Toon posts:

Kenteken ingedeukt misdrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 20.727 views

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik vind het een vreemd verhaal....
Toen ik met mijn deuk in mijn deur en afgeschaafde lak langs de politie reed, met de beelden van het kenteken van de dashcam, werd mij medegedeeld dat van een misdrijf enkel sprake kan zijn als het onomstotelijk bewust is gedaan. Kleine schades vallen daarbuiten, omdat het in theorie mogelijk is dat de ander het niet gezien heeft of onopgemerkt is gebleven.

Deze schade was geen aanleiding voor een aangifte:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1961/44225708254_44b23c85c3_b.jpg

Ondanks dat ik beelden en een kenteken had, kon de politie niets anders dan eens contact opnemen met de eigenaar (gelukkig stond deze ervoor open en zijn papieren naderhand ingevuld).

Dus ondanks dat op de dashcam een klap te horen was en een trilling, kon de politie niet uitgaan van een misdrijf.

Mij lijkt dat in het geval van de TS ook opgaan.

Even los van het feit dat de TS een briefje had moeten achterlaten en dat het asociaal is (dat weet hij zelf ook best), vind ik de reactie van de politie overdreven. Het liefst ontvang ik met terugwerkende kracht van iedereen die ooit zijn deur heeft open gegooid tegen mijn auto, mijn eigen risico terug a 136 euro...

Het gebeurt gewoon continu en is inderdaad bloed irritant, maar lijkt er een beetje bij te horen. Is de eigenaar van de auto toevallig zelf agent!? Zou een hoop verklaren. Dan worden er opeens andere meetlatten gebruikt merk ik wel vaker!

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 27-09-2018 12:24 ]

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Icephase schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:29:
Is dat zo? Mag ik als aansprakelijke niet verwachten dat je het zo goedkoop mogelijk laat fixen? En wat gebeurt er met de krasjes die er al zaten die ik niet gemaakt heb? Betaal je die dan zelf? 900 euro voor een deukje ter grootte van een 2 euro munt is buiten proporties...
Door beun de haas op de hoek zeker!?
Met de overige krasjes heb ik geluk!

Dus omdat iemand dit doet bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1948/44226577194_b802584878_b.jpg

Moet ik overige krasjes en kleinere deukjes die wel onder gebruikersschade vielen, zelf betalen!?

Wat een onzin!

Voor mij was kleurverschil na het herstellen een angst, dus ze hebben de hele deur opnieuw gespoten en daarna de naastliggende panelen gepolijst.

Het was niet mijn keuze dat iemand onvoorzichtig was en de deur open gooide tegen mijn auto aan he!

Youtube: DashcamNL

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:08:
Goedeavond,

Ik ben best geschrokken om te beginnen. Laatste maand bij het fileparkeren sprong mijn handrem los en heb ik een deuk in de kentekenplaat van de auto achter mij gereden. Het was in de nacht dus het leek mij geen goed plan om langs alle huizen te bellen en te vragen naar de eigenaar. Gister een brief gekregen waarin staat dat ik een misdrijf ben begaan, namelijk het verlaten plaats na verkeersongeval. Wat ook raar is, is dat de datum en de tijd niet overeenkomen met wanneer de deuk is ingereden. Op de brief staat een tijd in de middag en 4 dagen eerder. Bovendien staat erbij dat ik de bestuurder moet doorgeven, het liefst bellen om het z.s.m. op te lossen. Wat kan ik verwachten ?

Alvast bedankt
Mijn ervaring: 2 jaar geleden vond ik mijn autodeur om 23:30 zo terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MGUrFgn5U2qpB4PPV1Gpbm40/thumb.jpg

Busje was na de aanrijding doorgereden, maar gelukkig heeft een getuige het kenteken opgeschreven en een briefje achter gelaten. Aangifte gedaan bij de politie en de bestuurder heeft zich moeten melden op het bureau: Verklaring was dat hij niks gemerkt heeft, politie doet er dan niks meer mee en de verzekeringsmaatschappijen hebben het onderling geregeld.

Als deze bestuurder er al mee weg komt (hoe kan je dit niet gemerkt hebben?), dan kan ik mij niet anders voorstellen dat jij er ook wel mee weg komt.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
https://www.geenstijl.nl/...snapt_parkeerplaats_niet/
Die bestuurder heeft het dus eigenlijk heel goed begrepen; kans op schade aan andermans auto en die van jezelf minimaliseren. Ruimte goed benutten door krap te parkeren moet je dus gewoon niet doen want stel je voor dat er wat mis gaat en: het flink in de papieren loopt, je onbedoeld zelfs een misdrijf begaat of moet bloeden :+
Afbeeldingslocatie: https://legacy.gscdn.nl/archives/images/volvo1.jpg

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:12

skoozie

SCSI

Botsing
Hier ook een briefje van een 3e partij achter de ruit dat een supermarkt vrachtwagen er tegen had gezeten. Aangifte willen doen van doorrijden na veroorzaken ongeluk en kreeg te horen of ik dat echt wel wilde doen, daarna toch nog via supermarkt bestuurder kunnen vinden. Dus als je je meld waarschijnlijk weinig extra zorgen.

Wat ik wel wilde mee delen over de datum bekijk het eens van de andere kant, je vind je auto terug met een auto voor je en een trekhaak direct voor de deuk in je nummerplaat. naturrlijk weet je niet wanneer het gebeurt is, dan neem je maar de dag dat je je auto daar geplaatst hebt, of de dag dat je het ontdekt hebt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.