Toon posts:

Inductiefornuis

Pagina: 1
Acties:

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-03 17:51
Wij gaan in januari verhuizen naar een nieuwbouwhuis zonder gas. Ik heb zelf geen ervaring met inductie en de aansluiting en ik zal dit dan ook laten aansluiten maar ik wil graag optijd een fornuis bestellen.

Ik heb navraag gedaan bij de winingbouw en kreeg als antwoord dat er een 5 polig stopcontact met 2 keer 230v komt.

Ik weet niet of dit 2 of 3 fase is? of wil 2 keer 230v zeggen dat het 2 fase betreft?

Ik heb 2 inductiefornuizen op het oog, de een geeft aan in de specs 2 of 3 fase en 7900watt (siemens) en de ander 3 fase 10866watt (aeg)

Kan hier iemand mij meer over vertellen of moet ik eerst meer informatie opvragen?

[Voor 17% gewijzigd door DM89 op 27-09-2018 12:06]

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik zou gewoon een 5 aderig perilex stopcontact laten monteren in de keuken. Deze heeft een aparte 19mm buis nodig met 5 * 2.5mm2 voor 3 fasen. Of een ymvk kabel kan ook.
Dan kan je of een 2 fase of een 3 fase apparaat plaatsen.

De optie die de woningbouw noemt zal wel bedoelt zijn voor een toestel van max 2 fasen.

Uiteraard moet je dan wel een 3 fase groepenkast hebben.

• DM89
jelle2503 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:27:
Ik zou gewoon een 5 aderig perilex stopcontact laten monteren in de keuken. Deze heeft een aparte 19mm buis nodig met 5 * 2.5mm2 voor 3 fasen. Of een ymvk kabel kan ook.
Dan kan je of een 2 fase of een 3 fase apparaat plaatsen.

De optie die de woningbouw noemt zal wel bedoelt zijn voor een toestel van max 2 fasen.

Uiteraard moet je dan wel een 3 fase groepenkast hebben.
Dit is wat de woningbouw doorgeeft.

Jullie moeten een kooktoestel bestellen met een Perilex stekker ( 5 polig) die 2x 230V is aangesloten.

Dat is dan 2 fase toch? En dat is dan max 7360 watt?

https://www.siemens-home....S5A340#/Tabs=tab-5441723/

Deze heeft een waarde van 7900watt volgens specs dus kan dit dan of niet? Siemens gevraagd en zegt van wel..

[Voor 18% gewijzigd door DM89 op 27-09-2018 13:00]

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
Perilex is per definitie 3-fase.
5 pins = L1, L2, L3, N en PE.
Ik mag hopen dat de woningbouw een typfoutje heeft gemaakt ipv 2 losse fasen op een perilex aansluiting te monteren. (zou kunnen als L1, N1, L2, N2, PE)

Perilex zou 3-fase moeten zijn maar blijkbaar heeft de beunhaaswereld besloten dat het verstandig is meerdere standaarden op dezelfde aansluiting te plempen. 8)7

[Voor 70% gewijzigd door dragonhaertt op 27-09-2018 13:21]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-03 08:14

Toppertje

www.davideografie.nl

Zal dan aangesloten moeten worden zoals plaatje: Linkje

Edit: Die post waar de afbeelding in staat gaat over een oven, maar is algemeen veelgebruikt voor perilex stekers. Zie hier

[Voor 24% gewijzigd door Toppertje op 27-09-2018 13:17]

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
Meulendijks89 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:36:
[...]

Jullie moeten een kooktoestel bestellen met een Perilex stekker ( 5 polig) die 2x 230V is aangesloten.

Dat is dan 2 fase toch? En dat is dan max 7360 watt?

https://www.siemens-home....S5A340#/Tabs=tab-5441723/

Deze heeft een waarde van 7900watt volgens specs dus kan dit dan of niet? Siemens gevraagd en zegt van wel..
Nope, is geen 2 fase.
Hij is wel op twee keer een fase aangesloten die apart op 16A zijn gezekerd.

Dit is al vaker in diverse topics besproken. Dat heeft ermee te maken dat veel woonhuizen in nederland niet zo'n zware zekeringen hebben. De kookplaat kan dan gewoon op een speciale 'kookgroep' aangesloten worden. Je hebt als hoofdaansluiting dan maar 1fase nodig.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 16:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je kunt ook twee groepen uit één fase op een periliex aansluiten. Dan heb je het over een kookgroep.

Zie ook hier, waar beide methoden uitgelegd staan:

https://elektrohonk.info/...iting-van-kooktoestellen/

Waarschijnlijk bedoelt de woningbouw de variant met één fase, maar ik zou het als TS zijnde even extra navragen. Er is maar één partij die dit met zekerheid kan zeggen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21
dragonhaertt schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:09:
Ik mag hopen dat de woningbouw een typfoutje heeft gemaakt ipv 2 losse fasen op een perilex aansluiting te monteren. (zou kunnen als L1, N1, L2, N2, PE)
Eh, nee?

Formuisgroep is twee gecombineerde groepen en daar heb je ook Perilex voor nodig. En dat is geen driefase (ook niet tweefase, dat bestaat niet).

• dragonhaertt
Perilex is vanuit origine driefase, lijkt mij redelijk onverstandig om een andere aannsluiting op dezelfde stekker te zetten. Maarja, ik ben ook geen elektro-monteur...

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

dragonhaertt schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:09:
NIET dus!

Perilex kan van alles zijn...

1 fase met stuursignaal voor bijvoorbeeld ventilatie
2 x 1 fase als in kookgroep
3 fase aansluiting
of nog iets anders....

Dus eigenlijk ALTIJD meten voor je iets een perilex drukt.......

euhmmmm

• DM89
Ik heb het nog is nagevraagd.

Maar het is sowieso 5 polig perilex. En alle inductiefornuizen zijn zover ik kan vinden 3 fase dus hoop dat het dan ook zo is...

[Voor 6% gewijzigd door DM89 op 27-09-2018 13:44]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:25
Zoals cactusman aangeeft, zegt dat niets. In een eerdere post zeg je dit:
Meulendijks89 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:36:

Dat betekent dat ze 2x230V opleveren. Dit is een éénfase kookgroep, van 2x 16A.

Je zult dus een fornuis moeten regelen wat hiervoor geschikt is. Of die bestaan durf ik niet te zeggen, gebruikelijker is natuurlijk dat je een losse kookplaat hebt en een oven op een aparte groep.

Als je toch een driefasen aansluiting nodig hebt, mag je dat wel rap melden. Dan moet er namelijk een andere meterkast geïnstalleerd worden. Dat kan een prijzig grapje worden.

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

mcDavid schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:54:

[...]

Je zult dus een fornuis moeten regelen wat hiervoor geschikt is. Of die bestaan durf ik niet te zeggen, gebruikelijker is natuurlijk dat je een losse kookplaat hebt en een oven op een aparte groep.

Als je toch een driefasen aansluiting nodig hebt, mag je dat wel rap melden. Dan moet er namelijk een andere meterkast geïnstalleerd worden. Dat kan een prijzig grapje worden.
De meeste kookplaten met 4 pitten kunnen bijna allemaal op een kookgroep... echter 5 pitten en meer wordt spannend... zeker als er nog een oven bij moet.

euhmmmm

• DM89
mcDavid schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:54:

[...]

cactusman schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:57:
[...]

De meeste kookplaten met 4 pitten kunnen bijna allemaal op een kookgroep... echter 5 pitten en meer wordt spannend... zeker als er nog een oven bij moet.
Ze hadden net gebeld,

Het is dus 2 fase, met max 6600 watt. Ik zeg maar een inductie fornuis die ik zag is 7900 watt 3 fase. Volgens hem kan je dat wel aansluiten maar dan heeft het apparaat gewoon uiteindelijk minder kracht en die 7900 is alleen als alles aanstaat ( een goede monteur kan dat volgens hem)

Ik zei dus dat eigenlijk alleen een inductieplaat kan maar hiervoor is geen ruimte in de standaard woningbouw keuken dus das ook lekker..

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
Veelal zijn 3 fase fornuizen ook op een kookgroep aan te sluiten. Uiteraard kun je dan minder pitten zwaar belasten maar dat hoeft in de meeste gevallen ook niet.

• DM89
wmeester schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:05:
Veelal zijn 3 fase fornuizen ook op een kookgroep aan te sluiten. Uiteraard kun je dan minder pitten zwaar belasten maar dat hoeft in de meeste gevallen ook niet.
Dus de onderstaande met 7900watt zou gewoon moeten kunnen? Ik gebruik sowieso niet alle pitten in een keer..

https://www.coolblue.nl/p...75/siemens-hl9s5a340.html

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 16:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Coolblue geeft op die pagina aan dat hij op 3 fasen moet... Ik zou even een berichtje naar Siemens of Coolblue sturen als je het zeker wilt weten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39
Meulendijks89 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:00:
[...]

[...]

Ze hadden net gebeld,

Het is dus 2 fase, met max 6600 watt. Ik zeg maar een inductie fornuis die ik zag is 7900 watt 3 fase. Volgens hem kan je dat wel aansluiten maar dan heeft het apparaat gewoon uiteindelijk minder kracht en die 7900 is alleen als alles aanstaat ( een goede monteur kan dat volgens hem)

Ik zei dus dat eigenlijk alleen een inductieplaat kan maar hiervoor is geen ruimte in de standaard woningbouw keuken dus das ook lekker..
Meestal kan een inductie plaat wel op een 2 fasen groep je zal alleen inleveren op gemak, bij 3 fasen kan je bvb 2 pitten op "turbo" zetten en 2 op middel dan zal je waarschijnlijk 1 op turbo kunnen zetten.

Anders even de manual nalezen.

Die siemens combi zal denk ik niet gaan, https://media3.bsh-group.com/Documents/9001305111_D.pdf
Plaat en over op 2 fasen zal ook erg krap zijn.

[Voor 8% gewijzigd door TRAXION op 27-09-2018 14:41]

• DM89
TRAXION schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:36:
[...]

Meestal kan een inductie plaat wel op een 2 fasen groep je zal alleen inleveren op gemak, bij 3 fasen kan je bvb 2 pitten op "turbo" zetten en 2 op middel dan zal je waarschijnlijk 1 op turbo kunnen zetten.

Anders even de manual nalezen.

Die siemens combi zal denk ik niet gaan, https://media3.bsh-group.com/Documents/9001305111_D.pdf
Plaat en over op 2 fasen zal ook erg krap zijn.
Was net een elektricien hier hij zegt als je 2 fase 7360watt hebt dan zou 7900 net moeten gaan als je niet alles tegelijk aanzet anders klapt het eruit ivm piek.

Maar ik wacht wel tot ik de sleutel heb want volgens mij weten ze zelf ook niet wat ze zeggen, die van de woningbouw zei 2 fase 6600watt maar dat is volgens mij ook weinig of klopt die watt niet. Dan zeggen ze 220v en dan weer 230v..

Vind het maar lastig aangezien er in de standaard keuken geen gat zit voor een inductieplaat zit willen we een fornuis.. was geen probleem zeiden ze toen en nu zeggen ze ja had je de keuken zo moeten laten maken dat het wel kan maar nu kan het niet aangepast worden pff.. de woningen die nu nog vrij zijn krijgen sowieso standaard keuken hoe wil je dan fatsoenlijk koken.. (betreft huur)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:29

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

AZ >>> WG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dragonhaertt
220 is van vroegah, tegenwoordig is het 230 (al kan het ergens tussen 207 en 243 liggen).

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39
Meulendijks89 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:49:
[...]

Was net een elektricien hier hij zegt als je 2 fase 7360watt hebt dan zou 7900 net moeten gaan als je niet alles tegelijk aanzet anders klapt het eruit ivm piek.

Maar ik wacht wel tot ik de sleutel heb want volgens mij weten ze zelf ook niet wat ze zeggen, die van de woningbouw zei 2 fase 6600watt maar dat is volgens mij ook weinig of klopt die watt niet. Dan zeggen ze 220v en dan weer 230v..

Vind het maar lastig aangezien er in de standaard keuken geen gat zit voor een inductieplaat zit willen we een fornuis.. was geen probleem zeiden ze toen en nu zeggen ze ja had je de keuken zo moeten laten maken dat het wel kan maar nu kan het niet aangepast worden pff.. de woningen die nu nog vrij zijn krijgen sowieso standaard keuken hoe wil je dan fatsoenlijk koken.. (betreft huur)
220/230 is eigenlijk hetzelfde, wat ik bedoelde was dat de meeste inductie platen terug schakelen als ze op 2 fasen aangesloten worden ze worden dus beperkt in het maximale vermogen door wat elektronica.

Ik heb zelf een oudere pelgrim als ik deze op 2 fasen aansluit kan ik maar 1 pit voluit zetten op 3 fasen kan ik 2 pitten voluit zetten.

Feit blijft een oven + kookplaat is dus een fornuis, wat je graag wilt is over het algemeen 3 fasen.

• DM89
TRAXION schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:56:
[...]

220/230 is eigenlijk hetzelfde, wat ik bedoelde was dat de meeste inductie platen terug schakelen als ze op 2 fasen aangesloten worden ze worden dus beperkt in het maximale vermogen door wat elektronica.

Ik heb zelf een oudere pelgrim als ik deze op 2 fasen aansluit kan ik maar 1 pit voluit zetten op 3 fasen kan ik 2 pitten voluit zetten.

Feit blijft een oven + kookplaat is dus een fornuis, wat je graag wilt is over het algemeen 3 fasen.
Hun gaven ook aan dat een fornuis een optie was maar dat valt dus tegen.. zal wel 230v zijn met 2 fase..

Als het fornuis van bijna 1100 euro niet vol gebruikt kan worden is ook jammer maar ik weet het ook even niet. 2 en zeker 3 pitten heb je nornaal toch wel nodig.

Ik weet even niet hoe ik dit anders kan oplossen wel jammer dat de woningbouw het zo doet en niet meteen 3 fase krachtstroom doet zodat iedereen makkelijk een keuze kan maken.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43

Ravefiend

Carpe diem!

https://www.circuitsonline.net/forum/view/54028

De reden waarom mijn spreekt over 3 fasen is niet zozeer dat je toestel daadwerkelijk 'krachtstroom' nodig heeft, zijnde 380V, maar dat het gecombineerd vermogen teveel is voor 2 fasen.

Perilex 1: aarde / N + L1 / N + L2
Perilex 2: aarde / N + L1 + L2 + L3

In zo'n fornuis zitten vaak 2 bij 2 kookplaten samen, en de oven ook nog eens apart. Op "Perilex 1" lukt dat niet want je hebt nog een derde groep nodig. In weze zou je dat fornuis dus op die manier ook moeten kunnen aansluiten, al zal je daar dan een electricien bij nodig hebben.

Dit is op basis van de technische informatie van dat Siemens fornuis.

Spanning (V) 220-240 V
TRAXION schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:56:
[...]

Dit vind ik wel interessant, want 1 of 2 of zelfs 3 fasen maakt in wezen niet uit. Je verbruiker zal nog steeds enkel maar 220V gebruiken, zijne tussen N en L1, L2 of L3. Je kan best L1=L2=L3 hebben zolang je maar rekening houdt dat je N draaddikte voldoende is om het vermogen te kunnen dragen.

• DM89
In het huis waar ik nu woon zit ook een aansluiting voor een elektrisch fornuis zie ik in de meterkast maar we hebben hier nu wel gewoon gas dus nooit naar gekeken maar wordt in het nieuwe huis dus het zelfde..

2 fase 230v 2x16a oftewel 7360watt.

Het siemens fornuis heeft 4 pitten á

Linksvoor: Normale kookzone 1.8 kW
- Linksachter: Normale kookzone 1.8 kW
- Rechtsachter: Normale kookzone 1.4 kW
- Rechtsvoor: Normale kookzone 2.2 kW

Wat samen 7200watt is, dus dat zou dan wel moeten lukken als de oven niet aanstaat :p of zie ik dit ook weer verkeerd :P

Heb 1 fornuis gevonden van siemens die 7.1kw is en 2 fase maar nog duurder a 1200 euro

https://www.siemens-home....productoverzicht/HA748540

En anders kom ik alleen maar uit op platen zonder oven dus.

[Voor 16% gewijzigd door DM89 op 27-09-2018 15:57]

• Reinier
Twee fasen bestaat niet. Er komt blijkbaar één fase je huis binnen, en je hebt tweemaal 230V nodig. Beide zijn dezelfde fase.

• DM89
Reinier schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:17:
Twee fasen bestaat niet. Er komt blijkbaar één fase je huis binnen, en je hebt tweemaal 230V nodig. Beide zijn dezelfde fase.
Huh? Er wordt toch gesproken over 2 en 3 fase fornuizen?

Naja er zit in iedergeval 2 blokjes met 1 schakelaar.. 2x 16a 230v. Dit zal in het nieuwe huis dus het zelfde zijn en dus heb ik daar dan 7360 watt vermogen en is er dus niet veel keus voor inductiefornuizen. :(

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-03 15:42
De handleiding van de inductieplaat geeft aan hoe deze kan worden aangesloten (vaak op meerdere manieren), heb je hier al naar gekeken?

Ook word de plaat (bijna) nooit voor 100% belast, je blind staren op vermogen is dan ook niet zinvol,
(ik kook al jaren op inductie, en de plaat staat nooit op maximaal, zeker niet op alle pitten tegelijk ;) )

Een "kookgroep" (2X16A) is tegenwoordig standaard in een keuken, en heb nog geen kookplaat gezien die je hier niet op kan aansluiten.

• DM89
dragoncry schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:28:
De handleiding van de inductieplaat geeft aan hoe deze kan worden aangesloten (vaak op meerdere manieren), heb je hier al naar gekeken?

Ook word de plaat (bijna) nooit voor 100% belast, je blind staren op vermogen is dan ook niet zinvol,
(ik kook al jaren op inductie, en de plaat staat nooit op maximaal, zeker niet op alle pitten tegelijk ;) )

Een "kookgroep" (2X16A) is tegenwoordig standaard in een keuken, en heb nog geen kookplaat gezien die je hier niet op kan aansluiten.
Oke maar nu heb je het over een plaat en ik bedoel een fornuis. Als ik naar inductieplaten kijk is er genoeg keuze voor de 2x16a 7360w maar bij fornuizen ga je daar al overheen zoals die ik bedoel dus 7900w (3 fase) . Maar hier gaan ze dan vanuit dat je alles op max aanzet. En dan heb je nog het 2 en 3 fase verhaal.. maar zoals gezegd zou het volgens de woningbouw 2 fase 2x16a zijn..

https://media3.bsh-group.com/Documents/9001305111_D.pdf

Ik kan niet echt iets vinden in de handleiding.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:25
Meulendijks89 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:23:
[...]

Naja er zit in iedergeval 2 blokjes met 1 schakelaar.. 2x 16a 230v. Dit zal in het nieuwe huis dus het zelfde zijn en dus heb ik daar dan 7360 watt vermogen en is er dus niet veel keus voor inductiefornuizen. :(
Een kookgroep is een dubbele groep van 2x 16A (met dus ook 2x een bruine stroomvoerende draad, maar óók 2x een blauwe nuldraad). Deze zitten in je meterkast beiden op dezelfde fase aangesloten. Dit is dus gewoon een éénfase aansluiting, alleen is alles dubbel uitgevoerd zodat je meer stroom kunt trekken.

Een driefasen aansluiting heeft 3 spanningsvoerende draden, die in de meterkast ook op 3 verschillende fasen worden aangesloten. En maar één nuldraad.

Een tweefasen aansluiting bestaat in Europa eigenlijk niet. Of wordt iig niet toegepast.

edit:
@Icephase Weinig inderdaad. Driefasen aansluitingen kun je ook op alle mogelijke waarden afzekeren. Maar gebruikelijk is dat ook gewoon op 16A te doen. Dan heb je dus totaal 3x 16A = 48A tot je beschikking. Terwijl je met een kookgroep maar 2x 16A = 32A tot je beschikking hebt. Een gebruikelijke driefasen aansluiting kan dus meer stroom leveren dan een gebruikelijke kookgroep.

En ja, als er ook een nuldraad voorzien is kun je op een driefasen stopcontact gewoon 230V afnemen. Dat is ook wat kookplaten e.d. doen, daarom zijn ze op zowel driefasen- als op een kookgroep aan te sluiten.

[Voor 30% gewijzigd door mcDavid op 27-09-2018 16:52]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-03 12:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat hebben het aantal fasen eigenlijk te maken met het aantal A waarop de boel is afgezekerd?

Een fase is toch een x-aantal graden verschuiving van de sinusgolf van de wisselspanning? In theorie bestaat er toch ook gewoon een 230V 3-fasen stopcontact?

[Voor 15% gewijzigd door Icephase op 27-09-2018 16:39]

• Reinier
Meulendijks89 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:23:
[...]

Mja, ik denk dat ik me aanstel. Blijkbaar wordt 2 x 230V (kookgroep/fornuisgroep) ook wel tweefasen genoemd. Ik vind dat een foute term. Je groepenkast is 1 óf 3 fasen, en geen 2.
mcDavid schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:37:
[...]

Een kookgroep is een dubbele groep van 2x 16A (met dus ook 2x een bruine stroomvoerende draad, maar óók 2x een blauwe nuldraad). Deze zitten in je meterkast beiden op dezelfde fase aangesloten. Dit is dus gewoon een éénfase aansluiting, alleen is alles dubbel uitgevoerd zodat je meer stroom kunt trekken.

Een driefasen aansluiting heeft 3 spanningsvoerende draden, die in de meterkast ook op 3 verschillende fasen worden aangesloten. En maar één nuldraad.

Een tweefasen aansluiting bestaat in Europa eigenlijk niet. Of wordt iig niet toegepast.

[Voor 37% gewijzigd door Reinier op 27-09-2018 16:41]

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-03 15:42
Meulendijks89 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:36:
[...]

Oke maar nu heb je het over een plaat en ik bedoel een fornuis. Als ik naar inductieplaten kijk is er genoeg keuze voor de 2x16a 7360w maar bij fornuizen ga je daar al overheen zoals die ik bedoel dus 7900w (3 fase) . Maar hier gaan ze dan vanuit dat je alles op max aanzet. En dan heb je nog het 2 en 3 fase verhaal.. maar zoals gezegd zou het volgens de woningbouw 2 fase 2x16a zijn..

https://media3.bsh-group.com/Documents/9001305111_D.pdf

Ik kan niet echt iets vinden in de handleiding.
Heel vreemd dat het aansluiten niet staat aangegeven inde handleiding, met oven kom je inderdaad ver boven het maximale vermogen van de "kookgroep" uit, en kan helaas zo ook geen technische handleiding vinden. Het enige wat ik nog kan bedenken is vragen aan de verkoper of de oven apart van de kookplaat word aangesloten (kookplaat op kookgroep, en oven apart op een 1X16A groep bijvoorbeeld)

(er zijn inductieplaten met een digitale vermogensregeling, deze passen het maximale vermogen van een pit aan om koken/verwarmen op meerder pitten (of oven) mogelijk te maken zonder het maximaal op te nemen vermogen overschrijden, al hoe wel de handleiding daar niets over zegt is de mogelijkheid er wel)

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kan je het nog leuker vertellen, Siemens heeft nergens online een aansluitschema staat. Ook niet op hun verschillende dealer portals :).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee