Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Compleet nieuw netwerk optuigen nieuwbouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CriZzX
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-05 10:20
Een volwaardige reboot is altijd fijn, althans als je al jaren op hetzelfde spul zit. Dit is precies wat ik nu gaat meemaken.
We hebben enige tijd geleden een nieuwbouw twee onder een kapper gekocht, ontzettend blij mee en nu ben ik op het punt beland om de infrastructuur in te gaan regelen.
Een ware speeltuin voor mij. Vroeger heb ik systeembeheer gedaan en sinds 6 jaar nu inmiddels software ontwikkelaar voor het hoe en waarom.
In de eerste instantie dacht ik zelf om dit zonder hulp te gaan inregelen, maar bij nader inzien dacht ik dat het niet kwaad kan om eens bij de tweakers na te vragen wat zij denken.
Dus bij deze. De woning wordt opgeleverd met Glas en evt Kabel aansluiting. Yes, we kunnen een keer wat anders dan onze vrienden van Ziggo.
Intern wil ik alles wat ik kan bekabelen ook graag bekabelen? Waarom? 4k streaming, downloading etc is met Wifi niet mogelijk en daaronder valt ook 5ghz.

Ik heb op alle bovenstaande plekken loze leidingen laten leggen. Qua bekabeling is het idee om cat7 of cat8 door het huis te laten trekken. Even kijken wat handig is en ook leverbaar maar ik kan nu alles vanaf nieuw erin zetten en dan wil ik het beste wat er is.
Genoeg geklets, de apparatuurlijst

Meterkast:
1x Patchkast, ideeen zijn welkom :) (nog aan te schaffen)
1x Patchpaneel, ideeen zijn welkom (nog aan te schaffen)
1x Gigabit Managed of Unmanged switch (16p), ideeen zijn welkom (nog aan te schaffen)
1x Router, de huidige is al behoorlijk aantal jaar oud dus wellicht beter om een nieuwe te nemen ideeen zijn welkom (nog aan te schaffen), zoek er eentje welke nauw samengaat met de wifi repeaters en gewoon prima zijn werk doet en veilig.
1x Synology NAS
1x Samsung things of ander Iot apparaat (nog aan te schaffen)

Woonkamer:
1x Intel Nuc
2x Settop box
1x Xbox One
1x Oled

Opmerking: CAT7 of 8 naar toe laten trekken en afmonteren op muur. Op lokatie een 8poorts unmanged switch plaatsen. Ideeen graag!

Slaapkamer 1:
1x Oled
1x Intel Nuc
1x Settop box

Opmerking: CAT7 of 8 naar toe laten trekken en afmonteren op muur. Op lokatie een 8poorts unmanged switch plaatsen. Ideeen graag!

Slaapkamer 2:
1x Gamer machine
1x Software ontwikkel machine

Opmerking: CAT7 of 8 naar toe laten trekken en afmonteren op muur. Twee vasten punten op de muur.

Algemeen:
2x Wifi Accespoints, hier ben ik benieuwd naar wat jullie adviseren gezien ik op zoek ben naar een repeater die gewoon goed zijn werk doet zonder dat het instabiel wordt/

Wifi apparatuur
2x Laptops
2x Ipads
2x Telefoons
Samsung things uitbreidingen zoals camera's, deur sensoren etc, deze werken allemaal via wifi vandaar de wifi repeaters om al dit apparatuur zo goed mogelijk zijn werk te kunnen laten doen.

Alle reacties

• Simkin
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-06 14:19

Simkin

Bzzzzz

Voor je netwerk hardware raad ik aan om je te verdiepen in het Ubiquiti Unifi ecosysteem. Betaalbaar, rete stabiel, etc.. Blijf weg van repeaters/mesh. Voor kabels zou ik het simpel houden: Cat6 of Cat7. Elke kamer naar de meterkast/patchpaneel + POE switch. 2 AP lijkt me genoeg voor je huis (begane grond + 1st verdieping)

Zie ook: \[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-06 12:02
Wat @Simkin zegt aangaande Unifi. Heb een zeer groot voorraad aan unifi spul en het laat me nooit in de steek. Daarnaast lijkt cat6 me meer dan voldoende.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True