Windows 10, wifi naar ethernet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-encore
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-05-2024
In mijn vakantiechaletje gebruik ik Ziggo wifispots voor internet (met de gegevens van mijn thuisabonnement). Het wifi-signaal pik ik op met een buitenantenne ivm zwakte signaal. Dat gaat prima, ik heb op de PC (intel NUC) de maximale Ziggo-snelheid (10 Mbits/2 Mbits).

Via de functie mobiele hotspot van Win 10 kan ik de Intel NUC gebruiken als hotspot voor mijn smartphone en laptop. Maar, nu komt het. De buitenantenne fungeert voor Windows 10 hotspot ook als zendantenne met een sterke gerichte bundel. Achter de antenne (mijn woonkamer) is het wifi-signaal matig. Op laptop/smartphone gaat het prima, maar mijn mediaplayer via wifi buffert steeds vanwege de trage doorvoer.

Nu wil ik de Intel NUC via ethernet koppelen met de mediaplayer. Vroeger ging dat goed, op de ethernetkabel stond het internetsignaal van Ziggo Wifispots. Maar na installatie van een nieuwe Windows versie lukt dat niet meer. Als ik de laptop met de ethernetkabel verbindt, krijg ik een streep door het icoontje.

Hoe krijg ik toch weer internetsignaal op de ethernetkabel vanuit de Intel NUC waarop Wifi via Ziggo Hotspot binnenkomt? Via de betaalde versie van het softwarepakket Connectify zou dat wel moeten lukken, maar zonder die app dan?

Beste antwoord (via rens-br op 24-09-2018 10:13)

• richard-encore
Ik ben er uit. Een bridge maken is overbodig (werkt zelfs niet bij mij), alleen het aanvinken van internet verbinding delen op de wifi-adapter is voldoende. De mobiele hotspot van Win 10 zelf moet uitstaan, anders werkt het niet (waarschijnlijk was dat de reden van het steeds misgaan).

Ik kan helaas topic niet verwijderen, maar antwoord is dus gevonden (ook mede door Valkenier die mij stimuleerde om toch verder te zoeken).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24
https://answers.microsoft...03-4c98-8cf2-dcac86d98fb9

Zoiets bedoel je? Zo’n beetje de 1e hit op Google.

Het kan ook met een routertje dat het WiFi signaal oppikt, net hoe je het wilt inrichten. Ik zou zeggen doe eerst zelf een beetje onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:04
Misschien om het voor jezelf makkelijker te maken, zou je dit kunnen proberen
Uitlezen waarde Ziggo Hotspot Certificaat

Router met DD-WRT erop die de functie van je pc overneemt.

Anders misschien de virtuele adapter in bridge zetten met de ethernet adapter maar, geen idee of dat werkt ;)
Makkelijker is dan een een USB-wifi adapter te gebruiken ipv de virtuele variant.

[ Voor 32% gewijzigd door Steefph op 23-09-2018 12:28 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-encore
Ik heb zelf ook al van alles geprobeerd, oa bridge. Dat werkt dus niet bij mij (wifi-signaal blijft, internet valt weg, Win 10 denkt dat internet op de ethernetverbinding staat, na het maken van de bridge).

Ziggo certificaat is op Win 10 niet nodig. Je kunt inloggen met naam en wachtwoord, en heb je geen Ziggo-certificaat nodig (anders dan bij Android).

[ Voor 41% gewijzigd door richard-encore op 23-09-2018 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:04
richard-encore schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:39:
Je durft hier bijna geen vraag meer te stellen ivm de vrees om direct af geblaft te worden. Helaas is het 1e antwoord weer raak. Direct een doorverwijzing naar internet (de 1e hit), direct haantjesgedrag van Valkenier (doe zelf een beetje onderzoek). Waarom is dat nou weer nodig?

Als ik hier een vraag stel is daar over nagedacht, dan heb ik zelf ook al van alles geprobeerd, oa bridge. Dat werkt dus niet bij mij (wifi-signaal blijft, internet valt weg, Win 10 denkt dat internet op de ethernetverbinding staat, na het maken van de bridge).

Ik begrijp niet wat het Ziggo certificaat hier mee van doen heeft. Op Win 10 kun je inloggen met naam en wachtwoord, en heb je geen Ziggo-certificaat nodig (anders dan bij Android).

Mijn vraag blijft dus openstaan, Valkenier kan beter niet meer verder lezen.
Je kunt ook mensen negeren ipv zo te reageren.

Ik bied je een alternatief waarbij de pc niet meer nodig is maar, daar zoek je niet naar, prima.
Dat je bridge al hebt geprobeerd, staat niet in je start-post zou best handig zijn dat je vermeld wat je wel al hebt gedaan.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• richard-encore
Ik ben er uit. Een bridge maken is overbodig (werkt zelfs niet bij mij), alleen het aanvinken van internet verbinding delen op de wifi-adapter is voldoende. De mobiele hotspot van Win 10 zelf moet uitstaan, anders werkt het niet (waarschijnlijk was dat de reden van het steeds misgaan).

Ik kan helaas topic niet verwijderen, maar antwoord is dus gevonden (ook mede door Valkenier die mij stimuleerde om toch verder te zoeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 718429

richard-encore schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:58:
Eigen inzet is een schone zaak op dit forum, meende ik dan toch begrepen te hebben. :)

Ik wil nog wel even opmerken (anders hand ik niks gezegd) dat het idee van dezelfde wifi interface voor een hotspot gebruiken dus eigenlijk een soort van repeater maakt. Daarmee zit je de andere gebruikers van je "bron"-wifi in de weg: Het gros van het signaal wordt daarnaartoegestuurd en het vreet hun airtime.

Zorg dus dat je een tweede wifi interface op een ander kanaal gebruikt voor jouw eigen wifispot. Iets ingesteld op weinig vermogen en met een binnenantenne die op jouw eigen devices gericht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-encore
@drie van acht, klopt wat je zegt. Als ik op de ethernetkabel een wifi-repeater (ingesteld als access point) aansluit werkt het dus ook. Hij zit ook op een ander kanaal (5) dan Ziggo wifispots (11) dus het is helemaal prima. Ik heb nu eindelijk binnenshuis 10 Mbits, voorheen was het via functie Mobile Hotspot van Win 10 zo'n 1-2 Mbits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24
richard-encore schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:58:

Kijk aan. Top dat je het zelf gevonden hebt, toch?
Pagina: 1