Ik woon op het moment tijdelijk in de VS, ik heb er ook over nagedacht om een telefoon hier te halen. Voor mij is de garantie ook het grootste probleem.
Bij de Amerikaanse support werd mij verteld dat AppleCare+ internationaal gehonoreerd wordt. Wegens de verschillende berichten die ik online zie wilde ik dat bevestigd hebben van de Nederlandse support.
Daarom heb ik gevraagd of iemand anders voor mij de Nederlandse support kan bellen (lukte mij niet vanaf hier). Diegene werd verteld dat ze AppleCare+ in principe niet honoreren, hoogstens een keer. Daarna word je doorverwezen naar land van aankoop.
Heb ook nog bij een andere niet-Apple zaak geïnformeerd, heb daar nog geen officieel antwoord van de technische dienst, maar via de telefoon zeiden ze dat ze kans klein achten dat ze überhaupt voor Amerikaanse toestellen herstelservice aanbieden.
Ik weet nog steeds niet zeker of het nou verstandig is om een iPhone in de VS te kopen voor als ik straks over een aantal maanden terug ben in Nederland. Het is inderdaad een stuk goedkoper (ook als je er in Nederland belasting over betaalt), maar als je straks verzendkosten of een vliegticket moet betalen om je telefoon te repareren, mocht hij kapot gaan, dan ben je een stuk minder voordelig uit. En bij een niet certified service aanbieder ben ik bang dat je straks bijvoorbeeld de waterdichtheid kwijt bent na het repareren.
Edit: volgens mij is AppleCare+ alleen internationaal geldig voor alles behalve de iPhones:
"AppleCare products for Apple Watch, for Mac, for iPod, and for Apple TV provide global repair coverage. Service will be limited to the options available in the country or region where service is requested. Service options, parts availability, and response time vary by country or region."
[Voor 12% gewijzigd door jamboo op 23-09-2018 21:11]