Toon posts:

Geschil met klusjesman

Pagina: 1
Acties:

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:10
Hallo luitjes!

Ik heb even jullie hulp nodig met hoe ik het volgende het beste kan aanpakken en hoe ik het netjes kan doen, want op dit moment kan ik die beste man wel schieten ;)

TLDR : Klusjesman en ik spreken een bedrag af en komt natijd nog met verschillende facturen.

Het verhaal :

In december heb ik en mijn vrouw een mooi groot vrijstaand huis gekocht waarbij heel veel moest gebeuren. De boei was bij ons helemaal niet geïsoleerd ( ja, met 2 cm piepschuim ) en daar had ik een mannetje voor nodig. Uiteindelijk via heb ik via Werkspot iemand gevonden en deze heeft een offerte gemaakt van 1250 euro, voor de hele boei rondom het huis, het materiaal zou ik zelf aan leveren.

Een week later zijn ze met deze klus begonnen met 2 man en in die week bleek dat het mij toch allemaal te veel af werd om alles alleen te doen, zeker gezien ik ook wat dat betreft 2 linkerhanden heb.

De klusjesman heeft onder ander nog het plafond met regelwerk erin gemaakt, nieuwe kozijnen geplaatst, een trap opgehoogd en nog wat kleine dingen. Met heel veel dingen wat ik vroeg of hij dat kon doen en hoelang dat ging duren kreeg ik als antwoord dat het een eitje was ( zoals de trap ophogen zou hij 2 uur over doen ) uiteindelijk zat het weer tegen en duurde het bijna een halve dag met 2 man.

Op een gegeven moment liepen ze hier met 3 man thuis, hijzelf was met iemand anders de boei aan het isoleren en een andere timmerman die hijzelf had ingehuurd was binnen met het plafond bezig.

Daar de gehele badkamer en toilet eruit lag heeft de klusjesman zelf Boels verhuur gebeld om een toiletunit te regelen, hier is dus met mij niet over gesproken. Ik stond er wel bij toen hij dat ding regelde, maar nogmaals zonder overleg met mij. En aangezien ik er geen verstand van heb hoe zoiets werkt, nam ik aan dat dat op zijn rekening kwam.

Op een gegeven moment waren ze klaar en de werkzaamheden zijn naar behoren uitgevoerd. Echter bleek de toilet unit maar staan. Hierop heb ik hem een appje gestuurd dat de unit wel een keer opgehaald mocht worden, omdat ik er geen gebruik van maakte en de badkamer al een flinke tijd klaar was. Na een paar weken kwam ineens de rekening, nou sprongen mij daar echt daadwerkelijk de tranen van in mijn ogen, dat was maar liefst 14K :( Geld wat wij op dat moment dus echt niet hadden liggen. Ik heb tijdens de verbouwing vaak genoeg aangegeven dat ons het geld ook niet op de rug groeit en ik mag dan toch aannemen dat zo iemand dan een keer zegt wat de tussenstand is van de rekening.. Achteraf makkelijk denken van mij, maar ja.. Ik ben nou eenmaal ook goed van vertrouwen.

Ik heb hem gelijk opgebeld en gemeld dat wij dit echt niet konden betalen, dit was geen probleem en wij gingen wel een keer rond de tafel zitten voor een goed gesprek en dan kwamen wij er wel uit volgens hem.

Pak en beet een week later is hij en zijn ingehuurde timmerman nog even terug geweest om de deuren af te hangen, die dag hadden wij beide geen tijd voor een gesprek.

2 weken later nadat de deuren waren afgehangen is hij geweest om de vensterbank te repareren wat hij niet goed gemaakt had en hebben wij het gesprek gehad. Wij zijn toen mondeling overeen gekomen dat ik 11K zou betalen en dan was het goed. Nou prima dacht ik, toch 3K eraf.. Nog veel geld, maar prima.

Toen kwam een flinke tijd later ineens weer een rekening van de deuren afhangen en van de huur van de toiletunit, van dik 800 euro.. Ik heb hem een app gestuurd met dat ik dacht dat wij voor 11K klaar waren en dat ik die unit niet geregeld heb, anders had ik dat ding al weken eerder laten ophalen natuurlijk.. Hier kreeg ik van zijn kant uit geen reactie, terwijl het wel gelezen was. Dit appje heb ik gestuurd op 11 juli dit jaar.

Nu krijg ik ineens vandaag weer een rekening van de huur van de unit en de deuren afhangen, maar ook opeens dat ik het resterende bedrag, dus die 3K moet betalen!

Nu ben ik op dit moment redelijk pissed off en heb ik zoiets van 'kerel, je krijgt nu helemaal niets meer'

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, ik ga in ieder geval hem morgen even bellen en het gesprek ook opnemen..

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ligt de afgesproken prijs, inclusief de afgesproken scope vast op papier? Oftewel, heb je een contract?

[Voor 3% gewijzigd door Room42 op 24-09-2018 22:01]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 21:41
Rechtsbijstand informeren en kijken wat je rechten zijn.

Hebben jullie voor dat de klus begon getekend voor iets? Is er een uur tarief afgesproken of is de klus aangenomen?

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:40
Hoeveel personen zijn nu uiteindelijk hoeveel dagen aan het werk geweest? Dat mis ik een beetje. Een 'klusjesman' zou erg grof 4 a 500 per dag kosten.

• dropkikker
Het enige wat vast staat, tenminste via Whatsapp is de offerte van het isoleren van de boei. Dus die 1200 euro, voor de rest staat er niets op papier.
Room42 schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:01:
Ligt de afgesproken prijs, inclusief de afgesproken scope vast op papier? Oftewel, heb je een contract?

• dropkikker
Op de factuur staat dat ze 298 uur aan het werk zijn geweest.. Of dat echt zo is, geen idee, aangezien ik er niet altijd bij ben geweest.. Als je dit maal het uurloon doet, dan klopt de factuur wel.

Ze zijn ongeveer 5 weken hier bezig geweest, maar niet alle dagen. Hijzelf en een andere kerel is bijna 2 weken bezig geweest met het isoleren, dus die 1200 euro is wel erg laag dan.
MBvB schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:02:
Hoeveel personen zijn nu uiteindelijk hoeveel dagen aan het werk geweest? Dat mis ik een beetje. Een 'klusjesman' zou erg grof 4 a 500 per dag kosten.

• Room42
  • Niet online
dropkikker schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:03:
Het enige wat vast staat, tenminste via Whatsapp is de offerte van het isoleren van de boei. Dus die 1200 euro, voor de rest staat er niets op papier.

[...]
Ai... Waarom? :? I know, off-topic, maar met zulk handjeklap is het toch vragen om problemen?

Anyway, hoe uitgebreid was die offerte. Stonden daar alle werkzaamheden en benodigde materialen in gespecificeerd? Ik ben ook geen ervaren werklui-inhuurder, maar ik zou dat minimaal gespecificeerd willen hebben, of de schriftelijke toezegging dat er geen extra kosten bij komen (zonder nieuwe offerte).

offtopic:
@dropkikker Graag je vorige bericht bewerken, in plaats van 2x posten. ;)

[Voor 6% gewijzigd door Room42 op 24-09-2018 22:08]

- uBlock Origin
- uMatrix

• dropkikker
Nee, het is niet zwart gegaan.. Ik heb net de app geschiedenis even terug gekeken en ik had hem op een gegeven moment gevraagd waar de offerte bleef en of hij die al verzonden had. Dit had hij nog niet en onderstaande was zijn reactie :

[19:56, 9-2-2018] Dropkikker : Hoi Klusjesman, had je de offerte al in de bus gedaan toevallig?
[19:58, 9-2-2018] Klusjesman: Nee nog niet
[19:59, 9-2-2018] Dropkikker: Ok👌
[19:45, 12-2-2018] Klusjeman: Ik doe het even zo het ongeveer 1210 euro

Aangezien het dus eerst alleen ging over het isoleren is er dus verder niets besproken.. De rest van de werkzaamheden zijn er gaandeweg bijgekomen.. Ook dit zonder verdere afspraken.
Room42 schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:07:
[...]

Ai... Waarom? :? I know, off-topic, maar met zulk handjeklap is het toch vragen om problemen?

Anyway, hoe uitgebreid was die offerte. Stonden daar alle werkzaamheden en benodigde materialen in gespecificeerd? Ik ben ook geen ervaren werklui-inhuurder, maar ik zou dat minimaal gespecificeerd willen hebben, of de schriftelijke toezegging dat er geen extra kosten bij komen (zonder nieuwe offerte).

offtopic:
@dropkikker Graag je vorige bericht bewerken, in plaats van 2x posten. ;)

[Voor 7% gewijzigd door dropkikker op 24-09-2018 22:12]

• Room42
  • Niet online
dropkikker schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:11:
Nee, het is niet zwart gegaan.. Ik heb net de app geschiedenis even terug gekeken en ik had hem op een gegeven moment gevraagd waar de offerte bleef en of hij die al verzonden had. Dit had hij nog niet en onderstaande was zijn reactie :

[19:56, 9-2-2018] Dropkikker : Hoi Klusjesman, had je de offerte al in de bus gedaan toevallig?
[19:58, 9-2-2018] Klusjesman: Nee nog niet
[19:59, 9-2-2018] Dropkikker: Ok👌
[19:45, 12-2-2018] Klusjeman: Ik doe het even zo het ongeveer 1210 euro
Dus hij is aan het bouwen gegaan zonder dat je een overeenkomst had? :?

offtopic:
Argh, je quote verkeerd om!!!11 :+

- uBlock Origin
- uMatrix

• dropkikker
Ik heb rechtsbijstand, maar alleen dit :

Letsel & Verkeer
Inkomen & Sociale voorzieningen

Dit zal er dan wel niet onder vallen neem ik aan?
wizzlewaxx schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:02:
Rechtsbijstand informeren en kijken wat je rechten zijn.

Hebben jullie voor dat de klus begon getekend voor iets? Is er een uur tarief afgesproken of is de klus aangenomen?

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tja erg lastig, vooral omdat er telkens klussen bij kwamen, zo loopt het bedrag natuurlijk ongemerkt snel op als je de uren niet bij houdt. Die dixie is wel wat raar inderdaad zonder overleg, maar je stond er zelf bij dus altijd vragen blijven stellen. Ook is het niet echt handig dat jullie(jij en de klussers) geen verdere afspraken gemaakt hebben over de kosten van het "meerwerk". Als je hier heel makkelijk mee om gaat, dan is het voor de andere partij ook los qua gedachten dat het geen probleem is.(communicatie is key!)

[Voor 15% gewijzigd door Aapie op 24-09-2018 22:19]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dropkikker wat heb je afgesproken buitenom de aangenomen klus 'boei' ?
de andere klusjes, zijn zomaar uitgevoerd zonder enige afspraak, dan wel op papier ? onduidelijke afspraken, verder niets op papier en je bent zelf ook verantwoordelijk. je kunt niet alles afschuiven op de klusser, je loopt er zelf bij. het lijkt mij gewoon een geschil in miscommunicatie er wat ergernis. je hebt hem/hun zelf aangehaald om telkens meer klusjes te doen.

[Voor 47% gewijzigd door Hackus op 24-09-2018 22:20]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jaer
  • Laatst online: 18:07
Wat had je voor bedrag verwacht? Je gaf aan dat ze 5 weken bezig waren, toch?

• dropkikker
We hebben verder eigenlijk niets afgesproken, ik heb ze gevraagd of ze ook nog wat andere klusjes konden doen. En wat ik al aangaf, alles konden ze wel doen en was niet veel werk. Maar ze waren bij elk klusje toch langer bezig dan dat ze aangaven.

Ik weet dat ik niet alles op de klusjesman kan afschuiven. Maar dat is ook het hele punt nu niet, het gaat er om dat wij mondeling een bedrag overeen zijn gekomen en wat hij ook gekregen heeft en dat hij nu ineens het resterende bedrag wil.
Hackus schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:16:
@dropkikker wat heb je afgesproken buitenom de aangenomen klus 'boei' ?
de andere klusjes, zijn zomaar uitgevoerd zonder enige afspraak, dan wel op papier ? onduidelijke afspraken, verder niets op papier en je bent zelf ook verantwoordelijk. je kunt niet alles afschuiven op de klusser, je loopt er zelf bij. het lijkt mij gewoon een geschil in miscommunicatie er wat ergernis. je hebt hem/hun zelf aangehaald om telkens meer klusjes te doen.
Geen idee eerlijk gezegd.. Inderdaad 5 weken, maar niet elke dag en ze waren vaak rond 15.00 al weer weg.. In mijn onwetendheid zal ik wel gedacht hebben ( zeker nadat ik al aangaf dat wij ook niet veel geld hebben ) dat hij ons wel op de hoogte zou hadden over de hoogte van de rekening.
Jaer schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:19:
Wat had je voor bedrag verwacht? Je gaf aan dat ze 5 weken bezig waren, toch?

[Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 25-09-2018 09:31]

• dropkikker
Pas je laatste bericht aan svp

[Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 25-09-2018 09:31]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beetje verhaal van je stond erbij en keek ernaar?

Goed, isoleren mocht een week kosten tegen 1200 Euro. Als huiseigenaar kost alles geld. Elke vraag, elke klus, elk onderhoud. Dat beide partijen dan extra werk van elkaar verlangen en daar verder niet over praten qua uren & tijd, vind ik dan al een opvallende gedachte van beiden.

Hoe ligt je toilet eruit eigenlijk? Had je dat ook gevraagd? Of was jezelf ook al 2 weken bij de buren op de pot? Dat een klusser dan naar de WC wil, normaliter is dat niet jouw probleem. Ja, het is lief/vriendelijk dat hij bij jou naar de WC kan maar dat hoeft niet; als daar dan een Dixie voor nodig is, had dat ook van te voren besproken moeten worden (ja, ervaring mee; goed afgesproken met mijn tuinman die ik niet met zijn aarde-poten in mijn huis wilde hebben).

Geen idee waar die kozijnen van gemaakt zijn maar dat doe je ook niet uit de losse hand. Nieuw of bestaand; kozijnen goed inmeten en inzetten kost ook geld. Prefab houten kozijn kost je zomaar tussen de 150 en 1000 Euro per kozijn (materiaal) afhankelijk van wat & waar je het haalt.

Allicht, maar dat helpt ook met iets meer begrijpen (van onze kant), kan je misschien een timeline neerzetten wat wanneer nou gedaan is; je topicstart is wel vrij compleet maar ik lees nergens dat er bijna 300 man-uren verbrand zijn aan "even" dit en dat doen.
mondeling bedrag
Is er al wat betaald? Is de eerste factuur voor de isolatie al betaald? Is de volgende 10K al betaald die "afgesproken" was? En is er nu alleen discussie over de laatste 3K? Want met enige nuance; we zijn bijna 10 weken verder sinds je appje van 11 juli en als "aannemer" zou ik onderhand ook wel wat knaken willen zien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dropkikker schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:24:
We hebben verder eigenlijk niets afgesproken, ik heb ze gevraagd of ze ook nog wat andere klusjes konden doen. En wat ik al aangaf, alles konden ze wel doen en was niet veel werk. Maar ze waren bij elk klusje toch langer bezig dan dat ze aangaven.

Ik weet dat ik niet alles op de klusjesman kan afschuiven. Maar dat is ook het hele punt nu niet, het gaat er om dat wij mondeling een bedrag overeen zijn gekomen en wat hij ook gekregen heeft en dat hij nu ineens het resterende bedrag wil.

[...]
dat zal wel niet helemaal duidelijk zijn geweest. daarom moet je ook niet per tel/app zulke dingen afspreken maar face 2 face en dan op papier zetten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:01
Als er vijf weken lang één tot drie timmermannen rondlopen, dan is het wel begrijpelijk dat dat niet allemaal onder die 1210 euro valt. Die was dan ook alleen als indicatie voor de boei.
dropkikker schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:24:

[...]
Tja. Je hebt dus alsnog, naast het boei-verhaal, steeds zelf gevraagd om meer klusjes te doen. Dat ze er langer mee bezig waren is eerst even bijzaak, maar je hebt ze dus gewoon opdrachten gegeven. Je doet alsof dat allemaal maar onder die 1210 euro moet vallen? Of lees ik het verkeerd. In ieder geval kost elke nieuwe opdracht natuurlijk weer geld.

Je kan misschien met de klusjesman bespreken dat er mondeling over x aantal uren is gesproken bij elke opdracht, maar dat ze er structureel meer hebben ingezet. Misschien kun je qua aantal uren dan nog wat eraf praten, maar het zal niet minder dan 10k worden. En eerlijk gezegd, klinkt het ook wel terecht, als je zelf de opdrachten steeds hebt gegeven.

In het algemeen, tenzij je iemand echt totaal kan vertrouwen (eigen broer bijvoorbeeld), moet je elke opdracht zwart op wit zetten met een voorafgesproken prijs en/of uurloon. Zoals je het nu hebt gespeeld, is het makkelijk uren maken voor de klusjesman.

• dropkikker
Ik zal alles even proberen te beantwoorden..

Het toilet lag eruit omdat de badkamer en toilet ook verbouwd werden door een andere aannemer, wij woonden in de tijd van de verbouwing bij mijn moeder en ik ging daar ook altijd naar de wc. Als ik een nummer 1 moest dan ging dat gewoon in de tuin, aangezien deze toch groot genoeg is. Dat had ik ook doorgegeven aan de klusjesman dat dat gewoon mocht.

De kozijnen zijn gemaakt door een maat van mij, de klusjesman heeft ze er alleen ingezet met kozijnschroeven en pur.

Ja, alles is al betaald.. Nogmaals de originele factuur was 14K, na onderhandeling zijn wij dus mondeling op 11K uitgekomen wat op 22 juni betaald is. Nu krijg ik dus ineens nog de rekening van de toilet unit en de 3 K van de originele rekening.
MAX3400 schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:26:
Beetje verhaal van je stond erbij en keek ernaar?

Goed, isoleren mocht een week kosten tegen 1200 Euro. Als huiseigenaar kost alles geld. Elke vraag, elke klus, elk onderhoud. Dat beide partijen dan extra werk van elkaar verlangen en daar verder niet over praten qua uren & tijd, vind ik dan al een opvallende gedachte van beiden.

Hoe ligt je toilet eruit eigenlijk? Had je dat ook gevraagd? Of was jezelf ook al 2 weken bij de buren op de pot? Dat een klusser dan naar de WC wil, normaliter is dat niet jouw probleem. Ja, het is lief/vriendelijk dat hij bij jou naar de WC kan maar dat hoeft niet; als daar dan een Dixie voor nodig is, had dat ook van te voren besproken moeten worden (ja, ervaring mee; goed afgesproken met mijn tuinman die ik niet met zijn aarde-poten in mijn huis wilde hebben).

Geen idee waar die kozijnen van gemaakt zijn maar dat doe je ook niet uit de losse hand. Nieuw of bestaand; kozijnen goed inmeten en inzetten kost ook geld. Prefab houten kozijn kost je zomaar tussen de 150 en 1000 Euro per kozijn (materiaal) afhankelijk van wat & waar je het haalt.

Allicht, maar dat helpt ook met iets meer begrijpen (van onze kant), kan je misschien een timeline neerzetten wat wanneer nou gedaan is; je topicstart is wel vrij compleet maar ik lees nergens dat er bijna 300 man-uren verbrand zijn aan "even" dit en dat doen.

[...]

Is er al wat betaald? Is de eerste factuur voor de isolatie al betaald? Is de volgende 10K al betaald die "afgesproken" was? En is er nu alleen discussie over de laatste 3K? Want met enige nuance; we zijn bijna 10 weken verder sinds je appje van 11 juli en als "aannemer" zou ik onderhand ook wel wat knaken willen zien.
Haha, nee natuurlijk weet ik dat dat niet allemaal onder die 1210 euro valt :+ Het gaat er mij nu om dat er dus ineens nog een rekening komt, terwijl dit niet afgesproken is.

Dit was trouwens de laatste communicatie via de app :

[20:24, 18-6-2018] Klusjesman: Maak het geld even over wat we afgesproken hebben
[20:35, 18-6-2018] Dropkikker: Hej klusjesman! Ja, ik zal het overmaken. We krijgen het van mijn schoonouders, maar die waren nog op vakantie. Uiterlijk donderdag heb je het👌
[20:37, 18-6-2018] Klusjesman: Oké dan kan ik ook verder
[11:30, 22-6-2018] Dropkikker: Het is overgemaakt👌🏻
[12:59, 22-6-2018] Klusjesman: Oké dank je wel
[14:20, 11-7-2018] Dropkikker: Hallo Klusjesman, ik kreeg net nog een factuur binnen. Maar ik heb eerlijk gezegd een beetje moeite met de kosten van het toilet.. Dat ding is eigenlijk zonder te overleggen besteld door jou, ik nam ook aan dat aangezien jullie het regelden jullie het ook zouden betalen. Maar er is verder naar mij uit nooit gecommuniceerd over dat dat ding zoveel geld ging kosten, dat had ik de wc al weken eerder natuurlijk op laten halen, nadat jullie klaar waren. Graag hoor ik hoe jij hierover denkt.
Groeten Dropkikker
[14:21, 11-7-2018] Dropkikker: En ik dacht dat wij toen we 11000 afspraken klaar waren met betalen 🤔

Op het laatste bericht heb ik dan helemaal geen reactie gehad, totdat ik vandaag ineens weer een herinnering kreeg en als extra erbij dat ik die 3K nog moest betalen.
Playa del C. schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:32:
Als er vijf weken lang één tot drie timmermannen rondlopen, dan is het wel begrijpelijk dat dat niet allemaal onder die 1210 euro valt. Die was dan ook alleen als indicatie voor de boei.

[...]

Tja. Je hebt dus alsnog, naast het boei-verhaal, steeds zelf gevraagd om meer klusjes te doen. Dat ze er langer mee bezig waren is eerst even bijzaak, maar je hebt ze dus gewoon opdrachten gegeven. Je doet alsof dat allemaal maar onder die 1210 euro moet vallen? Of lees ik het verkeerd. In ieder geval kost elke nieuwe opdracht natuurlijk weer geld.

Je kan misschien met de klusjesman bespreken dat er mondeling over x aantal uren is gesproken bij elke opdracht, maar dat ze er structureel meer hebben ingezet. Misschien kun je qua aantal uren dan nog wat eraf praten, maar het zal niet minder dan 10k worden. En eerlijk gezegd, klinkt het ook wel terecht, als je zelf de opdrachten steeds hebt gegeven.

In het algemeen, tenzij je iemand echt totaal kan vertrouwen (eigen broer bijvoorbeeld), moet je elke opdracht zwart op wit zetten met een voorafgesproken prijs en/of uurloon. Zoals je het nu hebt gespeeld, is het makkelijk uren maken voor de klusjesman.

[Voor 35% gewijzigd door Señor Sjon op 25-09-2018 09:31]

• dropkikker
Pas je laatste bericht aan SVP.

[Voor 138% gewijzigd door Señor Sjon op 25-09-2018 09:31]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:42

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Naast de afspraak van 11 k en jij dat betaald hebt daar moet je dit verhaal starten. De rest is ruis.

Dus je zou het zo moeten zien; aangezien alles per mondelinge afspraak is gegaan mag je aannemen dat de 11 k ook een afspraak was.

Dat hij nu kosten in rekening gaat brengen na die afspraak klopt niet.

• dropkikker
Inderdaad, dat is dus ook mijn gedachte.. Maar ik weet niet in hoeverre ik dus sterk sta mocht dit voorkomen.
Barrycade schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:43:
Naast de afspraak van 11 k en jij dat betaald hebt daar moet je dit verhaal starten. De rest is ruis.

Dus je zou het zo moeten zien; aangezien alles per mondelinge afspraak is gegaan mag je aannemen dat de 11 k ook een afspraak was.

Dat hij nu kosten in rekening gaat brengen na die afspraak klopt niet.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:01
dropkikker schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:34:
Haha, nee natuurlijk weet ik dat dat niet allemaal onder die 1210 euro valt :+ Het gaat er mij nu om dat er dus ineens nog een rekening komt, terwijl dit niet afgesproken is.

[...]
Haha, sorry, ik heb een alinea van je startpost overgeslagen zie ik nu. Het is al 11k geworden dus.

Alles bij elkaar snap ik alsnog niet waarom er een toiletunit moest komen als die mannen in de tuin een nummer 1 konden doen. Nummer 2 doen ze thuis maar.
Ik stond er wel bij toen hij dat ding regelde, maar nogmaals zonder overleg met mij. En aangezien ik er geen verstand van heb hoe zoiets werkt, nam ik aan dat dat op zijn rekening kwam.
Hier had je toch zelf echt moeten ingrijpen of in ieder geval vragen hoe dit werkt. Die bouwmannen hebben zo'n ding echt niet nodig, die was denk ik voor jou bedoeld, aangezien ze je wc er uit hadden gesloopt.
Kost nogal wat en dan aannemen dat het wel voor zijn eigen rekening was? Die klusjesman is op zijn werk om geld te verdienen. Waarom zou hij een dure toiletunit voor zichzelf of voor jou op zijn rekening daar neerzetten?

Achteraf misschien makkelijker praten, maar laat het duidelijk zijn dat je toch op best veel punten de leiding had moeten nemen in het project. Aangeven hoeveel geld je wilt besteden en waarvoor is wel het minste. Je kreeg nu zomaar een totaal onverwachte dikke rekening :o

Enige wat je nu kan doen, is met de klusjesman bespreken hoe het volgens jou en volgens hem zit. Waar de rekeningen vandaan komen. Echter als de klusjesman kan aantonen met facturen wat voor materiaalkosten hij heeft en verder kan aantonen welke opdrachten hij voor jou heeft uitgevoerd, dan kom je niet verder dan dat je voor dat alles zult moeten betalen …

Is het misschien zo dat de klusjesman dacht dat je op dát moment niet genoeg geld had en dat je daarom eerst 11k ging betalen ofzoiets? Miscommunicatie wellicht? Dat kan de reden zijn dat er nu nog een rekening achteraan komt.

Die 3k die erachteraan komt, is dat echt opgegeven als restant voor het eerdere werk (waar je dus 11k voor hebt betaald?). En verder kan het best zijn dat de klusjesman ook later pas een rekening heeft ontvangen voor de tolietunit, waarna hij die rekening (terecht) aan jou doorschuift.
Richting de klusjesman was je niet heel duidelijk, maar nu in dit topic is het eerlijk gezegd ook vrij vaag allemaal. Veel open vragen :)
Ik gun je uiteraard wel het beste in deze situatie. Zou niet willen dat je onterecht teveel moet betalen, maar tegelijk zou ik ook niet willen dat de klusjesman onterecht te weinig geld zou ontvangen.

• dropkikker
De wc en badkamer heb ik er zelf uit gesloopt, daar had hij verder niets mee van doen. Ook het renoveren daarvan is door iemand anders gedaan.

Tijdens onze onderhandelings gesprek kwam naar voren dat ik het bedrag ook wel in termijnen kon betalen, echter ging ik daar niet mee akkoord aangezien dat dus niets veranderde aan het totaalbedrag. Het bedrag van 11K is dus wel het eindbedrag, dit is zeker geen miscommunicatie geweest. Ik heb nog wel gevraagd om een nieuwe factuur, maar die heb ik niet gekregen en door alle drukte heb ik daar ook niet meer aan gedacht helaas..

Die 3K opgeteld bij de 11K maakt samen het originele bedrag van het factuur, echter was er dus 11K in totaal afgesproken.

Natuurlijk wil ik ook dat iedereen gewoon zijn geld krijgt, zeker als je er voor gewerkt hebt. Maar als je op deze manier aan je geld moet komen, dus gewoonweg je afspraken niet nakomen dan ben je wat mij betreft verkeerd bezig :|
Playa del C. schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:51:
[...]

Haha, sorry, ik heb een alinea van je startpost overgeslagen zie ik nu. Het is al 11k geworden dus.

Alles bij elkaar snap ik alsnog niet waarom er een toiletunit moest komen als die mannen in de tuin een nummer 1 konden doen. Nummer 2 doen ze thuis maar.

[...]

Hier had je toch zelf echt moeten ingrijpen of in ieder geval vragen hoe dit werkt. Die bouwmannen hebben zo'n ding echt niet nodig, die was denk ik voor jou bedoeld, aangezien ze je wc er uit hadden gesloopt.
Kost nogal wat en dan aannemen dat het wel voor zijn eigen rekening was? Die klusjesman is op zijn werk om geld te verdienen. Waarom zou hij een dure toiletunit voor zichzelf of voor jou op zijn rekening daar neerzetten?

Achteraf misschien makkelijker praten, maar laat het duidelijk zijn dat je toch op best veel punten de leiding had moeten nemen in het project. Aangeven hoeveel geld je wilt besteden en waarvoor is wel het minste. Je kreeg nu zomaar een totaal onverwachte dikke rekening :o

Enige wat je nu kan doen, is met de klusjesman bespreken hoe het volgens jou en volgens hem zit. Waar de rekeningen vandaan komen. Echter als de klusjesman kan aantonen met facturen wat voor materiaalkosten hij heeft en verder kan aantonen welke opdrachten hij voor jou heeft uitgevoerd, dan kom je niet verder dan dat je voor dat alles zult moeten betalen …

Is het misschien zo dat de klusjesman dacht dat je op dát moment niet genoeg geld had en dat je daarom eerst 11k ging betalen ofzoiets? Miscommunicatie wellicht? Dat kan de reden zijn dat er nu nog een rekening achteraan komt.

Die 3k die erachteraan komt, is dat echt opgegeven als restant voor het eerdere werk (waar je dus 11k voor hebt betaald?). En verder kan het best zijn dat de klusjesman ook later pas een rekening heeft ontvangen voor de tolietunit, waarna hij die rekening (terecht) aan jou doorschuift.
Richting de klusjesman was je niet heel duidelijk, maar nu in dit topic is het eerlijk gezegd ook vrij vaag allemaal. Veel open vragen :)
Ik gun je uiteraard wel het beste in deze situatie. Zou niet willen dat je onterecht teveel moet betalen, maar tegelijk zou ik ook niet willen dat de klusjesman onterecht te weinig geld zou ontvangen.

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:40
@dropkikker Oei.. Vervelend. Ik zou beginnen met nogmaals rond de tafel te gaan zitten met de klusjesman.

Het zou zomaar kunnen dat hij een boekhouder heeft die (namens hem) facturen maakt en nog niet op de hoogte was van de afgesproken 11k i.p.v. 14k.

(En dat is er ''niets'' aan de hand)

*edit* Of begrijp ik het verkeerd en zegt de klusjesman dat zelf?

[Voor 10% gewijzigd door Stef87 op 25-09-2018 01:02]

Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:18
Zitten er in dat bedrag trouwens ook materialen? Eerlijk gezegd kon je wel vermoeden dat het bedrag een heel stuk hoger ging uitvallen met de werken die je extra vroeg. Ik vind het bedrag voor 5 weken/3 man niet heel overdreven. Je komt op 298 uren, dit is ongeveer 20 uur per week per man. Aan €14000 is dit €47 per uur en ik ben zeker dat er nog wat materiaal/huur toilet bijzit, uurtarief zal nog lager uitvallen dan. Niet overdreven tarief lijkt me.

Hoeveel was de huur van het toilet eigenlijk? Aangezien dit nogal zwaar doorweegt in je verhaal?

Welke werken heb je allemaal gevraagd? Badkamer renoveren/trap ophogen/isoleren/plafond/ nog iets?

http://specs.tweak.to/16567

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:33
lees dat je valt over het bedrag dat je nu nog moet betalen aan de beunhaas want dat was niet afgesproken en terecht dat je daar over valt.

maar ff bij het begin beginnen voor dat je iemand in huurt goede afspraken maken en alles op papier laten zetten en niemand op zijn blauwe ogen vertrouwen.

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-03 20:55
Playa del C. schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:51:
[...]

Hier had je toch zelf echt moeten ingrijpen of in ieder geval vragen hoe dit werkt. Die bouwmannen hebben zo'n ding echt niet nodig, die was denk ik voor jou bedoeld
Wat is dat voor aanname?
Wie weet waar de timmerman vandaan komt. Misschien is zijn huis wel 1 uur afstand rijden. Als je moet poepen moet je poepen....

Maar meer OT, ik zou gewoon contact zoeken met hem. Het komt op mij over alsof de beste klusser heel laat zijn factuur van Boels kreeg en dacht, ow f*ck!

• dropkikker
Nogmaals eventjes voor alle duidelijkheid, ik heb totaal geen moeite met het bedrag. Want wij hebben nou eenmaal 11K als eindbedrag afgesproken voor alle werken wat hij uitgevoerd heeft. Ik heb er gewoon erg veel moeite mee dat er na de tijd nog een rekening komt van het toilet en de deuren afhangen terwijl wij al lang en breed betaald hadden ( voor alles dus ) En als je dan op mijn vraag daarop helemaal niet reageert, dan betaal ik natuurlijk geen rekening.
En dan krijg ik als straf, want zo zie ik het dan toch de naheffing van het originele totaalbedrag. Dus die 3K extra.
De totale kosten van de toiletunit waren 500 euro, nou is dit niet al het geld van de wereld, maar voor ons op dit moment wel. En het is nu voor mij ook een principe kwestie geworden.

In het totaal bedrag zit voor 200 euro aan materiaal, dwz schroeven en wat balkjes. De rest heb ik zelf allemaal aangeleverd. Het zijn dus eigenlijk puur de uren, maar daar heb ik geen moeite mee, want daar hadden wij een totaalbedrag voor afgesproken.

Aan de rekeningopmaak te zien is hij zelf zijn eigen boekhouder, aangezien het niet heel netjes gemaakt is :)

De werken wat hij allemaal uitgevoerd heeft is eigenlijk niet relevant in dit verhaal, aangezien wij dus een totaalbedrag zijn overeengekomen. Maar ik zal het proberen op te sommen.

- Boei buitenkant isoleren en de binnenkant woonkamer aftimmeren.
- Plafond, regelwerk + gipsplaten, woonkamer, keuken, slaapkamer, gang, toilet en badkamer.
- Trap ophogen.
- Simpele schuifdeurkast maken.
- Plafond souterrain aftimmeren om het leidingwerk uit zicht te nemen.
- Vensterbank plaatsen.
- Kant en klare kozijnen plaatsen.

Dit was het zon beetje.. Nogmaals daar heb ik geen moeite mee, het gaat mij nu puur om die onterechte rekeningen :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Als er geen offerte is en er staat niks op papier of anderswijze op schrift dan is is echt een 'welles-nietes' discussie geworden. Jij kan ook voet bij stuk houden en gewoon niet betalen. Hij kan hier dan niks aan doen omdat er niks op papier staat. Hij vraagt jou om een gunst (3K betalen) zonder dat hij dit kan onderbouwen

Dit zal echter niet aan te raden zijn wanneer je in de toekomst weer deze aannemer wil gebruiken, de aannemer in hetzelfde kleine dorp woont of een rasechte kampbewoner/autosloopeigenaar is.

Betreft de Dixie die gehuurd is; op welke naam is deze gehuurd? Heeft de aannemer deze namens jou gehuurd bij Boels, en komt daarmee de rekening van Boels direct bij jou terecht? Of komt de rekening indirect via de aannemer bij jou terecht?
In het eerste geval heb je een interessante zaak daar hij deze niet rechtsgeldig heeft gehuurd (verhuren onder een andere naam). Heb jij moeten tekenen voor ontvangst van de dixie? Of de aannemer?

7400 Wp op het dak

• dropkikker
Er staat inderdaad niets op papier, dus waarschijnlijk wordt het inderdaad een welles nietes spelletje..
Betreffende de dixie, ik weet niet op welke naam deze staat. Ik heb er nooit iets voor ondertekend, dus geen idee :) De rekening daarvan is bij de klusjesman terecht gekomen en hij heeft dit bedrag op zijn eigen rekening gezet.
Theo schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:21:
Als er geen offerte is en er staat niks op papier of anderswijze op schrift dan is is echt een 'welles-nietes' discussie geworden. Jij kan ook voet bij stuk houden en gewoon niet betalen. Hij kan hier dan niks aan doen omdat er niks op papier staat. Hij vraagt jou om een gunst (3K betalen) zonder dat hij dit kan onderbouwen

Dit zal echter niet aan te raden zijn wanneer je in de toekomst weer deze aannemer wil gebruiken, de aannemer in hetzelfde kleine dorp woont of een rasechte kampbewoner/autosloopeigenaar is.

Betreft de Dixie die gehuurd is; op welke naam is deze gehuurd? Heeft de aannemer deze namens jou gehuurd bij Boels, en komt daarmee de rekening van Boels direct bij jou terecht? Of komt de rekening indirect via de aannemer bij jou terecht?
In het eerste geval heb je een interessante zaak daar hij deze niet rechtsgeldig heeft gehuurd (verhuren onder een andere naam). Heb jij moeten tekenen voor ontvangst van de dixie? Of de aannemer?

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

@dropkikker Dan gewoon niks meer betalen. Hij heeft geen poot om op te staan. Boels is wel gewoon betaald, en zal bij de aannemer het geld komen halen indien het niet betaald is.

Jullie zijn 11K all-in overeengekomen, en jij houdt je gewoon aan die afspraak. Hij kan hoog en laag springen maar dat is niet jouw probleem.

7400 Wp op het dak

• dropkikker
Inderdaad, zo sta ik er ook in. Want wij hebben nou eenmaal een bedrag afgesproken waar wij beiden mee konden leven.
Maar ik weet niet hoe het zou gaan, stel dat hij het voor het gerecht gooit? Natuurlijk staat er niets op papier, dus dan moet de rechter maar bepalen wie hij gelooft.. Volgens mij sta ik er redelijk sterk in wat dat betreft.
Theo schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:43:
@dropkikker Dan gewoon niks meer betalen. Hij heeft geen poot om op te staan. Boels is wel gewoon betaald, en zal bij de aannemer het geld komen halen indien het niet betaald is.

Jullie zijn 11K all-in overeengekomen, en jij houdt je gewoon aan die afspraak. Hij kan hoog en laag springen maar dat is niet jouw probleem.

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

@dropkikker Hij kan niet zomaar naar een rechter stappen zonder enig bewijs.

Anders zou het wel heel gemakkelijk zijn; dan stap ik naar de rechter om van [totaal random persoon uit de Quote500] 25K te eisen zonder dat hier bewijs voor nodig is. :P

7400 Wp op het dak

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-03 15:52
Ik denk dat je de stelling moet houden dat ze wisten dat er geen toilet was, en de rekening voor het toilet voor hun is gezien dit zonder overleg is gebeurd. Kom ze eventueel tegemoet door de helft te vergoeden voor de tijd dat hij stond en gebruikt werd, en niet wat hij te lang heeft gestaan (hun eigen verantwoordelijkheid).

Wat betreft de 11K en 14K, ook je poot stijf houden, je hebt het afgesproken bedrag overgemaakt en de rest komt als onbesproken mosterd na de maaltijd. Mocht hij blazen over deurwaarders of zo kun je altijd nog kijken naar je rechtsbijstand of een advocaat. Er zijn er wel een aantal die voor een relatief eenvoudige zaak als deze onder de 3k blijven in kosten.

Anoniem: 224360

Mondelinge afspraken voor dit soort bedragen is natuurlijk absurd. Van beide kanten uit ook, hij loopt evengoed een risico. Jij hebt nu een prima verhaal op papier (en dat geloven we dan allemaal voor het gemak), maar je zult maar een klant hebben die zegt dat je 8k mondeling overeengekomen bent. Verder niks op papier, mag jij een zaak starten voor 6k zonder bewijs.

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-03 19:37
Misschien mijn simpele benadering. Jullie beiden zijn niet heel erg slim bezig geweest.
Zolang jij klusjes er bij doet gaat hij die doen en moet je betalen, of je nou krap bij kas bent of niet dan moet je STOP zeggen.

Hij heeft zaken ook wel beter kunnen aangeven, maar JIJ bent opdracht gever hij wilt gewoon geld verdienen en dat is op basis van werk wat JIJ hem aanbiedt.

Eind conclusie die 3k. zou voorstellen dat je 1500 betaald en dat de kous daar mee af en is. Neem die 1500 euro als leergeld voor in de toekomst dat je dit beter/professioneler zal moeten oppakken.

Alle andere scenario's gaan je veel tijd en uiteindelijk ook meer geld kosten.

ps: Rechtsbijstand kan gewoon zeggen sorry, zaak is niet sterk genoeg. Ga je op eigen kosten verder kan de rechter nog altijd zeggen jongens beide zijn niet slim ik zet kosten op X bedrag en de proces kosten gaan 50/50. Ben je nog steeds vele malen duurder uit. Of de rechter zal zeggen jij bent opdrachtgever, dus jij hebt machtsverhouding om te zeggen hoe wat en waar. Dus klusjes man jij hebt recht op je geld en je mag die 3k + proces kosten dokken.

[Voor 25% gewijzigd door maartendd op 25-09-2018 09:59]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vind je € 1.200,00 niet wat weinig voor zoveel werk? :+ Oh, laat maar, dat is al vijf keer gezegd...

Het geschil ziet dus op drie punten: de volgens de aannemer resterende betaling van de hoofdsom á € 3.000,00, een som van € 300,00 voor het afhangen van de deuren en € 500,00 huur van het toilet. Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd?

Voor wat betreft de nabetaling: volgens jou zijn jullie overeengekomen dat de hoofdsom niet €14.000,00 bedroeg, maar €11.000,00 en dat heb je betaald. Daarmee is die zaak klaar. Dat later een geschil rijst over een andere post, maakt niet ineens dat de afspraak over de hoofdsom vervalt.

Dan het toilet. Als jij beide toiletten in huis sloopt, en je schakelt werklui in, dan vind ik het niet heel gek dat zij een toilet regelen. In de tuin plassen zou ik op mijn werk niet acceptabel vinden, jij wel? Het thuis maar moeten kakken vind ik wel érg feodaal. Maar wat ik opmerkelijk vind, is dat uit jouw verhaal volgt dat bij het aannemen van de eerste opdracht (isolatie) kennelijk geen toilet nodig was, maar dat de aannemer daar op een later moment - toen inmiddels sprake was van meerwerk - toe heeft besloten. Toen gold echter de afspraak van "uren * tarief", toch? Vraag is of je dan nog rekening moet houden met bijkomende kosten.

Tot slot de kosten van het afhangen van de deuren. Is dat niet inbegrepen bij de hoofdsom van (eerst) 14k en later 11k? Zo ja, dan is dat al betaald, zo nee, dan lijkt het mij niet gek dat dat geld kost.

Dan de hamvraag: hoe nu verder? Het lijkt erop dat dit uitloopt op een geschil. Leg dus alles dat je doet nu al vast. Schrijf een briefje met de volgende strekking:
Geachte aannemer,

Op [datum] stuurde u mij een betalingsherinnering voor een bedrag van [nabetaling]. Hierbij laat ik u weten dat ik deze vordering betwist. Daartoe geldt het volgende.

Oorspronkelijk factureerde u mij voor de uitgevoerde werkzaamheden € 14.000,00. Ik kon mij in de hoogte van het bedrag niet vinden - wij waren dat bedrag ook niet overeengekomen, zodat die vordering ook niet bestond - en wij hebben daarover een overleg gehad. Op [datum] zijn wij mondeling overeengekomen dat ik u €11.000,00 zou betalen tegen finale kwijting. Dat heb ik op [datum] gedaan. Daarmee is uw vordering vervallen.

Verder heeft u zonder overleg met mij en op persoonlijke titel een huurtoilet laten plaatsen. Ik heb daarvoor geen toestemming gegeven en betwist ook uw vordering ter grootte van de huurprijs. Overigens zij vermeld dat u het toilet [X] heeft laten staan terwijl het werk was afgerond, zodat de huurprijs door uw nalaten onnodig is opgelopen.

Om tot een minnelijke oplossing te komen, en zonder het bestaan van een vordering uwerzijds te erkennen, stel ik voor dat wij de kosten van het toilet delen, maar uitsluitend voor de duur van de werkzaamheden. Die besloegen [X] dagen, zodat de totale kosten voor die periode [Y] bedragen. Het delen van de kosten betekent dat ik u de helft daarvan betaal, zijnde [Z]. Ik verneem graag binnen een week na dagtekening van deze brief of u dit aanbod aanvaardt. Met dit aanbod en de aanvaarding daarvan verklaren u en ik dat verder geen vorderingen meer bestaan. Het aanbod vervalt als u het niet binnen de gegeven periode schriftelijk aanvaardt.

In afwachting van uw reactie,
Dropkikker
Omdat het mij niet duidelijk is hoe het met de kosten van het afhangen van de deur zit, heb ik dat niet genoemd; voeg daar dus iets over toe.

Voor de rest: zet alles op schrift en hou op met mondelinge afspraken. Niet alleen voor toekomstige bouwprojecten, maar juist ook binnen het afwikkelen van dit geschil. Dus: schriftelijke communicatie met de aannemer! Maak ook even print-screens van whatsapp gesprekken.

Over rechtsbijstand: je bent niet toevallig lid van de VEH of een vakbond?

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dropkikker schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:33:
Ja, alles is al betaald.. Nogmaals de originele factuur was 14K, na onderhandeling zijn wij dus mondeling op 11K uitgekomen wat op 22 juni betaald is. Nu krijg ik dus ineens nog de rekening van de toilet unit en de 3 K van de originele rekening.
Staat er nog iets op die factuur? Is het een tussentijdse factuur, of een eindfactuur? Kan best zijn dat het in zijn beleving een tussentijdse factuur is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dropkikker
Ik heb één factuur gekregen en dat was het eindfactuur van 14K. Daarna het gesprek gehad en 11K overeen gekomen en daarvan helaas geen nieuw factuur van gekregen.

Een tussentijds factuur kan echt niet aangezien wij met een handdruk uit elkaar zijn gegaan en dat het voor beide partijen goed is afgesloten.
Question Mark schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:26:
[...]

Staat er nog iets op die factuur? Is het een tussentijdse factuur, of een eindfactuur? Kan best zijn dat het in zijn beleving een tussentijdse factuur is.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:39
dropkikker schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:57:
Ik heb één factuur gekregen en dat was het eindfactuur van 14K. Daarna het gesprek gehad en 11K overeen gekomen en daarvan helaas geen nieuw factuur van gekregen.

Een tussentijds factuur kan echt niet aangezien wij met een handdruk uit elkaar zijn gegaan en dat het voor beide partijen goed is afgesloten.

[...]
Serieus? :/ Je merkt dat je al gedoe hebt over de prijs en veel kosten hebt voor extra werk, en zelfs daarna besluit je alsnog niet om een factuur te vragen voor de afgesproken prijs van €11.000?

Blijkbaar is het dus niet zo goed afgesloten als er uiteindelijk nog extra kosten bij komen. Besef je wel dat je door dit zo te doen het jezelf alleen maar moeilijker maakt elke keer?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Thijsmans De berichtgeving hier is al onduidelijk, dus dat zal ook met de 'aannemer' zo zijn. afspraken leg je vast op papier en niet via Appje. onder elkaar face 2 face afspraken maken en op papier zetten. zeker bij onbekende klusser. Vaak gaat het zoals ook in dit verhaal. allerlei klusjes erbij, en ondertussen krijgt de 'aannemer' nog een factuur van huur van een WC-box. als dat niet is afgesproken zoals nu lijkt, sta je mooi te kijken

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hackus schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:05:
@Thijsmans De berichtgeving hier is al onduidelijk, dus dat zal ook met de 'aannemer' zo zijn. afspraken leg je vast op papier en niet via Appje.
Thank you Captain Obvious! :) Ik heb het natuurlijk over de appjes die al uitgewisseld zijn, omdat dat het enige is dat aantoonbaar is besproken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thijsmans schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:15:
[...]

Thank you Captain Obvious! :) Ik heb het natuurlijk over de appjes die al uitgewisseld zijn, omdat dat het enige is dat aantoonbaar is besproken.
'ze' kunnen het beste nu samen om de tafel gaan zitten, en dit uitpraten, en de uitkomst op papier zetten. Dan kan de 'aannemer' een juiste factuur sturen (met zelfde factuurnummer) en kan de 'foutieve' factuur de open haard in. kom je er niet uit, dan kijken voor vervolg stappen.

• dropkikker
Ik weet dat het dom van mij is dat ik na het betalen van de afgesproken eindsom van 11K niet om een nieuwe factuur heb gevraagd en ik besef mij nu ook dat dit mij nu niet goed uit komt. Maar in alle drukte en omdat ik veel te goed van vertrouwen ben heb ik daar niet meer aan gedacht.
Ik hem straks even bellen en kijken wat hij zegt.. Ik ga in ieder geval niets betalen, dus wij gaan het zien :)

Ik houd jullie op de hoogte!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

dropkikker schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:33:
Als ik een nummer 1 moest dan ging dat gewoon in de tuin, aangezien deze toch groot genoeg is. Dat had ik ook doorgegeven aan de klusjesman dat dat gewoon mocht.
Gatver :/

Anyways, als je 11K hebt afgesproken lijkt me dat ook het bedrag wat je dient te betalen omdat je dat contractueel bent overeengekomen (tenzij er nog vervelende kleine lettertjes in die overeenkomst staan natuurlijk)

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een klusjesman nog wat nevenklusjes doet aan je huis zonder gespecificeerde factuur of overeenkomst en daar zonder afspraak opeens nog een extra factuurtje voor stuurt.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:09

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Netjes betalen, en voor de volgende klus huur je een keurig net bedrijf in dat komt kijken, offerte maakt, aangesloten is bij een klachtencommissie, je na opleveren kunt betalen voor de klus.

Klusjesmannen via MP of andere platforms moet je gewoon compleet negeren als ze via WhatsApp offereren.

En voor deze klus die gedaan is, vraag je nu nog een gespecifeerd overzicht van gebruikte materialen, de huur, en de ingehuurde mannen en werkuren. Vergeet ook niet te vragen om een door jou getekende offerte. Het klinkt alsof je een blanco cheque hebt gegeven onder het mom van '' fix alles maar, ik betaal wel... ".

[Voor 35% gewijzigd door Nijl op 25-09-2018 13:27]

You are NIJL-ed!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03 11:23

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik lees in je TS een aantal zaken die meteen vraagtekens oproepen...

En ik heb het ook al doende moeten leren alhoewel ik het geluk heb gehad nooit met een onverwachte kost van 14K te zitten...

Als een klusjesman iets doet uit eigen beweging (toiletunit afhuren bij Boels) mag je er van uit gaan dat dat zal doorgerekend worden.

Je kan zeggen -en je hebt gelijk- dat het niet netjes is dat hij dit niet even in overleg deed maar uiteindelijk lag de verantwoordelijkheid bij jou om dit goed -of af te keuren. Je ging ervan uit dat dit de normale gang van zaken was dus heb je het stilzwijgend goedgekeurd.

Ook die andere zaken die hij er eventjes bijgepakt heeft, al was het maar "een eitje"... trap ophogen, vensterbank, deuren, etc etc... Zorg er in het vervolg altijd voor dat je afspraken op papier hebt.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:50
Hij stuurt een rekening van 14k

Dan komen ze met 2 man nog een dag terug:
Pak en beet een week later is hij en zijn ingehuurde timmerman nog even terug geweest om de deuren af te hangen, die dag hadden wij beide geen tijd voor een gesprek.
Je maakt een afspraak om die 14k naar 11k te verlagen.

Hij meent nog 3k tegoed te hebben op basis van die dixie en het afhangen van die deuren?

Naar mijn bescheiden mening moet jij betalen: 11k + kosten afhangen deuren en hij de Dixie (puur om het feit dat hij het niet heeft overlegd).

Als je mensen inhuurt moet je er gewoon voor zorgen dat je normaal in hun sanitaire behoefte voorziet, zeggen van: "pissen kan je in de tuin en schijten doe je maar thuis" is nog van de jaren-50. Echter omdat hij dit niet gewoon stelt als eis bij het uitbrengen van zijn offerte en het niet in overleg met jou regelt is niet heel chique.
doobieters schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:16:
Nu bleek het maar 1,5u werk te zijn, dat is dus geen dag. Maar ik kreeg wel een rekening van 250 netto en dus 310 euro bruto.. Hij zegt prijsafspraak = prijsafspraak.. Ik noem het het stellen van een onjuiste indicatie en voorliegen.
En als het 2 dagen had geduurd had je met alle liefde €620,- afgerekend?

[Voor 19% gewijzigd door De Rikster op 25-09-2018 14:36]

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Die gasten gaan van bouwplaats naar bouwplaats. Vaak wordt sanitair als 1 van de laatste dingen gemonteerd om de kans op beschadigingen te minimaliseren. Of simpelweg omdat de waterleiding of riool nog niet is aangewerkt. Ben benieuwd hoeveel tweakers hier gaan steigeren wanneer hun baas de toegang tot toilet schrapt. Weken aan een stuk terwijl je 9 uur van huis bent. Waarom hebben die oude bouwvakkers toch zoveel prostaat problemen? Een toilet regelen is gewoon zaak voor de opdrachtgever. Stond bij mij vroeger gewoon in de voorwaarden bij de opdrachtbevestiging.

298 uur voor 14.000,= is een aanneembare prijs. Is er geen uurloon prijs afgesproken of iig een indicatie. (47,= €/uur in de B.T.W.)

Wel vind ik dat je flink op een verkeerd spoor bent gezet door een prijs van +/- 1200,= te noemen. Dit kan natuurlijk echt niet. Ik ben bij mij 2 weken lang met 2 man bezig geweest met naisoleren van een zolder uit tengelen en RK gipsplaat ertegen incl. schilderen.

Succes met de verdere afhandeling.

[Voor 40% gewijzigd door Delakhan op 26-09-2018 01:11]

• D.deJong
  • Nu online
Om dit soort discussies te voorkomen klus ik helemaal niet, altijd gezeur over de afrekening door klanten die in de verhuisstress wel handjes willen maar later schrikken van de rekening.
De klant en de klusjesman hebben beiden boter op hun hoofd, afspraken zet je op papier.
Naar mijn mening doet de klusjesman het zelfs nog netjes door terug te komen voor een paar deurtjes. Mannetjes betaal je per 8 uur en een dixie is te regelen door de klant, bouwvakkers zijn geen beesten.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:36

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Offtopic discussie verwijderd. Ga lekker via DM met elkaar verder.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dropkikker
Even voor de duidelijkheid, ik zou er absoluut geen probleem mee hebben om een toilet te regelen. Het gaat mij puur om het feit dat hij het uit zijn eigen beweging geregeld heeft, waarom niet even overleggen, voor hetzelfde geld had ik zo'n ding tot mijn beschikking gehad. Het simpelweg niet overleggen en daarna met een rekening komen daar heb ik erg veel moeite mee. Natuurlijk stond ik er bij en keek ik er na, ik had op dat moment ook gewoon mijn mond moeten lostrekken om duidelijkheid te vragen.

Maar van een zzp'er ( proffesional ) nam ik in mijn onwetendheid aan dat hij mij wel zou gaan vertellen hoe en wat en voor wie de rekening is. Dat is dus niet gebeurd en ik was eerlijk waar van mening dat hij dat dan ging regelen en betalen ( misschien heeft hij wel een deal met Boels, dat hij zo'n ding voor een prikkie kan huren )
Komt nog bij dat die unit er zeker nog een maand gestaan heeft nadat ze klaar waren met hun werkzaamheden, hij had dan ook moeten zorgen dat dat ding werd weggehaald. Dat is dus niet gebeurd en voor die tijd ga ik dus al helemaal zeker niet betalen.

Het uurloon is afgesproken op 37.50 ex, dus als je de uren maal uurloon doet dan komt het wel redelijk overeen.

Ik ben niet op het verkeerde been gezet hoor, alleen heb ik het idee dat de klusjesman zelf een grote inschattingsfout gemaakt heeft betreffende de offerte van 1210 euro voor het isoleren en zodoende op een andere manier toch geld probeerde binnen te harken. Als je als zzp'er 2 weken bezig met met 2 man voor 1210 euro, dat is wel erg weinig besefte ik mij achteraf ook.

Ik ben ook echt van mening dat als je mensen aan het werk hebt je ze zeker de gelegenheid moet geven om fatsoenlijk hun behoefte te kunnen doen, echter als ik de kans hier niet eens voor krijg. Dan kan ik daar ook weinig aan veranderen natuurlijk.

Dit alles is voor mij een principe kwestie geworden, als je niet eens kunt reageren op berichten en dan nog eens dik 3 maand later met een factuur komt, dat getuigd ook van slechte boekhouding mijn inziens.

To be continued, ik ga vanavond bellen. Maar zie er wel tegenop, ik ben nooit zo'n held wat dat soort dingen betreft :+ :+
Delakhan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 01:03:
Die gasten gaan van bouwplaats naar bouwplaats. Vaak wordt sanitair als 1 van de laatste dingen gemonteerd om de kans op beschadigingen te minimaliseren. Of simpelweg omdat de waterleiding of riool nog niet is aangewerkt. Ben benieuwd hoeveel tweakers hier gaan steigeren wanneer hun baas de toegang tot toilet schrapt. Weken aan een stuk terwijl je 9 uur van huis bent. Waarom hebben die oude bouwvakkers toch zoveel prostaat problemen? Een toilet regelen is gewoon zaak voor de opdrachtgever. Stond bij mij vroeger gewoon in de voorwaarden bij de opdrachtbevestiging.

298 uur voor 14.000,= is een aanneembare prijs. Is er geen uurloon prijs afgesproken of iig een indicatie. (47,= €/uur in de B.T.W.)

Wel vind ik dat je flink op een verkeerd spoor bent gezet door een prijs van +/- 1200,= te noemen. Dit kan natuurlijk echt niet. Ik ben bij mij 2 weken lang met 2 man bezig geweest met naisoleren van een zolder uit tengelen en RK gipsplaat ertegen incl. schilderen.

Succes met de verdere afhandeling.

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12:36

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik zou voorstellen de huur van de dixie voor de tijd die ze er waren, maar dat de meerperiode voor zijn eigen rekening is. Je kan het namelijk niet maken om geen sanitair te hebben, is even uit mijn hoofd zelfs verplicht tegenwoordig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Señor Sjon schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:38:
Ik zou voorstellen de huur van de dixie voor de tijd die ze er waren, maar dat de meerperiode voor zijn eigen rekening is. Je kan het namelijk niet maken om geen sanitair te hebben, is even uit mijn hoofd zelfs verplicht tegenwoordig.
Dit inderdaad is een mooie tussen oplossing...

Communicatie en boekhouding zijn helaas inderdaad vaak niet de beste kwaliteiten. Als hij geen andere zzp'ers ingehuurd had, had hij misschien nog iets schappelijker geweest. Maar geld bijleggen doen ze zo gauw niet als zzp'er. Maar daar mag jij als opdrachtgever natuurlijk niet de dupe van worden. Maar zal je in dezen wwl wat geld gaan kosten. Rekening specificatie vragen is misschien een oplossing om dit te minimaliseren.

Als hij ook, op welk tijdstip dan ook, een indicatie had gegeven wat de kosten tot dan waren was de verrassing ook niet zo groot geweest. En had je eerder in kunnen grijpen. Ik ben er zelf ook weleens flink door overvallen. Ben benieuwd naar het vervolg.

@D.deJong standaard 8 uur betalen per dag is niet meer van deze tijd. Tenzij echt grote klussen waar je weken op zit. Dan doen ze op die loze tussenuren maar wat offertes maken. Rekeningen de deur uit of bestellingen. Daar schort het bij deze ZZP'er m.i. genoeg aan.

Zie het al voor me. De schilder die wat kozijntjes komt schilderen en iedere keer 1 volle dag berekend omdat het tussentijds moet drogen. Dat kan je gewoon plannen en verdient wat creativiteit.

• D.deJong
  • Nu online
Delakhan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:14:
[...]

Dit inderdaad is een mooie tussen oplossing...

Communicatie en boekhouding zijn helaas inderdaad vaak niet de beste kwaliteiten. Als hij geen andere zzp'ers ingehuurd had, had hij misschien nog iets schappelijker geweest. Maar geld bijleggen doen ze zo gauw niet als zzp'er. Maar daar mag jij als opdrachtgever natuurlijk niet de dupe van worden. Maar zal je in dezen wwl wat geld gaan kosten. Rekening specificatie vragen is misschien een oplossing om dit te minimaliseren.

Als hij ook, op welk tijdstip dan ook, een indicatie had gegeven wat de kosten tot dan waren was de verrassing ook niet zo groot geweest. En had je eerder in kunnen grijpen. Ik ben er zelf ook weleens flink door overvallen. Ben benieuwd naar het vervolg.

@D.deJong standaard 8 uur betalen per dag is niet meer van deze tijd. Tenzij echt grote klussen waar je weken op zit. Dan doen ze op die loze tussenuren maar wat offertes maken. Rekeningen de deur uit of bestellingen. Daar schort het bij deze ZZP'er m.i. genoeg aan.

Zie het al voor me. De schilder die wat kozijntjes komt schilderen en iedere keer 1 volle dag berekend omdat het tussentijds moet drogen. Dat kan je gewoon plannen en verdient wat creativiteit.
In de huidige markt zal je met een klusje van een paar uurtjes niet meer aan de beurt komen als hij ergens anders een volle 8 uur werk heeft. Waar moet bijv die metselaar heen na een half dagje werk? en hoe veel administratie denk je dat hij heeft te doen in zijn resterende uurtjes.

• dropkikker
Kleine update :

Vorige week maandag de aangetekende brief verstuurd @Thijsmans bedankt daarvoor! Deze heeft de hele week bij het postkantoor gelegen en is gistermiddag pas opgehaald. Nog geen half uur later werd ik gebeld door de beste man, maar aangezien ik in de tuin bezig was had ik de oproep gemist.

Rond 7 uur stond meneer echter bij mij in de tuin, ik was druk bezig met het snoeien en schrok me dan ook kapot toen hij ineens mijn naam riep :) Hij had de brief gelezen en wilde even een datum prikken waarbij wij om tafel zouden kunnen zitten om te praten, want hij wilde mij nog wel recht in de ogen kunnen aankijken. Ik heb hem verteld dat alles wat ik te zeggen heb, ook in de brief staat maar hij had toch liever een gesprekje. Want hij gaf zelf al aan dat het van hem ook niet netjes was hoe hij het gedaan had..

Nou komt hij vanavond om 20:00 langs en ik zet voor de zekerheid ook een gespreksrecorder aan. Dan heb ik alles tenminste opgenomen. ( moet ik hem dit nog doorgeven, dat alles word opgenomen of is dit niet nodig )

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik krijg altijd de kriebels van mensen die gesprekken willen opnemen

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 20:43

edeboeck

mie noow noooothing ...

dropkikker schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:01:
...
Nou komt hij vanavond om 20:00 langs en ik zet voor de zekerheid ook een gespreksrecorder aan. Dan heb ik alles tenminste opgenomen. ( moet ik hem dit nog doorgeven, dat alles word opgenomen of is dit niet nodig )
Volgens mij moet je dat inderdaad aangeven... natuurlijk kan dit al de nodige achterdocht opwekken. Een tussenoplossing kan zijn dat je op voorhand afspreekt om aan het einde van het gesprek de conclusies op papier te zetten en allebei te ondertekenen. Probeer zeer goed te luisteren naar wat hij zegt (en niet enkel bezig te zijn met jouw punt dat je wilt maken).

Veel succes alvast!

[Voor 0% gewijzigd door edeboeck op 09-10-2018 13:29. Reden: Zoals hieronder aangegeven moet je dat niet aangeven (zie link)]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

dropkikker schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:01:
( moet ik hem dit nog doorgeven, dat alles word opgenomen of is dit niet nodig )
Nee, het móét niet..

https://www.security.nl/p...gen+gesprekken+opnemen%3F

Buiten dat is het natuurlijk wel netjes om te doen, desnoods geef je als reden aan dat je dan alle afgesproken puntjes daarna kan verwerken en meteen per mail kan doorsturen ter akkoord.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 11:56
Het gesprek opnemen zou mij geen fijn gevoel geven. Waarom niet gewoon pen & papier bij de hand, daarop wat korte notes zetten en dit daarna verwerken in een e-mail ter confirmatie ? Lijkt mij persoonlijk een beter plan.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik zou het inderdaad opnemen! Of je het wel of niet meld, moet je zelf weten. Je bent het wettelijk niet verplicht, omdat je zelf ook deelnemer bent van het gesprek. Overigens is het imho wel netjes om aan te geven.

Daarnaast zou ik inderdaad de samenvatting / overeengekomen punten op papier (of mail) zetten en vragen of hij dit wilt bevestigen (krabbel er onder of een mailtje terug met akkoord).

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

N.a.v. hierboven 'opnemen, wel of niet melden': je gaat natuurlijk direct zo'n gesprek anders in wanneer je begint met de mededeling dat je het op gaat nemen. Misschien is het een goed idee om het èn op te nemen en tijdens het gesprek te notuleren. Na afloop stuur je de beste man een e-mail met daarin het gespreksverslag ter confirmatie. Op het moment dat betrokkene dán ineens begint te zeggen dat bepaalde afspraken niet waar zijn/niet gemaakt zijn kun je alsnog met de opname komen. Dan krijg je inderdaad het verhaal "hoezo ineens een opname, dit is niet netjes", maar daar staat tegenover "we spreken X af, daarna wordt er ineens ontkend dat dat is afgesproken, dát is niet netjes". Je hoeft die opname natuurlijk niet te gebruiken zolang het niet nodig is...

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:46

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Lees dit even:

http://blog.wetrecht.nl/t...nemen-als-bewijs-kan-dat/

Er zit een groot verschil tussen het gesprek opnemen als je GEEN deelnemer bent van dat gesprek en het gesprek opnemen als deelnemer.

Wettelijk gezien mag je het gesprek (zonder aankondiging) opnemen als jij zelf deelnemer bent.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56

Mystikal

It never hurts to help

Ik zou het gesprek niet opnemen, maar wel voorstellen wat dingentjes op te schrijven naar aanleiding van het gesprek. Ik verwacht dat het een kort gesprek gaat worden. Uiteindelijk gaat het maar om een paar losse feitjes. Daar heb je mijn inziens geen recorder voor nodig.

Dat hij wilt langskomen om er over te praten klinkt mij als positief in de oren. Sta open voor elkaar en vergeet vooral niet te LUISTEREN.

Basement Bios ---- Exo-S

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:38
Met ^
Klinkt als een nette man, belt gelijk na het zien van de brief en komt zelfs langs. Hij is dus zeker bereid te praten in ieder geval.

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mooi dat er beweging is!

Ik bewonder iedereen die zegt "niet opnemen" en zou daar in bijna elke denkbare situatie hetzelfde over denken. Het heeft iets stiekems en achterdochtigs en ik zou het zelf, als wederpartij, niet waarderen. Maar laten we ook de realiteit onder ogen zien: er is een geschil gerezen waarin werkelijk bijzonder weinig is vastgelegd. Ook op een aangetekend verzonden brief reageert de aannemer niet schriftelijk. Een opname van het gesprek kan een waardevolle bevestiging zijn van gemaakte afspraken. Zegt de aannemer tussen neus en lippen door bijvoorbeeld "dat hadden we wel afgesproken, maar daar sta ik nu niet meer achter"? Mooi: je hebt een vastgelegde erkenning van de gemaakte afspraak! Nood breekt wet betamelijkheid.

Ik ben met @Harrie_: neem het gesprek op, maar zeg dat niet; dat verandert de dynamiek van het gesprek al voordat het begonnen is. Maak aantekeningen en probeer die op nette manier bevestigd te krijgen. Dan heb je de opname hopelijk niet nodig (verwijder deze dan ook) maar als de aannemer weer gaat draaien, wel een stok achter de deur.
TereZz schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:39:
Klinkt als een nette man, belt gelijk na het zien van de brief en komt zelfs langs. Hij is dus zeker bereid te praten in ieder geval.
Je hebt gelezen dat deze man eerder is teruggekomen op gemaakte afspraken over het te betalen bedrag?

/edit: Succes en houd ons op de hoogte!

Acties:
  • +13Henk 'm!

• dropkikker
Nou, waarschijnlijk is het eind goed al goed.. Het gesprek heeft zojuist plaats gevonden met een bakje koffie en een stroopwafel hier op de bank. Hij gaf gelijk al aan dat er van zijn kant uit ook een hoop dingen niet goed zijn gegaan en hij gaf mij ook gelijk betreffende de Dixie, dat hij daarin duidelijker had moeten communiceren.

Daarna vertelde hij dat hij akkoord ging met wat ik in de brief had gezet die @Thijsmans had opgesteld, wij betalen dus de helft van de kosten van de tijd dat de Dixie hier gestaan heeft. En daarmee was het helemaal klaar :)
Hij maakt nu een credit nota en dan heb ik ook alles op papier vast, dus dan krijg ik in de toekomst ook geen problemen meer.

Ik heb het gesprek wel opgenomen en heb hem dit niet verteld, precies om de reden wat Thijs al aangaf. Dus mocht er toch wel gezeur komen, dan heb ik alles op audio ;)

Ik wacht de credit even af en zal het melden als deze binnen is. Dan weten jullie ook dat dit verhaal tot einde is gekomen :)

Iedereen bedankt voor het meedenken en meehelpen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee