Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaring met zakelijke managed VPS

Pagina: 1
Acties:

• bones
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-08 16:58
Heeft iemand hier ervaring met een goede (zakelijke) managed VPS aanbieder? Ik heb momenteel een managed VPS bij Neostrada, maar qua performance is deze nogal traag (8core en 16 gb ram). Draai er nu 12 magento webshops op en 4 wordpress websites. Heb nog server met 45 wordpress websites maar ook die is traag.
Met traag bedoel ik de laadtijden van de websites, maar ook bijvoorbeeld webmail (roundcube). Draai cpanel overigens. Ook diverse SEO tools geven aan dat de laadtijden slecht zijn (ook van simpele geoptimaliseerde sites).

Ik zoek dus het volgende:
- managed vps (geen shared hosting)
- support ook in avond en in het weekend
- zeer snelle performance
- cpanel/ whm
- hoge uptime

De sites zijn van klanten van mij, en met name bij webshops is het belangrijk dat het stabiel blijft en snel laad.

Iemand tips?

• bones
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-08 16:58
Jaded schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:41:
Een VPS met 8 cores en 16GB RAM traag? Ik krijg eerder het idee dat dat aan Magento ligt dan aan het VPS. Ik neem aan dat het wel SSD VPSen zijn?
Hi het zijn wel SSD VPSen. Zal zeker ook met Magento te maken hebben, maar los daarvan merk ik dat bijvoorbeeld de first byte time erg traag is. Van de 4 wordpress websites (die zijn zeer licht en geoptimaliseerd) geven een aantal snelheids/SEO tools al aan dat de loadspeed slecht is. Dat lijkt me echt een hosting probleem.
eric.1 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:15:
Ik zou eerst kijken wat er dan traag is en waarom (8 cores? Dikke kans dat dit een overkill is. Tevens kan dit zelfs vrij beperkend zijn onderwater..). Als je het elders precies zo inricht zou het zomaar kunnen dat je weer hetzelfde ervaart. Zonder die diagnostische gegevens zal je het nergens (zonder wat onwetend geluk) sneller krijgen.

Je hebt het over "een managed VPS", wellicht is het tijd om wat te scheiden.
Wij waren begonnen met 4 cores, maar zagen dat de CPU rond de 75% zat. Nu met 8 cores zit dat tussen de 25 en 50 %. Maar hebben laatst ook al even gehad dat de server op 100% zat omdat 1 van de magento shops opnieuw aan het indexeren was gegaan (dmv een cronjob)
sha256 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:28:
Heb je een voorkeur voor locatie?
Nee zolang het maar in NL is.
Frogmen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:27:
In plaats van VPS zou je ook een dedicated server kunnen overwegen heb je nog meer in de hand. Ben erg te spreken over Worldstream.nl goede prijs en support.
Tnx voor de tip, maar volgens mij bieden hun geen managed servers aan?

Heb nu ook via Skyberate een demo gekregen van 1 van de webshops op hun VPS, en dat draait wel een stuk sneller/stabieler. Denk dat het ook verstandiger is om de shops te splitsen, bijvoorbeeld max 4 shops per VPS. Zit alleen met het kostenplaatje want de kosten zijn wel een stuk hoger, dus ga dat nu aan mijn klanten voorleggen.

[Voor 8% gewijzigd door bones op 04-10-2018 14:02]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True