ijske schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:09:
ik zet al 15 jaar rj45 stekkers en ik test ze eigenlijk bijna nooit
wat het meeste fout gaat is dat ofwel connectoren versleten zijn (roestige contacten) , ofwel is het lipje afgebroken waardoor hij vaak tever naar achter komt en er ook geen goed contact is , ofwel is hij de 1e keer niet fatsoenlijk geknepen... dat zie je vaak dat bv bruin niet ver genoeg naar voor zit
mijn advies is telkens met zorg je utp stekker plaatsen , alle aders netjes recht afknippen, proper invoeren in je connectoren en pas dichtknijpen als je aders allemaal vanvoor netjes zitten en je trekontlasting mooi zit
als je twijfelt, gewoon afknippen en nieuwe stekker zetten ...
zo'n dure netwerktester zou ik pas tuigen als je bv denkt dat het CCA kabel is
Ik zet ook al heel wat jaren connectors op kabels. Maar heb toch echt een Pocket Ethernet om te testen. En dan nog twijfel ik eraan of dat wel genoeg is.
Een kabel kan de lampjes wel laten branden of zelfs een gbit verbinding ondersteunen en alsnog voor veel vertraging zorgen omdat de connector niet goed geplaatst is.
Bovendien is een tester enorm handig bij het opsporen van fouten. Waar zit de kortsluiting? Waar zit de breuk? Een beetje tester kan je een goeie schatting in meters geven daarvan.
Zelf ben ik dol op m'n Pocket Ethernet. De functies zijn top. In het verleden heb ik hem wel is kunnen vergelijken met de resultaten van een Fluke en kwam ie nog best vaak redelijk in de buurt, ondanks dat het toch echt twee klassen apart zijn.
[
Voor 8% gewijzigd door
Nijn op 25-09-2018 19:17
]