Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:09
Een nieuwe PC met een legale Windows 10 64 bit Home is ingericht met de software op partitie C: en data op partitie D:. Windows file history backupt standaard diverse mappen op de C:-drive en dat heb ik op de users-map na uitgezet.
Wat wél is gewenst is dat File History de hele D:-drive backupt, omdat daar structureel alle data wordt bewaard. (In verband met company policy en gewoonten van een grote groep oudere gebruikers van die PC, kan ik daar helaas geen verandering in brengen.)
Als backupdoel is drive Z: aanwezig.

Kan ik instellen in File History dat de hele D: drive wordt mee-gebackupt?
Ik heb al uitgebreid op internet gezocht.
Wat ik wél tegenkom, is het veranderen van de doelbestemming van de backup (dus náár drive "X:"), maar dat is correct ingesteld.
Ik vind ook "dat ik een drive D: kan toevoegen aan "My Libraries" ", maar ik zou niet weten hoe ik dat instel in Windows 10 én ik kom berichten tegen dat File History op zo'n instelling kapot loopt en niet meer backupt.

Vraag: hoe neem ik de complete drive D: met al zijn bestanden mee in de backups die File History maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je iets met https://www.windowscentra...k-windows-10-synology-nas ?

Of ik begrijp je vraag niet volledig maar hoor dan graag wat je niet kan ondanks het linkje wat ik gaf.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:27
Niet gewoon op zoek naar: Windows Settings -> Update & Security -> Backup

Kies daar de schijf waar de backup naartoe moet (Z:/), kies de folders die je wil bewaren (je kan een hele schijf kiezen)

Edit: Deze optie heb ik in ieder geval voor windows Pro, Home gebruik ik niet dus of het daar in zit....

[ Voor 21% gewijzigd door Itrme op 24-09-2018 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Ik heb ook mijn data op een andere schijf staan dan Windows.

Windows staat bij mij op C:, een SSD, data op D:, een RAID van traditionele harde schijven.
De data op D: heb ik in een aantal libraries opgenomen en file history regelt de rest verder vanzelf.

Om de libaries zichtbaar te maken (ik gebruik US-Engels Windows, als het nodig is kan je vast wel de NL vertaling vinden): in File Explorer - View - Navigation Pane - Show Libraries.
Maak dan een library aan die bijvoorbeeld D-drive heet, ga naar properties en zet de folders van D: in die library.

File History regelt de rest voor je, volg desnoods de link die @MAX3400 hierboven geeft.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Allen dank voor de antwoorden: de connectie naar de libraries gaat mij denk ik helpen. _/-\o_

Ik kan morgenavond op die PC terecht en dan probeer ik e.e.a. met jullie aanwijzingen uit.
Ik laat het weten of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Zo, ik kon nu al terecht ... >:)

@MAX3400: ik poog een drive mee te nemen in de backup (D:) ... Wellicht staat er dat niet duidelijk.
Maar ik heb je post geheel doorgelezen! ;)

@hp-got: je aanwijzingen zijn spot-on: exact volgens je instructies kon ik een nieuwe bibliotheek aanmaken, waarin ik alle mappen op D: die moeten worden gebackupt, heb toegevoegd. _/-\o_
Vervolgens heb ik de "dagelijks" ingestelde backup afgetrapt met als bestemming de interne 2 TB harddisk Z:.

Ik kijk later deze week of alles goed is gegaan ... :)

Als dit eenmaal goed heeft gewerkt, ga ik daarna over tot instelling van het tweede backupmechanisme voor alle data, namelijk de cloud in.
Daar heb ik dan wel een pakweg 10 - 20 GB opslagruimte voor nodig (en zo goedkoop mogelijk).
:o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renault
... vandaag gekeken: de backups verlopen prima!
Nu nog het tweede backupmechanisme de cloud in activeren, maar daarvoor open ik een separaat topic.

Thanks voor de hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Renault schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:21:
... vandaag gekeken: de backups verlopen prima!
Nu nog het tweede backupmechanisme de cloud in activeren, maar daarvoor open ik een separaat topic.
Blij voor je! (y)

Voor backup in de cloud ga ik met je meelezen, wil zelf ook ooit nog eens zoiets.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Pagina: 1