Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Iphone xs kopen in las vegas

Pagina: 1
Acties:
  • 1.637 views

Vraag

• bart_wbd
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-03 20:21
Mijn vraag
Is het de moeite en scheelt het geld? Ik ben begin oktober in las vegas. Zou het echt 300€ schelen als ik letterlijk de prijs omreken? Iemand ervaringen ermee? Ik lees op internet veel verschillende verhalen..

Dank alvast

Alle reacties

• weebl
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:06

weebl

YARR!

Heb je de prijs met taxes genomen voor je vergelijking? In de VS tonen ze de prijzen zonder BTW, dit verschilt ook nog eens per staat. Geen idee wat het tarief in Nevada is, maar zou me daar eens in verdiepen.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:14
bart_wbd schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:19:
Mijn vraag
Is het de moeite en scheelt het geld? Ik ben begin oktober in las vegas. Zou het echt 300€ schelen als ik letterlijk de prijs omreken? Iemand ervaringen ermee? Ik lees op internet veel verschillende verhalen..

Dank alvast
Reken je dan de 21% BTW die je bij invoer in Nederland moet afdragen mee of was je van plan deze illegaal het land in te smokkelen? ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@bart_wbd Wat denk je van invoerrechten ?
@weebl Sales Tax is 6.85% in Nevada

[Voor 31% gewijzigd door Hackus op 23-09-2018 19:24]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jieve
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10-06 11:35
Ohw Ohw, komen al die keurige mensen weer... jullie rijden nooit te hard... jullie lopen nooit door rood... jullie fietsen nooit zonder licht...
Lekker daar kopen en installeren! Wees een keer niet zo jaloers mensen!!

• weebl
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:06

weebl

YARR!

Jieve schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:24:
Ohw Ohw, komen al die keurige mensen weer... jullie rijden nooit te hard... jullie lopen nooit door rood... jullie fietsen nooit zonder licht...
Enige wat ik mee wilde geven is dat de prijs die je op internet ziet staan niet de prijs is die je in de winkel betaald. Taxes worden pas bij afrekenen er bij opgeteld.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Jaloers ?
Wat een afgezaagde reactie zeg. Waarschuw iemand gewoon wat hem te wachten kan staan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jieve
Hackus schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:26:
[...]

Jaloers ?
Wat een afgezaagde reactie zeg. Waarschuw iemand gewoon wat hem te wachten kan staan.
Lees even de 2e reactie, ik citeer even een stukje... ‘of was je van plan deze illegaal het land in te smokkelen ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Jieve schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:28:
[...]

Lees even de 2e reactie, ik citeer even een stukje... ‘was je van plan deze illegaal het land in te smokkelen’
Dan moet je diegene quoten als het aan hem is.

@bart_wbd Hier al gelezen ?
Welk model iPhone XS bestellen in Amerika

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:11
We doen niet aan belastingsontduiking (of andere ontduikingen) hier (Tweakers). Dus ja, daar zal ook rekening mee gehouden moeten worden.

• Jieve
Hackus schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:28:
[...]

Dan moet je diegene quoten als het aan hem is.

@bart_wbd Hier al gelezen ?
Welk model iPhone XS bestellen in Amerika
Dacht dat ik hem in de Quote had, maar via de tel een bericht gestuurd, blijkbaar iets verder geklikt.

• Jieve
eric.1 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:30:
[...]

We doen niet aan belastingsontduiking (of andere ontduikingen) hier (Tweakers). Dus ja, daar zal ook rekening mee gehouden moeten worden.
Dus als jij door het rode licht loopt of 10km te hard rijdt, dan ga je meteen naar het bureau om het te betalen? Want dat is tenslotte ook belastingontduiking als je dat niet doet...

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:05

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Volgens apple.com zitten er verschillen tussen de US en EU modellen qua ondersteunde gsm kanalen.

Ik zou dus even aanraden om te zien of je voldoende dekking hebt met een US exemplaar in de EU.

Ook zou ik even kijken naar garantie (of je die wel hebt hier in EU).

Bovenstaande zou voor mij voldoende zijn om m gewoon hier te kopen (nou ja ik koop nooit Apple ;))

• HertogJack
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 06-06 16:21
G
Barrycade schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:34:
Volgens apple.com zitten er verschillen tussen de US en EU modellen qua ondersteunde gsm kanalen.

Ik zou dus even aanraden om te zien of je voldoende dekking hebt met een US exemplaar in de EU.

Ook zou ik even kijken naar garantie (of je die wel hebt hier in EU).

Bovenstaande zou voor mij voldoende zijn om m gewoon hier te kopen (nou ja ik koop nooit Apple ;))
Uiteraard wel een simlockvrije kopen.

Mijn iphone 8 plus heb ik ook gekocht in de VS, werkt prima, dat verhaal over voldoende dekking is kolder.

psn: HertogJack

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-06 14:38
Jieve schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:33:
[...]

Dus als jij door het rode licht loopt of 10km te hard rijdt, dan ga je meteen naar het bureau om het te betalen? Want dat is tenslotte ook belastingontduiking als je dat niet doet...
Zo trek je de boel uiteraard uit context... maar als je het zo stelt, het is niet de bedoeling om op Tweakers te adviseren dat vooral niet te doen. Oftewel adviezen altijd binnen het legale...

Wat iemand individueel onderneemt moet men uiteraard helemaal zelf weten.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:27
Ik reis zelf nogal veel, en heb sinds het Nokia tijdperk enkel nog iPhones gehad. Altijd buiten Nederland gekocht ivm lagere kosten of in het geval van de 3G omdat die daar wél simlockvrij was. In NL gebruik ik een goedkope sim-only. Heb zelf nog nooit problemen gehad met de dekking die minder zou kunnen zijn op een buitenlands model. Aanspraak op garantie heb ik nooit hoeven doen. iPhone zit altijd in mijn broekzak en ik gebruik er geen hoesje bij.
  • iPhone 1: US
  • iPhone 3G: Slowakije
  • iPhone 4: Singapore
  • iPhone 5: US
  • iPhone 5c: Hong Kong
  • iPhone SE: Singapore
  • iPhone 8: Japan < Kijk uit! De camera shutter sound kan niet uit!

Lekker!

• Jieve
MicGlou schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:43:
[...]

Zo trek je de boel uiteraard uit context... maar als je het zo stelt, het is niet de bedoeling om op Tweakers te adviseren dat vooral niet te doen. Oftewel adviezen altijd binnen het legale...

Wat iemand individueel onderneemt moet men uiteraard helemaal zelf weten.
Je zegt het goed, advies... maar dat is geen advies als je zegt ‘of was je van plan deze illegaal het land in te smokkelen ;)

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Als je dan de oorspronkelijke vraag in ogenschouw neemt;
Sales tax is 6,85% en
Import is 21% dus komt er ongeveer 29% bij is het dan nog net zo gunstig?

• MrTuinstra
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 28-05 20:19
De goedkoopste iPhone XS versie (64GB) kost in de USA 999 dollar.
Dit is exclusief taxes. Las Vegas valt onder Nevada waar de tax 8,25% zal zijn.

Tel je dit bij elkaar op kom je uit op: 1081,42 dollar.

De huidige koers bedraagt: 1 dollar = 0,8511 euro (wisselkoers.nl)
Reken je dit om kom je uit op 920,357 euro.

Zou je het toestel zo meenemen zonder het aan te geven bij de douane zal je dit dus 238,64 euro schelen. Ben je wel helemaal eerlijk en ga je dit aangeven bij de douane dan komen daar nog eens 21% belasting overheen. Tel je dit er bij op kom je uit op: 1113,63 euro.

Conclusie

Geef je het aan bij de douane scheelt het je 45,37 euro.
Ga je het niet aangeven kan dit 238,64 euro schelen.
(Kan een aantal centen schelen, heb niet echt aan significatie gedaan)

Let wel op dat de douane hier redelijk slim mee zal wezen. Ze zullen je eventueel vragen om een aankoopbon, vooral als je de doos etc in de koffer meeneemt.

[Voor 5% gewijzigd door MrTuinstra op 23-09-2018 19:59]

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik reis regelmatig naar Amerika en koop daar dus ook wel eens Apple spul (vooral toen dat nog echt interessant was).

Over de grens was nooit een probleem, ik heb in de 12 jaar dat ik nu naar de VS reis nog nooit mijn koffer hoeven openen.

Wel stuur ik voor de zekerheid de doos naar mijzelf met USPS, dat scheelt je vragen aan de grens mocht je in het uitzonderlijke geval toch je koffer moeten openen.

Verder moet je er wel even op letten dat een Amerikaanse iPhone hier beperkter garantie heeft dan een Nederlandse. Of dat voor jou 200,- waard is kan natuurlijk alleen jij zelf bepalen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MrTuinstra
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:13:
Ik reis regelmatig naar Amerika en koop daar dus ook wel eens Apple spul (vooral toen dat nog echt interessant was).

Over de grens was nooit een probleem, ik heb in de 12 jaar dat ik nu naar de VS reis nog nooit mijn koffer hoeven openen.

Wel stuur ik voor de zekerheid de doos naar mijzelf met USPS, dat scheelt je vragen aan de grens mocht je in het uitzonderlijke geval toch je koffer moeten openen.

Verder moet je er wel even op letten dat een Amerikaanse iPhone hier beperkter garantie heeft dan een Nederlandse. Of dat voor jou 200,- waard is kan natuurlijk alleen jij zelf bepalen.
Correct qua de garantie, je zult dan gewoon 1 jaar garantie hebben i.p.v. het extra jaartje consumentengarantie in Nederland.

Betreffende het openen van de koffers moet je denk ik puur geluk hebben.
Mijn vader neemt jaarlijks producten uit de VS mee en ongeveer de helft is zijn koffer geopend en moest hij aantonen dat je het product in Nederland hebt gekocht..

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

MrTuinstra schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:15:
Betreffende het openen van de koffers moet je denk ik puur geluk hebben.
Mijn vader neemt jaarlijks producten uit de VS mee en ongeveer de helft is zijn koffer geopend en moest hij aantonen dat je het product in Nederland hebt gekocht..
Whow dat heb ik echt nog nooit gehoord. Van veel reizende collega's/vrienden of mijn eigen ervaring.
MrTuinstra schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:15:
Correct qua de garantie, je zult dan gewoon 1 jaar garantie hebben i.p.v. het extra jaartje consumentengarantie in Nederland.
Zo zwart wit is het helaas niet. Mijn garantie is eens geweigerd op een iPhone 5 en een iPad (ik dacht iPad Air). Dit omdat in alle twee de gevallen het modem defect was en deze hier "niet gerepareerd kon worden"

• MrTuinstra
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:18:
[...]

Whow dat heb ik echt nog nooit gehoord. Van veel reizende collega's/vrienden of mijn eigen ervaring.

[...]

Zo zwart wit is het helaas niet. Mijn garantie is eens geweigerd op een iPhone 5 en een iPad (ik dacht iPad Air). Dit omdat in alle twee de gevallen het modem defect was en deze hier "niet gerepareerd kon worden"
Dat is erg apart. Aangezien Apple reclame maakt met wereldwijde garantie (tenzij het product niet in het desbetreffende land wordt verkocht). Waarschijnlijk had je net de pech dat je een bepaald model kocht die niet in Nederland te verkrijgen is (andere chipset etc).

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

MrTuinstra schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:19:
[...]

Dat is erg apart. Aangezien Apple reclame maakt met wereldwijde garantie (tenzij het product niet in het desbetreffende land wordt verkocht). Waarschijnlijk had je net de pech dat je een bepaald model kocht die niet in Nederland te verkrijgen is (andere chipset etc).
Reclame? Heb je hier een bron van?

Verder ging het zowel bij de iPhone 5 als de iPad om een simlock vrij model waarvan de Apple medewerker mij verzekerde dat het de juiste was. Heeft het in Nederland ook prima gedaan tot hij geen bereik meer had.

[Voor 19% gewijzigd door Donstil op 23-09-2018 20:21]

• MrTuinstra
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:20:
[...]

Reclame? Heb je hier een bron van?

Verder ging het zowel bij de iPhone 5 als de iPad om een simlock vrij model waarvan de Apple medewerker mij verzekerde dat het de juiste was. Heeft het in Nederland ook prima gedaan tot hij geen bereik meer had.
Kan het niet terugvinden en ging ik misschien vanuit. Ik neem die opmerking dan ook terug. Volgens de wet kun je je garantie claimen bij de winkel waar je hem gekocht heb. In principe zou Apple je kunnen weigeren bij de Apple Stores in Nederland en heb je geen poot om op te staan.

Ik zelf heb overigens goede ervaringen met het garantiebeleid van Apple. Echter zullen er ook negatieve ervaringen tussen zitten.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 02:39
Garantie voor iPhone, iPad en Apple TV kan beperkt worden tot het land waar het is aangeschaft. Voor andere apparaten, zoals Apple Watch en Macs, is het wel internationaal. Apple geeft dit ook heel duidelijk aan: https://www.apple.com/leg...warranty-document-us.html
IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE, iPAD AND APPLE TV SERVICE.

Apple may restrict warranty service for iPhone, iPad and Apple TV to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.
Die beperking geldt al jaren. Het kan echter gebeurt dat Apple wel bereid is je te helpen, maar ze zijn het niet verplicht. Als je AppleCare+ hebt wordt je altijd geholpen, aangezien dat wel internationaal geldig is.

[Voor 4% gewijzigd door MelvinW op 23-09-2018 20:27]

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 12 Pro Max - Apple Watch Series 6 Hermès

• _Bailey_
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
wat @Donstil al aangaf, vroeger ( in de tijd van €1,35+ ) was het nog echt de moeite waard Apple spul mee te nemen uit de VS.
Tegenwoordig vind ik het persoonlijk echt niet meer de moeite waard

[Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 23-09-2018 20:38]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Geert1976 schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:37:
wat @Donstil al aangaf, vroeger ( in de tijd van €1,35+ ) was het nog echt de moeite waard Apple spul mee te nemen uit de VS.
Tegenwoordig vind ik het persoonlijk echt niet meer de moeite waard
Dit idd :)
MelvinW schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:26:
Garantie voor iPhone, iPad en Apple TV kan beperkt worden tot het land waar het is aangeschaft. Voor andere apparaten, zoals Apple Watch en Macs, is het wel internationaal. Apple geeft dit ook heel duidelijk aan: https://www.apple.com/leg...warranty-document-us.html

[...]

Die beperking geldt al jaren. Het kan echter gebeurt dat Apple wel bereid is je te helpen, maar ze zijn het niet verplicht. Als je AppleCare+ hebt wordt je altijd geholpen, aangezien dat wel internationaal geldig is.
Dit idd :)

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 00:42
MrTuinstra schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:57:
De goedkoopste iPhone XS versie (64GB) kost in de USA 999 dollar.
Dit is exclusief taxes. Las Vegas valt onder Nevada waar de tax 8,25% zal zijn.

Tel je dit bij elkaar op kom je uit op: 1081,42 dollar.

De huidige koers bedraagt: 1 dollar = 0,8511 euro (wisselkoers.nl)
Reken je dit om kom je uit op 920,357 euro.

Zou je het toestel zo meenemen zonder het aan te geven bij de douane zal je dit dus 238,64 euro schelen. Ben je wel helemaal eerlijk en ga je dit aangeven bij de douane dan komen daar nog eens 21% belasting overheen. Tel je dit er bij op kom je uit op: 1113,63 euro.

Conclusie

Geef je het aan bij de douane scheelt het je 45,37 euro.
Ga je het niet aangeven kan dit 238,64 euro schelen.
(Kan een aantal centen schelen, heb niet echt aan significatie gedaan)

Let wel op dat de douane hier redelijk slim mee zal wezen. Ze zullen je eventueel vragen om een aankoopbon, vooral als je de doos etc in de koffer meeneemt.
Niet echt de moeite voor veel mensen dan, al helemaal wanneer je je bedenkt dat de Xs bij een verlenging ‘slechts’ €1056 kost i.p.v. €1159.

Mijn zus en zwager gaan in oktober naar NYc maar had ook al berekend dat verlengen bij VF voor mij beter en makkelijker is.

• jamboo
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08-06 12:13
Ik woon op het moment tijdelijk in de VS, ik heb er ook over nagedacht om een telefoon hier te halen. Voor mij is de garantie ook het grootste probleem.

Bij de Amerikaanse support werd mij verteld dat AppleCare+ internationaal gehonoreerd wordt. Wegens de verschillende berichten die ik online zie wilde ik dat bevestigd hebben van de Nederlandse support.

Daarom heb ik gevraagd of iemand anders voor mij de Nederlandse support kan bellen (lukte mij niet vanaf hier). Diegene werd verteld dat ze AppleCare+ in principe niet honoreren, hoogstens een keer. Daarna word je doorverwezen naar land van aankoop.

Heb ook nog bij een andere niet-Apple zaak geïnformeerd, heb daar nog geen officieel antwoord van de technische dienst, maar via de telefoon zeiden ze dat ze kans klein achten dat ze überhaupt voor Amerikaanse toestellen herstelservice aanbieden.

Ik weet nog steeds niet zeker of het nou verstandig is om een iPhone in de VS te kopen voor als ik straks over een aantal maanden terug ben in Nederland. Het is inderdaad een stuk goedkoper (ook als je er in Nederland belasting over betaalt), maar als je straks verzendkosten of een vliegticket moet betalen om je telefoon te repareren, mocht hij kapot gaan, dan ben je een stuk minder voordelig uit. En bij een niet certified service aanbieder ben ik bang dat je straks bijvoorbeeld de waterdichtheid kwijt bent na het repareren.

Edit: volgens mij is AppleCare+ alleen internationaal geldig voor alles behalve de iPhones:

"AppleCare products for Apple Watch, for Mac, for iPod, and for Apple TV provide global repair coverage. Service will be limited to the options available in the country or region where service is requested. Service options, parts availability, and response time vary by country or region."

[Voor 12% gewijzigd door jamboo op 23-09-2018 21:11]

• bart_wbd
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-03 20:21
Stel.. Als ik de doos en aankoopbon hier achterlaat. Hoe gaat de douane dan weten of ik het daar heb gekocht als ik dat niet vertel.. wat ik natuurlijk wel ga doen!

• Jieve
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:13:

Wij reizen ook vaak naar US, echter nooit koffer hoeven openen of vragen hoeven te beantwoorden.

• Jieve
bart_wbd schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:16:
Stel.. Als ik de doos en aankoopbon hier achterlaat. Hoe gaat de douane dan weten of ik het daar heb gekocht als ik dat niet vertel.. wat ik natuurlijk wel ga doen!
Op basis van Serienummer dacht ik kunnen zij achterhalen waar de iPhone gekocht is.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

bart_wbd schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:16:
https://www.apple.com/iphone/LTE/#iphone-xs

Modellen hebben aparte type nummers als je een US model hebt zien ze dat gewoon aan het type nummer.

Dan schermtijd/laadcyclus en 1+1 is betalen

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Barrycade schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:32:
[...]

https://www.apple.com/iphone/LTE/#iphone-xs

Modellen hebben aparte type nummers als je een US model hebt zien ze dat gewoon aan het type nummer.

Dan schermtijd/laadcyclus en 1+1 is betalen
IMEI check, en lezen dat het toestel is aangemeld ten tijde van verblijf en klaar.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We gaan hier niet helpen met belastingontduiking. Daarnaast hebben we al een topic over hoe je (legitiem) een iPhone kunt importeren: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6 Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True