Vraag

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03
Kan iemand mij vertellen of het iets uitmaakt in welk m.2 slot ik mijn ssd (Crucial MX500 m.2) plaats op mijn nieuwe ASRock z370 Extreme4?

Er zitten twee slots op het mb zoals hieronder te zien:

linksonder en in het midden

Z370 manual omschrijft het plaatsen van een m.2 wifi kaartje en m.2 ssd, maar er staat niet bij welke ik in welk slot moet duwen. Mag ik daaruit concluderen dat het niks uit maakt?

Alle reacties

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 15:46
Heb er weinig ervaring mee maar ik denk niet dat het veel uitmaakt, beide zien er hetzelfde uit.

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 14:51

Joran

<3 natalee

Maakt niks uit, zijn beide PCI express x4 slots.

Send me your gameboys

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:23

nelizmastr

Goed wies kapot

De MX500 is een SATA M.2 kaartje, die kan in alle sloten.

I reject your reality and substitute my own

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:02

Detmer

Professioneel prutser

Controleer eventueel wel of er SATA-aansluitingen uitgeschakeld worden bij het gebruik van het M.2 slot (dit kun je in de handleiding waarschijnlijk wel terugvinden). Er was hier laatst een topic waar een moederbord bepaalde SATA-poorten uitschakelde bij het gebruik van het M.2 slot.

Als je geen gebruik maakt van de SATA-poorten is het natuurlijk niet van toepassing :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 08:55
Volgens de manual:
Bovenste is M.2_1 (ter hoogte van PCIE1)
Onderste is: M.2_2 (ter hoogte van PCIE5)

Specs per aansluiting zijn zo te zien wel hetzelfde.
1 x Ultra M.2 Socket (M2_1), supports M Key type 2230/2242/2260/2280 M.2 SATA3 6.0 Gb/s module and M.2 PCI Express module up to Gen3 x4 (32 Gb/s)**
1 x Ultra M.2 Socket (M2_2), supports M Key type 2230/2242/2260/2280/22110 M.2 SATA3 6.0 Gb/s module and M.2 PCI Express module up to Gen3 x4 (32 Gb/s)**

Houd wel rekening met:
The Ultra M.2 Sockets (M2_1 and M2_2) support SATA3 6.0 Gb/s module and M.2 PCI Express module up to Gen3 x4 (32 Gb/s).
* M2_1, SATA3_0 and SATA3_1 share lanes. If either one of them is in use, the others will
be disabled.
* M2_2, SATA3_4 and SATA3_5 share lanes. If either one of them is in use, the others will
be disabled.

[Voor 26% gewijzigd door TECHcrime op 26-09-2018 09:58]

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 17:01

Ravefiend

Carpe diem!

Yup, en volgens mij heeft men zich in de manual / website vergist want er is geen derde M.2 poort aanwezig op de ASRock z370 Extreme4. Echter zit dit wel op de ASRock z270 Extreme4 en daar staat het ook effectief in de manual (page 8, motherboard layout). Dat staat dan weer niet datzelfde moederbord layout van de z370.

http://asrock.pc.cdn.bitg...anual/Z270%20Extreme4.pdf
http://asrock.pc.cdn.bitg...anual/Z370%20Extreme4.pdf

Bij de z270 zit dat derde slot net achter de VGI / DVI connector verstopt. Dus daar kan je wel even kijken op je bord maar ik verwacht niet dat je dat gaat vinden op je z370 bord.

• Bloedvat
Bedankt voor de, wederom, snelle antwoorden!!

(SATA wordt inderdaad uitgeschakeld, maar die gebruik ik niet, dus is geen probleem. Maar bedankt voor de reminder d:)b )

• Bloedvat
Is er ook iemand die me kan vertellen of, en zo ja waar op het moederbord ik de PCIe voedingskabel(s) moet aansluiten?

Sorrie dat m'n vraag misschien wat vaag is, maar kennelijk heb ik niet genoeg Tweakers "karma" om foto's te uploaden

Bij de voeding (RM650x) zitten twee PCIe kabels met diverse stekkertjes eraan, maar ik vind hierover niks omschreven staan in de z370 manual

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 15:14

SambalBij

We're all MAD here

Bloedvat schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:52:
Bij de voeding (RM650x) zitten twee PCIe kabels met diverse stekkertjes eraan, maar ik vind hierover niks omschreven staan in de z370 manual
De CPU kabel van de voeding gaat in de 8-pins aansluiting die in de hoek tussen die twee heatsinks zit (rechtsboven op het plaatje)
De PCIe kabels van de voeding sluit je aan op de 6- of 8-pins aansluitingen die op je videokaart zitten.

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• Bloedvat
SambalBij schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:55:
[...]

De CPU kabel van de voeding gaat in de 8-pins aansluiting die in de hoek tussen die twee heatsinks zit (rechtsboven op het plaatje)
De PCIe kabels van de voeding sluit je aan op de 6- of 8-pins aansluitingen die op je videokaart zitten.
Ach natuurlijk! 7(8)7

Oke, nu voel ik me een beetje dom... (ik heb echt een half uur zitten zoeken _O- )

Heb de gpu er nog niet in, dus zag ook nergens die aansluiting

[Voor 4% gewijzigd door Bloedvat op 26-09-2018 12:00]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bloedvat Heb je de handleiding wel doorgelezen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bloedvat
Hackus schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:02:
@Bloedvat Heb je de handleiding wel doorgelezen ?
Ja, maar omdat die pci aansluiting dus op de gpu zelf zit, staat die aansluiting niet in de handleiding van het mb

Plaatsen van de gpu was ik nog niet aan toe gekomen

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:45
Gebruik wel beide PCI-e voedingskabels om je 1080 Ti aan te sluiten. Aan elke kabel blijft dan een connector ongebruikt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee