Toon posts:

PHP Mailer geeft authenticatie fout

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views

Vraag

• Willem_zeilstra
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10-2018
Hallo,

Momenteel ben ik bezig aan een leuk project!
Het project bestaat uit een HTML form. Deze word in een database toegevoegd als deze is ingevuld......hierna wordt er een pdf van gemaakt. Nou wil ik deze file graag versturen via een mail.....maar hier gaat het helaas mis. Via internet had ik een class/library gevonden (PHP Mailer). Nou krijg ik een fout bij het versturen van de e-mail.....Hier is mijn code. Is er iemand die hier misschien al ooit mee heeft gewerkt en die mij wil/kan uitleggen wat ik fout doe?

<?php

$mailto = $_POST['mail_to'];
$mailsub = $_POST['mail_sub'];
$mailmsg = $_POST['mail_msg'];

require_once 'phpmailer/third_party/phpmailer/PHPMailerAutoload.php';
require_once 'phpmailer/third_party/phpmailer/class.smtp.php';

$mail = new PHPMailer();

$mail->isSMTP();
$mail->SMTPDebug = 1;
$mail->SMTPAuth = true;
$mail->SMTPSecure = 'ssl';
$mail->Host = 'smtp.gmail.com';
$mail->Port = '587';
$mail->isHTML(false);
$mail->Username = 'XXX.XXX@gmail.com';
$mail->Password = 'mijn wachtwoord"';
$mail->setFrom('XXX.XXX@gmail.com');
$mail->Subject = $mailsub;
$mail->Body= $mailmsg;
$mail->addAddress($mailto);

if ($mail->send())
echo "Your mail is send";
else
echo "Mail not send";

?>

dit is de foutcode die ik krijg:

2018-10-01 14:34:05 SMTP NOTICE: EOF caught while checking if connected
SMTP Error: Could not authenticate.
SMTP connect() failed. https://github.com/PHPMailer/PHPMailer/wiki/Troubleshooting
Mail not send

Alvast bedankt!

Willem

[Voor 1% gewijzigd door RobIII op 01-10-2018 17:58]

Alle reacties

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

En waar loop je precies vast bij de troubleshooting?

En was het hier registeren en de post maken makkelijker dan even de foutmelding Googlen? De eerste hit geeft precies de oplossing...

[Voor 56% gewijzigd door emnich op 01-10-2018 17:05]

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 10:39
Bij GMail moet je inloggen met een app-wachtwoord als je 2FA hebt ingeschakeld. Heb je dit al onderzocht ?

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 19:42
Ik weet niet hoe/wat je werkelijke wachtwoord is uiteraard, maar in bovenstaand voorbeeld staat er nog een dubbele quote aan het eind van je wachtwoord, die er wellicht niet thuis hoort. Misschien is de bug meegekomen met je copy/paste?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Willem_zeilstra schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:58:
Hier is mijn code. Is er iemand die hier misschien al ooit mee heeft gewerkt en die mij wil/kan uitleggen wat ik fout doe?
:D We zijn geen afhaalchinees ;)
Kan iemand even...?

Zoals je in onze Quickstart zult lezen verwachten we dat je zélf wat moeite doet, aangeeft wat je al gezocht/gevonden hebt etc. En zéker bij code is het ook handig al je al een beetje gedebugged hebt en dus beslagen ten ijs komt (Debuggen: Hoe doe ik dat?).

Dan post je ook nog in 't verkeerde forum (Waar hoort mijn topic?, je post in Webdesign, Markup & Clientside Scripting maar je topic hoort in Programming) en je gebruikt geen code tags :)

Al met al genoeg reden om je topic te sluiten met 't vriendelijke verzoek het opnieuw te proberen in 't juiste forum met de tips uit deze reactie en de voorgenoemde quickstart :)

Haal dan meteen je gebruikersnaam uit je code, is helemaal niet relevant en kun je prima vervangen door "XXX" ofzo

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 01-10-2018 17:58]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee