Vraag: 3 Ohm speaker + versterkter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs str
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
Hallo,

Voor mijn 1 paar speakers van 3 Ohm zoek ik nog een versterker. Nu is mijn vraag wat voor versterker heb ik nodig? ik wil het graag wel simpel houden (niet al te veel knopjes). Heb ik voor mijn speakers een speciaal type versterker nodig of maakt het niet veel uit wat ik uitzoek?

Maakt de wattage ook uit van de speakers voor de keuze van mijn versterker? (wattage is bovendien niet beschreven)

Gegevens speaker:
FB320LSD PH
3139 118 76350
IMPEDANCE 3 OHM
SERIAL NO: E9905920

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Tijs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 20:15

Jag

Wat is dat voor speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe eens een plaatje idd. Gezien het typenummer neig ik naar de Philips FB320LSD namelijk.

Dat zijn deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.domzov.es/cnq/__cashreversible/imagenes/imgdb/articulos_imagen1_91557.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.domzov.es/cnq/__cashreversible/imagenes/imgdb/articulos_imagen3_91557.jpg

Zo ja, dan zijn het hele simpele speakers die je eigenlijk op iedere versterker wel aan kunt sluiten. Dat verbruikt zo weinig, die lage impendantie maakt niks uit.

Heck, ik vermoed dat je ze met een wekkerradio nog aan kunt sturen :P

[ Voor 72% gewijzigd door The Eagle op 25-09-2018 21:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs str
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
The Eagle schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:27:
Doe eens een plaatje idd. Gezien het typenummer neig ik naar de Philips FB320LSD namelijk.

Dat zijn deze:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja klopt, dat zijn die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 20:15

Jag

The Eagle schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:27:

Dat zijn deze:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo ja, dan zijn het hele simpele speakers die je eigenlijk op iedere versterker wel aan kunt sluiten. Dat verbruikt zo weinig, die lage impendantie maakt niks uit.

Heck, ik vermoed dat je ze met een wekkerradio nog aan kunt sturen :P
En toch hé, waar baseer je dit op?

En wat bedoel je dat ze weinig verbruiken?
Ik denk dat je alle speakers met je wekkerradio kan "aansturen", het gaat alleen minder hard :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Omdat dat van die speakertjes van bordkarton zijn die je bij een microsetje in de jaren 90 kreeg. Dikke kans met tweeters die nep zijn en een baspoort die er meer voor de sier zit dan voor iets anders. Die speakers hebben echt niet meer dan max een watt of 10 te verstouwen. Pak een willekeurige versterker en sluit ze aan en er komt geluid. Die krengen zijn zo krakkemikkig dat je eerder je speakers sloopt dan iets anders.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Eagle schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:26:
Omdat dat van die speakertjes van bordkarton zijn die je bij een microsetje in de jaren 90 kreeg. Dikke kans met tweeters die nep zijn en een baspoort die er meer voor de sier zit dan voor iets anders. Die speakers hebben echt niet meer dan max een watt of 10 te verstouwen.
Dat zegt niets over hoeveel een speaker "verbruikt" of over hoe makkelijk het aan te sturen is. Een versterker die zeer lastig met laag ohmige speakers omgaat,heeft met deze units net zoveel problemen als met een dikke 3weg speaker die 3ohm is.

In de praktijk valt dat allemaal nogal mee.
Pak een willekeurige versterker en sluit ze aan en er komt geluid. Die krengen zijn zo krakkemikkig dat je eerder je speakers sloopt dan iets anders.
Dat geldt voor alle speakers. Je lijkt je conclusies te trekken op basis van dat het dunwandig is,
je denkt dat de baspoort er voor de sier zit (dat zit-ie echt niet, als er een ding is dat extreem goedkoop te maken is en ook daadwerkelijk werkt, is het wel een baspoort) en trekt daar een niet relevante conclusies uit. Je brengt die conclusie met heel veel overtuiging dat het technisch onderbouwd is, terwijl je eigenlijk gewoon audiofiele gezegdes en halve waarheden parafraseert. Dat doe je wel vaker (zie de vele AV badges). Ik zou daar toch iets terughoudender in zijn.

@Tijs str Voor de duidelijkheid, dit kan je dus wel gewoon aansluiten en zal ook gewoon veilig werken met een simpele miniset, 2e hands sony versterker of wat dan ook. Tenzij je knetterhard gaat spelen (feestjes en de mensen overstemmen hard zeg maar), dan kan je het slopen. Maar in die situaties kan je ook echt alles slopen.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 26-09-2018 07:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tijs str schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:52:
zoek ik nog een versterker. Nu is mijn vraag wat voor versterker heb ik nodig?
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Topic is dus die kant op gegaan.
Maakt de wattage ook uit van de speakers voor de keuze van mijn versterker? (wattage is bovendien niet beschreven)
Even de [FAQ] Audio bekijken.
Met vriendelijke groet,
Tijs
dit doen we niet op het forum. Ook Het algemeen beleid #groeten nog even checken.
Pagina: 1