Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

upgrade moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• bekhele
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 07-04 12:02
hello,

ik kan van een vriend dit mooi setje ram overnemen voor bijna geen geld:
https://tweakers.net/pricewatch/353138/corsair-vengeance-pro-cmy16gx3m2a2400c11r/specificaties/

helaas is mijn moederbord te gedateerd om 2,4GHz te ondersteunen (ook geen ram overclocking mogelijk)
nu heb ik begrepen dat ik zulke motherboards enkel 2é hands te krijgen zijn.

https://tweakers.net/aanbod/1786335/omnis-motherload-asus-p8z77-m-pro-met-garantie.html

of

https://tweakers.net/aanbod/1785085/asrock-z77-extreme6.html

nou heb ik 2 vragen:
1 passen deze moederborden bij mijn huidige setting en dus de nieuwe set ram? of zijn er bepaalde types die jullie sterk adviseren?

2 nog veel belangrijker eigenlijk: is dit allemaal uiteindelijk wel de moeite?
want ik heb eigenlijk niet het gevoel dat ik aan ram of snelheid te kort kom met mijn soort gebruik.
zijn al die moeite tijd en geld het wel waard voor een snelheid en ramcapaciteit die mij mss amper voordeel opbrengt?

ik kijk uit naar jullie advies.

huidige setting:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1Inno3D GeForce GTX 980 Ti 6GB iChill X3 Ultra€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,54€ 40,54
1CM Storm Enforcer€ 89,49€ 89,49
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M1A1600C10€ 54,95€ 54,95
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 200,98

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
We weten nog niet waar je je PC voor gebruikt.

Mijnenveger of de allernieuwste vetste games met alles op high detail en 4K resolutie?
Internet/Office werkzaamheden of meerdere Hyper-V machines met hoge SQL workloads?

In de regel is RAM capaciteit belangrijker dan RAM snelheid. Met games zal het een paar fps schelen, in de praktijk zal je het niet merken.

Pentium 60 (DOS/3.11) / Athlon Classic 1 GHz (98SE) / AthlonXP 1700+ (XP) / Q6850 (7) / Ryzen 5600X (10)

• bekhele
ik game niet zo heel veel, maar als het er van komt is het idd wel 4k en high settings.
doorgaans rpg's en strategy, dkwijls zelfs stevig gemodificeerd.maar dus niet per se de meest recente shooters bv.

redelijk intensief office toch wel, en ja internet hou ik wel graag een tabblad of 30 gemiddeld open in firefox :) terwijl er constant muziek aanstaat( 2 schermen btw)

• Praetextatus
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online

Praetextatus

the dutch_paki

bekhele schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:43:

nou heb ik 2 vragen:

1 passen deze moederborden bij mijn huidige setting en dus de nieuwe set ram? of zijn er bepaalde types die jullie sterk adviseren?

2 nog veel belangrijker eigenlijk: is dit allemaal uiteindelijk wel de moeite?
want ik heb eigenlijk niet het gevoel dat ik aan ram of snelheid te kort kom met mijn soort gebruik.
1. Past ook op je huidige moederbord. Dan gaat ze gewoon op een andere snelheid draaien dus dat is geen probleem.

2. Je zegt het zelf, je merkt niet dat je momenteel iets mist. Dus je wilt eigenlijk geld uitgeven aan iets wat je niet nodig hebt. Hoe goedkoop ook, als je 't niet nodig hebt is 't gratis geld weg geven. Maar men zegt altijd, meten is weten, dus kijk eerst nu hoe je ram verbruik is en besluit daarna. Maar als ik nu hoor dat je niets mist zou ik 't niet kopen :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@bekhele Met een moederbord als dit heb je meer mogelijkheden. dus kun je je i7 ook overclocken ;) pricewatch: ASRock Z77 Extreme6

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• bekhele
Hackus schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:05:
@bekhele Met een moederbord als dit heb je meer mogelijkheden. dus kun je je i7 ook overclocken ;) pricewatch: ASRock Z77 Extreme6
ziet er een prachtig moederbord uit, maar veel geld wil ik zeker niet uitgeven, zoals de vorige gebruiker reeds zei, is het we lde moeite om om geld te spenderen aan iets wat je niet direct nodig acht

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

bekhele schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:40:
[...]

ziet er een prachtig moederbord uit, maar veel geld wil ik zeker niet uitgeven, zoals de vorige gebruiker reeds zei, is het we lde moeite om om geld te spenderen aan iets wat je niet direct nodig acht
Rare gedachte. omdat je een K versie CPU hebt, en die nu alleen standaard kunt laten lopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:52
bekhele schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:40:
[...]

Eh, dit is gewoon de Pricewatch-info van het 2e bord dat je zelf in de Vraag&Aanbod aangaf.

Een ander bord nemen doe je niet voor een onmerkbare snelheidsverbetering in je ram-snelheid, maar omdat je met een Z-chipset je processor kunt overclocken en dus veel meer extra snelheid gaat krijgen dan door een verhoogde ram-snelheid.

Upgrade in hoeveelheid ram alleen als je nu met 8GB tekort komt.

[Voor 4% gewijzigd door White Feather op 24-09-2018 18:18]

• bekhele
ik kan dit moederbord in uitstekende staat:

pricewatch: Asus P8Z77-V

voor 45€ op de kop tikken 2e hands

de meeste z chipset borden komen haast meestal in de buurt of zelfs over de 100€ 2é hands.

voor 45 euries lijkt het me wel al eens de moeite om er voor te gaan toch?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True