Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ik zou graag een upgrade doen van men grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gomefis
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 05-01 15:50
Dag iedereen,
Ik zoek een nieuwe grafische kaart om games te kunnen draaien in 'de beste' kwaliteit en zonder haperingen.
Ik speel games zoals far cry primal, far cry 4, ghost recon wildlands,...

Budget: Liefst niet boven de 500 euro

Ik sta voor alles open, heb altijd al nvidia geforce gehad.

Mijn systeem:
CPU: intel core i7-2600k @ 3.40GHz
Moederbord: ASUS P8Z68-V PRO
Geheugen : Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 8gb DDR3
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
Monitor: Samsung Syncmaster p2770H/p2770FH

Graag had ik jullie mening geweten.
Alvast bedankt!
Mvg :)

Alle reacties

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:00
Op welke resolutie speel je? Loop je nu tegen beperkingen aan? Had je zelf al opties gezocht naar opties?

• gomefis
Ik speel op 1920x1080 en heb als eens gekeken bij Nvidia voor de GTX 1060,
Maar bij de recente GPU's is de aansluiting op PCIe x16 Versie 3.0 en mijn moederbord heeft volgens de specificaties PCIe x16 2.0 dus twijfel ik ook of deze optimaal kan draaien, als die al kan draaien.
Daarom dat ik het eens wil vragen aan echte kenners, want zo goed ben ik hier niet in, ik speel graag games maar alles erond is niet echt aan mij besteed :)
alvast bedankt voor de vlugge reactie!
grts

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:18
Haal een RX 580 en eventueel een nieuwe monitor met Freesync.
Geheugen zou ik ook nog een zetje geven met 2x4GB erbij bijvoorbeeld V&A aangeboden: Corsair Vengeance 2x8GB DDR3 @1600MHz of V&A aangeboden: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 mits het past met de cpu koeler. Anders V&A aangeboden: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

pricewatch: ASRock Z77 Extreme4 hier heb je meer mogelijkheden mee, en overclock. nu draait je k standaard. 8gb erbij een een RX580 (evt 4gb) en gaan.
haal 2 topics door elkaar op mijn iPhone

upgrade moederbord?

[Voor 17% gewijzigd door Hackus op 24-09-2018 19:29]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jaer
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:35
Moet de voeding nog gechecked worden? Of kijk ik niet goed en is die al opgenoemd?

• Uszka
Hackus schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:46:
pricewatch: ASRock Z77 Extreme4 hier heb je meer mogelijkheden mee, en overclock. nu draait je k standaard. 8gb erbij een een RX580 (evt 4gb) en gaan
Niks ander moederbord, overklokken kan prima op Z68. Niet teveel geld uitgeven aan zo'n oud systeem.

• gomefis
Jaer schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:01:
Moet de voeding nog gechecked worden? Of kijk ik niet goed en is die al opgenoemd?
Deze is zeker sterk genoeg, daarom heb ik deze niet vermeld

• Uszka
Vermogen van de voeding is maar bijzaak. De kwaliteit is veel belangrijker. Zonder merk en type te weten valt daar niets over te zeggen.

• gomefis
voeding: CORSAIR Tx750m Enthusiast Series Modular

• Uszka
Prima voeding die nog wat jaren mee zou moeten kunnen.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou langzaamaan ook kijken naar een upgrade voor de CPU. Ik ben bang dat die de bottleneck wordt op het moment dat je een nieuwe GPU er in hangt. Ook niet vergeten dat de voeding ook al wat jaren oud is, dus eea is wel minder intussen. Bij een volgende upgrade zou ik die ook meenemen, om eerlijk te zijn.

[Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 24-09-2018 20:54]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik zou eerst kijken of RAM wel nodig is. Beetje zonde om nu nog geld aan DDR3 uit te geven als het niet perse nodig is.

Bij een game als Far Cry 5 zit ik zelf ruim onder de 8GB totaal wat 16GB nutteloos maakt. Heb je veel meuk op de achtergrond draaien is het misschien niet genoeg, anders is 8GB voor meer dan 90% van de spellen nog steeds voldoende.

Edit: Mijn advies: Gooi er een andere kaart in en meer niet. Mocht de CPU dan toch problemen gaan geven moet je toch naar iets nieuws en DDR4 waarbij je de GPU mee kan nemen.

[Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 24-09-2018 21:01]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True