Dag allen,
Met name bij het spelen van games maakt de fan van mijn videokaart een enorm lawaai.
Het geluid is een even intense ervaring bij wat minder grafisch uitdagende games. Mijn eerste gedachte was namelijk dat hij simpelweg te hard moest werken om alles wat soepel te laten lopen, maar vooralsnog lijkt dit dus niet het geval.
De instellingen van de AMD OverDrive pagina zien er uit zoals onderstaande afbeelding. Wat mij in elk geval opvalt, is dat ik de temperatuur in 'rust' al behoorlijk hoog vind.
Alvast bedankt voor het meedenken en de moeite!

(edit: even kijken of ik de afbeelding aan de praat kan krijgen)
Met name bij het spelen van games maakt de fan van mijn videokaart een enorm lawaai.
Het geluid is een even intense ervaring bij wat minder grafisch uitdagende games. Mijn eerste gedachte was namelijk dat hij simpelweg te hard moest werken om alles wat soepel te laten lopen, maar vooralsnog lijkt dit dus niet het geval.
De instellingen van de AMD OverDrive pagina zien er uit zoals onderstaande afbeelding. Wat mij in elk geval opvalt, is dat ik de temperatuur in 'rust' al behoorlijk hoog vind.
Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik er voor zorgen dat het geluid op z'n minst wat afneemt?Edit 2: Ik heb op mijn 2e scherm het Catalyst Control Center open gehouden en heb daarna Cities: Skylines gestart. Wanneer ik handmatig mijn fan heb ingesteld (40%) valt het geluid reuze mee, alleen stijgt de temperatuur vrij snel naar de 100 graden.
Wanneer ik daarna het bepalen van de snelheid van de fan weer overlaat aan de videokaart, schiet de snelheid omhoog naar 100% en is het hinderlijke geluid weer terug.
Alvast bedankt voor het meedenken en de moeite!
(edit: even kijken of ik de afbeelding aan de praat kan krijgen)
[Voor 26% gewijzigd door MK247 op 20-09-2018 22:56]