• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-01 08:56
Hi allen,

Ik heb net een nieuwe PC gebouwd met een Ryzen 2600X en een Corsair Hydro H110i, maar hij is op idle (als ik hem opstart bijvoorbeeld al meteen tussen de 70 en de 90 graden.

Wat ik al gedaan heb.
Alle kabels van de pomp gecheckt, koelblok ietsje strakker aangedraaid.

Wat ik al gevonden heb:
Er wordt gezegd dat de pomp van de waterkoeling stuk kan zijn. Ik voel wel water stromen in de buizen en het lijkt erop dat de pomp ook een beetje vibreert. Naar mijn weten doet de pomp het dus gewoon.

Wat wel handig is om te weten:
Waterkoeling is tweedehands, moederbord en CPU zijn nieuw, rest van de componenten komen uit een werkende PC van mijzelf.
De fans blazen op volle toeren, dus daar zal het niet aan liggen.
De rest van de componenten zijn wel gewoon koel.

Specs van de PC
CPU: AMD Ryzen 2600x (klik)
CPU-koeling: Corsair Hydro H110i (klik)
GPU: MSI GTX 1070 (klik)
MOBO: Gigabyte Aorus B450 M rev 1.0 (klik)
PSU: Corsair RM650x (klik)
RAM: Corsair Vengeance 3466MHz (klik)

Iemand enig idee? :?

(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 10:30

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wordt je koelblok wel warm? Als deze niet warm wordt dan zit hij er niet goed op. Als deze wel warm wordt dan moet je het in je Corsair Hydro H110i zoeken.

• mcerasmus
Hurricane schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:49:
Wordt je koelblok wel warm? Als deze niet warm wordt dan zit hij er niet goed op. Als deze wel warm wordt dan moet je het in je Corsair Hydro H110i zoeken.
Niet echt, denk zo'n 30-40 graden. Dit is op zich niet de eerste keer dat ik een waterkoeling erop zet, maar ik zal het straks nog eens nakijken.

[Voor 15% gewijzigd door mcerasmus op 27-09-2018 19:51]

(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 10:30

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Zit je koelblok wel met de goede bracket voor een AM4 moederbord vast? Of zit er maar 1 bij? Geen idee hoor, ken de Corsair H110i niet.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
waar lees je de temperatuur af ? je kan op zich foutieve temp registratie uitsluiten door de meegeleverde cpu fan te gebruiken en dan kijken naar de temperatuur. als dat gewoon normaal is dan zal je het toch waarschijnlijk bij de waterkoeling moeten zoeken. idd wellicht installatie als het niet goed erop zit is dat natuurlijk ook een reden voor overhitting.

• mcerasmus
Hurricane schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:56:
Zit je koelblok wel met de goede bracket voor een AM4 moederbord vast? Of zit er maar 1 bij? Geen idee hoor, ken de Corsair H110i niet.
Ja hoor, dat is in orde :P
Bartosy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:01:
waar lees je de temperatuur af ? je kan op zich foutieve temp registratie uitsluiten door de meegeleverde cpu fan te gebruiken en dan kijken naar de temperatuur. als dat gewoon normaal is dan zal je het toch waarschijnlijk bij de waterkoeling moeten zoeken. idd wellicht installatie als het niet goed erop zit is dat natuurlijk ook een reden voor overhitting.
Ik lees het af in Corsair Link 4, de rest van de temperaturen lijken ook in orde en de temperaturen verschillen per seconde.

(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03 21:42

TommieW

Numa numa.

Ik raad je sowieso aan om de temperatuur in Ryzen Master te bekijken, dat is in veel gevallen het enige accurate programma.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• mcerasmus
TommieW schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:25:
Ik raad je sowieso aan om de temperatuur in Ryzen Master te bekijken, dat is in veel gevallen het enige accurate programma.
Geïnstalleerd en gekeken, de temperatuur is 25-30 graden. Corsair link heeft het dus fout :Y _/-\o_

(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-03 13:32

Mojo

The Power Within

Zit er wel nieuwe koelpasta tussen?

edit:
Doh, windows stond al even open.

[Voor 39% gewijzigd door Mojo op 27-09-2018 21:01]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee