@Tiemen85 ik overweeg een 2120-12 en vraag me af wat het verschil tussen de sma 20 en 40 is (meer schakelfuncties en in/uitgangen vermoed ik.Tiemen85 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:54:
Ik heb een F2120-16 icm met een SMO 40. Daarnaast geen complete binnenunit maar een los vat voor tapwater en een buffervat voor verwarming. Aangezien we hem pas sinds mei dit jaar gebruiken nog niet veel te zeggen over de prestatie tijdens koude dagen, maar tot nu toe geen klachten. De koelfunctie heb ik wel uit laten schakelen aangezien dit te weinig oplevert in verhouding met de stroomkosten (540 kWh).
Kun je een schema posten hoe je je hydraulisch en elektrisch systeem heb5 ingeregeld?
Ik wil op zolder - waar de oorspronkelijke cv verzamelleidingen uitkomen en de warm tapwaterleiding op de cv aangesloten zit - een boilervat van 200 liter plaatsen met E naverwarming en met twee 28mm leidingen naar de berging op begane grond.
Daar een buffervat van 500 liter plaatsen plus verplaatste cv ketel die bij uitval warmtepomp alles overneemt of aanvult.
De 2120-12 komt aan de buitenkant van de berging te staan.
In de aan de berging aangrenzende woonkamer komt een jaga met condenserende koelfunctie die zijn hoge flow voor koelen en verwarmen direct uit het buffervat haalt.
Nodig: wat temperatuursensoren voor buffervat en rvs boiler met spiraal wisselaar, twee driewegkleppen en wat motorgestuurde keerkleppen.
Nibe F2120-16, UKV300, SMOS40, RMU-S40, 10kWp, 15KVA / 30kWh Victron ESS