Toon posts:

Onboard sound.

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een MSI K7t Pro2-A en ik gebruik er onboard sound op... maar dit geluid blijkt precies mee te doen met de processor... wat bedoel ik hiermee?

1. Als ik iets afprint en een mp3 opzet kraakt alles.
2. Als ik speel en mn computer loadt kraakt het geluid ook vreselijk.

Is hier iets aan te doen??!! Ik heb wel andere geluidskaarten maar die gaven vaak conflicten dus ja... wat moet ik doen?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik kan je niet de oplossing geven, maar ik heb bijna dezelfde setup: een TB 900@1000. Maar bij mij kraakt het niet hoor. Het moet dus mogelijk zijn de zaak te laten werken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Op vrijdag 08 juni 2001 12:28 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Ik heb dus een MSI K7t Pro2-A en ik gebruik er onboard sound op... maar dit geluid blijkt precies mee te doen met de processor... wat bedoel ik hiermee?

1. Als ik iets afprint en een mp3 opzet kraakt alles.
2. Als ik speel en mn computer loadt kraakt het geluid ook vreselijk.

Is hier iets aan te doen??!! Ik heb wel andere geluidskaarten maar die gaven vaak conflicten dus ja... wat moet ik doen?
Lijkt mij op een gemeenschappelijk DMA channel. Ik weet geen oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
De dma automatisch configureren kan denk ik maar dan wordt de plug&play uitgeschakeld nee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu voorlopig een andere geluidskaart installed maar ja...
Ik heb de onboard nodig voor micro... weet iemand echt de oplossing niet?

Verwijderd

Heeft die dat altijd gedaan dan ??
Zo ja heb je waarschijnlijk een bug.
Ik heb ergens (ergens... geloof bij viahardware.com) een patch gezien die je zou kunnen proberen. Ik had dat probleem ook alleen heb me moederbord ervoor omgeruild.

Verwijderd

Topicstarter
www.Viahardware.com:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/god/huh.jpg

LOOOOOOOOL
(Als je de foto niet ziet Klik dan hier)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik kan er eindelijk op... er staat idd een update op van het AC97 geluid maar ik heb die momenteel al dus geen oplossing... iemand anders?

Verwijderd

was er niet iets met het aarden van je monitor of andersom, dat het juist dubbelgeaard was waardoor er een spanning op de kast kwam te staan :? :? of ga ik nou dingen doorelkaar heen halen?

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb dat moederbord ook. Zelfs als ik Internet Explorer open stopt de audio even.
Heel irritant.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad en ehm... dat van dat scherm? Waar heb je dat vandaan gehaald lol :?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Het is misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten maar koop een goedkope soundblaster of andere geluidskaart erbij. Disable die onboard kaart (NB op twee plekken in het Bios anders blijft ie het doen), prop die geluidskaart erin en gaan.

(Heb zelf meerdere MSI bordjes gehad die onboard sound is gewoon zwaar kut)

Verwijderd

Topicstarter
Heb er al 2 andere... en heb geen geld ( |:( ) dus ik zoek eerlijk gezegd een betere oplossing ;)
maar het zal hardwarematig zijn... niets aan te doen...

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik neem aan dat je de nieuwste bios er al op geflashed hebt?
Anders kan je altijd nog even MSI mailen om te vragen of het vaker voorkomt.
(Bordje omruilen?)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

kijk eens of je geluidskaart een irq deelt met iets anders?

Ik frut, dus ik epibreer

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 09:56

Neelon

FOR PONY!!!

He nadd, over welke twee plekken in de bios heb je het, want ik kan er maar 1 vinden bij mij (MSI 6330 mobo).

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
je hebt een keer disable onboard sound en nog een keer disable audio legacy en soundblaster gewoon even de menuutjes langs je vindt ze vanzelf

Verwijderd

Je hebt in de BIOS bijna 100% zeker een optie om je onboard sound chip te disabelen(?). Als je dat doet dan kan je daarna je losse soundcart installeren.

Ik heb zaelf het zelfde probleem gehad met de zelfde onboard chip AC '97. Maar ander mobo Abit VT6x4. Nu werkt het naar behoren.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
zet de onboard sound blaster uit, en koop een een nieuwe geluidskaart. Een Creative of een Terratec. Ik heb de Terratec DMX X-fire 1024. op mijn 200 MHz systeempje, kraat ie nog niet eens (bij printen en zo)!Trouwens, de DMX X-fire 1024 heeft 2 uitgangen en een digitale uitgang voor de rpijs van maar 159,- !! ik heb hem ook gewoon super!

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Hogere prioriteit geven aan je mp3 speler ?? Werkt bij mij prima !

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 15:10
Ik had ook zo'n probleem, maar sinds ik mijn Bios met de nieuwste versie (2.8) heb geflashed lijkt het probleem verdwenen.

Engineering

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Ik heb hier dus ook onboard sound met een via chipset.

maar wat mij op valt is, ik draai namelijk SETI }:O (maar dan geen koe maar alien :) )

En als ik die uitzet, heb ik geen problemen..

draai jij soms wel al de tijd een }:O , zo ja, dan moet je es wat proberen zonder dat dat ding aanstaat (ik weet het is moeilijk)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 juli 2001 20:58 schreef Xoverride het volgende:
Ik heb hier dus ook onboard sound met een via chipset.

maar wat mij op valt is, ik draai namelijk SETI }:O (maar dan geen koe maar alien :) )

En als ik die uitzet, heb ik geen problemen..

draai jij soms wel al de tijd een }:O , zo ja, dan moet je es wat proberen zonder dat dat ding aanstaat (ik weet het is moeilijk)
Nope :)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

Ik had een zelfde soort probleem, na het uitzetten van de microfoon in de volume sectie van windows was het probleem opgelost.

TweakBlog

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb hiero ook een onboard geluidskaartje (nu disabled) op mun mobo, maar ik vindt het maar niks

1. Gebruikt idd je processor
2. GEEN Direct-X ondersteuning, dat kan veel gekraak opleveren enzo... (vooral bij spellen zoals QIII en UT)
3. DOS-Ondersteuning ver beneden peil ( Ik heb nu een Creative Labs Sound Blaster AWE64 Value PnP ISA )

en nog een paar dingetjes die ik :r vindt van die AC97 zooi.

Ik denk dat misschien nr1 en 2 van toepassing zijn voor jou probleem.

C:\>_

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op maandag 11 juni 2001 18:24 schreef Gump het volgende:
Ik heb dat moederbord ook. Zelfs als ik Internet Explorer open stopt de audio even.
Heel irritant.
Ik heb een MSI K7T PRO, met een Duron 650 en ik heb nergens geen last van. Verder heb ik laatst voor m'n tante een systeempje in elkaar gezet, met daarin een Aopen AK33 met Duron 800 (waar dus ook dat AC97 op zit).
Ook nergens geen last van, alleen buiten een netwerkkaartje zit er ook niet veel in die systeempjes.
Pagina: 1