Welk model iPhone XS bestellen in Amerika

Pagina: 1
Acties:
  • 4.395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Een tijd terug heb ik een iPhone 8 in Amerika besteld. In het bestel-scherm kan je altijd kiezen voor de volgende opties:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eyLis9/carrier.png

Ik heb toen gekozen voor de T-Mobile versie, omdat deze werkt in Nederland. Dit betreft model (T-Mobile) A1905 (GSM). Op https://www.apple.com/iphone/LTE/ kan je zien dat dit model A1905 in Nederland werkt met KPN en dat dat dus versie T-Mobile in de USA is (zie bovenaan de lijst).

Nu wil ik de iPhone XS bestellen en dan heb je Model A2097 nodig omdat deze werkt in Nederland met o.a. KPN volgens de apple.com site. Echter weet ik dus niet welk model geleverd word en welke carrier (of sim-free versie) is dus moet kiezen.

Ik lees echter op de Apple NL site iets anders staan qua welk model hier zou moeten werken: https://www.apple.com/nl/iphone-xs/specs/

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kSSzzp/unlock.png

Je kan ook kiezen voor sim-free maar ook dan weet ik niet welk model ik geleverd krijg.

Weet iemand of het inderdaad model A2097 is die hier zou moeten werken?

Zo ja, weet iemand dan welke carrier ik moet kiezen om een Model A2097 geleverd te krijgen zodat deze in Nederland werkt met KPN?

In dit artikel staat ook al dat je op moet passen omdat er verschil bestaat tussen de apple.com site en de apple nl site: https://www.pcmag.com/new...ifferent-iphone-xs-models

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 20:50

Nyana

Who?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:47
Alle modellen werken met KPN, zolang het toestel maar simlockvrij is. Je kunt dus gewoon de SIM-Free optie kiezen bij het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 16:43
Mag ik vragen waarom je hem vanuit amerika koopt? Is het dan goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:16

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

pretraket schreef op maandag 17 september 2018 @ 01:21:
Mag ik vragen waarom je hem vanuit amerika koopt? Is het dan goedkoper?
Soms maar invoerrechten heb je ook nog, en Apple hanteert garantie volgens in welk land het is gekocht.
Dus als het uit Amerika komt heb je 1 jaar garantie en niet zoals de Nederlandse wet zegt ''levensduur'' of de minimale 2 jaar waar Apple al vaker voor op de vingers is getikt.

Nu hoor ik al mensen denken ''Ápple world wide warrenty)

En wss zoals het in Nederland is fabrieksgarantie (direct aankloppen bij de fabrikant) een gunst geen recht, en zul je bij de verkoper moeten aankloppen voor garantie.

En TS correctie me if im wrong maar dit bestel je niet bij Apple zelfs en dat zij hem opsturen naar Nederland?

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 17-09-2018 01:43 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Garantie heb je gewoon wereldwijd. Tenminste met mijn iphone 8 ging ik hier ook gewoon naar Apple en werd ie gerepareerd.

En inderdaad vanwege de prijs. Hier 1159 en daar 850 (komen nog wel lokale tax bij en invoerrechten) maar als ik er toch ben..

En volgens mij is het niet zo dat alle modellen werken met kpn, dat ligt aan het model. Welke modellen er werken met KPN staat dus hier: https://www.apple.com/iphone/LTE/

En dat is dus alleen model A2097.

Alleen hoe ik die krijg ik dus de vraag :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Dit betreft de XS Max, ik ben op zoek naar de XS. Zie hier:
https://www.techwalls.com...model-number-differences/

[ Voor 12% gewijzigd door xenor op 17-09-2018 08:45 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:16

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

xenor schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:40:
Garantie heb je gewoon wereldwijd. Tenminste met mijn iphone 8 ging ik hier ook gewoon naar Apple en werd ie gerepareerd.

En inderdaad vanwege de prijs. Hier 1159 en daar 850 (komen nog wel lokale tax bij en invoerrechten) maar als ik er toch ben..
Die vorm van garantie is dan nog een gunst dit kan Apple ook gewoon weigeren (misschien doen ze dat niet maar het kan wel)

Als je er al bent is het handig ja, invoerrechten is 0 voor telefoons alleen BTW 21% op 850,- euro is dat 178,50 er bij (mochten ze je aanhouden) Lokale tax verschilt per staat geloof ik maar dat komt er ook nog bij dan zit je wel aardig in de buurt van de prijs hier.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
42dpi schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:27:
[...]

Die vorm van garantie is dan nog een gunst dit kan Apple ook gewoon weigeren (misschien doen ze dat niet maar het kan wel)

Als je er al bent is het handig ja, invoerrechten is 0 voor telefoons alleen BTW 21% op 850,- euro is dat 178,50 er bij (mochten ze je aanhouden) Lokale tax verschilt per staat geloof ik maar dat komt er ook nog bij dan zit je wel aardig in de buurt van de prijs hier.
Als je het niet aangeeft ben je in principe gewoon een fraudeur, en dus strafbaar. Dus tenzij je een 'crimineel' bent is het niet of nauwelijks goedkoper.

Apple geeft standaard 1 jaar garantie, maar volgens de Nederlands wet kun je recht hebben op meer garantie. Echter, als je hem niet in Nederland koopt heb je dat recht sowieso niet. Je valt dan immers onder het Amerikaanse consumenten recht, en als je dan AppleCare erbij neemt ben je hoedanook duurder uit.

Kortom, het kopen in Amerika heeft netto geen voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:40
In de US verkopen ze modellen A1920 en A1921. Beide ondersteunen gewoon alle bands die KPN gebruikt.

Ik zou kiezen voor de SIM-free optie en die halen, zal hier gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 20:50

Nyana

Who?!

Sorry. Het was al laat. Maar idd zoals hierboven, alle banden zijn hetzelfde dus het zal allebei werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Maar als ik er gelijk mijn sim in gooi en ga gebruiken, hoe weet de douane dan dat ik het daar heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
bart_wbd schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:56:
Maar als ik er gelijk mijn sim in gooi en ga gebruiken, hoe weet de douane dan dat ik het daar heb gekocht?
Modelnummer, aankoopbon, serienummer, er zijn genoeg methodes om te controleren of het toestel buiten de EU is aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
MelvinW schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:00:
[...]

Modelnummer, aankoopbon, serienummer, er zijn genoeg methodes om te controleren of het toestel buiten de EU is aangeschaft.
Maar gebeurt dat ook op schiphol? Heb nog nooit meegemaakt dat zoiets gebeurt daar.. aantal keer al buiten EU geweest. Nooit aangehouden.. iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bart_wbd schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:02:
[...]

Maar gebeurt dat ook op schiphol? Heb nog nooit meegemaakt dat zoiets gebeurt daar.. aantal keer al buiten EU geweest. Nooit aangehouden.. iemand ervaring?
controle gebeurt random, of je moet je verdacht of anders gedragen. de volgende 3keer kun je zomaar telkens 'de pineut' zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

En daarbij is het aan te raden de iPhone niet met doos en al “in te voeren”. Of je vraagt een Amerikaan ‘m mee te nemen. Die voert niets in :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
bart_wbd schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:02:
[...]

De kans dat je de loterij wint is nog groter dan dat ze je gedetaileerd gaan controleren. Zolang je de telefoon in gebruik heb kunnen ze je niks maken. Ze hebben wel wat beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zekerheid, als ik in de Apple Store in de VS gewoon naar de sim-free versie vraagt, zou die moeten werken in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:24:
Voor de zekerheid, als ik in de Apple Store in de VS gewoon naar de sim-free versie vraagt, zou die moeten werken in België?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
Wellicht beter uit China halen of nog beter India. De prijzen daar gaan zijn wat lager, waarbij in India de XS nu 10% goedkoper gemaakt. Wellicht even vergeljken meet Amerikaanse prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 02:47

wally21

psn: Wally224

Ik heb mijn XS - 256gb ook uit de VS en heb de sim-free optie gehaald (A1920).

Hierbij een vergelijking met het Europese model. vroeger waren die hetzelfde maar tegenwoordig zit er een klein verschil in. de dik gedrukt banden zijn verschillend. de rest is hetzelfde. Naar mijn weten zijn deze afwijkende banden ook niet in gebruik in NL ;)

USA A1920 (VS)
* GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
* UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)
* CDMA EV-DO Rev. A (800, 1900 MHz)
* FDD‑LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 29, 30, 32, 66, 71)
* TD‑LTE (Bands 34, 38, 39, 40, 41, 46)

Europa A2097 (Europa)
* GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
* UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)
* FDD‑LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 66)
* TD‑LTE (Bands 34, 38, 39, 40, 41, 46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:17
Bpow schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:08:
[...]

De kans dat je de loterij wint is nog groter dan dat ze je gedetaileerd gaan controleren. Zolang je de telefoon in gebruik heb kunnen ze je niks maken. Ze hebben wel wat beters te doen.
Dat kunnen ze dus wel. De douane mag van alle voorwerpen die je meeneemt het land in, bewijs vragen waar je ze gekocht hebt, met als doel vaststellen of er invoerrechten over zijn betaald. Destijds was hier ook een lange discussie over in het fotografie-topic. Daar had iemand een splinternieuwe camera meegenomen op vakantie en bij terugkomst vroeg de douane hiernaar. Ze nemen dan geen genoegen met jouw uitleg, je zult echt een factuur moeten laten zien.

Natuurlijk is het wel de vraag hoe groot de kans hierop is. Als het een normaal toestel is wat hier ook te koop is en je hebt geen doosje oid in je bagage en er zit geen folie meer op, dan is de kans vrij klein dat ze hierop 'aanslaan', er zijn genoeg mensen met een iPhone XS die het land binnenkomen. Maar het _kan_ dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
het kan zeker wel. maar ik lees dat de TS hem online wil bestellen. Dan komt er toch door de vervoerder of douane nog een rekening voor invoer en btw? Dan is het voordeel volgens mij financieel wel weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LucyLG schreef op maandag 8 april 2019 @ 00:19:
het kan zeker wel. maar ik lees dat de TS hem online wil bestellen. Dan komt er toch door de vervoerder of douane nog een rekening voor invoer en btw? Dan is het voordeel volgens mij financieel wel weg?
BTW, telefoon zit geen invoerrechten op. (evt inklaringskosten, voor de handeling, innen en voldoen van BTW)
U berekent de btw (omzetbelasting) bij invoer over de waarde van de goederen die u laat invoeren, inclusief commissies, vervoerskosten, eventuele verzekeringskosten tot de plaats van bestemming.
bron: https://www.belastingdien...j_invoer_internetaankopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hackus schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:15:
[...]

BTW, telefoon zit geen invoerrechten op. (evt inklaringskosten, voor de handeling, innen en voldoen van BTW)
U berekent de btw (omzetbelasting) bij invoer over de waarde van de goederen die u laat invoeren, inclusief commissies, vervoerskosten, eventuele verzekeringskosten tot de plaats van bestemming.
bron: https://www.belastingdien...j_invoer_internetaankopen
Thanks! Wist ik niet. Op invoercalculator.nl kan je uitrekenen wat er aan extra kosten bijkomt. Sorry heb even de prijzen van de XS max gebruikt.

Scheelt best weinig, de XS Max 64 GB is bijvoorbeeld USD 1.099 (ik denk dat de Amerikaanse tax hier wel al op zit) zie ik zo gauw op internet. Indien je die invoert (stel verzendkosten USD 50) kom je uiteindelijk op dit uit (omgerekend tegen de valutakoers vandaag):

Bestelbedrag in euro’s € 931,87
Invoerrechten bedrag € 0 (tot €150,- vrij van invoerrechten)
BTW bedrag € 195,69
Totale bijkomende kosten € 208,69
Totaalbedrag € 1140,57 (+22,40%)

Bij de BTW moet je nog optellen de EUR 13 inklaringskosten vandaar de EUR 208.

Bij Coolblue kost de XS max 64 gb EUR 1259...

Dat van die Carrier begrijp ik niet, want er zit geen simlock op. Dus is dat niet iets Amerikaans wat hier niet van toepassing is?

Wat betreft de douane, het serienummer (nummers op de achterkant) herleidt het product naar een regio waar deze is gekocht (mijn ervaring). Die telefoon kan een issue zijn bij reizen (over een paar jaar niet meer, dat ding is dan te oud).

Ik ken iemand die werd aangehouden over zijn horloge, daar staat geen serienummer op met regio, maar ze willen een bon zien. Ze leggen de bewijslast gewoon vrolijk bij jou neer.

[ Voor 20% gewijzigd door LucyLG op 08-04-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 22:06
LucyLG schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:34:
[...]
Bij Coolblue kost de XS max 64 gb EUR 1259...
Bij Apple kost de Xs Max ook €1259, waarom zou je hem dan kopen bij Coolblue? Enne, als je een reparatie moet laten uitvoeren aan je (Amerikaanse) telefoon, kan het zijn dat je langer moet wachten omdat bepaalde onderdelen niet op voorraad zijn. En, je hebt geen consumentenrecht (dat langer is dan de AppleCare btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LucyLG vzk en evt verz moet je bij de prijs optellen. je moet $1150.- kopen, en dat ligt rond de €1025,-
Dan nog BTW er over etc, en je hebt geen consumentenrecht. XS Max 64GB koop je in NL voor €1135,-

@LucyLG Zie TT ;)

btw; het topic is al maand of 6-7 oud (maar wel geschikt voor meer lezers)

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 08-04-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:03
LucyLG schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:34:
[...]

Dat van die Carrier begrijp ik niet, want er zit geen simlock op. Dus is dat niet iets Amerikaans wat hier niet van toepassing is?
Jep, namelijk het CDMA netwerk. Hier ( en de rest van de wereld ) is dat GSM / LTE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hackus schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:31:
@LucyLG vzk en evt verz moet je bij de prijs optellen. je moet $1150.- kopen, en dat ligt rond de €1025,-
Dan nog BTW er over etc, en je hebt geen consumentenrecht. XS Max 64GB koop je in NL voor €1135,-
Ja precies ik had die verzendkosten er wel bij opgeteld. Het voordeel zie ik niet echt, eens dus met jou. Goed punt want het Nederlandse/Europese consumentenrecht geldt niet bij een buitenlandse webshop. Maar koopt TS de Iphone bij Apple US? Apple is ook in de EU gevestigd en dan heb je wel recht op de Europese consumentenrechten.
Volkan1984 schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:24:
[...]

Bij Apple kost de Xs Max ook €1259, waarom zou je hem dan kopen bij Coolblue? Enne, als je een reparatie moet laten uitvoeren aan je (Amerikaanse) telefoon, kan het zijn dat je langer moet wachten omdat bepaalde onderdelen niet op voorraad zijn. En, je hebt geen consumentenrecht (dat langer is dan de AppleCare btw).
Coolblue was even gauw een voorbeeld voor de prijs alleen. Ik weet niet waar TS de telefoon nu wil bestellen eigenlijk. Bij Apple in de US of een andere US webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
LucyLG schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:43:
[...]
Maar koopt TS de Iphone bij Apple US? Apple is ook in de EU gevestigd en dan heb je wel recht op de Europese consumentenrechten.
Hoe kom je daarbij? Dat is echt onzin. Je kunt alleen aanspraak maken op het consumentenrecht als het product binnen de EU is aangeschaft. Het zou wat zijn als je producten uit de VS naar de EU kon meenemen en je ineens langer garantie hebt. Dat zou dan betekenen dat iedere Amerikaan een kosteloze reparatie kan scoren als ze op vakantie zijn in de EU 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MelvinW schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:08:
[...]

Hoe kom je daarbij? Dat is echt onzin. Je kunt alleen aanspraak maken op het consumentenrecht als het product binnen de EU is aangeschaft. Het zou wat zijn als je producten uit de VS naar de EU kon meenemen en je ineens langer garantie hebt. Dat zou dan betekenen dat iedere Amerikaan een kosteloze reparatie kan scoren als ze op vakantie zijn in de EU 8)7
Beter lezen wat je quote. zorgt voor een beter beeld in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Hackus schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:11:
[...]

Beter lezen wat je quote. zorgt voor een beter beeld in dit topic
Hij zegt toch echt dat wanneer TS het bij Apple US zou kopen, dat hij wel recht heeft op consumentenrecht, omdat Apple ook in EU gevestigd is. Dat klopt toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MelvinW schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:13:
[...]

Hij zegt toch echt dat wanneer TS het bij Apple US zou kopen, dat hij wel recht heeft op consumentenrecht, omdat Apple ook in EU gevestigd is. Dat klopt toch echt niet.
Maar koopt TS de Iphone bij Apple US ? Apple is ook in de EU gevestigd en dan heb je wel recht op de Europese consumentenrechten

Vraagteken gemist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De discussies over consumentenrecht is meer iets voor het Shopping Forum. Aangezien de TS al ruim een half jaar niet van zich heeft laten horen, heeft een verdere discussie hier ook weinig zin, dus gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.