Toon posts:

Ervaring met zakelijke managed VPS

Pagina: 1
Acties:

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26
Heeft iemand hier ervaring met een goede (zakelijke) managed VPS aanbieder? Ik heb momenteel een managed VPS bij Neostrada, maar qua performance is deze nogal traag (8core en 16 gb ram). Draai er nu 12 magento webshops op en 4 wordpress websites. Heb nog server met 45 wordpress websites maar ook die is traag.
Met traag bedoel ik de laadtijden van de websites, maar ook bijvoorbeeld webmail (roundcube). Draai cpanel overigens. Ook diverse SEO tools geven aan dat de laadtijden slecht zijn (ook van simpele geoptimaliseerde sites).

Ik zoek dus het volgende:
- managed vps (geen shared hosting)
- support ook in avond en in het weekend
- zeer snelle performance
- cpanel/ whm
- hoge uptime

De sites zijn van klanten van mij, en met name bij webshops is het belangrijk dat het stabiel blijft en snel laad.

Iemand tips?

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:36
Wij hebben onlangs de overstap gemaakt van een unmanaged vps naar een managed VPS van Hostnet welke ons tot nu toe zeer goed bevalt.

De serversperformance zijn voor onze webshop dik in orde en hier hebben wij dan ook niks op aan te merken. Verder hebben wij tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met de support. De toegewezen accountmanager van Hostnet denkt graag met ons mee over de mogelijkheden en regeert zowel telefonisch al via de email zeer snel. Voor de algemenere zaken heeft dit bedrijf de gehele week een support team klaar zitten.
Ze bieden echter ipv cPanel/WHM het controlepaneel Plesk aan.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 15:31
Een VPS met 8 cores en 16GB RAM traag? Ik krijg eerder het idee dat dat aan Magento ligt dan aan het VPS. Ik neem aan dat het wel SSD VPSen zijn?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36
Meten is weten; waar komt het vandaan?

8 cores en 16 GB RAM zegt alleen iets als dat dedicated is; ook een VPS kan oversubscribed zijn. Als je meer cores en RAM uitdeelt dan de onderliggende server heeft dan kun je meer en meer uitdelen, het platform wordt er niet sneller op... Vanuit een VM is dat erg lastig te bekijken, dat moet je eigenlijk op KVM-niveau (Neostrada gebruikt KVM zeggen ze op hun site) meten.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ik zou eerst kijken wat er dan traag is en waarom (8 cores? Dikke kans dat dit een overkill is. Tevens kan dit zelfs vrij beperkend zijn onderwater..). Als je het elders precies zo inricht zou het zomaar kunnen dat je weer hetzelfde ervaart. Zonder die diagnostische gegevens zal je het nergens (zonder wat onwetend geluk) sneller krijgen.

Je hebt het over "een managed VPS", wellicht is het tijd om wat te scheiden.

• sha256
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-08-2020
Heb je een voorkeur voor locatie?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het aantal webshops zegt niet zoveel, hoeveel producten en hoeveel bezoek krijgen ze. Magento is ook behoorlijk gevoelig voor optimalisaties en inrichten. Tevens heb je veel cpu power nodig voor Magento. In plaats van VPS zou je ook een dedicated server kunnen overwegen heb je nog meer in de hand. Ben erg te spreken over Worldstream.nl goede prijs en support.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
Ik draai / draaide VPS servers bij Bit, Shockmedia, Leaseweb en een bedrijfje waar ik de naam niet zo van weet in Ede, geloof ik.

Er zit idd verschil in snelheid. Maar waar ligt dat aan? Zo heb ik vandeweek zo'n php script -een benchmarker- gedraaid op twee leasewebservers, en de ene was 4x zo snel. Niet helemaal onlogisch, want daar draaide PHP 7.2, en de ander 5.6. (Let wel, dit is een string bewerkings en berekenings-benchmark). In dat geval hoef je geen andere server, je moet de paketten upgraden.

Echter is mijn ervaring met sommige managed hosters dat die aan de "veilige kant" blijven zitten. Zeg maar stabiele versies van 3 jaar oud, meeste fouten zijn er wel uit. Maar zoals in het PHP voorbeeld: als je software het aankan, kan upgraden snelheid geven.

Daarnaast kan er binnen je eigen VPS ook sprake zijn van processen die de resources opvreten. Dat zijn zeg maar functionaliteiten van domeinen die de snelheid van je andere domeinen negatief beinvloeden. Zo hebben wij owncloud nu toch maar apart staan, omdat dat op één van onze servers aanzienlijk scheelde in snelheid voor de rest. Er is bij mijn weten geen vuistregel dat je bij 8 cores (wat is een core exact?) en 16GB 61 WP installaties, 130 mailboxen en 2 webshops kan draaien. Het is proberen en de resultaten bekijken. (Hierboven zij iemand al: meten = weten)

Bovenstaande zit dan alleen nog binnen je VPS. Je buren op dezelfde server hebben ook invloed, de gebruikte hardware... De gebruikte policy van het bedrijf dan managed. Wil je echt snelheid dat denk ik dat het beter is om sowieso naar unmanaged te gaan. Dan kun je de virtuele server specifiek instellen voor jou eisen. Dus wel/geen Plesk, DirectAdmin, enzovoort. Geen services die niet nodig zijn. Beveiliging niet over de top, maar op een acceptabel niveau (en het backup beleid idem dito).

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26
Jaded schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:41:
Een VPS met 8 cores en 16GB RAM traag? Ik krijg eerder het idee dat dat aan Magento ligt dan aan het VPS. Ik neem aan dat het wel SSD VPSen zijn?
Hi het zijn wel SSD VPSen. Zal zeker ook met Magento te maken hebben, maar los daarvan merk ik dat bijvoorbeeld de first byte time erg traag is. Van de 4 wordpress websites (die zijn zeer licht en geoptimaliseerd) geven een aantal snelheids/SEO tools al aan dat de loadspeed slecht is. Dat lijkt me echt een hosting probleem.
eric.1 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:15:
Ik zou eerst kijken wat er dan traag is en waarom (8 cores? Dikke kans dat dit een overkill is. Tevens kan dit zelfs vrij beperkend zijn onderwater..). Als je het elders precies zo inricht zou het zomaar kunnen dat je weer hetzelfde ervaart. Zonder die diagnostische gegevens zal je het nergens (zonder wat onwetend geluk) sneller krijgen.

Je hebt het over "een managed VPS", wellicht is het tijd om wat te scheiden.
Wij waren begonnen met 4 cores, maar zagen dat de CPU rond de 75% zat. Nu met 8 cores zit dat tussen de 25 en 50 %. Maar hebben laatst ook al even gehad dat de server op 100% zat omdat 1 van de magento shops opnieuw aan het indexeren was gegaan (dmv een cronjob)
sha256 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:28:
Heb je een voorkeur voor locatie?
Nee zolang het maar in NL is.
Frogmen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:27:
In plaats van VPS zou je ook een dedicated server kunnen overwegen heb je nog meer in de hand. Ben erg te spreken over Worldstream.nl goede prijs en support.
Tnx voor de tip, maar volgens mij bieden hun geen managed servers aan?

Heb nu ook via Skyberate een demo gekregen van 1 van de webshops op hun VPS, en dat draait wel een stuk sneller/stabieler. Denk dat het ook verstandiger is om de shops te splitsen, bijvoorbeeld max 4 shops per VPS. Zit alleen met het kostenplaatje want de kosten zijn wel een stuk hoger, dus ga dat nu aan mijn klanten voorleggen.

[Voor 8% gewijzigd door bones op 04-10-2018 14:02]

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-03 20:11
Afhankelijk van de grote van de Magento webshops, is 16 GB Ram wel weinig voor Magento met 12 shops.
Wij hebben per webshop minimaal 4 GB beschikbaar. Dit is voor sommige shops nog krap aan.
Maar dan heb je het over shops met minstens 30.000 artikelen.

PSN: plexforce (ps4)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee