Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kosten/budget verhuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views

• Anoniem: 35872
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Hoi,

We zijn druk aan het sparen om volgend jaar of het jaar erop mee te doen met een nieuwbouw project.

Het betreft een projectwoning incl badkamer en keuken. Geen idee wat de standaard kwaliteit is/wordt, maar deze opties en evt meerwerk kunnen ook meegefinanciert worden in de hypotheek.

Verder kom ik eigenlijk tot de volgende kosten,
- Kosten makelaar/notaris/hypotheek etc 5000 euro (huis kost 250-300k)
- Vloeren 5000 euro (gehele woning)
- Gordijnen 3000 euro (gehele woning)
- Verf/behang etc 2000 euro (incl evt wat stuc/spack werk)
- Tuinaanleg 5000 euro (gewoon eerst de basis).
- Overig/onvoorzien 5000 euro

Totaal kom ik op ongeveer 25k aan kosten om het goed te kunnen inrichten.

Klopt dit lijstje ongeveer of ben ik te optimistisch?

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:41
Ik mis in ieder geval nog het postje meubels & inrichting. Want ik neem aan dat je niet zomaar alles 1 op 1 kan meenemen.

• blauwester
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-06 19:19
Dat is een ruim lijstje vooral tuinaanleg en gordijnen moeten in mijn ogen wel veel goedkoper kunnen echt meer dan de helft goedkoper.

• Niet online
Meubels en inrichting is niet gelijk een issue, wat we nu hebben vinden we nog steeds mooi, en het is niet zo dat we ineens 2x zo groot willen wonen.
Meubels kunnen na 1-2 jaar nog vervangen worden.

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 14:20
Nieuwbouw is (bijna altijd) vrij op naam dus een deel van de kosten die je normaal maakt betaalt de verkopende partij. In de praktijk betaal je eigenlijk alleen de kosten voor het afsluiten van de hypotheek.

De standaard keuken en badkamer/toilet zijn over voldoende als je niet veel wensen hebt maar meestal wordt er van af geweken. Ofwel door kleine veranderingen (tegen de hoofdprijs) of een geheel nieuw ontwerp.

Verder heeft elk nieuwbouwplan de mogelijkheid om meerwerk tijdens de bouw te laten meenemen. Denk daarbij aan extra wandcontactdozen, een buitenkraan, andere deuren of een uitbouw.

4225 Wp (8 x 325 Wp oost & 5 x 325 Wp west)

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-06 01:08
Dat is voor ons moeilijk in te schatten, wat is de grootte van je huis, wat voor afwerking wil je hebben, etc.

Als je het hebt over de punten/posten dan ben je denk ik een heel eind.

Aansluitkosten kpn, ziggo, glasvezel, gas, water, elektra allemaal inbegrepen ?

• Niet online
blauwester schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:41:
Dat is een ruim lijstje vooral tuinaanleg en gordijnen moeten in mijn ogen wel veel goedkoper kunnen echt meer dan de helft goedkoper.
Ik wil de tuin redelijk basis, maarja schutting, terrastegels etc tikt wel aardig aan, zeker als je 2 linkerhanden hebt zoals ik en het wil laten doen..

Gordijnen kan ook goedkoper, maar net zoals de vloeren, ik wil het gelijk goed en degelijke kwaliteit.
KraveN schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:42:
Dat is voor ons moeilijk in te schatten, wat is de grootte van je huis, wat voor afwerking wil je hebben, etc.

Als je het hebt over de punten/posten dan ben je denk ik een heel eind.

Aansluitkosten kpn, ziggo, glasvezel, gas, water, elektra allemaal inbegrepen ?
Gewoon een standaard huis, 130-150m2 en 3 slaapkamers + zolder. Mate van afwerking wil ik toch wel redelijk hoog. Hoeft niet het duurste maar wel goede kwaliteit.

Aansluitkosten heb ik geen idee over, daar kan een project ontwikkelaar denk ik meer over vertellen.
Maar bedankt voor de tip.
Timmy schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:42:
Nieuwbouw is (bijna altijd) vrij op naam dus een deel van de kosten die je normaal maakt betaalt de verkopende partij. In de praktijk betaal je eigenlijk alleen de kosten voor het afsluiten van de hypotheek.

De standaard keuken en badkamer/toilet zijn over voldoende als je niet veel wensen hebt maar meestal wordt er van af geweken. Ofwel door kleine veranderingen (tegen de hoofdprijs) of een geheel nieuw ontwerp.

Verder heeft elk nieuwbouwplan de mogelijkheid om meerwerk tijdens de bouw te laten meenemen. Denk daarbij aan extra wandcontactdozen, een buitenkraan, andere deuren of een uitbouw.
Eens, maar dit soort zaken wil ik toch wel in de hypotheek hebben en niet als stelpost na oplevering.

[Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 19-09-2018 11:45]

• Ancent
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19-06 21:01
Daar is echt geen eenduidig antwoord op te geven, als je jezelf kan inhouden red je het met € 25k. Hoe luxer hoe duurder.

Grondwerk en schuttingen? Kan samen ook snel richting de € 10k gaan.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:59

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Daar is geen touw aan vast te knopen zonder meer te weten over een project. Ik zou ten eerste eens kijken in: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic, want daar komen vele lijstje langs met kostenposten.

Modbreak:De kosten voor verhuizing an sich is een heel andere vraag dan de afwerking/inrichting van een nieuwbouwwoning. Als het om sec een verhuizing gaat, dan laat ik dit topic open, maar inrichting/afwerking kan prima gevonden worden in het projecttopic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Niet online
Sluit het maar, ik heb wel een aardig idee nu..

• lmno31
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:54
25k lijkt me erg weinig. Hieronder onze opsomming voor onze vrijstaande woning van €337.000 VON

Uitbouw => 16.500
keuken => 16.000
badkamer => 6.000
tegels badkamer, hal en toilet => 3.500
Electricien incl. zonnepanelen => 10.000
dubbele tuindeuren => 850
realisatie 2 slaapkamers op zolder => 7000
vloeren 3 verdiepingen => 9000

dit is al bijna 70k en dan ben ik vast nog wel wat klein spul vergeten.

D50|Sigma 18-50|Sigma 70-300-APO

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:59

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True