• opaben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-12-2022
Mijn zelfbouw computer heeft al een tijdje problemen, waarover ik eerder al een topic maakte, ik dacht dat het toen aan het geheugen lag maar een paar dagen geleden startte hij niet meer op, het lampje bij de aan/uit knop ging aan en de kast ventilator ging draaien maar dat was het wel zo'n beetje.
Ik besloot om dan maar de voeding te vervangen, dat was een van de aangedragen oplossingen bij mijn vorige topic, hoewel deze Coolermaster 55oW naar mijn idee al groot was, heb ik een 600W van In quiet (80 plus Gold) besteld en deze gisteren geplaatst, tot mijn verbazing gaat er nu helemaal niets meer aan, Het enige wat nog wel gebeurt is dat als ik de aan/uit knop indruk, de ventilatoren van kast, processor en videokaart aan draaien, laat ik de knop weer los dan valt alles weer stil.
Inmiddels heb ik de oude voeding weer terug geplaatst maar die doet nu hetzelfde.
Ik heb de indruk dat ik een kabeltje vergeet maar kom er maar niet achter welke dan, ik heb de connectoren van de 12V (8 pins), bij de processor, en de moederbord voeding, 20+4 pins echt goed aangesloten, dan 2 x 6 pins voor de video kaart en dat was het, inmiddels heb ik alle andere apparaten er niet meer aanhangen, dus geen harde schijven en diskdrives meer. Alleen nog voeding, moederbord, processor en 1 reepje geheugen.

Wie heeft dit ook wel eens gehad en weet me op het juiste spoor te zetten?
Alvast bedankt.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is er een optie om zo'n "mainboard"-speakertje op het mobo aan te sluiten?
Zit misschien een exemplaar in je kast, en anders een losse zien te regelen

Mogelijk kun je dan aan het aantal piepjes bepalen waar 'ie vastloopt in het boot-proces (op te zoeken in handleiding of op internet).
Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zelf zou ik het geheugen als eerste verdenken:
Zit het er nog goed in, heb je al een ander slot en/of reepje geprobeerd?

En al een BIOS-reset geprobeerd door het CMOS-batterijtje eruit te halen?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:38
2 modulaire voedingen en de bekabeling van de oude gebruikt?

• opaben
Er zit een beepertje op het mobo maar die laat zich niet horen en er zit nog 1 reepje geheugen in. Ik heb de batterij er nog niet uitgetrokken voor een reset.
Ik kan nog eens een poging wagen zonder geheugen en na resetten cmos maar ik heb daar weinig hoop op, aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis.

Gedaan en helaas zonder resultaat.
Iva_Bigone schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 08:53:
Is er een optie om zo'n "mainboard"-speakertje op het mobo aan te sluiten?
Zit misschien een exemplaar in je kast, en anders een losse zien te regelen

Mogelijk kun je dan aan het aantal piepjes bepalen waar 'ie vastloopt in het boot-proces (op te zoeken in handleiding of op internet).
Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zelf zou ik het geheugen als eerste verdenken:
Zit het er nog goed in, heb je al een ander slot en/of reepje geprobeerd?

En al een BIOS-reset geprobeerd door het CMOS-batterijtje eruit te halen?

• opaben
Helaas, de nieuwe voeding is niet modulair dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb zomaar het gevoel dat ik iets vergeet of dat het mobo de geest heeft gegeven.
rdejongjr schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:38:
2 modulaire voedingen en de bekabeling van de oude gebruikt?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee