Toon posts:

Vroeger waren spellen beter!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

Op donderdag 19 juli 2001 21:13 schreef Tampie2000 het volgende:
whehe :P ... dan doe jij toch echt iets fout... :)
groot gelijk !! :P zeggen dat de games vroeger beter waren is gewoon onzin.. je kan me niet wijs maken dat je wolf3d beter vind dan Unreal Tournament of Serious Sam!!!!! |:(

* BdR checkt het profile van DarkHunter

jezus DarkHunter je bent pas 17 of 18 en begint nu al "vroeger was het beter" :r what's up with that!?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:25 schreef BdR het volgende:
jezus DarkHunter je bent pas 17 of 18 en begint nu al "vroeger was het beter" :r what's up with that!?
Dan ligt het dus niet aan de leeftijd.... (iets wat ik van mezelf eerst dacht)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Raven, stoute jongen, terug naar je bedje >:) .

Steam

Verwijderd

Een vervolg op Sam&Max zou geweldig zijn....
Dat helpt me niet veel he... :X .. :P
Maar dan zal het wel weer vernaggeld worden door 3D of zo...
Mwaw... monkey island 4 was niet zo slecht al zegik'et zelf... kan nooit tippen aan de oude okay.. maar alsnog wel goed. :)
Heb je wel es een filmpje gezien van hoe Larry eruit had gezien als het Larry8-project niet stil was gezet?

Check www.allowe.com.

Wees maar blij dat Larry8 er niet is gekomen... nu kan de herinnering tenminste blijven in 2D, waar ie hoort.
Woa... :r
Hhm.. krijg opeens drang om oude larry's te spelen...
/me probeert laptop van z'n pa te gappen zodat'ie daarop larry kan spelen en gewoon in z'n bed kan blijven

Verwijderd

De spellen van vroeger waren inderdaad beter bedacht/doordacht. De gameplay was origineel. Denk maar aan bijvoorbeeld Streedrod e.d. 8-) Die spellen doe ik nog steeds graag

De spellen van nu zijn grafisch en qua sound gewoon beter, maar dat is denk ik niet wat een spel cool maakt. Je hebt tegenwoordig race-spellen, FPS-games, RPG's (die vaak op een of ander geschiedenisfeit zijn gebaseerd), sportsimulators waar er al stapels van zijn en ga zo nog maar effe door.

Kijk bijvoorbeeld naar Hidden & Dangerous. Da was echt een originele game destijds...en die was vet >:)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:29 schreef Raven_ het volgende:
Woa... :r
Hhm.. krijg opeens drang om oude larry's te spelen...
/me probeert laptop van z'n pa te gappen zodat'ie daarop larry kan spelen en gewoon in z'n bed kan blijven
Ranzig he?

Maar subscribe je wel effe op Al's CyberJoke3000 mailinglist, die is wel gaaf :)

Elke dag 2 schuine moppen in je boxie :7

Verwijderd

Topicstarter

[..]

groot gelijk !! :P zeggen dat de games vroeger beter waren is gewoon onzin.. je kan me niet wijs maken dat je wolf3d beter vind dan Unreal Tournament of Serious Sam!!!!! |:(

18 dus..prima toch..oud genoeg om te kunnen zeggen dat spellen in de tijd van de 386 beter waren. qua graphics maybe niet maar qua verhaal en sfeer wel. Tegenwoordig is het meer van hetzelfde met betere 3d beelden waardoor je weer een nieuwe pc moet kopen en een nieuwe video kaart die te duur is.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:26 schreef JeanLucPicard het volgende:
Raven, stoute jongen, terug naar je bedje >:) .
Shut up... :P
Wat wil je liever... sam sam gaan kijken of GoT'en.. keuze is snel gemaakt (voor de eigenwijze onder ons.. geen sam sam dus... :P ).

• pica
Op donderdag 19 juli 2001 21:31 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Wat wil je liever... sam sam gaan kijken of GoT'en.. keuze is snel gemaakt (voor de eigenwijze onder ons.. geen sam sam dus... :P ).
Op net5 is cewle film geloof ik!

Steam

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:30 schreef Codin het volgende:

[..]

Ranzig he?

Maar subscribe je wel effe op Al's CyberJoke3000 mailinglist, die is wel gaaf :)

Elke dag 2 schuine moppen in je boxie :7
Heb genoeg spam mail as it is... :P
Ow en btw... ik mag wel 16 wezen maar ik ben ook oud genoeg om te zeggen "vroeger" was'et beter aangezien ik vanaf me 8ste ofzo al een pc had ontdekt... De "rest" kwam pas toen i-net op gang kwam.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:31 schreef Raven_ het volgende:

[..]

/me says: There's no such thing as 'dutch comedy'.

Verwijderd

/me vind Larry 6 en Wolf3D nieuwe spellen...man ik ben oud :(

Maar ik vond ook wel dat de oude spellen betere gameplay hadden, maar dan bedoel ik wel spellen zo van tussen de 1984 en 1992.

R./

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:33 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Heb genoeg spam mail as it is... :P
Oh kom op di's geen spam man!

Dit zijn jokes waar die vuile slons van een Al Lowe zelf om gelachen heeft, dat belooft ie je ;)
Ow en btw... ik mag wel 16 wezen maar ik ben ook oud genoeg om te zeggen "vroeger" was'et beter aangezien ik vanaf me 8ste ofzo al een pc had ontdekt... De "rest" kwam pas toen i-net op gang kwam.
He he... beginner ;)

Ik was 4 jaar toen ik Donkey Kong op de C64 uitspeelde.

Hij kon helaas niet op pauze, dus als ik in level 4 aankwam en ik had 10 levens opgespaard, dan ging ik wel es snel naar beneden om te eten, en als ik boven kwam had ik nog een paar levens over (omdat die beesten die je komen pakken niet zo snel zijn) en dan speelde ik die level alsnog uit ;)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:33 schreef Codin het volgende:

[..]

/me says: There's no such thing as 'dutch comedy'.
Is er wel... Alleen sam sam vind ik maar beetje stom. Paul van leeuw rules... ook dat nog rules.. :)
En ik hoef ook geen film te kijken nu ofzo... krijg vierkante ogen van die TV :o ... :9
Maar goed.. back on-topic.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:36 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Is er wel... Alleen sam sam vind ik maar beetje stom. Paul van leeuw rules... ook dat nog rules.. :)
En ik hoef ook geen film te kijken nu ofzo... krijg vierkante ogen van die TV :o ... :9
Maar goed.. back on-topic.
Ik had het dan ook over comedy-series...

Serieus hee......... Babes, De Garage.... en Sam Sam.....

Christ..... alsjeblieft zeg.

Angela Schijf had in GTST mogen blijven zitten van mij.

Maar goed, genoeg gezeikt. Back ontopic I say!

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:35 schreef Codin het volgende:

<<knip>>
Okay w8... Om te bewijzen datik vroeger al 0wnde... ff een krantenknipsel in scannen.. >:)

• pica
Op donderdag 19 juli 2001 21:38 schreef Codin het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over comedy-series...

Serieus hee......... Babes, De Garage.... en Sam Sam.....

Christ..... alsjeblieft zeg.

Angela Schijf had in GTST mogen blijven zitten van mij.

Maar goed, genoeg gezeikt. Back ontopic I say!
Idd! :r

Steam

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32

Eraser127

Nijkerk

Ik hoop dat de nieuwe Wolf3d "Return to castle Wolfenstein" gauw uitkomt :9~

My Discogs

Verwijderd

He he... beginner ;)

Hij kon helaas niet op pauze, dus als ik in level 4 aankwam en ik had 10 levens opgespaard, dan ging ik wel es snel naar beneden om te eten, en als ik boven kwam had ik nog een paar levens over (omdat die beesten die je komen pakken niet zo snel zijn) en dan speelde ik die level alsnog uit ;)
Oh mag ik ook meedoen :) Ik was 5 jaar toen ik m'n eerste spel uitspeelde (Jet Pac op de ZX80) en 6 jaar toen ik m'n eerste eigen computer had en m'n eerste spel programmeerde (op een ZX Spectrum met een 128 kB geheugen uitbreiding). Al die ouwe compies heb ik ook nog, das best wel nostalgie :)

R./

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:38 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Okay w8... Om te bewijzen datik vroeger al 0wnde... ff een krantenknipsel in scannen.. >:)
Wacht maar ik zal mijn persoonlijke kranten-artikelen es effe inscannen...

Je slaat stijl achterover van de totale 0wn4g3 die je dan zult ervaren ;)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:44 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Oh mag ik ook meedoen :) Ik was 5 jaar toen ik m'n eerste spel uitspeelde (Jet Pac op de ZX80) en 6 jaar toen ik m'n eerste eigen computer had en m'n eerste spel programmeerde (op een ZX Spectrum met een 128 kB geheugen uitbreiding). Al die ouwe compies heb ik ook nog, das best wel nostalgie :)

R./
Net of ik ooit m'n ouwe C64 weg ga donderen...

Jammergenoeg is ie wel kapot. Spatiebalk zit er nog scheef op ook.... een of ander onverlaat moest zonodig bij m'n printer kijken en trapte op wat snoeren.

Ik had godverdomme nog gezegd dat ie op moest zouten daar bij die snoerenpatrouille...

Maar o nee..... hij moest de printer aan de slag zien.

Gelukkig heb ik een C128 van iemand gekregen, die ik fijn gebruik als C64 door er een Power Cartridge in te pluggen :)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:41 schreef Eraser127 het volgende:
Ik hoop dat de nieuwe Wolf3d "Return to castle Wolfenstein" gauw uitkomt :9~
Kijk ik ook naar uit....

En wat ik ook een van de weinige goeie en boeiende 3D-shooters van vandaag de dag vind..... Noone lives forever.

Daarbij heb ik tenminste het gevoel dat ze niet alleen hun best hebben gedaan op de eerste level.

Verwijderd

Mkay heb'em. En niet zeuren over m'n schrijf vaardigheid.. ik was 8 god damn you.. :)
Geen afbeelding maar link (anders wordt deze topic re-de-lijk verkr8.. :) ):
Check zelf maar, heb wel alles beetje aangepast he... duh.

Verwijderd

btw. werd 29ste... van heel nederland... B-)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:48 schreef Codin het volgende:

[..]

Net of ik ooit m'n ouwe C64 weg ga donderen...

Jammergenoeg is ie wel kapot. Spatiebalk zit er nog scheef op ook.... een of ander onverlaat moest zonodig bij m'n printer kijken en trapte op wat snoeren.

Ik had godverdomme nog gezegd dat ie op moest zouten daar bij die snoerenpatrouille...
Weehee :) ik heb nog wel een werkende C64 :) met TWEE koelkasten! oh nee, dat waren diskdrives ;)

R./

• pica
Op donderdag 19 juli 2001 21:50 schreef Raven_ het volgende:
Mkay heb'em. En niet zeuren over m'n schrijf vaardigheid.. ik was 8 god damn you.. :)
Pfff, flauw hoor die typex :P .

Steam

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:50 schreef Raven_ het volgende:
I'm impressed....

Maar............... ik heb in Powerplay gezeten.

Met Martijn Krabbe, op Tros TV2.

Uitzending was op 2 april 1993 ;)

Ik was 14 en ik moest Streetfighter2 spelen tegen een gozer van 17 (keek ik tegenop als 14-jarige). Ha ha ha.... het was eigenlijk niet eerlijk want ik had SF2 thuis al, en had hem dus al helemaal onder de knie. Mijn tegenstander had hem thuisgestuurd gekregen om te oefenen, en hij wist niet eens van de special moves af (energieballen gooien en zo).

Zelfs dat je aanvallen kon blokken wist ie niet eens ;)

In de opwarmrondes had ik hem al 17 rondes achter elkaar op z'n bek getikt, en toen de opnames waren, deed ik het nog een 18e keer ;) Whahahhaaha ik heb hem alle hoeken van het beeldscherm laten zien man! :o

Was gaaf man...... ik mocht een gratis spel kiezen en kreeg een abbo op Hoog Spel (prima blad wat altijd al propageerde dat graphics niet alles zijn).

Het spel wat ik koos was Final Fight, want die kostte 200 piek en ik kon hem in geen enkele speelgoedzaak vinden.

Dat spel is dus ook de rede waarom ik meedeed aan Powerplay... ik was er compleet verslaafd aan op de arcade-kast, maar ik kon hem maar eens per jaar een paar keer spelen. Dat was zwaar balen, dus besloot ik hem te gaan winnen op tv 8-)

[edit]
Chew on that Raven :Y)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:56 schreef Codin het volgende:

<<knip>>
Aaah!! powerplay!! dat keekik zovaak mogelijk... :9~ ... :D
Hhm.. let's call it even... :)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:59 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Aaah!! powerplay!! dat keekik zovaak mogelijk... :9~ ... :D
Hhm.. let's call it even... :)
No way jose, je moet aan de slag als je quitte wil komen staan ;)

Heeft iemand de laatste aflevering nog op tape?

Ik vond mezelf er zo dom uitzien op tv en heb het van de band af gelazerd omdat m'n moeder het aan de lopende band bleef kijken.

Nu ik eenmaal cool ben wil ik mezelf nog wel een keertje terugzien :7

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:01 schreef Codin het volgende:

[..]

No way jose, je moet aan de slag als je quitte wil komen staan ;)

Heeft iemand de laatste aflevering nog op tape?

Ik vond mezelf er zo dom uitzien op tv en heb het van de band af gelazerd omdat m'n moeder het aan de lopende band bleef kijken.

Nu ik eenmaal cool ben wil ik mezelf nog wel een keertje terugzien :7
Maar ik heb _BEWIJS_.. jij niet... :P Dus let's just call it even voordat ik m'n "proof of power" oorkonde (diek gekregen heb van een real life jumbo sized mario in een pak) ga zoeken en inscannen... >:) .. :P

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:03 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Maar ik heb _BEWIJS_.. jij niet... :P Dus let's just call it even voordat ik m'n "proof of power" oorkonde (diek gekregen heb van een real life jumbo sized mario in een pak) ga zoeken en inscannen... >:) .. :P
Wil je het icq nummer van de gast die ik in elkaar getimmerd heb? ;)

He he he... jammergenoeg heeft ie nog niks teruggezegd tegen me :)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:04 schreef Codin het volgende:

[..]

Wil je het icq nummer van de gast die ik in elkaar getimmerd heb? ;)

He he he... jammergenoeg heeft ie nog niks teruggezegd tegen me :)
Ja dat kan ook een of andere lamer zijn die gewoon met je mee lult... No deal... :P

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:05 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Ja dat kan ook een of andere lamer zijn die gewoon met je mee lult... No deal... :P
Ja hee maar ik heb hier Final Fight voor de SNES liggen.

Die kan je echt nooooooooooit uit de winkel hebben gewoon... die was overal pleite.

Da's het ultieme bewijs :)

O wacht...... ik heb een kaart van Martijn met z'n krabbeltje eronder.....

Als ik die nou es kon vinden :)

Oh well je gelooft me vast wel, zo'n verhaal schud je niet uit je mouw natuurlijk.

• pica
Pffff, patsertjes, ik heb gewoon geen bewijs nodig :P :)

Steam

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:07 schreef JeanLucPicard het volgende:
Pffff, patsertjes, ik heb gewoon geen bewijs nodig :P :)
Dan moet iemand ff checken of ie de laatste aflevering van Powerplay nog heeft, dan kan ik een pic van m'n hoofd posten en dan kunnen jullie checken ;)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:06 schreef Codin het volgende:

<<knip... again.. :P >>
Hhm.. naja.. Ik kan (whehe) tenminste bewijs leveren... :P
Final fight herriner ik me ook wel... Ik d8 dat ik die ooit eens gehuurd had bij videoland (met ntsc converter, moest je een pal cassette in doen en voorin dan ntsc.. remember those? :) ). Was soort double dragon right? Maar goed... ik ga ff :Z ... Strax valik neer op me vloer hiero... :)

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Power Play is/was juuuuuuuuuust. Nog steeds het beste programma over spellen in mijn ogen!

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:12 schreef GolbeZeromus het volgende:
Power Play is/was juuuuuuuuuust. Nog steeds het beste programma over spellen in mijn ogen!
Vinnik ook... de sfeer was adembenemend :)

Martijn moet terug naar de TROS man... laat RTL4 in de stront zakken met z'n duffe spelhows.

Verwijderd

Let's have a moment of silence 4 powerplay... :)

Verwijderd

De draad heeft een uur lang stilgestaan.

Lang zat toch? :)

Let the endless ranting go on :)

Verwijderd

Erm.. Mkay. So... nog geneu.. w8.. das beetje offtopic.. :)

Ikzelf heb als'et goed is nog foto's van dat ik daaro was en stuff... maar waar die liggen.. woa.. :?
Misschien datik ooit nog die proof of power kan vinden.. :)
Wel jammer dat ik me snes heb verkocht... Had best wel wat kewle spellen (herrinert iemand zich die bazooka voor de snes? :D ).

• pica
Op donderdag 19 juli 2001 23:27 schreef Raven_ het volgende:
Erm.. Mkay. So... nog geneu.. w8.. das beetje offtopic.. :)

Ikzelf heb als'et goed is nog foto's van dat ik daaro was en stuff... maar waar die liggen.. woa.. :?
Misschien datik ooit nog die proof of power kan vinden.. :)
Wel jammer dat ik me snes heb verkocht... Had best wel wat kewle spellen (herrinert iemand zich die bazooka voor de snes? :D ).
Ja, dat was echt pure verspilling van geld... PHUN :)

Steam

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 23:29 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Ja, dat was echt pure verspilling van geld... PHUN :)
Ik weet nog datik die bazooka zelfs mee nam toen we oorlogje gingen spelen op straat... :D
Hun allemaal met die gare m4a1's.. kwam ik daaro met mijn bazooka ultra deluxe aan... boem.. iedereen weg... :7 ... :D

• pica
Op donderdag 19 juli 2001 23:31 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Ik weet nog datik die bazooka zelfs mee nam toen we oorlogje gingen spelen op straat... :D
Hun allemaal met die gare m4a1's.. kwam ik daaro met mijn bazooka ultra deluxe aan... boem.. iedereen weg... :7 ... :D
M4A1 roelt! Jammer dat je die niet had :P .

Steam

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 23:33 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

M4A1 roelt! Jammer dat je die niet had :P .
Hadik ook wel, Maar dat ding maakte zo'n vage geluid toenik op iemand ging stormen en hem "per ongeluk" naar hem toe gooide... :D
Wel jammer datik'em niet geraakt had btw. >:) ... :o

• pica
Op donderdag 19 juli 2001 23:36 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Hadik ook wel, Maar dat ding maakte zo'n vage geluid toenik op iemand ging stormen en hem "per ongeluk" naar hem toe gooide... :D
Wel jammer datik'em niet geraakt had btw. >:) ... :o
Voor de SNES natuurlijk :)

Steam

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vroeger waren de spellen inderdaad beter,
ik heb op mijn ouwe trouwe MSX-je het spel SD-Snatcher helemaal verrot gespeeld,
ik heb sinds dien nooit meer zo'n goede actie/adventure spel gespeeld
( nou ja op de metal gear serie na dan ).
Afbeeldingslocatie: http://www.neo-kobe.com/sd/title.gif
Zijn er nog meer tweakers die dit spel hebben gespeeld zonder een walkthrough en in de JAPANSE versie ???? B-)

• Lars The 18th
  • Niet online
Sorry dubbelpost,
kon er echt niets aan doen ging per ongeluk
|:( :o

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 23:54 schreef Lars The 18Th het volgende:
ik heb op mijn ouwe trouwe MSX-je het spel SD-Snatcher helemaal verrot gespeeld,
[afbeelding]
Zijn er nog meer tweakers die dit spel hebben gespeeld zonder een walkthrough en in de JAPANSE versie ???? B-)
Duh...toen ik SD-Snatcher speelde WAS er geen Engelse versie. Ik heb jaren later de Engelse eens gespeeld hoewel ik wel aardig had geraden waar het over ging. Toch wel een voordeel, ik heb ook Final Fantasy VII en Metal Gear Solid meteen uit Japan gehaald toen ze uitkwamen...boeit mij dat Japans nou :) Op de MSX waren alle latere spellen alleen in het Japans en die heb ik ook allemaal uitgespeeld...Xak, Xak2, Xak3, Ys1, Ys2, Ys3, Dragonslayer 6. Ik heb nu hier Ys Eternal en Ys 2 Eternal staan..de remakes voor PC, die zijn OOK Japans.

R./

• Lars The 18th
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 00:27 schreef MrRudi het volgende:

nou :) Op de MSX waren alle latere spellen alleen in het Japans en die heb ik ook allemaal uitgespeeld...Xak, Xak2, Xak3, Ys1, Ys2, Ys3, Dragonslayer 6.

R./
Whow ,ik ben heeeel ver gekomen met Xak maar op een gegeven moment kwam
ik er niet meer uit (was bij een dolhof geloof ik).
t zelfde geval was met Xak2
Maar gelukkig heb ik Xak3 (tower of gazel)wel uit gespeeld

[Off topic]
Starship rendevous was btw ook helemaal japans maarja daar hoefde je aleen
maar naar de plaatjes te kijken om hem uit te spelen
:o :o :o :o :o :o :o :o
[/Off topic]

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 22:12 schreef GolbeZeromus het volgende:
misschien een beetje offtopic :P
maar damn wat heb jij een coole nick en user icon *D

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Zijn er nog meer tweakers die dit spel hebben gespeeld zonder een walkthrough en in de JAPANSE versie ????
Zeker weten :) Vooral dat stukje met die flat waarin bovenin een kluis stond was klote, iedere keer omhoog en een andere combinatie proberen., geweldig spel. maar is er nu een Engelse versie van uit??, ik wist wel van een NEO GEO CD versie.

Een ander MSX spel wat ik jaren gespeeld heb is Aleste 2. Welke versie van YS was ook alweer die platform versie, die was goed.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ik ben het met JL Picard eens...Over tien jaar roept iedereen, ken je HL nog?! En CS?! Dát waren nog eens spellen.
Dat je die spellen toendertijd vaak speelde en lang, heeft te maken met het feit dat het aanbod een stuk geringer was.

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Vroeger was het natuurlijk ook zo dat er tonnen met klotespellen uitkwamen. De echte toppers kent men nu nog maar 90% kon je zo de prullebak in gooien.

Maar het is wel zo dat gameplay vroeger belangrijker was als nu. De verschuiving van 2D naar 3D heeft als gevolg dat de grafix er mooier uitzien maar de gameplay minder is.

• RaDKiLL
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Idd, maar ligt dat niet aan de maatschappij?! Men kijkt toch altijd eerst naar de verpakking alvorens men besluit het produkt te kopen?!
Men koopt niet een spel als de pics op de doos er niet uitzien maar er wel op de doos vermeld staat dat de storyline en de gameplay zooooo geweldig zijn....
Veer gamers lezen pre- en reviews, maar er zijn ook mensen die adhv de doos kopen...
Marketingstrategie heet dat. ;)

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Yep, maar ligt het ook niet aan het feit dat 3D-games een veel kostbaarder zijn om te ontwikkelen. De fijne afwerking van games schiet er meestal bij in. Prachtige games maar zonder "gevoel" (ik weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven).

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

[afbeelding]
Helemaal mee eens, sd-snatcher roeleert!
Wat zouden die spellenmakers van toen tegenwoordig doen?
Konami bestaat toch nog steeds?

Who is John Galt?

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Op vrijdag 20 juli 2001 10:08 schreef udenjpg het volgende:
...

Maar het is wel zo dat gameplay vroeger belangrijker was als nu. De verschuiving van 2D naar 3D heeft als gevolg dat de grafix er mooier uitzien maar de gameplay minder is.
NOG MEER ONZIN!! :( :( er zijn voldoende goede/vernieuwende games uitgebracht in de laatste tijd: Driver, Halflife, Metal Gear Solid, Chu Chu Rocket, Crazy Taxi

okay THAT'S IT!! :( ik heb even een nieuwe topic gestart, feel free to reageer :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 10:40 schreef BdR het volgende:

[..]

NOG MEER ONZIN!! :( :( er zijn voldoende goede/vernieuwende games uitgebracht in de laatste tijd: Driver, Halflife, Metal Gear Solid, Chu Chu Rocket, Crazy Taxi

okay THAT'S IT!! :( ik heb even een nieuwe topic gestart, feel free to reageer :)
Tuurlijk zijn er nog wel goeie spellen nu...maar het is gewoon minder dan vroeger

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:16 schreef DarKHunteR het volgende:

[..]

hoezo..het is gewoon zo..nieuwe spellen(single player dan) speel je tegenwoordig in 1 week uit.
ga Baldurs Gate 2 proberen, en dan zoveel mogelijk sidequests doen :D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 11:40 schreef Caspian het volgende:

[..]

ga Baldurs Gate 2 proberen, en dan zoveel mogelijk sidequests doen :D
Tuurlijk, er zijn uitzonderingen and stuff..net als black and white..die speel ik niet ff uit ofzo..maar ik heb het over het algemeen..sof, half life, blade of darkness, alice enzo..

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Op vrijdag 20 juli 2001 11:38 schreef DarKHunteR het volgende:
maar het is gewoon minder dan vroeger
volgens mij zit je me gewoon te stangen.. ;) maar goed, for the record ik ben het eens dat er oude games zijn die nu nog steeds wel tof zijn: Lemmings, Bomberman en ja, zelfs Digger is nog steeds wel geinig

Maar 'vroeger' is er net zo goed bagger uitgebracht wat door moest gaan voor games: The Jetsons, Tom en Jerry (alles van Hi-Tech Ippression eigenlijk :r ), en verder Vixen, Altered Beast, Beavis and Butthead, California Games II, Horror Zombies from the Crypt (die naam alleen al) sommigen zijn zo slecht dat ze wel weer wat hebben, zoals Ducktales. Zeggen die games je niets? dat klopt want alleen de goede games onthoud je :)

daarnaast speelt het volgende verschijnsel altijd mee. Als er een goed spel uitkomt (Doom, Quake, Half Life) denken andere bedrijven: "ja goed idee! zoiets gaan wij ook maken" maar mislukken soms jammerlijk.. (zelfde geldt trouwens voor films en top40-muziek) maar hier wat voorbeelden van goed spel --> slechte imitaties
Street Fighter 2 --> Rise of the Robots
Half Life --> Daikatana, TekWar, Tenka
Lemmings --> Toddlers
Crazy Taxi --> Super Taxi Driver (deze is echt *heel* slecht trouwens, :r :r zelf die dualhead optie redt dit spel niet..)

beetje lange posts niet?
* BdR verveelt zich op deze regenachtige vrijdagmiddag

Verwijderd

Zeker weten Vooral dat stukje met die flat waarin bovenin een kluis stond was klote, iedere keer omhoog en een andere combinatie proberen., geweldig spel. maar is er nu een Engelse versie van uit??, ik wist wel van een NEO GEO CD versie.
Een ander MSX spel wat ik jaren gespeeld heb is Aleste 2. Welke versie van YS was ook alweer die platform versie, die was goed.
De Engelse versie van SD-Snatcher is vertaald door een paar hobbyisten onder de naam Oasis Translations. Aleste 2 was ook erg goed ja, ik denk het beste MSX schietspel dat ik ken, het was mooi, snel en goed speelbaar...

De platform versie van Ys was Ys3 Wanderers from Ys. In mijn ogen nog steeds de beste RPG serie ooit. Daarom ben ik zo blij dat er allemaal PC remakes van gemaakt worden :) :)
Op vrijdag 20 juli 2001 10:34 schreef justmental het volgende:
Helemaal mee eens, sd-snatcher roeleert!
Wat zouden die spellenmakers van toen tegenwoordig doen?
Konami bestaat toch nog steeds?
De producer van SD-Snatcher is Hideo Kojima, die heeft daarna gewerkt aan Policenauts wat veel op Snatcher leek, Metal Gear Solid, Zone of the Enders en nu Metal Gear Solid 2. De scenario schrijver Hiroyuki Fukui werkt volgens mij niet meer voor Konami en de man die de schitterende muziek schreef is na Metal Gear 2: Solid Snake weggegaan bij Konami en is een funkband begonnen :) (Masahiro Ikariko).

Nou hoeveel weet je van die games als je uit je hoofd die onmogelijke Japanse namen weet te vertellen!

R./

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:10 schreef DarKHunteR het volgende:
Ik vind dat vroeger de spellen veel beter waren, ze zagen er allemaal niet zo mooi uit als nu. Maar ik speelde vroeger met 1 spel soms wel een half jaar ofzo..nu nog maximaal maar 1 week ofzo. Denk maar aan larry 6 en wolf3d enzo...
I disagree, je vond het allemaal leuker vroeger omdat het allemaal nieuw was niet omdat het zoveel beter was...

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Tuurlijk brengen ze nu nog leuke spellen uit, maar het 2d genre had gewoon betere gameplay, veel spellen moeten nu zonodig in 3D terwijl dit het spel niet ten goede komt omdat er dan teveel effort in het 3D ontwikkel gaat zitten ten koste van gameplay. Het ontwikkel budget is nu eenmaal niet groter. Er zijn maar een paar genre's waarbij 3D echt goed tot zijn recht komt (FPS, Racing, SIM) en de rest kan beter 2D(semi 3d alla Emperor) blijven.

Dat het ook goed kan zien we bij consoles, maar daar is het budget ook hoger (vooral in Azie, die hebben een echte gamesindustrie).

Maar kijk eens naar space-shooters tegenwoordig, ik heb in de laatste 5 jaar echt niets goeds meer zien uitkomen zoals Aleste, Gradius, Parodius, R-type.

Mijn schemerduister dvd's staan vol met slappe aftreksels van deze games maar niets echt goed.

Hetzelfde geld voor fighters, op de pc ken ik niet een leuke fighter. oh ja, mame met xmen vs streetfighter. Kijk, op de console zie ik genoeg leuke fighters in semi 3D (speelt nog steeds als een 2d game) zoals VF3 DOA etc. maar waar blijven ze op de PC???

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Tuurlijk brengen ze nu nog leuke spellen uit, maar het 2d genre had gewoon betere gameplay
ben ik met je eens als je bedoeld dat sommige 3d games (te) moeilijk besturen zijn. Van Galaga bijvoorbeeld is een 3d remake gemaakt, is wel aardig alleen de levels met achter aanzicht zijn echt niet speelbaar
Maar kijk eens naar space-shooters tegenwoordig, ik heb in de laatste 5 jaar echt niets goeds meer zien uitkomen zoals Aleste, Gradius, Parodius, R-type.
Xevious-3D is voorbeeld van geforceerd 2d naar 3d conversie :P maar is to best aardige game, en what about R-Type Delta op PSX die is echt vet
op de console zie ik genoeg leuke fighters in semi 3D (speelt nog steeds als een 2d game)
komen nog steeds veel 2d fighters uit: Street Fighter Alpha 3, en ik zag laatst Capcom vs SNK op de Dreamcast.. DIE is ECHT vet!!! SNK kan bijna geen slechte vecht-games maken (nouja die Fatal Fury Wild Ambition is best wel kut, ook zo'n 2d naar 3d conversie die niet had moeten zijn)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

ALs je dit hoord denk ik soms: Waarom heb ik een PC :'( . Maar ja, FPS en Sim -en op een console is ook minder. Je kan denk ik niet alles hebben. (alhoewel een Dreamcast tegenwoordig wel erg aantrekkelijk is.)

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Op vrijdag 20 juli 2001 17:10 schreef udenjpg het volgende:
ALs je dit hoord denk ik soms: Waarom heb ik een PC
vanweege de spellinks-checker :) :)

* BdR is weer heel flauw bezig..

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 14:35

evaarties

Powerball @ 12.582

Op vrijdag 20 juli 2001 17:23 schreef BdR het volgende:

[..]

vanweege de spellinks-checker :) :)

* BdR is weer heel flauw bezig..
oftewel spelling-checker... *D

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Op donderdag 19 juli 2001 21:56 schreef Codin het volgende:

[..]

I'm impressed....

Maar............... ik heb in Powerplay gezeten.

Met Martijn Krabbe, op Tros TV2.

Uitzending was op 2 april 1993 ;)

Ik was 14 en ik moest Streetfighter2 spelen tegen een gozer van 17 (keek ik tegenop als 14-jarige). Ha ha ha.... het was eigenlijk niet eerlijk want ik had SF2 thuis al, en had hem dus al helemaal onder de knie. Mijn tegenstander had hem thuisgestuurd gekregen om te oefenen, en hij wist niet eens van de special moves af (energieballen gooien en zo).

Zelfs dat je aanvallen kon blokken wist ie niet eens ;)

In de opwarmrondes had ik hem al 17 rondes achter elkaar op z'n bek getikt, en toen de opnames waren, deed ik het nog een 18e keer ;) Whahahhaaha ik heb hem alle hoeken van het beeldscherm laten zien man! :o

Was gaaf man...... ik mocht een gratis spel kiezen en kreeg een abbo op Hoog Spel (prima blad wat altijd al propageerde dat graphics niet alles zijn).

Het spel wat ik koos was Final Fight, want die kostte 200 piek en ik kon hem in geen enkele speelgoedzaak vinden.

Dat spel is dus ook de rede waarom ik meedeed aan Powerplay... ik was er compleet verslaafd aan op de arcade-kast, maar ik kon hem maar eens per jaar een paar keer spelen. Dat was zwaar balen, dus besloot ik hem te gaan winnen op tv 8-)
Hmmmm, street fighter werd wel vaker gespeeld. Ik heb een powerplay aflevering gezien waarbij de match tussen Ken en Ryu was. Was jij dat dan? Die gast die verloor speelde met Ryu en kon inderdaad geen enkele move. Hij deed slechts 1 keer een worp.

Zou te cool zijn als jij dat was geweest.....

Ik heb jaren later echt de schoonheid van Street Figher leren zien (de originele SFII natuurlijk, niks turbo blaat)......ik ben door een SFII meester onderwezen in Guile en ik ben overtuigd dat Guile van iedereen kan winnen.

Jammer dat de grote massa maar door blijft gaan in de stroom van games.........SFII heeft echt wel eeuwigheidswaarde, zeker voor wedstrijden!

Wat mij betreft waren de hoogtijdagen de tijden van de snes en de langzame pc. De eerste FPS'en op de PC horen er wat mij betreft ook bij (Descent heb ik teveel gespeeld!).

Prince of persia spelen op een 286 met een Hercules monochrome beeldscherm is gewoon fantastisch! :)

• Twilight Burn
  • Laatst online: 12-11-2025
Spellen van tegenwoordig moeten het alleen hebben van hun graphics, de spellen van vroeger van hun gameplay. Een ander verschil is is dat de nadruk steeds minder op Single Player komt te liggen, en dat dat gedeelte daarom maar "afgeraffeld" wordt in het productieproces, daarom heb je de meeste single player modussen tegenwoording zo uitgespeeld :(

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik vind dat vroeger de spellen veel beter waren, ze zagen er allemaal niet zo mooi uit als nu. Maar ik speelde vroeger met 1 spel soms wel een half jaar ofzo..nu nog maximaal maar 1 week ofzo. Denk maar aan larry 6 en wolf3d enzo...
Ik heb de thread niet gelezen maar ik ben het roerend met je eens. Bovendien zijn we te verwend geworden.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
so fucking whata, ga je ze nu toch lekker weer spelen.

• Mister_X
Warning: this movie is 5.3 megabytes. It will take quite a while to download.

Leisure Suit Larry 8 test movie
ja, wel andere halve minuut :D

• Captain Pervert
Op zaterdag 21 juli 2001 19:33 schreef Mister_X het volgende:

[..]

so fucking whata, ga je ze nu toch lekker weer spelen.
Je mist het punt waar het om draait meneer. En wil je je niet zo onbeleefd uitdrukken, dat stoort. De centrale vraag is waarom vroeger een spel maandenlang wist te boeien, en nu niet meer.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Mister_X
ut boeit me al een jaar....

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Op zondag 22 juli 2001 00:47 schreef Captain Pervert het volgende:
De centrale vraag is waarom vroeger een spel maandenlang wist te boeien, en nu niet meer.
ja idd Halflife bijvoorbeeld was ik na een week op uitgekeken en dr is allang niemand meer die et nog speelt, Command & Conquer zelfde verhaal, Diablo2 van vorig jaar boeit ook allang niemand meer en Unreal Tournament had ik in 1 dag uitgespeelt(!) |:(

ik denk die nieuwe spellen je vooral niet boeien omdat je ze niet speelt ofzo, ken je ze uberhaubt wel!?

i said it before and i'll say it again: oude games zijn over het algemeen alleen leuk vanwege het sentiment maar verder niet punt

• Captain Pervert
Op zondag 22 juli 2001 15:13 schreef BdR het volgende:

[..]

ja idd Halflife bijvoorbeeld was ik na een week op uitgekeken en dr is allang niemand meer die et nog speelt, Command & Conquer zelfde verhaal, Diablo2 van vorig jaar boeit ook allang niemand meer en Unreal Tournament had ik in 1 dag uitgespeelt(!) |:(

ik denk die nieuwe spellen je vooral niet boeien omdat je ze niet speelt ofzo, ken je ze uberhaubt wel!?

i said it before and i'll say it again: oude games zijn over het algemeen alleen leuk vanwege het sentiment maar verder niet punt
Okee, interessant punt. Wat wel grappig is dat je spellen noemt die je online kunt spelen. Dat was vroeger niet zo. Online gaming verlengt de levensduur van een spel, maakt het interessanter, en voegt een nieuwe uitdaging toe: zo goed in het spel worden dat je anderen kan verslaan. Online gaming is pas iets van de laatste jaren.

Maar singleplayer spellen zijn nauwelijks nog boeiend.

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ik denk vroeger was er niet zoveel aanbod met spellen dus je was al gauw blij met een spel ... tegen woordig zijn de mensen verwent zeg maar zoveel keus aan aanbod en ook de orginaliteit is nu niet meer zo hoog als een aantal jaar geleden, bijna alles is al een keer gedaan

hallo

Verwijderd

4 redenen waarom jullie denken spellen van vroeger leuker te vinden:

1: het was allemaal nieuw toendertijd
2: je onthoud alleen de hele goede spellen
3: je speelt al een tijd en je kan interesse verliezen

iedereen die nu begint met het spelen van spellen jammert over 5/6 jaar net zo hard over hoe erg spellen wel niet sucken tegenwoordig...

Verwijderd

Voor het '3D' tijdperk was alles gewoon veel meer gericht op de gameplay. Ik speel liever een vloeiend spelend 2D spel met iets mindere graphics dan een volledig 3D-spel met uitstekende graphics die onspeelbaar is. :)

Ook de muziek in spellen is nu soms wat aan de saaie kant, ik heb de laatste tijd maar weinig spellen gespeeld met goeie originele muziek erin (UT uitgezonderd). Waarom wordt er i.p.v. Mp3, Wav of CD-audio niet gebruik gemaakt van MOD-files... dit scheelt een hoop ruimte zodat er meer plaats is voor overige data :)

Nog een minpunt van de spellen van nu (de PSX is ermee begonnen) zijn de zgn. intro-filmpjes in AVI of MPEG formaat. Wat heeft het nou voor zin om bij een brak spel een super-introfilm te laten zien?

Ik zie liever beelden van het spel zelf :)

• Ankh
  • Laatst online: 20:00

Ankh

|true

voor die tijd zagen de spellen er zeer goed uit, dus je kan het niet vergelijken nu..

uhh heb jij ooit adventure spellen gespeelt zonder tutorial????? he he denk het nie dus.. ooit wel een black dahlia gespeelt?? 8 CD's ik heb er 7 maanden over gedaan om al die cd door te ploegen DAT IS PAS een VET kewl spel

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

[..]

Oh kom op di's geen spam man!

Dit zijn jokes waar die vuile slons van een Al Lowe zelf om gelachen heeft, dat belooft ie je ;)
[..]

He he... beginner ;)

Trueeeeeee en wat dacht je van pogojoe 64 snacht's aan laten want je kon niet saven of pauze en dan s'morgens weer verder LOL
en internet sinds zes jaar op gang sinds 6 jaar besefte jij dat het er was

• koboy
  • Laatst online: 00:51

koboy

Heb een idee voor een icon

Weet je waar ik een hoop tijd mee heb verspeeld? 3d-defender op de ZX-81! Da's toch ondertussen 20 jaar oud (nah, bijna dan), en 3D!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Verwijderd

[..]

Ik ben 16 en ik heb ook nog oude games gespeeld zoals Hero's Quest, Police Quest 1, Larry 1 en 3 enzo. Ook Street Rod (2) komt voor in mijn veel gespeelde lijstje (is me nog steeds niet gelukt om dat moeilijkste level van iemand te winnen :) ).
Die spellen speelde ik allemaal op me 5e, 6e op de wel echte 33mhz computer van m'n broer :)

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 18:02
tie fighter daar kan gewoon geen max payne of andere nieuwe zooi aan tippen :9 owke CS dan , een klein beetje

Verwijderd

[afbeelding]
UITERAARD!!! SD-Snatcher HEERSTE gewoon :)
naja, Konami op MSX heerste gewoon... ;)
Japanse versie was helaas alleen maar dom op en neer lopen, net zo vaak tot je verder kunt ergens en NOG was dat spel spannend om te spelen (zeker met die gave muziek-overgangen en Cut-scenes)...

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 00:27 schreef MrRudi het volgende:

[..]
Ik heb nu hier Ys Eternal en Ys 2 Eternal staan..de remakes voor PC, die zijn OOK Japans.

R./
Wacht es effe... have you been holding out on me??? :) -> me loves to play Ys-eternal 2
:D

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:00 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Ik ben 16 en ik heb ook nog oude games gespeeld zoals Hero's Quest, Police Quest 1, Larry 1 en 3 enzo. Ook Street Rod (2) komt voor in mijn veel gespeelde lijstje (is me nog steeds niet gelukt om dat moeilijkste level van iemand te winnen :) ).
Die spellen speelde ik allemaal op me 5e, 6e op de wel echte 33mhz computer van m'n broer :)
Heh. In mijn belevingswereld zijn Larry en HQ helemaal geen oude spellen :) Jet Set Willy, Psssst en Defender..DAT zijn ouwe spellen ;) :)

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 21:20 schreef Profile het volgende:

[..]

Wacht es effe... have you been holding out on me??? :) -> me loves to play Ys-eternal 2
:D
Neuh neuh...maar er alvast bijgezet omdat het stoer staat B-)

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 21:24 schreef MrRudi het volgende:

[..]
Neuh neuh...maar er alvast bijgezet omdat het stoer staat B-)
Gelukkig maar, anders was ik komende week niet aan slapen toegekomen vrees ik :)
Which reminds me... toch maar een keer bestellen :?

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 16:51 schreef GummiEnte het volgende:
4 redenen waarom jullie denken spellen van vroeger leuker te vinden:

1: het was allemaal nieuw toendertijd
2: je onthoud alleen de hele goede spellen
3: je speelt al een tijd en je kan interesse verliezen

iedereen die nu begint met het spelen van spellen jammert over 5/6 jaar net zo hard over hoe erg spellen wel niet sucken tegenwoordig...
Hier sluit ik me volledig bij aan. Tegenwoordig als je de zoveelste FPS speelt ben je er al gauw flauw van. Het is allemaal hetzelfde maar toch net een tikkeltje anders. Zelfde geldt voor FPS.

Maar als je het voor de eerste keer doet dan vind je het prachtig! (alhoewel geldt natuurlijk niet voor iedereen)

Het valt mij ook op dat de sequels (GEEN addons) altijd meer van hetzelfde zijn.
diablo --> diablo 2
red alert --> red alert 2

In de NES tijd kwam dat niet zo vaak voor (natuurlijk zijn er uitzonderingen)
voorbeeld:
Mario --> mario 2 (mario 2 was weer veel anders dan mario 1)
mario 2 --> mario 3 (ok, deze lijkt dan weer veel op mario 1 maar toch weer heel veel nieuwe dingen toegevoegd)

Link 1 --> link 2 (totaal andere aanpak)

Tja, de huidige games op dit moment is meer van hetzelfde..

Verwijderd

Ik vind dat de spellen vroeger helemaal niet beter waren dan nu, maar zeker niet slechter!
Vroeger (10jr. geleden) speelde ik graag de adventures van Sierra, zoals King's Quest, Larry, Police Quest enz. (ik vind ze nu zelfs nog leuk :) )
Tegenwoordig speel ik graag de RPG's van Interplay (eigenlijk BIS/Bioware) zoals Baldur's Gate 1 en 2, Icewind Dale enz. Voor mijn gevoel beleef ik daar nu even veel plezier aan als aan de games van Sierra vroeger. Ik had toen alleen meer tijd om te gamen...

• Gamb
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik denk dat het inderdaad komt omdat in die tijd al die spellen nieuw en orgineel waren. Nu zijn het bijna allemaal dezelfde spellen. Alleen andere graphX, ander verhaal maar het basisdoel blijft hetzelfde, en misschien gaat dit snel vervelen bij gamers

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik denk toch ook dat het iets te maken heeft met de mogelijkheden. Tegenwoordig zie je dat de mogelijkheden bij spellen zo uitgebreid moeten zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Hierdoor wordt het speelplezier (lees dom knoppenrammen, uiterst relaxerend) minder, je moet bij alles doordenken.

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Helemaal mee eens, als ik weer aan de zoveelste shootŽem up begin, denk ik weer van cool, en na 3 levels ŽŽ daar gaan we weer :( ). Kijk maar naar max payne, de eerste levels waren ultra cool met de bullet time enzo, maar eenmaal aan dat gewend, blijft het toch weer een of andere saaie shootŽem up die gewoon een ander nieuw ding heeft.

Red fraction: gewoon een ordinaire fps, alleen er zit 1 nieuw element in en dat is dat hij alle schade op werkelijkheid berekent.
Naar mijn mening geven de rpgŽs nog het meeste te bieden in variatie en originaliteit, kijk maar naar Baldurs gate: ToB, planescape icewind dale en de opkomende neverwinter nigths :9 .

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Eindeloos op de MSX rules.

Kent iemand Eindeloos? Of ben ik nu de enige die daar veel plezier aan heeft beleefd?

En Runemaster 2 en 3 uiteraard! Soort kruising tussen RPG en ganzebord...ERRUG verslavend. Als die op PC uitkomen, dan ben ik weer VEEL nachtrust kwijt! :Z

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Uh...verkeerde knopje. Sawry }:O

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

hmmwhoaa. ze zijn tegnewoordig beter gemaakt qua grafix, maar ik vond de originaliteit vroeger veel beter....
En de humor!
Ik ben ook nog helemaal dol op oude Lucasarts-spellen en adventures als "monkey Island" en "simon the sorcerer"

Verwijderd

mmm... De welles/nietes discussie ga ik hier maar niet op in. Ik speel zelf al een redelijke tijd spellen op de PC (ik heb ook de MSX en ZX Spectrum meegemaakt, had ze alleen niet zelf). Wat ik ervan denk is het volgende:

* Vroeger kwamen er beduidend minder spellen uit. Volgens de Computer Gaming World (Amerikaans blad, pionier las het om spellenbladen gaat) werden de laatste jaren (in de VS) tussen de 3.500 en 4.000 spellen uitgebracht.

* Vroeger was er veel minder publiciteit, opgeklopte verwachtingen en dergelijke. De industrie was kleiner en er was minder media aandacht.

* Het aantal leveranciers (ontwikkelhuizen) was vroeger ook kleiner. Ze konden echter wel zelf hun spellen uitgeven/uitbrengen.

* Doordat er toendertijd minder multiplayer aspecten mogelijk waren (hot-seat niet over LAN of modem), moest single player ook van hoog niveau zijn.

* Vroeger werd net zo goed bagger uitgebracht. Echter je herinnering is selectief, zeker als je verder terug gaat in de tijd.

* Tegenwoordig is het aantal uitgevers kleiner, maar het aantal spellen is groter, net zoals het aantal makers. Dit maakt de kans op succes kleiner.

* Spellen ontwikkelen kost tegenwoordig meer geld en men loopt meer risico. Door een spel te vroeg op de markt te gooien (werd vroeger ook al gedaan, denk aan Master of Magic, pas vanaf v1.31 was het "af"), heb je toch al inkomsten, ook al is het slecht voor de lange termijn.
--> Dit is mijns inziens wel een serieus probleem, maar aan de andere kant, we beginnen het "normaal" te vinden.

* Vanwege risico's en dergelijke is het aantal frisse concepten natuurlijk minder en zijn er meer kloon spellen. Desondanks hoor je mij niet klagen, met BG1, BG2, IWD, HoW, Fallout 1, 2 en Tactics om maar eens wat recente hoogtepunten te noemen.

* Bedenk alleen wel dat bepaalde niche genres nog steeds een markt hebben, zoals simulaties en wargames. Onafhankelijke bedrijven kunnen in die genres nog steeds produkten leveren.

Het valt me trouwens zwaar tegen dat niemand X-Com of Panzer General heeft genoemd, die ik nog regelmatig op mijn retro-gaming machine speel.
Pagina: 1 2 Laatste