Ik begin mijn post nota bene met de mededeling dat ik sowieso geen objectief standpunt kan formuleren in deze. Logisch natuurlijk, iedereen beargumenteert vanuit zijn eigen ervaringen. Dat doe jij namelijk zelf ook, en dat valt je niet kwalijk te nemen. Als jij in de eerste 12 jaar van je leven 2x verhuist kan niemand je kwalijk nemen dat je geen band met je omgeving opbouwt. Dat jij daarna je draai in de stad vindt is toch helemaal prima. Ik moet er zelf niet aan denken om in een omgeving te wonen waar men niet eens goedemorgen tegen de buurman een paar deuren verderop zegt.Inverted_World schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:46:
[...]
Ik denk dat je al je aannames puur baseert op jouw ervaring. Als ik dan hetzelfde zou doen; ik moet er niet aan denken om al 24 jaar in een gehucht te wonen waarbij alles op kilometers afstand zit. Ik ben als kind zijnde geboren in een klein dorp, om vervolgens te verhuizen naar een nog kleiner op dorp rond mijn 8e. Om vervolgens weer te verhuizen naar een dorp naast een stad rond mijn 12e.
Kortom; natuurlijk baseer ik mijn aannames op mijn eigen ervaring, wat verwacht je anders?
Wie zegt dat die mensen niet precies hetzelfde hebben gedaan?Ik vond het een ontzettende verademing. Ik was om eerlijk te zijn enkel blij dat ik daar weg ben gegaan als ik zag hoe al mijn toenmalige vriendjes en vriendinnetjes vrijwel allemaal getrouwd waren, kinderen hadden, geen toffe studententijd, nooit uit hun straal van 10km komen, en vooral werk- en studie gerelateerd enkel keuzes hebben gemaakt om wat er in de buurt zat, in plaats van passies najagen etc.

Ontzettend kortzichtig om mensen die veel waarde hechten aan de plek waar ze opgroeien passieloos te noemen. Je moest eens weten hoeveel vaklui, boeren en andere ondernemers in dorpen te vinden zijn. Je bent niet de eerste vent die in de stad is opgegroeid die ik op deze manier neer zie kijken op de mensen die in dorpen wonen en zijn opgegroeid. Waar overigens erg veel mensen wonen die in hun studententijd dagelijks forenzen naar de stad, en dat nu met hun werk nog steeds doen (zoals ondergetekende).