Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Wanneer heb je het koelblok van de videokaart voor het laatst schoongemaakt en de koelpasta vervangen?

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Maakt de fan lawaai omdat hij werkt.
Of maakt de fan lawaai omdat de lager stuk is?

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:35

nelizmastr

Goed wies kapot

MK247 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:21:
Waar kan ik de koelpasta vervangen? Dat heb ik namelijk nog nooit gedaan (ik wist niet eens dat het kon).
Die zit tussen de GPU chip en het koelblok. Moet je de kaart voor demonteren. Maar goed, na pakweg 8 jaar is het wel een keer tijd natuurlijk :+

I reject your reality and substitute my own

• Luckei
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14:22
Overduidelijk tijd voor nieuwe koelpasta op z'n minst. Pasta koop je gewoon online (of bij lokale PC winkel, probeer wel iets degelijks te kopen en niet voor een 10tje 100g in een giga verpakking). Demonteren en met 70-90% alcohol/ethanol schoonmaken en nieuwe pasta d'r op.

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-07 13:09

BiLo

PSN: toiletcleaner

Ryzen 3700x | AMD Radeon 6700XT | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3 | Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• zion
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 26-07 09:47

zion

I GoT my I on U

1: Als hij een zeurend schurend staal op staal geluid geeft: lagers zijn op, nieuwe aftermarket koeler.
2: Als hij het geluid geeft alsof er een jumbojet opstijgt (ergo: volle fans aan de hele tijd): nieuwe koelpasta. (en evt. nog steeds nieuwe koeler) erop
3: Nieuwe videokaart kopen, en je oude 6950 van zijn welverdiende pensioen laten genieten. :+

[Voor 9% gewijzigd door zion op 21-09-2018 08:53]

10-08-1999 - 10-08-2020, 21 jaar zion @ Tweakers.net
Nieuwe Systeem: AMD R7:5800X, 32GB-3600, 2TB SSD's, 34" 1440P-UW, Rift-S

• MK247
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-04-2020
Bedankt voor de reacties allen!

De fan begint pas echt lawaai begint te maken wanneer ie aan het werk is, en een 'schurend' geluid hoor ik niet. Ik zal daarom als eerste eens kijken of de koelpasta wat zoden aan de dijk gaat zetten.
Met de tutorial van @DylanE ga ik daar wel uitkomen lijkt me, dank daarvoor!

Heeft dat niet het gewenste effect, dan is een pensioen voor het 8 jaar oude beestje waarschijnlijk de enige overgebleven optie.

Ik ga verder komen zo, ontzettend bedankt allemaal!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@MK247 Zorg er wel voor dat je niet elektrisch geleidende thermal paste gebruikt. Anders kan het zomaar einde verhaal voor je videokaart worden als er ergens kortsluiting ontstaat. ;)
Verder neem dit ook even door:
https://www.tomshardware....te-comparison,5108-4.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Knee-Buckler
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13-07 15:40
@MK247

Trouwens die 82 graden vind ik zelf ook echt hoog.. of ligt dat aan mij? (de mijne komt niet boven de 55 graden op volle belasting)

Koelpasta zou ik zeker vervangen na 8 jaar. (ik zelf doe dit bijna elk jaar) gewoon omdat het niks kost zo een tube en het is het werk niet..
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True