Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe versterker - Streaming support en koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:22
Ik heb een Pioneer VSX-921 versterker van zo'n 6 jaar oud. deze begint nu kuren te vertonen (UE22 melding).

Nu ben ik me aan het orienteren voor een nieuwe versterker. Hierbij zijn voor mij een tweetal zaken belangrijk.

1. Ik wil er een koptelefoon op kunnen aansluiten, zonder dat het geluid via de speakers wordt uitgeschakeld. Dit is nu wel het geval en dat is waardeloos. Dus wellicht is er een speciale uitgang waarbij het geluid zowel over de koptelefoon als ook over de speakers wordt gestuurd.

2. Maximale ondersteuning voor streaming mogelijkheden. Ik zou graag op m'n iPad (via een app) een grafisch overzicht willen zien van m'n muziek bibliotheek waarbij je heel eenvoudig door alle content heen kan bladeren. (overigens staat mijn muziek collectie op een NAS)
M'n huidige versterker heeft wel een netwerk verbinding en ondersteund DLNA, maar het is vrij behelpen om makkelijk muziek uit te zoeken en af te spelen, zeker voor de andere gezinsleden (die doen dit helemaal niet). dus liefts zoals je op een smartphone door je muziek collectie heen bladerd.

Oh, ja, waar ik ook veel waarde aan hecht is een goed bruikbare/bedienbare afstandsbediening. de huidge versterker heeft een afstandsbediening van 50 cm lang (iets overdreven) :) met een miljard kleine knopjes erop en tekst in lettergrootte 2 om te zien welke functie een knopje heeft.

Mijn gehoor is verre van perfect (vandaar ook de koptelefoon) dus het hoeft geen high-end versterker te zijn, features zoals streaming zijn belangrijker dan de allerhoogste geluidskwaliteit.

Heeft iemand een suggestie voor een merk/type versterker ?

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

punt 1 kan je vergeten denk ik, tenzij je een vintage versterker wilt.
Lip in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Piet400
Het verbaast me dat het aansluiten van een koptelefoon niet goed samengaat met het geluid over de speakers afspelen. Zodra ik de koptelefoon in de daarvoor bedoelde aansluiting steek wordt het geluid over de speakers inderdaad afgesloten.

Wel heb ik iemand eens horen zeggen dat sommige uitgangen op een versterker het geluid wel via beide kanalen kan laten afpelen. (daarbij gebruik makend van de aansluitingen achterop de versterker, zoals tape/cd/dvd. etc.)
Helaas is het op mijn versterker nooit gelukt om via één van die uitgangen het geluid naar m'n koptelefoon te sturen.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:43

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Ik heb zelf de pricewatch: Pioneer VSX-S520 Zwart .
Qua streaming zit het wel goed, er zitten zelfs services op die ik niet ken.

Alleen dat eerste puntje ga ik eens testen, wellicht een instelling, maar gebruik het zelf niet..

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Piet400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:42:
...Wel heb ik iemand eens horen zeggen dat sommige uitgangen op een versterker het geluid wel via beide kanalen kan laten afpelen. (daarbij gebruik makend van de aansluitingen achterop de versterker, zoals tape/cd/dvd. etc.)
Helaas is het op mijn versterker nooit gelukt om via één van die uitgangen het geluid naar m'n koptelefoon te sturen.
dat klopt, maar dan moet je van de analoge ingangen gebruik maken. Dan werkt het wel. Bij HDMI werkt dat niet vanwege de HDCP beveiliging.

[Voor 63% gewijzigd door Lip op 22-09-2018 12:11]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Piet400
Qua streaming services zou ik zoals ik graag een albumoverzicht willen zien op m'n telefoon/tablet zodat het voor iedereen makkelijk toegankelijk en bruikbaar is.

Het blijft me verbazen dat het niet zo vanzelfsprekend is om de koptelefoon en speaker beide tegelijk van geluid te voorzien. Momenteel is mijn koptelefoon aan de TV gekoppeld (via converter naar scart) maar als ik een film ga streamen vanaf m'n nas dan heb ik geen geluid en moet ik de koptelefoon aan de versterker koppelen.

• Piet400
Het blijkt dus niet mogelijk te zijn om de koptelefoon op zo'n manier aan te sluiten dat de speakers ook blijven werken ?

Ik ben niet opzoek naar een vintage versterker, maar één met zoveel mogelijk functionaliteit.

Suggesties zijn heel erg welkom.

• antipode
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-06 23:04

antipode

-=Got is in the details=-

Volgens mij is punt 1 niet zo moeilijk hoor. Maar moet je het anders oplossen. Ik heb mijn koptelefoonversterker op de tape 2 out van mijn stereo versterker aangesloten. Dan kun je muziek luisteren via beide manieren.

Waar ik zelf voor aan het sparen ben ik is de nad c328. Kijk daar maar eens naar.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik moest meteen aan https://www.denon-hifi.nl...fi/networkplayer/dnp800ne denken. Gewoon een losse streamer, snapt dlna en vrijwel alle muziekformaten plus diverse streamingservices. Heb je alleen geen versterking voor je speakers, maar wel een goede hoofdtelefoonuitgang.

Qua speakers en versterking kun je kiezen: draadloze heos speakers, of simpelweg een stereoversterker met speakers er aan. Kun je zo duur maken als je wilt. Eigenlijk is het een AV receiver zonder het versterkings en meerkanaalsgedeelte ;)

Maar wat is je budget? :)

[Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 03-10-2018 22:22]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Piet400
Ik heb mijn VSX-921 destijds gekocht voor 300 euro, wat ik een mooi prijsje vond. Speakers heb ik niet nodig, heb prima Infinity zuilen staan, die houd ik gewoon. Dus eigenlijk zoek ik 'gewoon' een soortgelijke versterker met wat betere (gebruikersvriendelijke) streaming mogelijkheden. 300-500 euro vind ik meer dan voldoende.

Ik zie dat in het verlengde van het type dat ik nu heb Pioneer de VSX-933 aanbied. Iemand daar ervaring mee ?

[Voor 14% gewijzigd door Piet400 op 06-10-2018 11:34]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Eis 1 heb je laten vallen?

• Piet400
Nee eigenlijk niet. Het is tot op de dag van vandaag tobben met de koptelefoon, dat is nog steeds belangrijk. Wilde ook een vraag stellen of de VSX-933 wellicht hiermee om kan gaan, maar dacht laten we niet teveel vragen tegelijk stellen :)

Zit naar de achterkant van de VSX-933 te kijken, maar zie eigenlijk aleen maar ingangen en dus geen uitgang, wat ik nodig heb.

Ik lees hier een behoorlijk positief verhaal over de VSX-933, denk dat het met streaming wel goed zit, nu nog de koptelefoon :)

https://www.homecinemamag...ijk-alle-streamingopties/

[Voor 46% gewijzigd door Piet400 op 06-10-2018 11:39]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je wilt iets onmogelijks..

• The Eagle

The Eagle

Enige wat ik me nog voor zou kunnen stellen is een receiver of versterker met pre-outs waar je dan een hoofdtelefoon versterker op hangt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Piet400
En heeft die VSX-933 die ?

https://imgur.com/a/IFocZ4X

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

nee

deze wel : https://www.pioneer-audiovisual.eu/eu/vsx-lx503

[Voor 91% gewijzigd door Lip op 07-10-2018 10:30]

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Nou ja, onmogelijk is een groot woord. Maar het is een feature waar denk ik veruit merendeel niet op zit te wachten. Immers stop je normaal gesproken ergens een koptelefoon in, om het juist niet over de speakers te sturen.

• Piet400
Sissors schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:45:
[...]

Nou ja, onmogelijk is een groot woord. Maar het is een feature waar denk ik veruit merendeel niet op zit te wachten. Immers stop je normaal gesproken ergens een koptelefoon in, om het juist niet over de speakers te sturen.
Denk dat je hier gelijk in hebt. toch is het niet iets heel erg geks. De koptelefoon is nu aan de TV gekoppeld, hierdoor kan ik het geluid van de TV horen terwijl de TV speaker geluid weergeeft en (indien wenselijk) ook de boxen die op de versterker zijn aangesloten.

Echter als ik andere content wil kijken, zoals via een mediaspeler, maar ook via bijv. uitzending gemist/RTL XL, NPO gemist, Ziggo go App (etc.) dan is de bron van het geluid niet de TV en kan ik dit dus niet op de koptelefoon ontvangen.

Ik wordt er onderhand een beetje gek van dat ik continue de aansluiting van de koptelefoon moet blijven wisselen tussen de TV en de versterker, afhankelijk van de bron van m'n content.

We kunnen wel mensen op de maan zetten, maar zoiets simpels als dit kan niet worden opgelost. dat verbaast me ten zeerste.

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:36
The Eagle schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:21:
Ik moest meteen aan https://www.denon-hifi.nl...fi/networkplayer/dnp800ne denken. Gewoon een losse streamer, snapt dlna en vrijwel alle muziekformaten plus diverse streamingservices. Heb je alleen geen versterking voor je speakers, maar wel een goede hoofdtelefoonuitgang.
[..]
Die DNP-800NE ondersteund alleen indirecte internetradio via dataverzamelaar Tunein. Persoonlijk vind ik Tunein een totaal overbodige tussenstap, maar helaas stappen steeds meer streamers hier op over. Er is kennelijk geld mee te verdienen.
Maar wat is je budget? :)
En dit.

OPNsense (Odroid H2), OpenWrt (Netgear R7800), DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Pi-Hole (Le Maker Banana Pi Pro)

• Piet400
... 300-500 euro vind ik meer dan voldoende.

[Voor 3% gewijzigd door Piet400 op 07-10-2018 19:46]

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:18

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Piet400 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:16:
[...]
We kunnen wel mensen op de maan zetten, maar zoiets simpels als dit kan niet worden opgelost. dat verbaast me ten zeerste.
Iets met vraag en aanbod. Kan je je druk over maken, maar je er bij neerleggen en een goede workaround vinden zal een hoop frustratie schelen.

Tevens verhuizing van dit topic naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mikkip
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12-06 00:02
En als je nu een receiver koopt die meer zones heeft / waar je meer sets speakers op kunt aansluiten? Dan sluit je je speakers aan op zone A en voor zone B koop je een speaker-line-adapter. Deze adapter sluit je aan op een simpele koptelefoonversterker waar je je koptelefoon instopt. En je receiver laat je dan spelen over zowel zone A als B. Zowel de speaker-line-adapter als de koptelefoonversterker zijn te koop voor zo'n twee tientjes.
Als receiver kun je dan bijvoorbeeld de yamaha r-n303d kopen, of één van de luxere receivers van yamaha (602 of 803). Die hebben allemaal twee zones, maar er zijn vast ook andere merken met deze optie.

Hoe dan ook: het is dus een beetje gepruts met kabeltjes, maar ik denk dat het zou moeten werken.

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:01
@Piet400 volgens mij kunnen oudere Yamaha receivers dit (helaas de huidige serie niet), als je een bluetooth headset hebt tenminste. Die kunnen namelijk de audio mirroren via de ingebouwde Bluetooth transmitter. Heb alleen wel gelezen dat de audio mogelijk out-of-sync is door de latency die Bluetooth introduceert, wat vervelend kan zijn als je het wil gebruiken bij video.

[Voor 27% gewijzigd door Wekko306 op 08-10-2018 21:44]

• Piet400
Ik hoor weer wat nieuwe opties, de optie met meerdere zones spreekt mij het meest aan, daar ik graag een zo recent mogelijke versterker wil hebben, vanwege de streaming mogelijkheden.

Mijn oog valt nu op de Pioneer VSX-933, deze heeft overigens net als mijn huidige VSX-921 versterker een tweede zone.

Ik ga even google-en naar de speaker-line-adapter en de koptelefoon versterker.

Ik heb nog een voorversterker liggen, welke ik voor een microfoon heb gebruikt, deze heeft alleen tulp aansluitingen, maar is misschien wel bruikbaar, zou ik deze kunnen gebruiken voor de koptelefoon ?

zo één is het: https://audiobewerker.blo...phono-voorversterker.html

Ik neem aan dat dit dan de koptelefoon versterker is en ik alleen nog de speaker line adapter nodig heb ?

Als ik deze speaker line adapter koop, ben ik er dan ?
http://www.allesvoorindea...speaker-line-adapter.html

[Voor 46% gewijzigd door Piet400 op 09-10-2018 19:19]

• mikkip
Ik kan niet inschatten of je voorversterker geschikt is, misschien iemand anders, maar het is prettig dat je het allemaal op je oude receiver kunt uitproberen.
Bij Teufel kun je ook nog kijken voor je speaker-line-adapter. Scheelt weer €5. Deze haal ik trouwens uit een topic waarin FeaR nog een voor jou relevante waarschuwing geeft over het gebruik van zone 2 bij bij bepaalde receivers.
FeaR schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 00:15:
[...]

Zone 2 gebruiken zou ik afraden. Receivers in deze prijsklasse worden beperkt in de opties van Zone 2. Zo zet de genoemde Pioneer alleen maar geluid door van analoge inputs. Dus geen HDMI of S/PDIF.

De Tape Out gebruiken is ook geen optie aangezien die uitgang voor de volumeregeling zit en dus altijd op volle sterkte zal spelen.

[Voor 0% gewijzigd door mikkip op 10-10-2018 21:46. Reden: Opmaak en typo]

• The Eagle

The Eagle

@mikkip als je de opmaak wijzigt: je reactie op een quote ALTIJD onder de quote en niet er boven. Dank u :)

• Piet400
Hmm, dat is zeker relevant.
Dus waarschijnlijk is zone 2 ook een dood spoor.
Spijtig, toch nog even speuren naar andere mogelijkheden

• mikkip
Blijf het een interessante puzzel vinden. Zone 2 is wellicht dood spoor in jouw prijsklasse, maar een receiver met speaker A/B is nog steeds een optie. Zie voor wat uitleg over het verschil ook lifewire.
Wat je dan mist is een volumeregeling via je receiver (want dan zet je ook je speakers harder/zachter), maar dat kan ook via een koptelefoonversterker of wellicht je koptelefoon zelf. (Andere optie is ook nog een kastje als dit, waar je dan ook je speakers op aansluit)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True