meer gpu's

En in AE komen er steeds meer gpu effecten.

Voor jou is een beetje rappe gpu echt een must, vooral met een snelle cpu, lager dan een 1070 ti zou ik niet gaan in jouw geval.

Als je het dan nog wat beter wilt doen dan scoor je een decklink kaartje met een dedicated 10 bits monitor om op te graden, dat is eigenlijk de "officiële" manier.

PS mijn lijst is een idee he, vooral RAM even goed uitzoeken, bijv.

Denk ook even na over uitval en garantie. Je kunt zo'm machine laten assembleren en bij uitval laten fixen door een winkel maar het is geen next businessday garantie van DELL of HP ofzo.

Maar belangrijker dan snelle service imho is een backup systeem ready to go. Je zult net zien dat je zondagnacht uitval krijgt met een deadline op maandag en dan helpt de beste OEM garantie je niet :)

[Voor 36% gewijzigd door maratropa op 06-10-2018 18:39]

specs

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
maratropa schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:36:
@costerleone

In premiere doet de gpu playback versnellen, effecten renderen, resizen, frameblends en fps veranderingen, debayer bij waveletformaten als RED, etc. Alles bijna behalve encoden. De grootste speedboosts bij videobewerken komt de laatste jaren uit de gpu kant.

In Resolve is het om dezelfde reden een must, pro's werken daar vaak met 2 of meer gpu's

En in AE komen er steeds meer gpu effecten.

Voor jou is een beetje rappe gpu echt een must, vooral met een snelle cpu, lager dan een 1070 ti zou ik niet gaan in jouw geval.

Als je het dan nog wat beter wilt doen dan scoor je een decklink kaartje met een dedicated 10 bits monitor om op te graden, dat is eigenlijk de "officiële" manier.

PS mijn lijst is een idee he, vooral RAM even goed uitzoeken, bijv.

Denk ook even na over uitval en garantie. Je kunt zo'm machine laten assembleren en bij uitval laten fixen door een winkel maar het is geen next businessday garantie van DELL of HP ofzo.

Maar belangrijker dan snelle service imho is een backup systeem ready to go. Je zult net zien dat je zondagnacht uitval krijgt met een deadline op maandag en dan helpt de beste OEM garantie je niet :)
Aha top man!
Processor is dus alvast akkoord en zal ook nieuw gekocht worden.
Videokaart kan ik misschien nog tweedehands op de kop tikken zelfde als geheugen?
Of is dat niet verstandig en is alles nieuw aanschaffen slimmer.
Qua koeling en kast nog tips of tricks?
Goede airflow en het beestje moet lekker koel zijn.

En wat betreft het moederbord lijkt me dit prima, geen idee waar een verschil ik kan gaan zitten?
Het aantal aansluiten oid.

[Voor 3% gewijzigd door costerleone op 06-10-2018 18:48]

• ericvanree
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 10-06 22:42
Ryzen proccesor voor deze programma's? Deze profiteren enorm van de geintergreerde videochip in intelproccesors. Als deze al besteld is heeft het natuurlijk weinig zin.

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
ericvanree schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:57:
Ryzen proccesor voor deze programma's? Deze profiteren enorm van de geintergreerde videochip in intelproccesors. Als deze al besteld is heeft het natuurlijk weinig zin.
Ik heb nog niks besteld

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
De high-end intel processoren waar hier naar gekeken wordt, op het x299 platform, hebben überhaupt geen geïntegreerde videochip. Dus wat @ericvanree toevoegt is voor jou niet van toepassing, @costerleone.

• Uszka
Als geheugen kan je met en quadchannel setup beter een quadkit nemen dan 2 dualkits. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4C3000C15

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Uszka schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:30:
Als geheugen kan je met en quadchannel setup beter een quadkit nemen dan 2 dualkits. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4C3000C15
Maar mocht ik in de toekomst 64gb willen lijkt me nu 2x 16gb handiger of zie ik dat verkeerd

• Uszka
Nee. Met TR wil je altijd geheugen in quadchannel gebruiken omdat de prestaties dan beter zijn. Daar heb je 4 modules voor nodig. Uitbreiding is sowieso mogelijk want het moederbord beschikt over 8 geheugensloten.

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Uszka schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:21:
Nee. Met TR wil je altijd geheugen in quadchannel gebruiken omdat de prestaties dan beter zijn. Daar heb je 4 modules voor nodig. Uitbreiding is sowieso mogelijk want het moederbord beschikt over 8 geheugensloten.
Oke scherp! Zal mijn lijst even aanpassen, 128GB zal ik toch niet gaan plaatsen.

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Lijst tot nu toe, op kast nog missend.
Mensen nog een aanrader van een goede kast?
Heb ik nog meer nodig qua koeling?
Wat zijn nog eventueel verbeterde upgrades of producten die ik zou kunnen veranderen of verbeteren.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 2950X€ 899,-€ 899,-
1ASRock X399 Taichi€ 329,99€ 329,99
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 468,-€ 468,-
1Cooler Master Wraith Ripper€ 108,50€ 108,50
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4C3000C15€ 289,95€ 289,95
1Corsair RM750x (2018)€ 80,95€ 80,95
1Samsung 860 EVO 1TB€ 185,-€ 185,-
1Samsung 970 Pro 512GB€ 191,49€ 191,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.552,88

[Voor 4% gewijzigd door costerleone op 07-10-2018 02:46]

• rain2reign
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 28-05 15:47
Ik kan van harte de pricewatch: Fractal Design Meshify C aanbevelen. Wil je meer koeling, stop je lekker een derde fan bij. De standaard fans zijn ook los te koop. Of de pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart is ook wel een leuke op koeling gericht kastje. Er is ook de wel bekende pricewatch: Fractal Design Define S.

categorie: Behuizingen Keuze zat :+

• maratropa
  • Niet online
@costerleone als je zakelijk koopt is 2dehands zelden interessant. Vaak vragen mensen meer dan de ex. btw prijs. Daarbij kun je het ook niet afschrijven.

Qua lijstje nu;

- heb je gekeken naar de andere threadripper moederborden? Er zijn er niet zo heel veel maar die asrock is redelijk willekeurig gekozen, al ben ik fan van asrock.
Kijk je sowieso wel op de QLV qua ram: https://www.asrock.com/MB/AMD/X399%20Taichi/index.asp#Memory
Je kunt ook nog even wachten op x499 borden over een paar maanden, als het goed is.
https://www.guru3d.com/ne...might-launch-q1-2019.html

- waarom 2 ssd's en die 860 evo? Waaromd dan niet één 1TB 970 pro? Juist voor pro video zou ik niet een evo willen met een turbowrite buffer, al is hij tegenwoordig "dynamic" en kan hij behoorlijk groot worden. Stel je exporteert een groot bestand met een een uncompressed formaat, dan zou ik liever consistente write performance willen, etc.

specs

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
maratropa schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:08:
@costerleone als je zakelijk koopt is 2dehands zelden interessant. Vaak vragen mensen meer dan de ex. btw prijs. Daarbij kun je het ook niet afschrijven.

Qua lijstje nu;

- heb je gekeken naar de andere threadripper moederborden? Er zijn er niet zo heel veel maar die asrock is redelijk willekeurig gekozen, al ben ik fan van asrock.
Kijk je sowieso wel op de QLV qua ram: https://www.asrock.com/MB/AMD/X399%20Taichi/index.asp#Memory
Je kunt ook nog even wachten op x499 borden over een paar maanden, als het goed is.
https://www.guru3d.com/ne...might-launch-q1-2019.html

- waarom 2 ssd's en die 860 evo? Waaromd dan niet één 1TB 970 pro? Juist voor pro video zou ik niet een evo willen met een turbowrite buffer, al is hij tegenwoordig "dynamic" en kan hij behoorlijk groot worden. Stel je exporteert een groot bestand met een een uncompressed formaat, dan zou ik liever consistente write performance willen, etc.
2e hands viel me inderdaad al op, net wat je zegt ja.

Andere moederborden niet bekeken, is er nog een ander verschil waar je op moet letten
ipv de aantal aansluitingen etc?

2ssd? ik dacht de Samsung 970 Pro 512GB voor besturing systeem en programma's
en de Samsung 860 EVO 1TB voor de footage bijvoorbeeld.

Ik heb ook nog 2 externe SSD cache en footage.

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
maratropa schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:07:

Adobe op windows ondersteund nu ProRes exporteren:)!

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Goedemiddag!

Even een update vanuit mijn kant.
Enige tijd geleden dit topic gestart om te kijken wat voor mij het beste is qua custom build.

Nu een aantal maanden verder heb ik nog geen keuze gemaakt mbt een eigen custom build.
Wel zijn er in processor land een aantal nieuwe producten op de markt gekomen.

Als ik naar de lijst van toen kijk, wat kan ik voor nu beter nemen en of aanpassen !?
de nieuwe Ryzen processor's of de in prijs verlaagde oudere modellen.

Mijn dank is groot!

toenmalige lijst.:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen Threadripper 2950X€ 778,50€ 778,50
1MoederbordenASRock X399 Taichi€ 333,95€ 333,95
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingCooler Master Wraith Ripper€ 98,97€ 98,97
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M4C3000C15€ 184,90€ 184,90
1VoedingenCorsair RM750x (2018)€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 1TB€ 141,90€ 141,90
1Solid state drivesSamsung 970 Pro 512GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.796,02

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@costerleone Puget heeft ook net weer premiere getest met nieuwe cpu's

https://www.pugetsystems....-Gen-Intel-X-series-1535/

specs

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Ik denk dat ik er ongeveer wel uit ben.
Kan iemand zijn ervaring er nog op los laten misschien?
Ben niet echt bekend met het bouwen en budget zit rond de 2k

Ik dacht dus aan deze lijst:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen Threadripper 2950X Boxed€ 778,50€ 778,50
1MoederbordenASRock X399 Taichi€ 333,95€ 333,95
1BehuizingenFractal Design Define R6 Black€ 119,90€ 119,90
1ProcessorkoelingCooler Master Wraith Ripper€ 98,97€ 98,97
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M4C3000C15€ 184,90€ 184,90
1VoedingenCorsair RM750x Zwart€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 970 Pro 512GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.664,12

Nu moet ik zeggen dat de voeding en koeler random zijn gekozen + ik moet nog een videokaart.
1080 of 1070 misschien!?

[Voor 128% gewijzigd door costerleone op 01-08-2019 22:46]

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Klein kickje ivm wijziging
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True