Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies voor aannemen internetaanbod

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SadisticLlama
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15-01 16:30
Goede dag allemaal,

Ik heb even jullie expertise nodig betreffende een aanbod wat ik kreeg vandaag.

Eerst even wat achtergrond informatie:
Ik huur middels een woningbouw vereniging een appartement. Zij zijn een samenwerking met Ziggo aangegaan en zodoende krijgen alle bewoners van hun panden het aanbod om een bepaald abbonnement bij Ziggo af te nemen voor een aanzienlijk lagere prijs. Het betreft tv met de basis kanalen en 100-25mbit internet. Dat laatste interpreteer ik als hoe drukker het wordt in de omgeving, hoe lager mijn snelheid zal worden.

Ik woon samen en zowel mijn partner als ik zijn gamers. Daarnaast houden we van Youtube en Netflix kijken. Dat laatste doen we voornamelijk op een PS4 die bekabeld aan de router zit. Ook hebben we 2 android telefoons en een ipad die altijd verbinding hebben met de wifi. Een van de pcs zit bekabeld en de andere op de wifi. Momenteel heb ik 200mbit Ziggo internet.

Ik weet dat het bij de 100mbit momenten niet uit zal maken, maar gaan wij op die 25mbit momenten last krijgen? Ik heb namelijk geen idee hoe bekabelde apparaten in de vergelijking passen..

Dankjullie wel alvast!

Edit: Het is een glasvezel aansluiting.

Beste antwoord (via SadisticLlama op 21-09-2018 10:04)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SadisticLlama schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:52:
Ik denk dat ze 1 verbinding naar het huis wilden en dat intern verdelen over de bewoners. Met een totale snelheid waarbij ze die 25 Mbit per bewoner konden waarborgen en ze de individuele bewonders intern cappen op 100 Mbit.
Klinkt aannemelijk.

Lijkt me dat je ondertussen de keuze duidelijk hebt: huidige abo tegen huidige prijs (fors hoger dan de EUR 17)
Nieuwe abo met (iets) lagere specs in de download en hogere in de upload tegen significant lagere prijs.

Overigens mbt het gaming-discussie: gaming gebruikt bijna geen bandbreedte. Meer dan 2Mbps vraagt het niet, bovendien is upstream relevanter dan downstream, zeker in een asymmetrisch netwerk. Wat je wel moet hebben is lage latencies en jitter. DOCSIS voegt net als iedere andere bridging tussen technologieen een kleine latency toe. Bij glas hangt het af van gebruikte techniek (Ethernet over glas niet, GPON wel), maar het blijft millisecondenwerk. Je gaat er - zolang de boel competent aangelegd is - niet op achteruit op dat vlak.

Mijn advies: hou de huidige Ziggo abo, vraag de nieuwe aan, vergelijk de twee en zeg pas daarna een van de twee op.

Soittakaa Paranoid!

Alle reacties

• darkevilapie
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 12-06 22:04
ik heb het idee dat 100-25 down- en upload snelheid is.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hoop wel voor je dat het Mbit is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Lawwie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10-06 22:38

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik kan me niet voorstellen dat je zo drastisch zakt in snelheid door de buurt, bovendien doe je de beschreven activiteiten niet allemaal tegenlijk. Het zou mogelijk moeten zijn.

Completed: CCNA 200-125 | Fortinet NSE4 | CCNP Enterprise | SSCA | DEVASC | In progress: DCAUI

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Wat @darkevilapie zegt lijkt mij een stuk logischer dan variabele snelheden door drukte. Misschien kun je een foto van de aanbiedingsbrief o.i.d. posten? (ff de prive-informatie afschermen)

Maar zelfs dan zou 25 Mbit al ruim voldoende moeten zijn voor al je activiteiten. (Zelfs 2 HD-streams tegelijk trekt die verbinding wel). Enige van je gebruik dat je beschrijft waar je echt wat zult merken is downloads van updates voor games op de PS4*. De rest is klein bier.

Maar nogmaals, ik denk ook dat het aanbod simpelweg 100 Mbit down, 25 Mbit up is.

*Een update van een Gigabyte kost bij 100 Mbit ~anderhalve minuut maar bij 25 Mbit ~6 minuten. Zeker als de updates nog groter zijn, dan merk je dat wel.

[Voor 17% gewijzigd door Keypunchie op 19-09-2018 13:35]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12-06 18:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij ADSL heb je dat de snelheid inzakt als het drukker wordt in je omgeving. Ziggo levert via de kabel en die snelheid is gegarandeerd. Klinkt dus als een 100 Mbit download en 25Mbit uplod abo. Ik vermoed dat dat een van de zakelijke abo's is.

Check echter wel even of je er dan ook tv en / of telefonie bij hebt. Kan goed zijn van niet en als je dat gaat optellen ben je wellicht nog steeds duurder uit.

Tenzij die 100Mbit gedeeld moet worden met het hele pand uiterard, en de kosten daarvan ook. Maar dat lees ik zo niet dat dat de bedoeling is of wel?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:23

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
The Eagle schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:37:
Bij ADSL heb je dat de snelheid inzakt als het drukker wordt in je omgeving. Z
[...]
Volgens mij is dit tegenwoordig echt niet meer aan de orde.
En als je op redelijke afstand (<1km) van de centrale/wijkkast zit dan heb je VDSL ipv ADSL en kun je gewoon een 100Mbit down / 30Mbit up lijntje afnemen. Met bonding (2 aderparen) zelfs 200/60.
De uplink van een wijkkast zit op 10Gbit fiber ofzo dus capaciteit is niet echt een issue meer.

Zie ook: Het grote xDSL-topic

[Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 20-09-2018 11:23]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• SadisticLlama
Haha ja dat bedoelde ik inderdaad ook.
darkevilapie schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:24:
ik heb het idee dat 100-25 down- en upload snelheid is.
Dit idee heb ik dan weer niet, want in het bericht staat het volgende:

"Jouw aansluiting heeft een internetsnelheid tot maximaal 100Mbps! De minimale, gegarandeerde snelheid is 25Mbps."

Het lijkt dus dat ze dan opzettelijk gaan throttlen.

Tot slot is het ook een glasvezel aansluiting dus zou 100/25 niet logisch zijn. Mijn fout! Had ik erbij moeten zetten.

• Tjark
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 11-06 18:15

Tjark

DON'T PANIC

En er op ingaan en als 't niet bevalt terug gaan (met welkomstaanbieding)

*insert signature here

• SadisticLlama
ik denk niet dat dat een optie is, want het wordt in de servicekosten van de huur geincludeerd als je meedoet aan de aanbieding. Er komt geen factuur van ziggo. Ik denk dat mijn woningbouw vereniging het contract met Ziggo aangaat en niet ikzelf.

Maar het kan zijn dat ik nou iets heel stoms zeg...

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:11
Lijkt heel erg op deze: https://www.internetten.n...-tv-start-12maanden-ziggo

Welke prijs wordt jullie geboden voor het pakket?

• SadisticLlama
het gehele pakket is €16,85

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Het is vreemd dat ze bij glas zo'n marge aanhouden op de snelheid, dus daar zou ik naar vragen. Tevens wat is de snelheid de andere kant op, het zal wel niet symmetrisch zijn. En derijs die jij er voor moet betalen is niet gek.

Ook zou ik even kijken naar welke kanalen er bij zitten, Ziggo heeft 2 pakketten, Kabel Tv en Standaard TV. In de laatste zitten meer kanalen https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/. En mogelijk is dit een ander variant

Everything is better with Bluetooth

• SadisticLlama
jeanj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:25:
Het is vreemd dat ze bij glas zo'n marge aanhouden op de snelheid, dus daar zou ik naar vragen. Tevens wat is de snelheid de andere kant op, het zal wel niet symmetrisch zijn. En derijs die jij er voor moet betalen is niet gek.
Ja dat was ik inderdaad ook van plan vanmiddag. Wat betreft de snelheid de andere kant op, lijkt me dat hetzelfde als de download. Het is namelijk een glasvezel.
ook zou ik even kijken naar welke kanalen er bij zitten, Ziggo heeft 2 pakketten, Kabel Tv en Standaard TV. In de laatste zitten meer kanalen https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/. En mogelijk is dit een ander variant
Dat maakt ons op zich niet zoveel uit. We kijken toch nagenoeg geen tv.

[Voor 6% gewijzigd door SadisticLlama op 19-09-2018 14:32]

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Zou dit met de overboekingsfactor te maken kunnen hebben?

Ik zie het voor me dat de woningbouw 1 zakelijke aansluiting heeft en deze (met toestemming van Ziggo) gaat verdelen over de woningen. Dan deel je de totale capaciteit dus met je directe buren waarbij er 100 Mbit per aansluiting als max is ingesteld.

• SadisticLlama
gastje01 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:35:
Zou dit met de overboekingsfactor te maken kunnen hebben?

Ik zie het voor me dat de woningbouw 1 zakelijke aansluiting heeft en deze (met toestemming van Ziggo) gaat verdelen over de woningen. Dan deel je de totale capaciteit dus met je directe buren waarbij er 100 Mbit per aansluiting als max is ingesteld.
Heel goed punt. Ga ik meenemen in mijn bezoek zodadelijk! Dankjewel!

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Het is vreemd dat ze bij glas zo'n marge aanhouden op de snelheid,
Bij glas? Ik meen begrepen te hebben dat glas bij Ziggo op dit moment nog alleen tot de wijkkasten of tot het hoofdverdeelpunt in een dorp of stadsdeel reikte. Dus dat ze het op klantniveau nog steeds moeten doen met de coaxkabel. Dat zou die beperkte snelheidsmarge verklaren. Of is dit gegeven inmiddels achterhaald?

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Is dit toevallig een oud studentencomplex wat afgestoten is door de SSH maar wat destijds wel volledig fiber to home gekregen had?
En Ziggo wat daarop de dienstverlening overgenomen heeft?

[Voor 18% gewijzigd door sambalbaj op 19-09-2018 14:52]

• SadisticLlama
sambalbaj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:51:
Is dit toevallig een oud studentencomplex wat afgestoten is door de SSH maar wat destijds wel volledig fiber to home gekregen had?
En Ziggo wat daarop de dienstverlening overgenomen heeft?
ik heb werkelijk geen idee. Ik weet wel dat het eerst juist geen studentencomplex was en nu wel wordt. De vereniging heeft het gehele gebouw gekocht en voor iedereen die er uit gaat, komen er studenten in.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Ik zou dit aanbod persoonlijk niet aannemen en lekker zelf ergens een abonnement afsluiten. Als er dan een keer geen verbinding is heb je met KPN/Ziggo of zo te maken en niet met een woningbouwvereniging. Voor ''normale'' bewoners die internet alleen nodig hebben voor candy crush en internetbankieren is het abonnement wel leuk, maar niet voor iemand die gamet en echt zijn internetverbinding gebruikt.

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Haha. Lol@ "gamen is echt gebruik" vs. "internetbankieren is onbelangrijk". Dat hangt natuurlijk net van de gebruiker af :-)

Eerlijk gezegd: Ik zou het voor deze prijs niet laten liggen. Voor die enkele storing per jaar zou ik niet het +- 400 euro verschil (schat ik) willen lappen.

In mijn ervaring overschatten mensen hun bandbreedte-gebruik doorgaans sterk. En zoals gezegd: zelfs die ondergens van 25 Mbit is meer dan voldoende voor een potje gamen of Netflix.

[Voor 12% gewijzigd door Keypunchie op 19-09-2018 15:10]

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:09
Als je nu 200Mb van ziggo hebt dan heb je een 200/20 abbo, wat wil zeggen 200Mb download snelheid en 20Mb upload snelheid.

Door de aard van de Docsis techniek is de download capaciteit van internet via de kabel veel hoger dan de uploadsnelheid.
Dus in feite ga je er in uploadsnelheid zelfs op vooruit en voor wat je beschrijft is die 100Mb download meer dan genoeg voor jouw behoefte.

En wat betreft het delen met anderen maakt dat natuurlijk helemaal niets uit, het ziggo netwerk is overal zo opgebouwd dat er een zeker mate van sharing tussen de buren is, maar normaal gesproken is dat geen enkel probleem vanwege de overcapaciteit op het netwerk.

Het enige verschil is dat je een slimme woningbouw vereniging hebt die in onderhandeling is gegaan met Ziggo en doordat ze veel woningen vertegenwoordigen wil Ziggo wel iets aan de prijs doen, omdat ze anders de woningbouw vereniging met bijvoorbeeld KPN in zee gaat.

Het enige waar je op moet letten is dat het niet zo'n start aanbieding is en dat je na een half jaar de volle mep gaat betalen

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• SadisticLlama
Ben(V) schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:12:
Het enige waar je op moet letten is dat het niet zo'n start aanbieding is en dat je na een half jaar de volle mep gaat betalen
Nee, het is een vaste prijs voor de komende vier jaar als ik hen moet geloven. Het is ook gericht op studenten, dus denk ik dat ze het inderdaad gewoon laag houden.

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Keypunchie schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:10:
Haha. Lol@ "gamen is echt gebruik" vs. "internetbankieren is onbelangrijk". Dat hangt natuurlijk net van de gebruiker af :-)

Eerlijk gezegd: Ik zou het voor deze prijs niet laten liggen. Voor die enkele storing per jaar zou ik niet het +- 400 euro verschil (schat ik) willen lappen.

In mijn ervaring overschatten mensen hun bandbreedte-gebruik doorgaans sterk. En zoals gezegd: zelfs die ondergens van 25 Mbit is meer dan voldoende voor een potje gamen of Netflix.
hoho, ik zeg niet dat internetbankieren onbelangrijk is, maar ik zeg dat gamen meer van je verbinding eist.

Vaak moeten gamers ook nieuwe games downloaden of updates installeren. En over het algemeen gebruiken die internet meer dan een gemiddeld iemand die alleen iets opzoekt op Google voor de studie en wat youtube of spotify.

TS zou natuurlijk even zijn huidige verbinding kunnen dichtknijpen en dan kijken of hij nog lekker kan gamen en of de snelheid hem bevalt.

[Voor 8% gewijzigd door Fable op 19-09-2018 15:22]

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Niet dat ik dit zelf ooit zou willen doen, maar die laatste zin maakt me wel heel nieuwsgierig, Hoe doe je dat "de verbinding dicht knijpen"? D.w.z. langzamer maken?

• Ben(V)
Zou je kunnen doen met een programmaatje zoals Netlimiter.
https://www.netlimiter.com/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Met een gegarandeerde 25Mb download vermoed ik dat er 40 appartementen aan een 1Gb-lijntje hangen. In de praktijk zul je daar weinig last van hebben, bij coax zit je met een paar honderd aansluitingen op zo'n 1,2Gb en daar klaagt zo goed als nooit iemand dat ze hun 500Mb niet halen.

• Ben(V)
En er staat nergens gegarandeerd 25Mb download, dat zijn allemaal "acceptable use" getallen, bij een shared medium kun je natuurlijk nooit harde garanties geven.

Hoe kom je in hemelsnaam op een 1GB lijntje.
Op het moment dat het geen coax meer is dan is de lijn weer symetrich en als je daar 100Mb download kunt halen kan dat ook upload, enkel de coax is asymetrich.

Ziggo werkt met coax tot de wijkcentrales en vandaar gaan ze met een CWDM verbinding over glas verder.
En welke snelheid ze over dat glas gebruiken is afhankelijk van de abbo's die ze verkocht hebben in die wijk.
Een CWDM verbinding kan wel tot 100Gbps halen afhankelijk welke modules je gebruikt.

• SadisticLlama
Ik denk dat ze 1 verbinding naar het huis wilden en dat intern verdelen over de bewoners. Met een totale snelheid waarbij ze die 25 Mbit per bewoner konden waarborgen en ze de individuele bewonders intern cappen op 100 Mbit.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
SadisticLlama schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:53:
[...]

ik heb werkelijk geen idee. Ik weet wel dat het eerst juist geen studentencomplex was en nu wel wordt. De vereniging heeft het gehele gebouw gekocht en voor iedereen die er uit gaat, komen er studenten in.
Dan zit je precies in de omgekeerde situatie. Hier kunnen ze geen oplossing vinden voor het opknippen naar individuele glasaansluitingen vanwege centrale switch voor hele pand. Dat het achterliggende netwerk voor non profit en dus geen particuliere aansluitingen is, helpt daarbij niet ondanks fth. Rare situatie wel glas in woning maar geen mogelijkheid tot eigen abonnement.

Maar goed, zo lang er geen oplossing is blijft de oude situatie gehandhaafd en dat zonder kosten dus ik klaag niet. Ziggo garandeert 50/50 maar er ligt 100/100. Overigens wel via Ziggo Zakelijk.

• ewoutw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 21:09
The Eagle schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:37:
Bij ADSL heb je dat de snelheid inzakt als het drukker wordt in je omgeving. Ziggo levert via de kabel en die snelheid is gegarandeerd. Klinkt dus als een 100 Mbit download en 25Mbit uplod abo. Ik vermoed dat dat een van de zakelijke abo's is.
klopt dat xDSL terug loopt als de centrale meer voor zijn kiezen krijgt als kan verwerken. Maar dat is bij Ziggo niet anders. Ik weet niet hoe KPN en Ziggo de overboeking berekenen. Maar dat is het zelfde.

Ziggo maakt gebruik van de Coax kabel die als een lus langs alle huizen loopt. Naarmate er meer mensen gebruik van maken moeten de beschikbare frequenties op de kabel gedeeld worden met iedereen op de lus.
Bij KPN heeft iedereen een eigen naar de woningen. Dus altijd alle frequenties beschikbaar.
Wel speelt de afstand een rol.

Wat ik vaag vind is dat docs inpriciepe 10% down ten opzichte van de upload.
Hierboven spreken onder de 25%

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SadisticLlama schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:52:
Klinkt aannemelijk.

Lijkt me dat je ondertussen de keuze duidelijk hebt: huidige abo tegen huidige prijs (fors hoger dan de EUR 17)
Nieuwe abo met (iets) lagere specs in de download en hogere in de upload tegen significant lagere prijs.

Overigens mbt het gaming-discussie: gaming gebruikt bijna geen bandbreedte. Meer dan 2Mbps vraagt het niet, bovendien is upstream relevanter dan downstream, zeker in een asymmetrisch netwerk. Wat je wel moet hebben is lage latencies en jitter. DOCSIS voegt net als iedere andere bridging tussen technologieen een kleine latency toe. Bij glas hangt het af van gebruikte techniek (Ethernet over glas niet, GPON wel), maar het blijft millisecondenwerk. Je gaat er - zolang de boel competent aangelegd is - niet op achteruit op dat vlak.

Mijn advies: hou de huidige Ziggo abo, vraag de nieuwe aan, vergelijk de twee en zeg pas daarna een van de twee op.

Soittakaa Paranoid!

• Ben(V)
@ewoutw
Ziggo maakt helemaal geen gebruikt van doorgeluste coax dat is hooguit zo in heel oude omgevingen die nog vernieuwd moeten worden.
Tegenwoordig zit elke aansluiting achter een uitgang van een Ziggo multiversterker in de wijk.
Als ze alles zouden doorlussen en op een aansluiting wordt de kabel kortgesloten dan zit ineens iedereen op die lus zonder signaal dus daarom doen ze dat niet meer.
Tevens wordt de kwaliteit sterk beinvloed door hoeveel demping er op elke aansluiting gemaakt wordt (o.a.al die t-splitters) en dat willen ze niet.

Docsis heeft helemaal geen 10% downstream limit, dat is gewoon een richtgetal dat Ziggo voor zijn verschillende abbo's hanteert.
Docsis 3.0 heeft 8 kanalen downstream en 4 kanalen upstream en de theoretische snelheden zijn maximaal 1.2Gbps downstream over die 8 kanalen gezamenlijk en 200Mbps upstream over die 4 kanalen gezamenlijk.

@dion_b
Het huidige Ziggo abbo kan hij natuurlijk niet houden gelijk met het nieuwe.
Ziggo levert maar een abbo per aansluiting, het zijn geen twee verschillende aansluitingen enkel het administratieve deel is verschillend.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben(V) schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:10:
[[...]

@dion_b
Het huidige Ziggo abbo kan hij natuurlijk niet houden gelijk met het nieuwe.
Ziggo levert maar een abbo per aansluiting, het zijn geen twee verschillende aansluitingen enkel het administratieve deel is verschillend.
Nee, het zijn hier echt twee verschillende aansluitingen, de ene een wholesale B2B glasvezelverbinding dat binnenhuis via UTP verdeeld wordt, de ander een coaxaansluiting.

Maar dan nog - het niet leveren van twee abo's per aansluiting is bij uitstek een administratieve regel. Als de administratie volledig gescheiden is (direct bij Ziggo vs via verhuurder) speelt dat niet.

Soittakaa Paranoid!

• Ben(V)
Hoe weet je dat, dat staat nergens.

Volgens mij heeft elk appartement gewoon een normale coax aansluiting van Ziggo en heeft de woningbouw vereniging een deel met Ziggo gemaakt zodat als het via de huur loopt ze korting krijgen.

• Liveau
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11-06 12:22
Boeckstaetehof in Nijmegen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben(V) schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:44:
Hoe weet je dat, dat staat nergens.

Volgens mij heeft elk appartement gewoon een normale coax aansluiting van Ziggo en heeft de woningbouw vereniging een deel met Ziggo gemaakt zodat als het via de huur loopt ze korting krijgen.
SadisticLlama schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:53:
[...]

Tot slot is het ook een glasvezel aansluiting dus zou 100/25 niet logisch zijn. Mijn fout! Had ik erbij moeten zetten.
Maar wederom, de beperking die jij noemt is puur administratief, niet technisch - dus zolang het apart geadministreerd wordt kun je prima tien kabelmodems aan dezelfde coax huisaansluiting hangen.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True