Toon posts:

micro/fps stottering bij bepaalde spellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Daycon
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-10-2018
ik heb al een tijde een game pc met het volgende probleem micro stottering/fps drops ik speel voornamelijk gewoon op 60 fps en dan daalt t soms naar 55 50 of zelfs 30 en schiet het gelijk weer naar 60 het lijkt misschien niet veel maar continue is het als ik een spel opstart dat dit gebeurt en blijft het spel even hangen voor nog geen seconden denk ik
het is voornamelijk bij black ops 3 dat dit gebeurt weetniet of het een black ops 3 issue is of toch misschien aan bepaalde componenten in mijn pc maar daar ik niet vanuit aagezien mijn specs van de pc hier:

Windows 10
- 2x Crucial Ballistix Sport LT 4GB DDR4 DIMM 2400 MHz (1x4GB)
- moederbord Asus Prime H310M-K
- proccesor Intel Core i5 8600 Coffee Lake
- voeding 600 watt MF600MS hyper M van t merk fsp
- SSD 120GB(daar staat mijn schone windows 10 installatie op)
- HDD 1TB(daar staan mijn overige bestanden en games op)
- Asus strix 970 oc 4GB

HDD is van seagate 7200RPM en de SSD is van samsung

mijn cpu gebruikt geen 100% bij gaming en mijn gpu ook niet worden ook niet te warm blijven rond de 65-70 graden

ik speel speel zelf voornamelijk op medium/high setting altijd max 60 fps blij black ops 2 heb ik daar bijvoorbeeld weer geen last van ik kom er zelf niet echt meer uit wat hier t probleem is maar heb t niet bij elk spel hoop snel dat ik dit kan oplossen vandaar dat ik hier graag mijn topic wil platen met dit probleem ik sta open voor hulp van alle kanten en dat wadeer ik super ! :) :) :)

als er iets dat ik ben vergeten te melden laat graag even weten

dank je wel

PS: dit is al een eerder gemaakte topic van mij alleen vanwegens dat ik dubbele posts neer zetten zijn mijn topics gesloten voor de mensen die er heel erg last van nogmaals sorry het was voor mij niet helemaal duidelijk dus vandaar ik heb graag hulp van alle kanten
...

Alle reacties

• Daycon
Modbreak:Niet dubbelposten dus. Niet binnen 24u een reactie plaatsen als er nog niemand gereageerd heeft.

[Voor 71% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 19:57]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En je vond het nu NIET nodig om alle aangedragen tips alvast te doen en de resultaten daarvan vast in je startpost te zetten? Evenmin als een verwijzing naar je gesloten topics zodat anderen niet weeeer het wiel gaan uitvinden voor je? Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje lui. Op je beide accounts / topics heb ik (en anderen) flink bijgedragen maar resultaten / tests doen, ho maar.

Wat verwacht je nu precies? Dezelfde vragen / tips van ons? Waarom wil je zelf niet meewerken aan een oplossing? Dat je niet alles begrijpt, dat is niet erg maar wat denk JIJ nu te zien aan dat grafiekje wat je (dubbel)post?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Daycon
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:52:
En je vond het nu NIET nodig om alle aangedragen tips alvast te doen en de resultaten daarvan vast in je startpost te zetten? Evenmin als een verwijzing naar je gesloten topics zodat anderen niet weeeer het wiel gaan uitvinden voor je? Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje lui. Op je beide accounts / topics heb ik (en anderen) flink bijgedragen maar resultaten / tests doen, ho maar.

Wat verwacht je nu precies? Dezelfde vragen / tips van ons? Waarom wil je zelf niet meewerken aan een oplossing? Dat je niet alles begrijpt, dat is niet erg maar wat denk JIJ nu te zien aan dat grafiekje wat je (dubbel)post?
weet ik zelf eerlijk gezegt ook niet

heb msi afterburner gedownload en naast de game gezet en weetnie of ik nu hieruit resultaat kan zien

dat was ook nou ook de reden wat ik niet helemaal begreep met de dubbele posts het was voor mij gewoon niet duidelijk en kwam er later inderdaad achter dat het niet uitgevonden is voor chat

[Voor 15% gewijzigd door Daycon op 22-09-2018 19:58]

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:55:
[...]

heb msi afterburner gedownload en naast de game gezet en weetnie of ik nu hieruit resultaat kan zien
Misschien dat ik het niet goed zie maar je plaatje bevat nog geen 40% van de totale grafieken die worden bijgehouden?

Zou je dit kunnen corrigeren en, mogelijk, de test nogmaals doen maar dan ook CPUID HWMonitor laten meelopen zodat je ziet wat je CPU doet? En mogelijk, maar dan worden het veel dingen tegelijk, eventueel Windows Resource Monitor laten meten wat je storage-device doet waar de game op staat?

• Daycon
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:01:
[...]

Misschien dat ik het niet goed zie maar je plaatje bevat nog geen 40% van de totale grafieken die worden bijgehouden?

Zou je dit kunnen corrigeren en, mogelijk, de test nogmaals doen maar dan ook CPUID HWMonitor laten meelopen zodat je ziet wat je CPU doet? En mogelijk, maar dan worden het veel dingen tegelijk, eventueel Windows Resource Monitor laten meten wat je storage-device doet waar de game op staat?
ik zal t is proberen corrigeren even tussendoor dus als ik t goed begrijp nu moet ik op elke nieuw post die geplaats wordt nu bij jou dit geval op quote klikken om terug te reageren

• CHBF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-04-2019
Ik zal het zo vriendelijk mogelijk uitdrukken, wij kunnen jou enkel helpen om jezelf te helpen door onze suggesties op te volgen omtrent metingen en het geven van voldoende details. Wij zijn niet helderziend, wij hebben concrete data nodig om er iets over te zeggen. Jouw CPU en grafische kaart zijn in ieder geval niet het probleem, daar kan ik kort over zijn.
Meest voor de hand liggende oorzaken die ik zie:
- onrealistisch hoge instellingen
- teveel hitte
- harde schijf

Ik plaats vraagtekens bij die voeding maar ik denk niet dat dat microstutter veroorzaakt (eerder crashes) maar neem dat met een korrel zout.

[Voor 56% gewijzigd door CHBF op 22-09-2018 20:12]

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

• Daycon
CHBF schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:06:
Ik zal het zo vriendelijk mogelijk uitdrukken, wij kunnen jou enkel helpen om jezelf te helpen door onze suggesties op te volgen omtrent metingen en het geven van voldoende details. Wij zijn niet helderziend, wij hebben concrete data nodig om er iets over te zeggen. Jouw CPU en grafische kaart zijn in ieder geval niet het probleem, daar kan ik kort over zijn.
begrijp ik helemaal wil mijn grafiek sturen van de msi afterburner maar loop er een beetje mee vast want t lukt mij niet om in geheel te posten omdat ik in t grafiek kan scrollen

• CHBF
Daycon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:08:
[...]

begrijp ik helemaal wil mijn grafiek sturen van de msi afterburner maar loop er een beetje mee vast want t lukt mij niet om in geheel te posten omdat ik in t grafiek kan scrollen
Dan vraag je aan mensen hoe je dat wel kan doen. Ik heb het zelf nooit gedaan dus ik kan daar niet mee helpen, ik gebruik Afterburner enkel voor overklokken en om af en toe (een spel waar ik nog weinig ervaring mee heb) direct naar de temperaturen en load te kijken.

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:08:
[...]

Je kopieert het eerste stuk naar Paint.net ofzo. Dan scroll je, dan het volgende stuk etc. En dan plak je al die stukken in 1 plaatje onder elkaar en dan hebben we het inzichtelijk?

Trouwens, vanmiddag zei je nog dat je een nieuwe Windows install aan het doen was? Heb je al je drivers opnieuw geinstalleerd dan? Welke build-versie van Windows heb je nu? Staat de Xbox Game opties allemaal uit?

• CHBF
Yikes, Ik hoopte dat ze een interface hadden ingebouwd (desnoods met de 'commandline') om de data te exporteren.

[Voor 3% gewijzigd door CHBF op 22-09-2018 20:18]

• Daycon
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:14:
[...]

Je kopieert het eerste stuk naar Paint.net ofzo. Dan scroll je, dan het volgende stuk etc. En dan plak je al die stukken in 1 plaatje onder elkaar en dan hebben we het inzichtelijk?

Trouwens, vanmiddag zei je nog dat je een nieuwe Windows install aan het doen was? Heb je al je drivers opnieuw geinstalleerd dan? Welke build-versie van Windows heb je nu? Staat de Xbox Game opties allemaal uit?
ja bij deze schone installatie is alles ook weer uitgezet en heb de nieuwste drivers heb inderdaad even alles via paint gedaan wel in stukken

1ste stuk- https://imgur.com/a/WxI4zkq
2de stuk-https://imgur.com/a/Z1I2fgv
3de stuk- https://imgur.com/a/RK2Ppjl
4de stuk- https://imgur.com/a/PxapYti
5de stuk-https://imgur.com/a/eALDWI7

heb ongeveer een run van 15-20minuten gedaan in black ops 3 trouwens

[Voor 4% gewijzigd door Daycon op 22-09-2018 20:28]

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:23
Je cpu usage, is soms wel 100%, is dat wanneer je stutters hebt?

Edit: Kan je misschien je smart waardes van je HDD checken?

[Voor 35% gewijzigd door iCore op 22-09-2018 20:32]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:43
black ops 3 staat wel erg om bekend bij mij in elk geval dat die soms ineens haperingen kan geven,tis helaas niet bepaald een bug vrije game.
en door cpu lag spikes,krijg je die lag.

Heb je ook andere games geprobeerd?

[Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 22-09-2018 20:32]

• Daycon
iCore schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:30:
Je cpu usage, is soms wel 100%, is dat wanneer je stutters hebt?
ja bij usage 100% heb ik de stoters ze zijn er niet altijd maar vaak bij game opstart
freaky35 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:31:
black ops 3 staat wel erg om bekend bij mij in elk geval dat die soms ineens haperingen kan geven,tis helaas niet bepaald een bug vrije game.

Heb je ook andere games geprobeerd?
heb t inderdaad ook even met andere games geprobeerd bij gta v heb ik ook t probleem en ook toen de black ops 4 beta er was ook bij black ops 2 niet

[Voor 45% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 22:30]

• Daycon
Modbreak:*knip* meerdere quotes in 1 reactie dus zoals hierboven.

[Voor 104% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 22:31]

• freaky35
Daycon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:32:
[...]

ja bij usage 100% heb ik de stoters ze zijn er niet altijd maar vaak bij game opstart
Dit is vrij normaal bij die game,je kan met instellingen heel veel lag weghalen,zet zeker niet alles voluit,want gegrandeert dat je stutter.

FPS drops krijgt,welke instellingen speel je de game,post even een screenshot van de settings.

Je 970 heeft maar 4gb geheugen,als je erg hoge settings gebruikt bij Black ops 3, gaat die gegarandeerd over die 4gb heen,

Verder is het systeem geheugen gebruik bij die game is ook aardig hoog.
Hoeveel systeem ram heb je in dit ysteem,j e post is niet duidelijk voor mij hoeveel er nu precies in zit.

Plus gebruik de SSD ook voor games die je veel speelt,anders laad die nog van de HDD die zijn vaak relatief traag bij het laden en willen nog wel eens voor hick ups zorgen..

[Voor 38% gewijzigd door freaky35 op 22-09-2018 20:55]

• Daycon
freaky35 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:33:
[...]

dit is vrij normaal bij die game,je kan met instellingen heel veel lag weghalen,zet zeker niet alles voluit,want gegrandeerd dat je stutter.fps drops krijgt,welke instellingen speel je de game,post even een screenshot van de settings
ja maar bij black ops 4 beta had ik t ook

zal even screen posten van me settings

[Voor 4% gewijzigd door Daycon op 22-09-2018 20:35]

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:23
Kan je je Smart waardes van je Harde schijf checken? Dat doe je met crystaldiskinfo:
https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/

https://www.howtogeek.com...your-hard-drive-is-dying/

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• Daycon
hdd smart waarde: https://imgur.com/a/aBFM45s
[...]

dit is vrij normaal bij die game,je kan met instellingen heel veel lag weghalen,zet zeker niet alles voluit,want gegrandeert dat je stutter.

Fps drops krijgt,welke instellingen speel je de game,post even een screenshot van de settings.

je 970 heeft maar 4gb geheugen,als je erg hoge settings gebruikt bij Black ops 3 gaat die gegarandeerd over die 4gb heen,plus het systeem geheugen gebruik bij die game is ook aardig hoog.

hoeveel systeem ram heb je isysteem,je post is niet duidelijk voor mij hoeveel er nu precies in zit.

Plus gebruik de ssd ook voor games die je veel speelt,anders laad die nog van de hdd in die zijn vaak relatief traag bij het laden en willen nog wel eens voor hick ups zorgen..
https://imgur.com/a/CkoH8EW mijn game settings

heb bijv ook gameDVR uit staan in windows en speel ook weleens met vsync uit maar daat haalt niet uit bij mij

[Voor 55% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 22:31]

• Daycon

[Voor 99% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 22:32]

• CHBF
Installeer eens hetzelfde spel op de SSD en zie hoe het werkt in vergelijking met...
Daarnaast, bij GTA5 kan je inderdaad vrij gemakkelijk een zeer hoge CPU-load met flinke pieken richting 100% hebben als je bepaalde instellingen te hoog zet.

[Voor 7% gewijzigd door CHBF op 22-09-2018 20:50]

• Daycon
CHBF schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:49:
Installeer eens hetzelfde spel op de SSD en zie hoe het werkt in vergelijking met...
Daarnaast, bij GTA5 kan je inderdaad vrij gemakkelijk een zeer hoge CPU-load met flinke pieken richting 100% hebben als je bepaalde instellingen te hoog zet.
mijn ssd is maar 120GB :'(

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 20:24
[...]

dit is vrij normaal bij die game,je kan met instellingen heel veel lag weghalen,zet zeker niet alles voluit,want gegrandeert dat je stutter.

Fps drops krijgt,welke instellingen speel je de game,post even een screenshot van de settings.

je 970 heeft maar 4gb geheugen,als je erg hoge settings gebruikt bij Black ops 3 gaat die gegarandeerd over die 4gb heen,plus het systeem geheugen gebruik bij die game is ook aardig hoog.

hoeveel systeem ram heb je isysteem,je post is niet duidelijk voor mij hoeveel er nu precies in zit.

Plus gebruik de ssd ook voor games die je veel speelt,anders laad die nog van de hdd in die zijn vaak relatief traag bij het laden en willen nog wel eens voor hick ups zorgen..
Daar komt nog bij dat de laatste 500MB geheugen van de 970 een stuk langzamer is, waardoor je ook negatieve impact op performance kan zien zodra dat gebruikt wordt.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• CHBF
En?
Windows heeft 20 GB nodig, met wat reserveruimte voor updates kom je uit op maximaal 40 GB. Een browser, mediaspeler... heeft weinig ruimte nodig. Je kan best dat ene spel installeren, dan zet je maar even iets wat nu op de SSD staat op de harde schijf. Of je verwijdert een programma en installeert het later opnieuw. Als je wil weten of dat je harde schijf een probleem is dan zijn er twee mogelijkheden: je installeert het spel op de SSD of je installeert een tweede SSD wat in deze tijd geen slecht idee is met de huidige lage prijzen.

Zoals is aangegeven moet je bij die 970 niet boven de 3,5 GB video-geheugen uitkomen, bij GTA5 kan je daar gemakkelijk overheen gaan en dat geeft flinke microstutter aangezien die 0,5 GB bij de GTX 970 zeer traag is. Nvidia loog over de hoeveelheid, ze hebben toen nog een schadevergoeding moeten betalen aan de eigenaars.

[Voor 18% gewijzigd door CHBF op 22-09-2018 20:54]

• Daycon
Wekko306 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:51:
[...]

Daar komt nog bij dat de laatste 500MB geheugen van de 970 een stuk langzamer is, waardoor je ook negatieve impact op performance kan zien zodra dat gebruikt wordt.
het gekke is alleen dat ik t ook bij lagere settings heb die fps stotters
gta 5 zelfde probleem als bij black ops 3 zelfs dan nog op lagere settings en black ops 4 beta had ik t ook
CHBF schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:52:
[...]

En?
Windows heeft 20 GB nodig, met wat reserveruimte voor updates kom je uit op maximaal 40 GB. Een browser, mediaspeler... heeft weinig ruimte nodig. Je kan best dat ene spel installeren, dan zet je maar even iets wat nu op de SSD staat op de harde schijf. Of je verwijdert een programma en installeert het later opnieuw. Als je wil weten of dat je harde schijf een probleem is dan zijn er twee mogelijkheden: je installeert het spel op de SSD of je installeert een tweede SSD wat in deze tijd geen slecht idee is met de huidige lage prijzen.

Zoals is aangegeven moet je bij die 970 niet boven de 3,5 GB video-geheugen uitkomen, bij GTA5 kan je daar gemakkelijk overheen gaan en dat geeft flinke microstutter aangezien die 0,5 GB bij de GTX 970 zeer traag is. Nvidia loog over de hoeveelheid, ze hebben toen nog een schadevergoeding moeten betalen aan de eigenaars.
das lekker dan uiteindelijk maar 3,5GB maarja gebruikt black ops 3 dan bij high settings meer als 3,5gb geheugen

[Voor 65% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 22:33]

• Daycon

[Voor 94% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 22:34]

• freaky35
tijd denk ik voor een andere videokaart als je op high setting wilt gamen helaas. De settings staan te hoog voor BO 3, zet texture quality sowieso eens op medium.

plus de game is echt ook een geheugen vreter,dus check ook of die niet te veel RAM in gebruik neemt

Ik zie dat de game nu boven de 100gb inneemt,dan kan het helaas niet op de ssd staan.Ik zou je wel aanraden om eventueel later een grotere ssd aan te schaffen indien mogelijk,want dan heb je pas echt voordeel van de ssd met gamen dan

[Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 22-09-2018 21:25]

• Daycon
freaky35 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:20:
tijd denk ik voor een andere videokaart als je op high setting wilt gamen helaas. De settings staan te hoog voor BO 3, zet texture quality sowieso eens op medium.

Ik zie dat de game nu boven de 100gb inneemt,dan kan het helaas niet op de ssd staan.Ik zou je wel aanraden om eventueel later een grotere ssd aan te schaffen indien mogelijk,want dan heb je pas echt voordeel van de ssd met gamen dan
andere videokaart heb net recent geupgrade vanaf een 1050 2GB zou graag upgrade alleen zou even moet wachten maar op lagere settings heb ik ook die fps stotters niet alleen op high kan het niet zijn te weinig ram ofzo ?
freaky35 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:20:

plus de game is echt ook een geheugen vreter,dus check ook of die niet te veel RAM in gebruik neemt

uit een test van taakbeheer dan bleek t rond de 6,5 7 ram te zijn

[Voor 31% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 22:34]

• Daycon

[Voor 92% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 22:35]

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:28:
[...]

uit een test van taakbeheer dan bleek t rond de 6,5 7 ram te zijn
En je swapfile dan? Die is waarschijnlijk dan ook al 70% bezet en staat dus (extra) je storage te belasten en draagt dan ook niet bij aan een vloeiende ervaring. Gok; je hebt Windows Indexing/Search ook nog standaard aan staan? Tenminste, met een verse install van Windows, staan dat soort dingen allemaal aan.

Maar het issue lijkt me nu duidelijk? Op basis van je posts en antwoorden van anderen: je GPU is mogelijk onderbemeten ten opzichte van andere 4GB GPU's. En je CPU staat met enige regelmaat op 100% en dat kan komen door slecht programmeren van de game-developers.

Dan even over Black Ops 4 beta; niet alleen zijn beta-games geen enkele referentie voor een correcte meting maar ik denk dat je sommige tips niet hebt opgevolgd zoals benchmarks / reviews opzoeken. Als ik onderstaande video bekijk; je ziet dat de GPU en RAM flink meer verbruiken dan jij hebt. En ik gok zo maar dat ook alles op SSD staat. Er zitten gewoon drops naar 30fps in.

Voor GTA5 zie ik ook schrikbarende fps als je bijgaande video bekijkt; zeker rond de 3:30:

• Daycon
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:26:
[...]

En je swapfile dan? Die is waarschijnlijk dan ook al 70% bezet en staat dus (extra) je storage te belasten en draagt dan ook niet bij aan een vloeiende ervaring. Gok; je hebt Windows Indexing/Search ook nog standaard aan staan? Tenminste, met een verse install van Windows, staan dat soort dingen allemaal aan.

Maar het issue lijkt me nu duidelijk? Op basis van je posts en antwoorden van anderen: je GPU is mogelijk onderbemeten ten opzichte van andere 4GB GPU's. En je CPU staat met enige regelmaat op 100% en dat kan komen door slecht programmeren van de game-developers.

Dan even over Black Ops 4 beta; niet alleen zijn beta-games geen enkele referentie voor een correcte meting maar ik denk dat je sommige tips niet hebt opgevolgd zoals benchmarks / reviews opzoeken. Als ik onderstaande video bekijk; je ziet dat de GPU en RAM flink meer verbruiken dan jij hebt. En ik gok zo maar dat ook alles op SSD staat. Er zitten gewoon drops naar 30fps in.
[YouTube: GTX 970 BLACK OPS 4 BLACKOUT | Frame Rate Benchmark Test | 1080p/Max Settings]

Voor GTA5 zie ik ook schrikbarende fps als je bijgaande video bekijkt; zeker rond de 3:30:
[YouTube: GTA 5 Redux GTX 970 OC (Original) 1080p | FRAME-RATE TEST]
met andere worden andere vidoekaart maar me cpu is gewoon goed ?>
ik ga zeker overstappen naar SSD

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:30:
[...]

met andere worden andere vidoekaart maar me cpu is gewoon goed ?>
Hoezo is je CPU goed? In Daycon in "micro/fps stottering bij bepaalde spellen" zeg je toch dat dat ding (soms / regelmatig) op 100% staat? Maar ik lees nog steeds niet of dat specifiek aan een game ligt. Ik bevestig alleen dat sommige games dusdanig slecht gemaakt zijn dat een CPU 100% kan aantikken. Trouwens, ik weet niet of veilig overklokken van de asus strix 970 4GB OC gaat helpen... Zie je niet in het videootje wat ik net postte dat BO4 gewoon 12GB RAM gebruikt?

Dus dan wordt het boodschappenlijstje (zoals je dat nu zelf begint te formuleren): extra SSD, andere GPU, extra RAM, mogelijk een andere PSU ook (want FSP is inherent onbetrouwbaar en mogelijk niet opgewassen tegen een nieuwere / zwaardere GPU).

Of je kan, voorlopig, misschien meer doortesten. Gewoon je games eens op de allerlaagste settings spelen? Of misschien zelfs de resolutie eens omlaag gooien? En Afterburner steeds laten meelopen? Je komt vanzelf op een punt dat er aanwijsbaar een moment komt dat de GPU ook niet meer 100% is en de CPU dat ook misschien niet meer is. En "dan" is er meer aanleiding om zomaar iets nieuws / anders aan te schaffen.

• freaky35
Cpu is natuurlijk prima, maar je komt zowel systeem ram maar vooral de gpu zal op het limiet lopen op high settings qua ram.

Met high settings gaat BO3 op 1080p over de 3500 mb geheugen heen van de videokaart. Dat heeft gewoon impact op de performance .

Zet inderdaad de settings omlaag qua grafisch en kijk of het dan wel soepel loopt, verhoog dan 1 voor 2 de settings en kijk wanneer het goed blijft.

Totdat je op het moment dat het begint te haperen

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:32
Je cpu is het probleem en zeker als je de settings lager zet. Hoe lager de settings, hoe hoger de cpu belasting. Je zult een goede balans moeten zoeken van settings en cpu/gpu belasting. Mocht je een keer tegen een i7-6700/7700 aanlopen voor een leuke prijs (max €150) dan is het zeker de moeite waard. 8)7 Haal 2 topics door elkaar 8)7
Geheugengebruik is ook behoorlijk hoog richting de 7GB. Upgraden naar 16GB helpt hieraan.

[Voor 5% gewijzigd door Uszka op 22-09-2018 22:52]

• Daycon
Uszka schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:47:
Je cpu is het probleem en zeker als je de settings lager zet. Hoe lager de settings, hoe hoger de cpu belasting. Je zult een goede balans moeten zoeken van settings en cpu/gpu belasting. Mocht je een keer tegen een i7-6700/7700 aanlopen voor een leuke prijs (max €150) dan is het zeker de moeite waard.
Geheugengebruik is ook behoorlijk hoog richting de 7GB. Upgraden naar 16GB helpt hieraan.
Naar een i7 overstappen heb net de i5 8600 in huis gehaalt voor gamen ligt toch niet aan mijn cpu dit

• Daycon
Modbreak:*knip* niet dubbelposten

[Voor 94% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 22:59]

• Daycon

[Voor 125% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 23:00]

• Daycon

[Voor 82% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 23:00]

• Daycon

[Voor 85% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 23:00]

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:52:
[...]

Zat ook al te denken om ram te verhogen 8GB is natuurlijk aan de weinige kant zag wel dat bij bepaalde games dat ie 7,5GB zomaar ff aantikt
Ik stelde je net vragen over je pagefile en de belastung daarvan. Als je die (selectief) negeert, kan het dus ook zo zijn dat je ergens een memory leak hebt en ook met 16GB RAM nog last gaat houden van raar gedrag van de PC.

• Daycon
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:57:
[...]

Ik stelde je net vragen over je pagefile en de belastung daarvan. Als je die (selectief) negeert, kan het dus ook zo zijn dat je ergens een memory leak hebt en ook met 16GB RAM nog last gaat houden van raar gedrag van de PC.
Wat houd memory leak precies in?
En de pagefile wat is dat ?

[Voor 3% gewijzigd door Daycon op 22-09-2018 22:59]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Laatste waarschuwing want anders gaat ook dit topic op slot. Géén dubbele reacties plaatsen. Dus NIET meerdere quotes achter elkaar in verschillende reacties plaatsen maar allemaal in één reactie zoals bijvoorbeeld in Daycon in "micro/fps stottering bij bepaalde spellen". Die heb ik voor je aangepast zoals het hoort. Nadat je iemand hebt gequote staan eronder gewoon alle andere reacties. Als je meer wilt quoten kan je die allemaal aanklikken.

[Voor 17% gewijzigd door br00ky op 22-09-2018 23:07]

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:58:
[...]

Wat houd memory leak precies in?
En de pagefile wat is dat ?
Pagefile is virtueel geheugen wat door Windows automatisch wordt aangemaakt op 1 of meerdere schijven (vaak dezelfde schijf waar Windows ook op staat). En tegenwoordig lijkt het erop dat grofweg 60% van de pagefile al gebruikt wordt zodra je de PC opstart.

Dat houdt in dat de PC constant 5GB op disk leest/schrijft terwijl je ook nog een 8GB RAM hebt. Dus het kan zijn dat je tijdens het gamen dus 13GB RAM verbruikt (of meer) wat een hogere belasting op je disk(s) legt.

Ook je pagefile kan je meten, (tijdelijk) uitzetten etc. Dan weet je of & hoeveel RAM je zou verbruiken als je het wel in de PC zou hebben zitten.

• Daycon
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:09:
[...]

Pagefile is virtueel geheugen wat door Windows automatisch wordt aangemaakt op 1 of meerdere schijven (vaak dezelfde schijf waar Windows ook op staat). En tegenwoordig lijkt het erop dat grofweg 60% van de pagefile al gebruikt wordt zodra je de PC opstart.

Dat houdt in dat de PC constant 5GB op disk leest/schrijft terwijl je ook nog een 8GB RAM hebt. Dus het kan zijn dat je tijdens het gamen dus 13GB RAM verbruikt (of meer) wat een hogere belasting op je disk(s) legt.

Ook je pagefile kan je meten, (tijdelijk) uitzetten etc. Dan weet je of & hoeveel RAM je zou verbruiken als je het wel in de PC zou hebben zitten.

zou je mij dan kunnen verteallen hoe ik dat uit zet de pagefile
br00ky schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:04:
~[Modbreak]Laatste waarschuwing want anders gaat ook dit topic op slot. Géén dubbele reacties plaatsen. Dus NIET meerdere quotes achter elkaar in verschillende reacties plaatsen maar allemaal in één reactie zoals bijvoorbeeld in Daycon in "micro/fps stottering bij bepaalde spellen". Die heb ik voor je aangepast zoals het hoort. Nadat je iemand hebt gequote staan eronder gewoon alle andere reacties. Als je meer wilt quoten kan je die allemaal aanklikken.~[/]
br00ky schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:04:
~[Modbreak]Laatste waarschuwing want anders gaat ook dit topic op slot. Géén dubbele reacties plaatsen. Dus NIET meerdere quotes achter elkaar in verschillende reacties plaatsen maar allemaal in één reactie zoals bijvoorbeeld in Daycon in "micro/fps stottering bij bepaalde spellen". Die heb ik voor je aangepast zoals het hoort. Nadat je iemand hebt gequote staan eronder gewoon alle andere reacties. Als je meer wilt quoten kan je die allemaal aanklikken.~[/]
sorry mijn excusses t is voor mij soms beetje verwarrend wanneer ik quote bij iemand moet klikken of bij wijzigen

[Voor 23% gewijzigd door Daycon op 22-09-2018 23:13]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je nieuwe RAM koopt, kijk dan direct voor 16GB/2666MT/s
(zelf zou ik nooit een i5-8600 op een H310 monteren, maar B360 of H370)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Daycon
Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:29:
Als je nieuwe RAM koopt, kijk dan direct voor 16GB/2666MT/s
(zelf zou ik nooit een i5-8600 op een H310 monteren, maar B360 of H370)
h310 ? je bedoelt t moederbord
mijn i5 zit op een msi z370 a pro moet gewoon goed zijn toch ?

[Voor 9% gewijzigd door Daycon op 22-09-2018 23:33]

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:10:
[...]
zou je mij dan kunnen verteallen hoe ik dat uit zet de pagefile
Ja, dat zou ik kunnen; maar ik denk dat het handiger is dat je (weer) eens gaat kijken in de metingen die je al gedaan hebt of (nogmaals) een meting doen, dan zal het gebruik van de pagefile vermeld staan in Task Manager.

Een simpele Engelse uitleg: https://fossbytes.com/windows-page-file-disable-pc-lots-ram/ -> hier staat ongeveer wel aangegeven waar je op moet letten en hoe je het moet berekenen.

Een lange/correcte uitleg: https://support.microsoft...ze-for-64-bit-versions-of & https://blogs.technet.mic...f-windows-virtual-memory/

Ik wil je wel meegeven eens iets meer Google te gebruiken; de vragen zijn zo snel en basaal achter elkaar. Als je de basis-begrippen van Windows, zoals een pagefile (eigenlijk als sinds Windows XP uit is) niet kent, is een boekje/cursus Windows misschien een keer een idee?
Daycon schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:31:
[...]

h310 ? je bedoelt t moederbord
mijn i5 zit op een msi z370 a pro moet gewoon goed zijn toch ?
+
Wat is het nou precies? Op je andere account had je een 370-chipset; niet op dit account.

• Daycon
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:34:
[...]

Ja, dat zou ik kunnen; maar ik denk dat het handiger is dat je (weer) eens gaat kijken in de metingen die je al gedaan hebt of (nogmaals) een meting doen, dan zal het gebruik van de pagefile vermeld staan in Task Manager.

Een simpele Engelse uitleg: https://fossbytes.com/windows-page-file-disable-pc-lots-ram/ -> hier staat ongeveer wel aangegeven waar je op moet letten en hoe je het moet berekenen.

Een lange/correcte uitleg: https://support.microsoft...ze-for-64-bit-versions-of & https://blogs.technet.mic...f-windows-virtual-memory/

Ik wil je wel meegeven eens iets meer Google te gebruiken; de vragen zijn zo snel en basaal achter elkaar. Als je de basis-begrippen van Windows, zoals een pagefile (eigenlijk als sinds Windows XP uit is) niet kent, is een boekje/cursus Windows misschien een keer een idee?

[...]

+

[...]

Wat is het nou precies? Op je andere account had je een 370-chipset; niet op dit account.
sorry 8)7 8)7 inderdaad helemaal vergeten heb nu inderdaad de msi z370 A pro erin zitten een v2 1151

alleen een belangrijke voor mij wat is precies een memory leak ?

• CHBF
De swap, ik heb die al zolang niet meer gebruikt dat ik was vergeten dat anderen het wel nog doen. :)
Een cursus hoeft niet maar gewoon eens even een beetje nieuwsgierig zijn en wat opzoeken kan veel helpen. Zo ingewikkeld is het (op dit oppervlakkige niveau) alleemaal immers niet.
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:26:
[...]

En je swapfile dan? Die is waarschijnlijk dan ook al 70% bezet en staat dus (extra) je storage te belasten en draagt dan ook niet bij aan een vloeiende ervaring.
Dat swapbestand is ook niet echt nodig. Met goede computer-gebruik gewoontes kunnen de meeste gebruikers er gemakkelijk voor zorgen dat ze niet over die 8 GB heen gaan. Ik heb zelf ook slechts 8 GB, ik krijg dat nooit vol. Kwestie van te weten wanneer je je browser eens moet herstarten, andere programma's sluiten wanneer je je spel start...
Ook met swapbestand is het niet prettig als de RAM vol geraakt, je kan dan beter maar ervoor zorgen dat het niet gebeurt.

Windows begint te klagen wanneer ongeveer 86% van de RAM in gebruik is.

[Voor 32% gewijzigd door CHBF op 23-09-2018 02:37]

• Daycon
CHBF schreef op zondag 23 september 2018 @ 02:30:
De swap, ik heb die al zolang niet meer gebruikt dat ik was vergeten dat anderen het wel nog doen. :)
Een cursus hoeft niet maar gewoon eens even een beetje nieuwsgierig zijn en wat opzoeken kan veel helpen. Zo ingewikkeld is het (op dit oppervlakkige niveau) alleemaal immers niet.

[...]

Dat swapbestand is ook niet echt nodig. Met goede computer-gebruik gewoontes kunnen de meeste gebruikers er gemakkelijk voor zorgen dat ze niet over die 8 GB heen gaan. Ik heb zelf ook slechts 8 GB, ik krijg dat nooit vol. Kwestie van te weten wanneer je je browser eens moet herstarten, andere programma's sluiten wanneer je je spel start...
Ook met swapbestand is het niet prettig als de RAM vol geraakt, je kan dan beter maar ervoor zorgen dat het niet gebeurt.

Windows begint te klagen wanneer ongeveer 86% van de RAM in gebruik is.
eerlijk is t bij mij al snel aan de 8GB dan heb ik enekel maar steam en discord open een een game zoals black ops 3 nu in t geval en zit ik zo aan de 7,5GB

• Daycon
Modbreak:*knip* niet dubbelposten, maar je post wijzigen.

[Voor 93% gewijzigd door br00ky op 23-09-2018 11:17]

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:37:
[...]

eerlijk is t bij mij al snel aan de 8GB dan heb ik enekel maar steam en discord open een een game zoals black ops 3 nu in t geval en zit ik zo aan de 7,5GB
Zoals @CHBF aangeeft, Windows waarschuwt bij een bepaalde belasting. Je krijgt die waarschuwing niet. Betekent dus dat je pagefile gebruikt wordt. Maar je vertelt ons niet hoeveel. Hierdoor is dus de belasting op je disk en/of de aanschaf van extra geheugen een onbekend variabele.

Ik geloof niet helemaal dat je mijn vorige post(s) daadwerkelijk begrijpt; je geeft geen antwoord op je actuele pagefile, je wil/weigert even te Googlen naar iets simpels als "memory leak" dus mijn mening is dat dit topic een beetje glazenbol-kijken wordt/blijft waardoor je niet echt rap tot een oplossing gaat komen.

Het zou, ook voor de volgende lezer, helpen dat je je startpost aanpast met actuele informatie; bijvoorbeeld alleen al je moederbord updaten.

• freaky35
Daycon schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:37:
[...]

Dat bedoelde ik dus,je zit echt aan de max bijna van je geheugen, upgrade het geheugen naar 16gb

• Daycon
freaky35 schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:52:
[...]

Dat bedoelde ik dus,je zit echt aan de max bijna van je geheugen, upgrade het geheugen naar 16gb
ga ik ook zeker doen had ergens in een andere topic gelezen dat het ook aan de hdmi kabel kan liggen die ik aangesloten heb nou weet ik niet of dit een myth is of dat het daadwerkelijk ook daaraan zou kunnen liggen.
maar is het ook een idee als ik van 8GB naar 12GB ga want ander moet ik nu best wat geld in steken in 2 nieuwe ram sticks heb 4 sloten op mn moederbord

• freaky35
Je moet 2 of 4 sticks gebruiken, anders heb je prestatie verlies omdat je met 1 of 3 sticks het geheugen in single channel laat werken. Dit kan zeker in bepaalde games/ prestaieverlies veroorzaken.

En als je trouwens nieuw geheugen koopt, zorg dan dat het minimaal op 2666mhz draait, dat is namelijk de eigenlijke snelheid wat ondersteund door de 8600k.

• Daycon
freaky35 schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:11:
Je moet 2 of 4 sticks gebruiken, anders heb je prestatie verlies omdat je met 1 of 3 sticks het geheugen in single channel laat werken. Dit kan zeker in bepaalde games/ prestaieverlies veroorzaken.

En als je trouwens nieuw geheugen koopt, zorg dan dat het minimaal op 2666mhz draait, dat is namelijk de eigenlijke snelheid wat ondersteund door de 8600k.
ja ik heb zelf nu de 8600 alleen heb wel even iets ander gevonden en denk wel dat het een degelijke issue ka zijn mijn videokaart wordt flink warm bij t gamen kan dat een reden zijn vandaar af en toe fps stotters en kan er iets gedaan worden dat hij minder heet wordt misschien heb zelf in het Nvdia config open redergpy op mijn videokaart gezet en physx intellingen heb ik nu van aanbevolen ook op mijn videokaart gezet

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:31:
[...]

ja ik heb zelf nu de 8600 alleen heb wel even iets ander gevonden en denk wel dat het een degelijke issue ka zijn mijn videokaart wordt flink warm bij t gamen kan dat een reden zijn vandaar af en toe fps stotters en kan er iets gedaan worden dat hij minder heet wordt misschien heb zelf in het Nvdia config open redergpy op mijn videokaart gezet en physx intellingen heb ik nu van aanbevolen ook op mijn videokaart gezet
Kan het zijn dat ik wat logica mis? Anyhow, je fan-profile staat op minder dan 40% qua snelheid en daardoor draait je GPU maximaal 70 graden bij een load van minder dan 80% als ik naar je Afterburner kijk. Hoezo hij wordt warm? Vooralsnog draait 'ie goed 20% onder de aanbevolen maximum temperatuur.

/edit: wat is een "redergpy"?

• Daycon
MAX3400 schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:39:
[...]

Kan het zijn dat ik wat logica mis? Anyhow, je fan-profile staat op minder dan 40% qua snelheid en daardoor draait je GPU maximaal 70 graden bij een load van minder dan 80% als ik naar je Afterburner kijk. Hoezo hij wordt warm? Vooralsnog draait 'ie goed 20% onder de aanbevolen maximum temperatuur.

/edit: wat is een "redergpy"?
open reder gpu ik weet niet waar t voor staat maar het staat in de nvidia config scherm en als ik mij kast openmaak en ik ga aan mijn videokaart voelen is ie kokend
en niet te vergeten die metingen die ik heb doorgestuurd van afterburner waren maar van een run van 15minuten met black ops 3

is het misschien niet een idee dat ik dan de fans harder zou mogen zetten in afterburner ?

[Voor 14% gewijzigd door Daycon op 23-09-2018 12:44]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:32
70 graden is voor je vingers kokend heet maar voor een videokaart geen probleem.

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:40:
[...]

open reder gpu ik weet niet waar t voor staat...
Ik denk dat je bedoelt "OpenGL rendering GPU". Zeg maar, een optie die niet gebruikt wordt in GTA en BlackOps omdat die op DX11/DX12 kunnen draaien.

• Daycon
Uszka schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:43:
70 graden is voor je vingers kokend heet maar voor een videokaart geen probleem.
ja inderdaad dat alsnog vondt ik t best warm mijn videokaart hoe die aanvoelt echt heel heet maar als niet t probleem is zal t goed zijn

max3400 bedoelde inderdaad renderGPU die staat bij mij op minj gpu zeg maar

heb even nieuwe meting gedaan dit kwam eruit

https://imgur.com/a/Rd66JQm

[Voor 18% gewijzigd door Daycon op 23-09-2018 13:24]

• CHBF
freaky35 schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:52:
[...]

Ik zou het wel aanraden. Het geheugen gaat waarschijnlijk de komende 1-2 jaar niet minder duur worden, Samsung is alweer de productie aan het beperken om de prijs weer te laten stijgen. Met 16 GB zit je zeker goed zolang je een beetje je verstand gebruikt en niet alle programma's steeds open laat staan.

Ik heb overigens nooit CoD spellen gespeeld.

Wat bouwadvies voor de toekomst: die 8400 had prima volstaan in plaats van een 8600 (de 1600/2600 ook!) maar je had beter iets meer geïnvesteerd in de voeding en de RAM en zelf zou ik liever een 500 GB SSD kopen dan 1 mini-SSD en een kleine harde schijf, je kan altijd later nog een harde schijf erbij kopen als je die keuze moet maken. Een 1600/2600 met een B350/X370/B450/X470 moederbord was voor jouw waarschijnlijk het beste geweest, dan had je later nog een Zen3 CPU erin kunnen stoppen als je eens je grafische kaart upgradet. Ik zou ook voor een wat betere voeding kiezen. Al met al zou het wat duurder zijn maar die CPU daar had jij op kunnen bezuinigen.

[Voor 54% gewijzigd door CHBF op 23-09-2018 14:19]

• Daycon
CHBF schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:55:
[...]

Ik zou het wel aanraden. Het geheugen gaat waarschijnlijk de komende 1-2 jaar niet minder duur worden, Samsung is alweer de productie aan het beperken om de prijs weer te laten stijgen. Met 16 GB zit je zeker goed zolang je een beetje je verstand gebruikt en niet alle programma's steeds open laat staan.

Ik heb overigens nooit CoD spellen gespeeld.

Wat bouwadvies voor de toekomst: die 8400 had prima volstaan in plaats van een 8600 (de 1600/2600 ook!) maar je had beter iets meer geïnvesteerd in de voeding en de RAM en zelf zou ik liever een 500 GB SSD kopen dan 1 mini-SSD en een kleine harde schijf, je kan altijd later nog een harde schijf erbij kopen als je die keuze moet maken. Een 1600/2600 met een B350/X370/B450/X470 moederbord was voor jouw waarschijnlijk het beste geweest, dan had je later nog een Zen3 CPU erin kunnen stoppen als je eens je grafische kaart upgradet. Ik zou ook voor een wat betere voeding kiezen. Al met al zou het wat duurder zijn maar die CPU daar had jij op kunnen bezuinigen.
is mij moederbord op moment oke voor upgrade toekomst? dan gaan mij wijze sowieso naar voeding en ram
en wat houd de 1600/2600 in en moet ik nou dan oke echt percee mijn moederbord ervoor upgrade als bijvoorbeeld in de toekomt voor nog een betere videokaart ga of cpu ?

[Voor 6% gewijzigd door Daycon op 23-09-2018 14:32]

• CHBF
Daycon schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:27:
[...]

is mij moederbord op moment oke voor upgrade toekomst?
Bij Intel valt er weinig te upgraden, AMD is hier veel beter in. Tot en met minstens 2020 kan alles worden geupgrade vanaf 2017. Jij hebt wat je hebt, daar kan je het mee doen maar ik zou de volgende keer even wat hulp vragen bij de samenstelling.

• Daycon
CHBF schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:36:
[...]

Bij Intel valt er weinig te upgraden, AMD is hier veel beter in. Tot en met minstens 2020 kan alles worden geupgrade vanaf 2017. Jij hebt wat je hebt, daar kan je het mee doen maar ik zou de volgende keer even wat hulp vragen bij de samenstelling.
\
maargoed voor mij nu belangrijk kan ik nog lang doen met mijn cpu want inderdaad had ik beter advies kunnen vraag voor samenbouw heb net alles nieuw ij huis

laat ik t zo zeggen mijn moederbord die vindt ik nu ook wel een belangrijke ?

[Voor 7% gewijzigd door Daycon op 23-09-2018 14:38]

• freaky35
Cpu is nog het minste probleen, vooral de gpu en dus systeem geheugen zijn de bottleneck.

• Daycon
freaky35 schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:21:
Cpu is nog het minste probleen, vooral de gpu en dus systeem geheugen zijn de bottleneck.
maar is t meer persoonsvoorkeur is intel of amd beter voor gaming?

heb 1 week geleden intel core 8600 gehaalt zou dan betekend voor mij ander moederbord en cpu

ff heel iets anders mijn cpu als die behoud en enkel alleen mijn gpu voeding en ram zo upgrade zou dat dan ook goed genoeg zijn ?

[Voor 29% gewijzigd door Daycon op 23-09-2018 15:59]

• freaky35
naar mijn idee wel,met die cpu is goed te gamen

Welke games speel je verder

Trouwens ik heb vandaag Black ops 3 ook eens geprobeerd,maar die game heeft er sowieso last van niet 100% vloeiend te draaien,soms ineens onverwachtse FPS stutter.

Dat herken ik wel van die game.

• Daycon
freaky35 schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:47:
naar mijn idee wel,met die cpu is goed te gamen

Welke games speel je verder

Trouwens ik heb vandaag Black ops 3 ook eens geprobeerd,maar die game heeft er sowieso last van niet 100% vloeiend te draaien,soms ineens onverwachtse FPS stutter.

Dat herken ik wel van die game.
nee lijkt mij ook niet dat t aan deze cpu zou liggen tot slot is mijn persoonlijke voorkeur altijd voor intel geweest
zal eerder dan mij ram moet vergroten naar 16GB wat is aangekondigt veder speel ik gta V black ops 2 Battlefield 1 enz

• freaky35
je hebt er met bf1 geen last van ?

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:51:
[...]

nee lijkt mij ook niet dat t aan deze cpu zou liggen...
Misschien dat ik het dan absoluut niet snap en constant de verkeerde dingen suggereer of de verkeerde vragen stel maar:

Je CPU staat op alle cores continue te pingelen tussen 0 & 100%. Hoezo is de CPU niet het issue? Nogmaals; ik zeg niet dat je CPU vervangen moet worden, ik zeg alleen dat je CPU op alle cores 50% van de tijd 100% load heeft om bepaalde redenen. Aangezien een aantal aanvullende vragen (in mijn ogen continu) niet beantwoord worden, vraag ik me af hoe dit topic nu een oplossing gaat krijgen.

- Afterburner rapporteert niet 100% op de GPU maar TaskManager weer wel?
- games komen niet hoger dan 45fps op de SSD maar ze schokken nog steeds soms?
- de helft van de gevraagde metingen blijf ik niet terugzien?
- topicstarter wil ondertussen andere (extra) SSD, RAM, (overgeklokte) GPU en misschien nog meer?

Nog zo'n test die nog niet is aangeraden; 3DMark? Als daar uit komt dat de PC al 10 of 20% slechter performt dan de enorme database die erachter hangt, dan lijkt me het voornamelijk aan de configuratie (waarschijnlijk software) te liggen?

• Daycon
MAX3400 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:22:
[...]

Misschien dat ik het dan absoluut niet snap en constant de verkeerde dingen suggereer of de verkeerde vragen stel maar:
[Afbeelding]
Je CPU staat op alle cores continue te pingelen tussen 0 & 100%. Hoezo is de CPU niet het issue? Nogmaals; ik zeg niet dat je CPU vervangen moet worden, ik zeg alleen dat je CPU op alle cores 50% van de tijd 100% load heeft om bepaalde redenen. Aangezien een aantal aanvullende vragen (in mijn ogen continu) niet beantwoord worden, vraag ik me af hoe dit topic nu een oplossing gaat krijgen.

- Afterburner rapporteert niet 100% op de GPU maar TaskManager weer wel?
- games komen niet hoger dan 45fps op de SSD maar ze schokken nog steeds soms?
- de helft van de gevraagde metingen blijf ik niet terugzien?
- topicstarter wil ondertussen andere (extra) SSD, RAM, (overgeklokte) GPU en misschien nog meer?

Nog zo'n test die nog niet is aangeraden; 3DMark? Als daar uit komt dat de PC al 10 of 20% slechter performt dan de enorme database die erachter hangt, dan lijkt me het voornamelijk aan de configuratie (waarschijnlijk software) te liggen?
en wat moet ik daaruit begrijpen bepaalt software? conffiguratie heb veel instellingen zoals gezegt al uitgezet zoals GameDVR enso heb nu maar metingen gestuurd van afterburner wat nog meer?

ik wordt er zelf niet veel wijzer van dan alles wat aangeraden wordt te proberen te handelen
heb bijna alles al geprobeerd wat je tot nu toe mij hebt aangeraden mijn issue nu is zijn er dingen die ik moet vervangen is meer ram genoeg aan dit issue ? etc

het blijkt vaak op begin van games te zijn de stotters vaak zijn daarna wel weg met hier en daar nog een stotter op moment zowel op ssd en hdd blijven het op 60FPS zitten

[Voor 11% gewijzigd door Daycon op 23-09-2018 19:52]

• MAX3400

MAX3400

Daycon schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:49:
[...]

is meer ram genoeg aan dit issue ? etc
Gisteravond legde ik je netjes uit in 2 grote posts om eens te kijken hoe je swapfile staat ingesteld, hoe druk/vol deze gebruikt wordt etc. Want dit kan een aanwijzing zijn dat je inderdaad te weinig RAM hebt maar tegelijkertijd ook een aanwijzing dat je storage te druk is.

Uitzetten van de pagefile kan ook zoals @CHBF ook aangeeft; dan forceer je Windows op maximaal 8GB te gebruiken en je te waarschuwen als het niet goed gaat. Of je kan je pagefile vergroten als er nu constant meer dan 16GB (RAM + pagefile) tegelijk wordt gebruikt.

• Daycon
MAX3400 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:54:
[...]

Gisteravond legde ik je netjes uit in 2 grote posts om eens te kijken hoe je swapfile staat ingesteld, hoe druk/vol deze gebruikt wordt etc. Want dit kan een aanwijzing zijn dat je inderdaad te weinig RAM hebt maar tegelijkertijd ook een aanwijzing dat je storage te druk is.

Uitzetten van de pagefile kan ook zoals @CHBF ook aangeeft; dan forceer je Windows op maximaal 8GB te gebruiken en je te waarschuwen als het niet goed gaat. Of je kan je pagefile vergroten als er nu constant meer dan 16GB (RAM + pagefile) tegelijk wordt gebruikt.
ik zal een screen posten van me pagefile

https://imgur.com/a/IrDlk7k als t goed is dit de pagefile?
ikzelf kom er niet wijs uit wat dit in houdt weet niet op t goeie screenshot is

heb trouwens wel 1 keer '' wisselbestandsgrootte voor alle stations automatisch beheren'' uitgezet
toen kreeg ik bij black ops3 daarna wel een error iets van creature texture failed weet het niet exaxt meer want heb de pagefile weer aan staan
weet ook niet zeker of die error met pagefile te maken had

max3400 ik denk dat jij het issue hebt gevonden inderdaad wat jij zei van dat mijn cpu core isage pingelen op 100 dat is de reden dat mijn stotters zijn met name op t begin van een game is het dan dat er iets zoveel pakt dat mijn cores usage op 100 staan want bij cpu usage staat hij gemiddeld op 65-70

heb hier nog een post van me cores usage bij black ops3 zombies/multyplayer
https://imgur.com/a/UUuvZl9

[Voor 36% gewijzigd door Daycon op 24-09-2018 18:34]

• freaky35
BO3 piekt sowieso wel qua cpu usage op momenten,dat klopt wel,vergeet niet dat ook heel veel zeker in dit geval bij de game zelf ligt ook.

ik heb dit systeem:

8700k op 4,7ghz
32gb geheugen
1080gtx

en nog hapert die op bepaalde momenten,je ziet dan de cpu usage ook pieken.

• MAX3400

MAX3400

Pagefile even aanpassen; die staat nu dynamisch en dat is niet echt de meest handige optie.

Even vastzetten op de C-drive; 8192MB als onder- en bovengrens.

• Daycon
MAX3400 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:34:
Pagefile even aanpassen; die staat nu dynamisch en dat is niet echt de meest handige optie.

Even vastzetten op de C-drive; 8192MB als onder- en bovengrens.
dus mijn cpu of gpy is geen bottleneck voor gamen?
ga hem gelijk aanpassen de pagefile

is hij zo goed ingesteld?
https://imgur.com/a/DeDKac3

dit is een screen van afterburner met gta 4 ook best een hoge usage
https://imgur.com/a/qQDL9md

nou sluit de topic maar 8)7
zal wel goed zijn

[Voor 25% gewijzigd door Daycon op 02-10-2018 20:53]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee