Netwerk kabel tester

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik ben op zoek naar een degelijk apparaat wat de afstand van kabels kan testen maar ook of de kabels correct zijn aangesloten.

Wie heeft een tip qua apparaat, ik kom een hoop verschillende tegen:

- https://netwerkproducten....abeltester-p-4236800.html
- https://www.multimeterspe...RS/VDV-II-Wiremapper.html

Ik zou er graag 1 willen die kan zien waarom ik bv maar 100 mbit snelheid haal over een cat5e kabel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbadal
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-01 10:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:24

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

ben zelf op zoek naar iets wat meer doet dan aders checken en denk deze te halen: https://pockethernet.com/

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 20:40
ik zet al 15 jaar rj45 stekkers en ik test ze eigenlijk bijna nooit

wat het meeste fout gaat is dat ofwel connectoren versleten zijn (roestige contacten) , ofwel is het lipje afgebroken waardoor hij vaak tever naar achter komt en er ook geen goed contact is , ofwel is hij de 1e keer niet fatsoenlijk geknepen... dat zie je vaak dat bv bruin niet ver genoeg naar voor zit

mijn advies is telkens met zorg je utp stekker plaatsen , alle aders netjes recht afknippen, proper invoeren in je connectoren en pas dichtknijpen als je aders allemaal vanvoor netjes zitten en je trekontlasting mooi zit
als je twijfelt, gewoon afknippen en nieuwe stekker zetten ...

zo'n dure netwerktester zou ik pas tuigen als je bv denkt dat het CCA kabel is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 15:18
ijske schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:09:
ik zet al 15 jaar rj45 stekkers en ik test ze eigenlijk bijna nooit

wat het meeste fout gaat is dat ofwel connectoren versleten zijn (roestige contacten) , ofwel is het lipje afgebroken waardoor hij vaak tever naar achter komt en er ook geen goed contact is , ofwel is hij de 1e keer niet fatsoenlijk geknepen... dat zie je vaak dat bv bruin niet ver genoeg naar voor zit

mijn advies is telkens met zorg je utp stekker plaatsen , alle aders netjes recht afknippen, proper invoeren in je connectoren en pas dichtknijpen als je aders allemaal vanvoor netjes zitten en je trekontlasting mooi zit
als je twijfelt, gewoon afknippen en nieuwe stekker zetten ...

zo'n dure netwerktester zou ik pas tuigen als je bv denkt dat het CCA kabel is
Ik zet ook al heel wat jaren connectors op kabels. Maar heb toch echt een Pocket Ethernet om te testen. En dan nog twijfel ik eraan of dat wel genoeg is.

Een kabel kan de lampjes wel laten branden of zelfs een gbit verbinding ondersteunen en alsnog voor veel vertraging zorgen omdat de connector niet goed geplaatst is.

Bovendien is een tester enorm handig bij het opsporen van fouten. Waar zit de kortsluiting? Waar zit de breuk? Een beetje tester kan je een goeie schatting in meters geven daarvan.

Zelf ben ik dol op m'n Pocket Ethernet. De functies zijn top. In het verleden heb ik hem wel is kunnen vergelijken met de resultaten van een Fluke en kwam ie nog best vaak redelijk in de buurt, ondanks dat het toch echt twee klassen apart zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Nijn op 25-09-2018 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Als je gewoon CAT6-kabel gebruikt van 100% koper met de juiste AWG, en je test met een tester van een tientje of alle aders goed aangesloten zijn, dan haal je in 999 van de 1000 kabels gewoon gigabit. Daar heb je echt geen tester van 100+ euro voor nodig.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 15:18
Bart ® schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:17:
Als je gewoon CAT6-kabel gebruikt van 100% koper met de juiste AWG, en je test met een tester van een tientje of alle aders goed aangesloten zijn, dan haal je in 999 van de 1000 kabels gewoon gigabit. Daar heb je echt geen tester van 100+ euro voor nodig.
Over een kabel die op een Fluke 70% aangeeft kun je misschien best een gigabit verbinding opzetten. En voor huis/tuin/keuken is dat ook wel voldoende.

Maar als je professioneel bezig bent kun je dat echt niet maken. Het is echt makkelijk om fouten te maken bij het knijpen van kabels die zonder tester onopgemerkt blijven. En daar komt ook zeker meer bij kijken dan een Cat6 kabel (CCA is per definitie niet Cat6!) kabel kopen. Tot waar lopen je twists, wat is de radius van de bochten, zitten de aders ver genoeg in de connector. En vooral bij stranded kabels: is er geen kabelbreuk?

[ Voor 21% gewijzigd door Nijn op 25-09-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Nijn schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:19:
[...]

Over een kabel die op een Fluke 70% aangeeft kun je misschien best een gigabit verbinding opzetten. En voor huis/tuin/keuken is dat ook wel voldoende.

Maar als je professioneel bezig bent kun je dat echt niet maken.
TS klinkt me niet echt als een professional in de oren, maar goed, je hebt een punt :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17

nAffie

...

Weet je wat pas lastig is? UTP kabels knijpen als je kleurenblind bent...

Maar dankzij zo'n testertje van 10 euro en wat extra pogingen om de kleuren op de juiste volgorde te krijgen heb ik nu ook overal gigabit snelheden door heel m'n woning.

@Prosperr Trouwens vind ik de startpost een beetje vaag.

Je geeft aan dat je maar 100mbit snelheden haalt, maar hoe heb je dit getest? Is dat van machine naar machine of naar het internet? Zit er nog een switch/router tussen? Wat geeft je netwerkadapter aan? Wat geeft je router aan? Full/half duplex?

[ Voor 38% gewijzigd door nAffie op 25-09-2018 19:41 ]

meh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:25
Ik heb dezelfde ervaringen. Maar er zit iets van 8000 euro prijsverschil tussen de fluke en wat de ts zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:00
Tens schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:51:
ben zelf op zoek naar iets wat meer doet dan aders checken en denk deze te halen: https://pockethernet.com/
Hmm, die heb ik zelf een paar maanden geleden aangeschaft en twijfel of ik die zou aanraden. Ja, het werkte prima, maar ik heb het gevoel dat support/onderhoud van PockEthernet een beetje bedroevend weinig is.

Zo werd er op het forum van PockEthernet op 1 juni door een ontwikkelaar geschreven:
We're almost finished with a software update which includes

- Report: possible to have multiple measurements on the same page, so you can run e.g. 50 wiremap tests and merge them into a single report
- Report: possibility to insert your own logo
- Report: The layout is now more compact so a full report takes only half a page (1 page with photo)
- Report: Long DHCP and CDP/LLDP infos are wrapped inside their box so that the whole text is visible
- Wiremap: We've removed the per-pair detail bars since they often lead to confusion.
- Ping: The status bar will tell you if there are mixed results in a scenario where e.g. 1 succeeds and 1 times out
- VLAN: Fix the VLAN ID setting field, to avoid -1 appearing occasionally
- Info Settings: we've fixed the way the mac address was displayed

What's coming up in 3-6 months
- IPv6
Ondertussen is er een beta-versie van een firmware-update gekomen en de reacties zijn niet enthousiast. Verdere feedback van ontwikkelaars is behoorlijk afwezig.

IPv6 ondersteuning ontbreekt en op deze manier zou het mij niet verbazen als dat ook nooit gaat komen. En dan weet ik niet of je in dit product moet investeren.

Anoniem: 1111001

vincedd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:13:
[...]

Ik heb dezelfde ervaringen. Maar er zit iets van 8000 euro prijsverschil tussen de fluke en wat de ts zoekt.
En daar kan je een hoop kabeltjes voor kopen...

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:24

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

vanaalten schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:40:
[...]

Hmm, die heb ik zelf een paar maanden geleden aangeschaft en twijfel of ik die zou aanraden. Ja, het werkte prima, maar ik heb het gevoel dat support/onderhoud van PockEthernet een beetje bedroevend weinig is.

Zo werd er op het forum van PockEthernet op 1 juni door een ontwikkelaar geschreven:

[...]

Ondertussen is er een beta-versie van een firmware-update gekomen en de reacties zijn niet enthousiast. Verdere feedback van ontwikkelaars is behoorlijk afwezig.

IPv6 ondersteuning ontbreekt en op deze manier zou het mij niet verbazen als dat ook nooit gaat komen. En dan weet ik niet of je in dit product moet investeren.
thx voor de info, heb verder alleen goede reviews en gebruikerservaringen gezien.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1