Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Br00d
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:08
Ik woon in Utrecht stad en begon een paar weken geleden met werk zoeken op vacature sites, voor een functie als junior software engineer (HBO/MBO), en kreeg meteen een aantal recruiters op mijn LinkedIn. Ik wist toen nog niet hoe die mensen werkten en dacht dat het fijn was dat ze solicitaties voor me zochten.

Één van de recruiters waar ik mee werkte maakte contact voor mij met een bedrijf in de buurt van Gouda. In eerste instantie dacht ik dat het wel oké was. Na twee gesprekken was het bedrijf wellicht geinteresseerd in mij en wil de recruiter nu dat ik een keuze maak of ik bij hen ga werken. Op zich sluit het bedrijf wel bij mij aan en is het instapniveau laag.

Nu heb ik me bedacht omdat ik 2,5 uur per dag reizen met de fiets en OV eigenlijk best lang vind. De recruiter probeert me nu over te halen en stuurt me een linkje voor een lease auto 8)7 . Om persoonlijke redenen heb ik liever geen auto, ookal heb ik een rijbewijs.

Ik vraag mij af of het redelijk is om ergens anders te werken, terwijl ik zelf in een grote stad woon met allemaal mogelijkheden? Wat zouden jullie doen?

Ik kan die recruiter niet helemaal vertrouwen. Voor hetzelfde geld zegt hij tegen het bedrijf dat ik er heel erg zin in heb, en omgekeerd tegen mij dat zij mij graag willen hebben. :/

• Lawwie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:52

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Br00d schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:07:
Ik kan die recruiter niet helemaal vertrouwen. Voor hetzelfde geld zegt hij tegen het bedrijf dat ik er heel erg zin in heb, en omgekeerd tegen mij dat zij mij graag willen hebben. :/
Recruiters verdienen nou eenmaal geld aan het plaatsen van mensen bij bedrijven, dus dat de waarheid een beetje verdraaid wordt lijkt me geen uitzondering.

Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt, je zit neem ik aan in het begin van je zoektocht, dan zou ik deze kans even laten liggen en verder zoeken.

Completed: CCNA 200-125 | Fortinet NSE4 | CCNP Enterprise | SSCA | DEVASC | In progress: DCAUI

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-06 17:08
Kan me niet voorstellen dat er als software engineer geen andere banen te vinden te zijn dan eentje op 2,5u reizen.

Ik zou lekker verder zoeken!

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-06 15:54
De recruiter krijgt betaald wanneer hij een werknemer weg zet bij een bedrijf, dit kan voor een vast bedrag zijn, of een percentage van je jaarsalaris, doe er mee wat je wilt met deze informatie, maar ik heb nooit goede ervaringen met ze gehad.

Wat betreft je reistijd, ik zou zeker iets in utrecht zoeken, niet iets fijner dan een korte reistijd, geen files, meer vrije tijd. Helemaal in Utrecht moet genoeg te vinden zijn. Vele grote bedrijven hebben hun kantoor daar (zoals NS & bol.com), het zou niet moeilijk moeten zijn iets leuks te vinden.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Je woont in Utrecht, dan zijn er echt wel banen te vinden in de stad zelf of de nabije omgeving.

Heb je het draadje Shitpraktijken van Recruiters eens doorgelezen? Je gevoel dat de recruiter de andere partij hetzelfde influistert kan wel eens erg realistisch zijn. Vertrouw daarom nooit op dat soort dingen en doe wat voor jezelf goed voelt.

2,5 uur reistijd als je in Utrecht woont is wel echt erg lang. Qua consultancy/detachering zit Capgemini in Utrecht zelf, en zoals bovenstaande aangeeft zitten er ook veel bedrijven (Naast station zit Prorail en Rabobank).

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:21
Zoals al aangegeven is er genoeg leesvoer in een ander topic. Tevens wil ik je bij deze alvast "waarschuwen" om voorzichtig om te gaan met welke recruiters er voor jou aan de slag gaan (of al zijn).

Allereerst staat het (imho) buitengewoon slecht als jouw CV via meerdere recruiters binnenkomt! De recruiters vragen vaak of het akkoord is om je CV bij bedrijf X neer te leggen, maar sommige doen het ook gewoon. Toch jammer, als je dat niet weet bij welke bedrijven jouw CV ligt en zeker als dit vanuit meerdere recruiters gebeurd.
Daarnaast moet je ook goed opletten als je zelf ook nog op zoek bent. Als jij bij bedrijf X gaat solliciteren (zonder tussenkomst van een recruiter omdat hij/zij dat niet verteld heeft), kan de recruiter vaak ook nog aanspraak maken op de fee (of althans een poging doen).

En overigens zou in de regio Utrecht voldoende werk binnen een aanzienlijk kortere reistijd mogelijk moeten zijn.
Ik zou dus lekker (alleen) verder zoeken.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:58

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

Er zijn goede recruiters die echt wel oprecht en eerlijk zijn omdat ze het beste voor de klant en jou willen. Echter zijn die als een speld in een hooiberg. Persoonlijk ben ik er wel enkele tegen gekomen (ook hele slechte overigens).

Maar 2,5 uur reizen is echt overkill. Ik zou daar niet zo snel aan beginnen tenzij ik echt een geweldig salaris krijg en echt een dito werksfeer. Als (junior) developer is er echt wel genoeg werk te vinden in Utrecht (bijvoorbeeld de belastingdienst bij Utrecht CS) of direct er om heen (Maarsen / Nieuwegein / Woerden (bijv. KVK)).

Gewoon verder zoeken en misschien recruiters overslaan. Bedrijven zitten te springen om developers.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:41

Reptile209

- gers -

Aan de andere kant: hoe gehecht ben je aan het wonen in Utrecht? Zie je jezelf binnen afzienbare tijd verhuizen naar een plekje dichter bij je (droom) baan? Als je 5 dagen per week een eind moet reizen voor je werk, en één keer per week (of minder) gaat stappen in Utrecht, dan kan dat de verhoudingen nogal vertekenen. Ik zeg niet dat je weg moet, maar neem het mee in je totale overweging.

Ik neem trouwens aan dat die 2,5 uur een totaal is (heen + terug)? Want in die tijd kan je ook lopen naar Gouda :).

Mijn huidige baan is tot stand gekomen via een recruiter, goede ervaring met die man. Maar op Linkedin ook wel eens een recruiter geantwoord dat hij was vergeten om de naam van de vorige kandidaat uit zijn standaardberichtje te halen :D. Kan vriezen, kan dooien dus.

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:10

Rukapul

Moderator General Chat
de shitpraktijken van recruiters ;)

Voor het forenzen, neem een stap terug en beschouw alle aspecten en mogelijkheden (werk in woonplaats, verhuizen, etc.)

Verhuizen (voor een droombaan) of forenzen (gebonden aan woonplaats zonder geschikte banen) kunnen allemaal prima opties zijn. Als ik de topicstart echter lees is het niets van dat alles en is het gewoon een hele slechte fit.

Je zult zelf achter de optimale fit aanmoeten en dat betekent individuele bedrijven najagen.

[Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 25-09-2018 13:35]

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
[...]
Nu heb ik me bedacht omdat ik 2,5 uur per dag reizen met de fiets en OV eigenlijk best lang vind. De recruiter probeert me nu over te halen en stuurt me een linkje voor een lease auto 8)7 . Om persoonlijke redenen heb ik liever geen auto, ookal heb ik een rijbewijs.

Ik vraag mij af of het redelijk is om ergens anders te werken, terwijl ik zelf in een grote stad woon met allemaal mogelijkheden? Wat zouden jullie doen?
Met de auto is het juist ideaal om 's morgens de stad uit te rijden en te zwaaien naar de tegemoetkomende file die in jouw stad willen werken, en 's avonds vice versa :)

Maar een auto is kennelijk niet jouw ding, dus valt dat voordeel compleet weg. Je bent afhankelijk van OV en dat kan wel of niet prettig uitwerken afhankelijk jouw werklocatie. Utrecht-Gouda is geen grote afstand, maar als je ergens langs de A20 moet zijn of een paar kilometer buiten de stad, dan kan het met OV een irritant lange reis zijn.

In Utrecht zijn ook heel veel banen. En met een korte (maar drukke) treinrit is Amsterdam Centrum in bereik.

[Voor 6% gewijzigd door t_captain op 25-09-2018 13:37]

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Ik vind het ook best lang. Zou lekker wat anders zoeken. Wie weet is er wat te vinden wat op fietsafstand goed te doen is.

• Br00d
Bedankt voor de reacties! Ik heb de recruiter bedankt voor zijn inzet, en ga nu zelf echt een geschikte plek zoeken. :)
Reptile209 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:27:
Ik neem trouwens aan dat die 2,5 uur een totaal is (heen + terug)? Want in die tijd kan je ook lopen naar Gouda :).
Ja, het was 75 minuten van deur tot deur.

[Voor 54% gewijzigd door Br00d op 25-09-2018 13:54. Reden: Extra info]

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Ik heb 5 jaar in Utrecht gewoond en daarbuiten gewerkt. Mijn reistijd was een minuut of 40-45 enkele reis. Ik ging met de trein (woonde op 3 minuten fietsen van CS) en nam een vouwfietsje mee. Qua reizen ideaal, want je reist precies de andere kant op als 70% van de normale forenzen. Ik begon altijd vroeg en dan was de trein nog bijna leeg op de heenweg en op de terugweg was ik de avondspits nog voor.

2,5 uur per dag gaat je alleen wel opbreken op de lange termijn, denk ik. Ik heb een soort van "soft limit" op 45 minuten enkele reis. Iets langer kan op zich wel, maar dan mag het toch wel een hele hele leuke job wezen. En op zich zou ik ook best heel ver van kantoor willen wonen, maar dan kom ik wel lekker 2 dagen (hotelovernachting) naar kantoor en werk ik de rest van de week wel lekker thuis. Lijkt me ook wel wat.

Think smart........ Act stupid........

• Dartillus
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-06 10:28
BazzH schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:56:
2,5 uur per dag gaat je alleen wel opbreken op de lange termijn
Zekersteweten. Heb een kleine 2-2.5 jaar elke dag 3u gereisd (treinrit van 1u en 30m lopen) en die reistijd was een enorme domper op m'n energie. Doordeweeks was ik in de avond heel weinig waard.

• miena21
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:37
Normale (zonder vertraging) reistijd mag wat mij betreft maximaal 45 minuten zijn van deur tot deur. Daarna vind ik het vervelend worden... En daarbij kost het je te veel privé tijd

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:22
Dartillus schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:31:
[...]

Zekersteweten. Heb een kleine 2-2.5 jaar elke dag 3u gereisd (treinrit van 1u en 30m lopen) en die reistijd was een enorme domper op m'n energie. Doordeweeks was ik in de avond heel weinig waard.
Tja en als je nu per se in je geboortedorpje van 3x niks wil blijven wonen, of je vanwege gezin vast zit en het echt je droombaan is. Maar 2.5 uur reizen voor een random junior positie terwijl je in een stad woont waar half Nederland in de file voor gaat staan om daar te werken slaat nergens op imo.

• Mijre
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 05-05-2019
Ik woon in Hilversum, werk in Woerden. 2,5-2,75 normaliter aan reistijd op een dag met OV (+ lopen). Een bedrijf moet wel heel leuk zijn om het te doen, tbh...

[Voor 3% gewijzigd door Mijre op 25-09-2018 19:01]

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:04
Ik weet niet wat de werktijden zijn, maar in de spits is het tegenwoordig vreselijk druk, zowel met OV als met de auto. De reistijd kan dan regelmatig veel langer zijn en je moet het leuk vinden om in de file te staan of als haringen in een ton met het OV.
In deze tijd met het banen aanbod zou ik gewoon werk zoeken waar je woont of het moet je droombaan zijn, maar dan gaan wonen waar je werk. En die recruiters zou ik met een korrel zout nemen!

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 13:22
2,5 uur is best lang reizen, maar hangt ook een beetje af hoe je die tijd kan besteden. Zelf zit ik aan de 3 uur per dag mits er geen vertraging is, maar ik werk 1 dag in de week thuis, en kan een aanzienlijk deel van mijn reistijd vrij gebruiken om te lezen/puzzelen/internetten. Dan is 3 uur op zich te doen, maar als ik 3 uur zou moeten autorijden op een dag zou het me denk ik wel opbranden.

Afhankelijk van het contract dat ze aanbieden, kan je wel overwegen om het tijdelijk te doen voor een paar maanden, om bezig te zijn. Maar dat zou ik alleen aanraden als het een contract is zonder allerlei studie-, relatie- en concurrentiebedingen waardoor je weer jaren vastzit.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat mis ik?

- junior sollicitant
- twee goede gesprekken gehad
- OV is lang, lease auto als alternatief gekregen
- Utrecht - Gouda is NIET ver
- wel als je per sé met het OV wil

Kan je 3 dingen doen (tenzij je al een partner en een jong kind hebt):

- ervaring opdoen voor je CV en jaarcontract afdwingen
- elders solliciteren meer in de buurt
- je OV-preference opzij zetten

Ja, er zijn zat banen te krijgen maar je was er toch zelf wel oké mee om 2x een gesprek te hebben en een goede indruk achter te laten? Je had ook (meteen) tegen de recruiter kunnen zeggen dat Gouda een nono is ipv iedereens tijd "verdoen"?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Dichterbij is er ook wel week te vinden, 2,5 uur per dag reizen is gewoon tijd verdoen die je nooit meer terugkrijgt. Zoek zelf even wat leuke bedrijven in Utrecht en solliciteer daar. Volgens mij heb je binnen twee weken wel een baan op 15 minuten fietsen van je huis.

• MAX3400

MAX3400

Fable schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:01:
Dichterbij is er ook wel week te vinden, 2,5 uur per dag reizen is gewoon tijd verdoen die je nooit meer terugkrijgt.
Eens maar er zijn zat mensen / bedrijven die dat wel doen. Ik heb ook jaren meer dan 1 uur enkele reis gehad met de auto. Boeien, je zit droog, de baas betaalt (het meeste) en je hebt een baan die je interessant vindt?

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Als het niet anders kan, dan is dat lange reizen wel een optie, maar als je in stad Utrecht woont is het imo onzin om lang te reizen voor een baan.

Het scheelt je gewoon 2 uur vrije tijd per dag.

[Voor 15% gewijzigd door Fable op 25-09-2018 21:10]

• Johnny
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:14

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

MAX3400 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:57:
Kan je 3 dingen doen (tenzij je al een partner en een jong kind hebt):

- ervaring opdoen voor je CV en jaarcontract afdwingen
- elders solliciteren meer in de buurt
- je OV-preference opzij zetten
Waarom niet gewoon verhuizen? Door dichterbij je werk te wonen spaar je dagelijks zoveel tijd dat er veel voor te zeggen valt. Als je geen partner hebt om rekening mee te houden is het 100% tijdwinst.

De trein van Utrecht naar Gouda duurt 18 minuten, dus daar zit de reistijd niet. Zelfs als je niet weg wil uit Utrecht zijn er daar plekken te vinden waarmee het OV beter uitkomt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:22
Normaal zou ik het daarmee eens zijn ja. Maar als je in Utrecht woont, en het gaat over een junior positie, dan lijkt mij dat je ook gewoon in Utrecht zelf een fatsoenlijk iets kan vinden.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:04
Fable schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:01:
Dichterbij is er ook wel week te vinden, 2,5 uur per dag reizen is gewoon tijd verdoen die je nooit meer terugkrijgt. Zoek zelf even wat leuke bedrijven in Utrecht en solliciteer daar. Volgens mij heb je binnen twee weken wel een baan op 15 minuten fietsen van je huis.
Precies dat bedoel ik! Toen ik in mijn beginjaren zat had ik er ook alles voor over, maar achteraf waren de ruim 60 uur per week voor mijn werk verloren tijd die je nooit meer terug krijgt.
En leuk werk is fijn in het leven, maar er is veel meer in het leven dan alleen leuk werk!

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• n3z
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16-06 09:12
Wat ook een eventuele optie is dat je kan vragen of je mag werken in de trein. Stel je reistijd is 2 uur heen en terug. Hoef je nog maar 6 uur op kantoor te zijn.

Ik ga dit zelf doen binnenkort maar dan met een reistijd van 1,5 uur. Met de klant afgesproken dat ik begin met werken zodra ik in de trein zit.

• Br00d
MAX3400 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:57:
Ja, er zijn zat banen te krijgen maar je was er toch zelf wel oké mee om 2x een gesprek te hebben en een goede indruk achter te laten? Je had ook (meteen) tegen de recruiter kunnen zeggen dat Gouda een nono is ipv iedereens tijd "verdoen"?
Ja, achteraf had ik dit van tevoren moeten weten/aangeven :F .
n3z schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:40:
Wat ook een eventuele optie is dat je kan vragen of je mag werken in de trein. Stel je reistijd is 2 uur heen en terug. Hoef je nog maar 6 uur op kantoor te zijn.

Ik ga dit zelf doen binnenkort maar dan met een reistijd van 1,5 uur. Met de klant afgesproken dat ik begin met werken zodra ik in de trein zit.
Is thuis werken niet een optie met deze klant?

[Voor 31% gewijzigd door Br00d op 26-09-2018 09:57]

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14:54
Waarom kijkt je niet naar Amsterdam? Dat is van Utrecht CS naar Amsterdam CS een half uurtje zonder overstap. Als je op zuid uitstapt Zit je binnen 5 minuten lopen op de zuidas. Bedrijven genoeg waar je uit kan kiezen.

• Case
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
Ik denk dat je toch echt eens moet afvragen of een auto voor jouw geval niks is.
Zelf woon ik in Amsterdam, en werk in Huizen. Een aantal mensen hier zei het al, maar ik herhaal het nog even...
Als je in een grote stad woont en erbuiten werkt rijd je tegen de stroom van de files in. In mijn geval ben ik met de auto in 35 min op mijn werk, en file is voor mij echt een uitzondering. (misschien eens in de 2 weken vanwege een ongeval) Met het OVben ik een uur en 15 minuten bezig voor dezelfde reis. Dat vind ik zelf niet te doen. Vandaar de auto.

Mijn Firewizzie

• MAX3400

MAX3400

spijkerhoofd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:59:
Waarom kijkt je niet naar Amsterdam? Dat is van Utrecht CS naar Amsterdam CS een half uurtje zonder overstap. Als je op zuid uitstapt Zit je binnen 5 minuten lopen op de zuidas. Bedrijven genoeg waar je uit kan kiezen.
Omdat topicstarter nu dusdanig ver van enig NS station woont?

Zoals aangegeven, Utrecht CS - Gouda is minder dan 18 minuten. Blijven er dus 57 minuten over enkele reis dat topicstarter onderweg is van huis naar CS.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:58

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

MAX3400 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:09:
[...]

Omdat topicstarter nu dusdanig ver van enig NS station woont?

Zoals aangegeven, Utrecht CS - Gouda is minder dan 18 minuten. Blijven er dus 57 minuten over enkele reis dat topicstarter onderweg is van huis naar CS.
De TS zei dat zijn werk buiten gouda was. Als die bus eens in het half uur rijdt gaat het al hard met de reistijd.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Br00d
Het is zoals Standeman zegt. Fietsen mijn woning naar een perron op Utrecht CS is ongeveer een kwartier. De bus vanaf Gouda station naar het bedrijf nam de meeste tijd in beslag.

[Voor 8% gewijzigd door Br00d op 26-09-2018 15:05]

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Br00d schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:03:
Het is zoals Standeman zegt. Fietsen mijn woning naar een perron op Utrecht CS is ongeveer een kwartier. De bus vanaf Gouda station naar het bedrijf nam de meeste tijd in beslag.
Waarom zoek je dan niet iets in Utrecht zelf? :)

• Br00d
SmurfLink schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:38:
[...]

Waarom zoek je dan niet iets in Utrecht zelf? :)
Dat doe ik nu.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:10

Rukapul

Moderator General Chat
Case schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:02:
Ik denk dat je toch echt eens moet afvragen of een auto voor jouw geval niks is.
Zelf woon ik in Amsterdam, en werk in Huizen. Een aantal mensen hier zei het al, maar ik herhaal het nog even...
Als je in een grote stad woont en erbuiten werkt rijd je tegen de stroom van de files in. In mijn geval ben ik met de auto in 35 min op mijn werk, en file is voor mij echt een uitzondering. (misschien eens in de 2 weken vanwege een ongeval) Met het OVben ik een uur en 15 minuten bezig voor dezelfde reis. Dat vind ik zelf niet te doen. Vandaar de auto.
Dit gaat voorbij aan het feit dat sommige mensen liever niet met de auto reizen.

Het gaat ook voorbij aan het logische alternatief: werken in je woonplaats op fietsafstand. In geval van topicstarter moet dat zonder enig probleem mogelijk zijn. Dan heb je dus 1) minder reistijd, 2) minder kosten (geen auto), 3) meer energie en tijd over.

Vanuit de situatie van topicstarter is het eigenlijk maf om te gaan forensen.

* Rukapul heeft in zijn leven welgeteld een maand >10km geforensd en dat was als afstudeerder. Dat was zo inzichtelijk dat ik de maand erop nog verhuisd ben.

• n3z
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16-06 09:12
Br00d schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:53:
[...]

Ja, achteraf had ik dit van tevoren moeten weten/aangeven :F .

[...]

Is thuis werken niet een optie met deze klant?
Ja, ik werk ook 2 a 3 dagen thuis. Maar voor de lange reis mag ik dus in de trein werken wat een enorm verschil maakt.

• Case
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
Rukapul schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:45:
[...]

Dit gaat voorbij aan het feit dat sommige mensen liever niet met de auto reizen.

Het gaat ook voorbij aan het logische alternatief: werken in je woonplaats op fietsafstand. In geval van topicstarter moet dat zonder enig probleem mogelijk zijn. Dan heb je dus 1) minder reistijd, 2) minder kosten (geen auto), 3) meer energie en tijd over.

Vanuit de situatie van topicstarter is het eigenlijk maf om te gaan forensen.

* Rukapul heeft in zijn leven welgeteld een maand >10km geforensd en dat was als afstudeerder. Dat was zo inzichtelijk dat ik de maand erop nog verhuisd ben.
Ik snap je punt, ik wilde alleen aangeven dat reizen met de auto erg veel tijd scheelt mits je tegen de files in reist, en dat daardoor die baan in een andere stad heel goed te doen is.

Mijn Firewizzie

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
n3z schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:40:

Eerste klas? En is het dan rustig genoeg om te werken?

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Al die mensen die roepen dat "tegen het verkeer in reizen" met de auto prima te doen is, mijn ervaring is toch anders. Ik heb dat een tijdje gedaan vanuit Utrecht en 's ochtends was er idd niks aan de hand, maar 's avonds was het eigenlijk altijd achter aansluiten om terug de stad in te komen.

Sinds dien en tijdje in Hilversum gewerkt (met OV een goed half uur deur tot deur) en verder altijd op fietsafstand in Utrecht. Dikke prima.

Uiteindelijk is moet ieder voor zich die afweging maken, maar het moet echt gek lopen wil ik ooit nog weer in de auto stappen voor een baan. Die uren achter het stuur tellen op en ik heb echt véél leukere dingen te doen met mn leven dan in de file staan.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True