vraagje over geluidskaart intern of extern

Pagina: 1
Acties:

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hallo :) ik ben nieuw hier dus hierbij gegroet.. maarre, ik was benieuwd of 1 van jullie weet wat eigenlijk beter is voor performance, ik heb namelijk een VIA Apollo KT133, en die heeft ook een AC'97 standaard intern erbij in, maar die gebruik ik dus eigenlijk nooit, en die staat altijd op disabled in bios, ik gebruik namelijk de SB PCI 64V, das dus een externe, kweet ook niet waarom maar dat doe ik nou eenmaal :) maarre, als het niks uitmaakt met frames per seconde enzo in spellen dan kan ik em net zo goed uithalen heb ik er weer paar tientjes voor.. kheb toch maar 1 pc dus.. ik weet ook helemaal niet of dat wel of niet scheelt in frames per seconde een interne of externe maar ik dacht ik vraag ff :+

oki thx

(PS taalgebruik is krom ik weet bar weinig van pc's)

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
maakt niks uit voor je frames per sec.
want daar zorgt je vidoekaart voor,
intern en enxtern ? je bedoeld on-board (dat je hem dus niet van je MoBo af kan halen) of gewoon een losse kaart zeker ?

• VeldKoe
  • Niet online
ja onboard ja sorry
ik dacht dat dat wel scheelde dus, maar als dat niks boeit dan kan ik em verkope :) thx

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Je geluid scheelt wel degelijk fps in spellen, maar alleen als je er helemaal geen geluidskaart inzet of lagere kwaliteit geluid pakt zul je daar wat aan hebben... :)

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon kijken welke van de twee het beste geluid geeft, die zou ik gebruiken, verder maakt het niks uit.

Verwijderd

onboard heeft altijd meer storing als een los kaartje of een "extern" bakkie...
die zijn over het algemeen een stuk zuiverder in het geluid... gewoon houde zo en die onboard advance logic kaart uitgooien

• VeldKoe
  • Niet online
ow, nouja, ik wil achteraf geen gepiel met geluid als ik nieuw spel aant probere ben, dusse, als het toch nie scheelt in FPS dan houd ik et maar zo :P

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Volgens mij geeft die onboard een slechter geluid dan een echte SoundBlaster. Verder neemt zo'n onboard ook wat % van je proc.
Ik zou gewoon die SB 64 blijven gebruiken.

Verwijderd

Neem de sb64 ... gebruik die AC'97 niet... kijk maar naar mijn probleem ;)

• VeldKoe
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 20:06 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Neem de sb64 ... gebruik die AC'97 niet... kijk maar naar mijn probleem ;)
thx :D
op zoiets zat ik te wachte
dan weet ik nu dus zeker dak sb64 hou
oke! thx
Pagina: 1