Uren registratie op basis van GPS / IP adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markwen1988
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik ben voor mijn bedrijf opzoek naar een uren registratie op basis van GPS locatie of IP adres waar je mobiele telefoon verbinding mee maakt.

Ik heb meerdere winkels waar personeel tussen wisselt en wil graag automatisch bijhouden hoeveel tijd ze op een bepaalde locatie spenderen. Het mooiste zou zijn dat er automatisch wordt in geklokt op het moment dat er connectie wordt gemaakt met een bepaald IP adres, op het moment dat de connectie weer wordt verbroken klokt deze weer automatisch uit.

Dit zou ook op basis van GPS kunnen, wanneer iemand een zone in komt klokt deze automatisch in. Verlaat deze persoon de zone dan klokt deze weer uit.

Iemand enig idee of er iets wat hier op lijkt op de markt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Volgens mij is dit privacytechnisch erg lastig te verantwoorden. Verder ook problematisch als iemand 's nachts de mobiele telefoon niet oplaad, er een stroomstoring optreed, of anderszins problemen met de netwerkverbinding.

Als je dat allemaal uitwerkt en / of voor lief neemt, ben ik bang dat het lastig wordt om dit in 1 product te krijgen, maar ik weet wel dat er producten bestaan die dit soort volgmechanismen kunnen implementeren, vaak voor voertuigbeheer of Mobile Device Management. Wel is het zo dat het personeel niet altijd blij zal zijn dat dat soort toepassingen op privé-apparaten wordt geïnstalleerd, en dit kan ik ook niet aanraden omdat dat bepaalde verantwoordelijkheden bij het personeel legt wat betreft verzorging van het apparaat. Stel dat een telefoon voor reparatie weg moet, moet diegene dan de tijdelijke telefoon laten registreren, en daarna de normale telefoon weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 20:34

masauri

aka qwybyte

Toen ik nog in de zorg werkte hing er bij iedere cliënt een pasje aan de deur waarbij men via de gsm moest in- en uitscannen via de nfc chip in de telefoon (die men van het werk kreeg).
Zo kon het systeem exact zien hoelang je ergens was en hoelang je onderweg was geweest.
Soort van prikklok dus.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik gebruik zelf IFTT met deze Applet:
https://ifttt.com/applets...ou-spend-at-home-work-etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 14:38
hoe sluitend moet het zijn? Want de oplossingen die je kunt maken o.b.v. verbinding met WiFi oid zullen een bepaalde betrouwbaarheid hebben. stel dat er in het pand een hoek is waar de verbinding slecht is, dan valt deze weg en wordt daarna weer opnieuw verbinding gemaakt.

Je kunt met geo-location wel iets doen, maar de vraag is ook hoe dit privacy-technisch werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik weet niet hoe het nu zit maar toen ik bezig was met een project zo'n 10 jaar geleden mochten we aanwezigheidsregistratie niet koppelen aan tijdsregistratie. Nu met GDPR / AVG vraag ik mij af wat de huidige regelgeving is. Zover ik kan beoordelen moet er wel een vrij dwingende reden voor zijn zoals veiligheid wil dit geoorloofd zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markwen1988
Het hoeft niet 100% sluitend te zijn. Ik wil globaal weten wanneer iemand na het in klokken de winkel verlaat (om bijvoorbeeld pauze te houden) en wanneer deze weer terug komt. Op dit moment wordt er niks bijgehouden en kunnen mensen ongewenst langer pauze nemen (beetje trust issue).

Privacy technisch kan dit inderdaad een probleem opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 13:51

Croga

The Unreasonable Man

Markwen1988 schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:45:
Het hoeft niet 100% sluitend te zijn. Ik wil globaal weten wanneer iemand na het in klokken de winkel verlaat (om bijvoorbeeld pauze te houden) en wanneer deze weer terug komt. Op dit moment wordt er niks bijgehouden en kunnen mensen ongewenst langer pauze nemen (beetje trust issue).

Beter oplossing: Neem mensen aan die je vertrouwd......

Als je de mensen niet vertrouwd met het pauze nemen, waarom vertrouw je ze dan wel met de kassa?

Dit is een sociaal issue; dat ga je niet technisch oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Als je denkt dat dat gebeurt dan heb je hele andere problemen en die los je niet op met wat jij wil. Daar werkt men dan wel omheen. Spreek je managers aan die verantwoordelijk zijn voor de winkel en zorg dat je een cultuur creëert waarin men graag wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 20:17

Arjan A

Cenosillicafoob

Jij hebt hele andere problemen, en dat ga je ook niet oplossen met een registratiesysteem. Je kan al niet aannemelijk maken waarom je werknemers een bepaalde app moeten installeren op hun privételefoon. Bovendien kunnen de werknemers die je toch al niet vertrouwt het hele gebeuren flessen door hun telefoon in de winkel achter te laten (bij een collega) als ze van plan zijn om (te) lang te pauzeren. Nog los van technische issues als batterij leeg, slechte wifi, etc etc.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 09:19
Topicstarter springt naar oplossingen voordat het probleem gesignaleerd is. Ik ben het met de rest in dit topic eens, praat eens met de medewerkers en leg deze regels niet zomaar op. Dat werkt averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markwen1988
Jullie punt is duidelijk en natuurlijk ben ik het hier volledig mee eens, de trust issues die op dit moment spelen moeten worden opgelost. De oplossing waar we naar opzoek zijn is zeker niet alleen bedoeld om mensen te controleren. Het is voornamelijk een stukje gemak en automatisering, ik heb een programma gevonden genaamd ClockShark, deze geeft een melding als je een bepaald gebied in gaat dat je moet in klokken en een melding dat als je het gebied weer verlaat om uit te klokken.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 16:38

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik heb voor mijn uren registratie gewoon Google Maps gebruikt. Als je Google locatie geschiedenis hebt ingeschakeld, dan houd hij precies bij wanneer jij op je werk bent en wanneer weer thuis.

Ik heb zo 3 jaar mijn uren verantwoording gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-06 17:20
Markwen1988 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:38:
Jullie punt is duidelijk en natuurlijk ben ik het hier volledig mee eens, de trust issues die op dit moment spelen moeten worden opgelost. De oplossing waar we naar opzoek zijn is zeker niet alleen bedoeld om mensen te controleren. Het is voornamelijk een stukje gemak en automatisering, ik heb een programma gevonden genaamd ClockShark, deze geeft een melding als je een bepaald gebied in gaat dat je moet in klokken en een melding dat als je het gebied weer verlaat om uit te klokken.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik neem aan dat je deze "oplossing" ook doorneemt met je personeel, dat ze weten dat ze getracked worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
NLMaca schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:00:
[...]

Ik neem aan dat je deze "oplossing" ook doorneemt met je personeel, dat ze weten dat ze getracked worden?
Is dat niet een beetje een overbodige vraag, als het systeem je vraagt om in te klokken en vraagt om uit te klokken? Dat klinkt dus niet als iets wat TS even stiekem gaat proberen te installeren op de telefoons van z'n medewerkers om vervolgens te hopen dat ze er niets van merken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-06 17:20
Ik had het misschien anders moeten verwoorden. Ik ging er ook niet vanuit dat het stiekem plaats zou vinden, maar dat TS de reden aan zijn personeel uitlegt waarom dit plaats gaat vinden. Daar is toch niets mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Hier wat leesvoer over het onderwerp controle van werknemers:

https://www.autoriteitper...ng/controle-van-personeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Prikklok aan de toog en als het werknemers zijn ze gewoon effectief laten in en uitprikken? Dan kan je gewoon de gegevens van iedere prikklok opvragen via netwerk/internet en je weet exact hoelang ze ergens vertoefd hebben.

Niet uitgeprikt; Werknemers op de vingers tikken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1