Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

100% kopere UTP kabel nut?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RS6-
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 07-11-2018
Hallo,

Heeft het nut voor een particulere internet met 400mbit om voor een 100% kopere UTP kabel te gaan?
Denk hierbij dan aan cat 5e, 6(e) of 7(e).

Kabel zal tussen ziggo-modem en 2e router komen (bridged).
Met niet meer dan 20 meter.

Dank!

Beste antwoord (via RS6- op 27-09-2018 12:04)

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:27

Cyphax

Moderator NOS
Hoe groter de afstand, hoe slechter een niet-koperen kabel gaat werken. Op korte afstanden haal je daar misschien 400mbit mee, op 20 meter vraag ik me dat af (bij mij haalde 'ie het niet).

Maar goede koperen kabel is helemaal niet duurder dan die niet-koperen rommel, dus doe jezelf een plezier en blijf daar uit de buurt.

[Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 27-09-2018 11:48]

Saved by the buoyancy of citrus

Alle reacties

• Morax
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-06 06:29
Dat heeft wel degelijk nut! Zie voor meer informatie Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:27

Cyphax

Moderator NOS
Hoe groter de afstand, hoe slechter een niet-koperen kabel gaat werken. Op korte afstanden haal je daar misschien 400mbit mee, op 20 meter vraag ik me dat af (bij mij haalde 'ie het niet).

Maar goede koperen kabel is helemaal niet duurder dan die niet-koperen rommel, dus doe jezelf een plezier en blijf daar uit de buurt.

[Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 27-09-2018 11:48]

Saved by the buoyancy of citrus

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zeker met 'deze' afstanden heeft dat echt veel nut en heel veel meer of minder zijn de kosten voor 100% koper nou ook weer niet.

• RS6-
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 07-11-2018
Dank jullie wel heren had beide graag "beste antwoord" gegeven.
Ik ga maar een 100% koppere bestellen. Nu maar googlen naar een betrouwbare verkoper die echt 100% verkoopt.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
RS6- schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:05:
Dank jullie wel heren had beide graag "beste antwoord" gegeven.
Ik ga maar een 100% koppere bestellen. Nu maar googlen naar een betrouwbare verkoper die echt 100% verkoopt.
Zelf bestel ik de kabels altijd bij Netwerkwerkproducten.com. Daar staat ook duidelijk bij wat voor kabel(s) het zijn.

Hoe ga je de kabel overigens aansluiten? Aan beide kanten connectoren of aan beide kanten een muuraansluiting? Let dan namelijk ook op het verschil tussen een stugge en soepele kern.

[Voor 19% gewijzigd door rens-br op 27-09-2018 12:14]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True