Beste tweakers,
Graag advies bij het volgende:
Een collega wou graag een snelle kantoor pc laten bouwen door mij, want ik heb hier wel wat ervaring mee.
Op basis van zijn "wensen" :
- supersnel
- stil
- netjes / professioneel
- 2 mooie schermen erbij
- moet snel zijn voor office (word / excel) goed kunnen browsen (youtube) en licht foto bewerken (tekst op een plaatje zetten en bijsnijden)
Ik heb zijn woorden (toegelicht naar wat het in gaat houden).
Want zijn idee van fotobewerking is eigenlijk niets meer dan bijsnijden en een tekst erin zetten, vandaar dat ik ook geen gpu in deze build heb zitten. Ik neem aan dat de interne gpu van de i5-8400 krachtig genoeg zal zijn.
Budget ± €1500.-
Wat wil ik hier niet in:
Intel i3 of vergelijkbaar, de computer moet veel krachtiger zijn, dan waar die voor gebruikt gaat worden.
Lichtjes, aparte kleurtjes VR of dat soort zaken.
Deze lijst heb ik samengesteld:
Maar ik wou graag nog een compact alternatief laten zien, alleen heb ik nog niet eerder een compact systeem gebouwd omdat ik normaliter altijd een systeem met een gpu heb gebouwd en dus ruimte wou voor de warmte, of dat het zo goedkoop mogelijk gebouwd moest worden.
In dit geval is het budget vrij ruim, in vergelijking met wat het systeem moet kunnen en dus kan het eventueel ook in een compacte behuizing. Graag advies voor een degelijke behuizing en ik neem aan dat het huidige moederbord hierin past samen met een stille koeler wat hierin moet passen.
Tevens de vraag hoe ik het beste op een dergelijk systeem 2 beeldschermen kan aansluiten, gezien er 1 display port en 1 hdmi uitgang op het moederbord zitten.
Eventuele suggesties voor andere schermen (tot 250 per scherm) zijn welkom.
Ik ben niet van plan om bij max ict te bestelllen maar bij azerty, en eventuele slecht beschikbare onderdelen zullen worden vervangen door goed beschikbare onderdelen.
Graag advies bij het volgende:
Een collega wou graag een snelle kantoor pc laten bouwen door mij, want ik heb hier wel wat ervaring mee.
Op basis van zijn "wensen" :
- supersnel
- stil
- netjes / professioneel
- 2 mooie schermen erbij
- moet snel zijn voor office (word / excel) goed kunnen browsen (youtube) en licht foto bewerken (tekst op een plaatje zetten en bijsnijden)
Ik heb zijn woorden (toegelicht naar wat het in gaat houden).
Want zijn idee van fotobewerking is eigenlijk niets meer dan bijsnijden en een tekst erin zetten, vandaar dat ik ook geen gpu in deze build heb zitten. Ik neem aan dat de interne gpu van de i5-8400 krachtig genoeg zal zijn.
Budget ± €1500.-
Wat wil ik hier niet in:
Intel i3 of vergelijkbaar, de computer moet veel krachtiger zijn, dan waar die voor gebruikt gaat worden.
Lichtjes, aparte kleurtjes VR of dat soort zaken.
Deze lijst heb ik samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 191,- | € 191,- |
1 | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Fractal Design Meshify C | € 71,99 | € 71,99 |
1 | Wentronic DisplayPort 1.2 M/M 3m | € 6,55 | € 6,55 |
2 | Iiyama ProLite B2283HS-B1 Zwart | € 136,35 | € 272,70 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 111,60 | € 111,60 |
1 | be quiet! Pure Rock | € 31,47 | € 31,47 |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 133,55 | € 133,55 |
1 | Seasonic Focus Gold 450W | € 65,55 | € 65,55 |
1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 86,95 | € 86,95 |
1 | Ewent EW7017 USB 3.1 Gen1 (3.0) naar 2.5 inch SATA harddisk adapterkabel voor SSD/HDD Zwart Zwart | € 9,95 | € 9,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.063,26 |
Maar ik wou graag nog een compact alternatief laten zien, alleen heb ik nog niet eerder een compact systeem gebouwd omdat ik normaliter altijd een systeem met een gpu heb gebouwd en dus ruimte wou voor de warmte, of dat het zo goedkoop mogelijk gebouwd moest worden.
In dit geval is het budget vrij ruim, in vergelijking met wat het systeem moet kunnen en dus kan het eventueel ook in een compacte behuizing. Graag advies voor een degelijke behuizing en ik neem aan dat het huidige moederbord hierin past samen met een stille koeler wat hierin moet passen.
Tevens de vraag hoe ik het beste op een dergelijk systeem 2 beeldschermen kan aansluiten, gezien er 1 display port en 1 hdmi uitgang op het moederbord zitten.
Eventuele suggesties voor andere schermen (tot 250 per scherm) zijn welkom.
Ik ben niet van plan om bij max ict te bestelllen maar bij azerty, en eventuele slecht beschikbare onderdelen zullen worden vervangen door goed beschikbare onderdelen.
[Voor 1% gewijzigd door Juok op 19-09-2018 14:29. Reden: aanvulling, na reacies]