Toon posts:

upgrade moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• bekhele
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-07-2022
hello,

ik kan van een vriend dit mooi setje ram overnemen voor bijna geen geld:
https://tweakers.net/pricewatch/353138/corsair-vengeance-pro-cmy16gx3m2a2400c11r/specificaties/

helaas is mijn moederbord te gedateerd om 2,4GHz te ondersteunen (ook geen ram overclocking mogelijk)
nu heb ik begrepen dat ik zulke motherboards enkel 2é hands te krijgen zijn.

https://tweakers.net/aanbod/1786335/omnis-motherload-asus-p8z77-m-pro-met-garantie.html

of

https://tweakers.net/aanbod/1785085/asrock-z77-extreme6.html

nou heb ik 2 vragen:
1 passen deze moederborden bij mijn huidige setting en dus de nieuwe set ram? of zijn er bepaalde types die jullie sterk adviseren?

2 nog veel belangrijker eigenlijk: is dit allemaal uiteindelijk wel de moeite?
want ik heb eigenlijk niet het gevoel dat ik aan ram of snelheid te kort kom met mijn soort gebruik.
zijn al die moeite tijd en geld het wel waard voor een snelheid en ramcapaciteit die mij mss amper voordeel opbrengt?

ik kijk uit naar jullie advies.

huidige setting:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1Inno3D GeForce GTX 980 Ti 6GB iChill X3 Ultra€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,54€ 40,54
1CM Storm Enforcer€ 89,49€ 89,49
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M1A1600C10€ 54,95€ 54,95
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 200,98

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:47
We weten nog niet waar je je PC voor gebruikt.

Mijnenveger of de allernieuwste vetste games met alles op high detail en 4K resolutie?
Internet/Office werkzaamheden of meerdere Hyper-V machines met hoge SQL workloads?

In de regel is RAM capaciteit belangrijker dan RAM snelheid. Met games zal het een paar fps schelen, in de praktijk zal je het niet merken.

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• bekhele
ik game niet zo heel veel, maar als het er van komt is het idd wel 4k en high settings.
doorgaans rpg's en strategy, dkwijls zelfs stevig gemodificeerd.maar dus niet per se de meest recente shooters bv.

redelijk intensief office toch wel, en ja internet hou ik wel graag een tabblad of 30 gemiddeld open in firefox :) terwijl er constant muziek aanstaat( 2 schermen btw)

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:04

Praetextatus

the dutch_paki

bekhele schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:43:

nou heb ik 2 vragen:

1 passen deze moederborden bij mijn huidige setting en dus de nieuwe set ram? of zijn er bepaalde types die jullie sterk adviseren?

2 nog veel belangrijker eigenlijk: is dit allemaal uiteindelijk wel de moeite?
want ik heb eigenlijk niet het gevoel dat ik aan ram of snelheid te kort kom met mijn soort gebruik.
1. Past ook op je huidige moederbord. Dan gaat ze gewoon op een andere snelheid draaien dus dat is geen probleem.

2. Je zegt het zelf, je merkt niet dat je momenteel iets mist. Dus je wilt eigenlijk geld uitgeven aan iets wat je niet nodig hebt. Hoe goedkoop ook, als je 't niet nodig hebt is 't gratis geld weg geven. Maar men zegt altijd, meten is weten, dus kijk eerst nu hoe je ram verbruik is en besluit daarna. Maar als ik nu hoor dat je niets mist zou ik 't niet kopen :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@bekhele Met een moederbord als dit heb je meer mogelijkheden. dus kun je je i7 ook overclocken ;) pricewatch: ASRock Z77 Extreme6

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• bekhele
Hackus schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:05:
@bekhele Met een moederbord als dit heb je meer mogelijkheden. dus kun je je i7 ook overclocken ;) pricewatch: ASRock Z77 Extreme6
ziet er een prachtig moederbord uit, maar veel geld wil ik zeker niet uitgeven, zoals de vorige gebruiker reeds zei, is het we lde moeite om om geld te spenderen aan iets wat je niet direct nodig acht

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bekhele schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:40:
[...]

ziet er een prachtig moederbord uit, maar veel geld wil ik zeker niet uitgeven, zoals de vorige gebruiker reeds zei, is het we lde moeite om om geld te spenderen aan iets wat je niet direct nodig acht
Rare gedachte. omdat je een K versie CPU hebt, en die nu alleen standaard kunt laten lopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50
bekhele schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:40:
[...]

Eh, dit is gewoon de Pricewatch-info van het 2e bord dat je zelf in de Vraag&Aanbod aangaf.

Een ander bord nemen doe je niet voor een onmerkbare snelheidsverbetering in je ram-snelheid, maar omdat je met een Z-chipset je processor kunt overclocken en dus veel meer extra snelheid gaat krijgen dan door een verhoogde ram-snelheid.

Upgrade in hoeveelheid ram alleen als je nu met 8GB tekort komt.

[Voor 4% gewijzigd door White Feather op 24-09-2018 18:18]

• bekhele
ik kan dit moederbord in uitstekende staat:

pricewatch: Asus P8Z77-V

voor 45€ op de kop tikken 2e hands

de meeste z chipset borden komen haast meestal in de buurt of zelfs over de 100€ 2é hands.

voor 45 euries lijkt het me wel al eens de moeite om er voor te gaan toch?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee