Vraag

• M. Leliveld
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-09-2018
Ik lees op Tweakers iets heel engs over het niet ondersteunen van de Bluetooth verbinding in de auto? Hoe zit dit precies? Stel ik koop de S9 en ik doe zowel de Sim van mijn werk telefoon erin als die van mijn prive, heb ik dan een probleem? Dan zou ik immers op beide mobiele nummers niet meer de ingebouwde BlueTooth verbinding kunnen maken met de auto en ben ik dus ook niet meer Handsfree bereikbaar onder het rijden op beide nummers?. Dit zou echt een zeer hekel punt zijn om de S9 te kopen? En heeft de S8 dit probleem dan niet?
...
Ik rij een Mitsubishi Outlander uit 2007.
:|

[ Voor 0% gewijzigd door M. Leliveld op 22-09-2018 17:29 . Reden: Typefoutje ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo niet? Ik heb een OP5 met 2 SIM-kaarten erin en ben gewoon bereikbaar in mijn Audi via BT naar de head-unit.

Of ik mis wat maar heeft een Outlander een raar kwaaltje dat je alleen maar BT mag praten met 1 SIM-kaart en geen enkel ander apparaat in de auto?

/edit: hou er wel rekening mee dat, afhankelijk van de smartphone, je niet op 2 nummers tegelijk bereikbaar hoeft te zijn (ongeacht of dat nou in de auto of onder de douche is). En hou er rekening mee dat je niet makkelijk met elke smartphone uitgaand kan bellen met 2 SIM-kaarten want jouw telefoon "snapt" vaak niet welke kaart gebruikt moet worden.

Ik gebruik https://play.google.com/s...rush.dualsimselectortrial hiervoor zodat je van te voren kan instellen welk nummer met welke SIM gebeld moet worden.

[ Voor 50% gewijzigd door MAX3400 op 22-09-2018 17:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• M. Leliveld
Ik weet het niet zeker hoe e.e.a. zich gedraagt in mijn Outlander maar de S7 werkt prima op BT. Reden waarom ik dit even aanhaal is dit andere Topic hier zie:

Artikel review S9 en s9 plus -> geen Bluetooth RSAP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RSAP heb je alleen nodig als je auto een ingebouwd GSM/LTE modem heeft, en de SIM kaart van jouw eigen telefoon over wil nemen om een connectie met het providernetwerk op te zetten. Voor normale carkit functionaliteit (telefoongesprekken voeren, muziek afspelen) heb je dit niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Leliveld
Bedankt voor de reacties we gaan het meemaken door het maar gewoon te testen. Ik heb de S9 gekocht en kan hem eventueel terugbrengen. De nieuwste Galaxy's S9 staat (nog) niet in de onderstaande lijst met Galaxy modellen die worden ondersteund voor het Handsfree BT system van Mitsubishi Outlanders uit 2007/8 (zie eerste URL). Ik vindt wel iets onder de 2e URL maar geen idee of dat de juiste informatie geeft.
Wat ik lees op WkiPedia (3e URL) lijkt het erop dat de Mitsubishi zich toch beroept op SIM Access Profiles?

http://mitsubishi-en-na.v...r_id=&manufacturer_id=109

http://www.iopinfo-sda.mitsubishi-motors.com/cs/bt/index.php

Wikipedia: SIM Access Profile

[ Voor 19% gewijzigd door M. Leliveld op 23-09-2018 23:20 . Reden: Extra toelichting over SIM Acess Profile ]