Toon posts:

Nieuwe SSD in computer

Pagina: 1
Acties:

• Richardlol
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09-2019
Beste Tweakers,

Niet heel veel verstand van SSD's dat blijkt maar.. moederbord MSI Z97 Gaming 5 en heb nu een Samsung evo 960 van 250gb en een 1TB harde schijf SataIII schijf in mijn computer zitten. De 960 werkt wel maar niet op zijn optimale snelheid weet ik nu :P

Graag wil ik mijn tweede schijf vervangen door ook een SSD van een grote tussen de 500 en 1000gb. Ik zat te denken aan een Samsung evo 850 of iets daarop lijkend. Is dit mogelijk te combineren of hebben jullie advies voor bepaalde SSD's?

Met vriendelijke groet,

Richard Sterk

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Richardlol Hoezo, wat voor performance haal je dan met de 960?

[Voor 12% gewijzigd door Room42 op 18-09-2018 13:19]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:14
De 960 werkt wel maar niet op zijn optimale snelheid weet ik nu :P
?

Verder gewoon een 850 Evo of de MX500 pakken. De MX500 is over het algemeen goedkoper en net zo goed.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:49
Een ssd erbij is geen probleem. Doe deze wel in sata 1 t/m 4 op het moederbord omdat sata 5 en 6 uitgeschakeld zijn nu je de M2 in gebruik hebt.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:20
die 860 zou gewoon op max snelheid moeten werken

Echter zoals hierboven aangegeven,zorg dat de ssd in de juiste S-ATA poort zit.

Er zitten 2 controllers voor S-ATA op dat mobo, zorg wel dat je een Intel S-ATA auuisluiting gebruikt!

[Voor 66% gewijzigd door freaky35 op 18-09-2018 13:22]

• Uszka
Een 860 wel, een 960 EVO niet in een M2 slot welke op PCIe 2.0 x2 loopt. Dan zit je aan max 1200 MB/s ofzo.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 12:45
Richardlol schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:13:
Beste Tweakers,

Niet heel veel verstand van SSD's dat blijkt maar.. moederbord MSI Z97 Gaming 5 en heb nu een Samsung evo 960 van 250gb en een 1TB harde schijf SataIII schijf in mijn computer zitten. De 960 werkt wel maar niet op zijn optimale snelheid weet ik nu :P

Graag wil ik mijn tweede schijf vervangen door ook een SSD van een grote tussen de 500 en 1000gb. Ik zat te denken aan een Samsung evo 850 of iets daarop lijkend. Is dit mogelijk te combineren of hebben jullie advies voor bepaalde SSD's?

Met vriendelijke groet,

Richard Sterk
Hoezo werkt die niet op optimale snelheid? Hoe heb je dat vast gesteld?

Heb je Samsung Magician geinstalleerd al? Heb je al Overprovisioning ingesteld? Heb je al Rapid Mode al aangezet? Heb je gecontroleerd of hij wel op de snelste SATA poort zit in je computer?

Ik zie zoveel punten waaruit niet duidelijk is waarom je zegt dat hij niet optimaal presteert.
Graag deze verduidelijken voordat wij je verder kunnen helpen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Richardlol
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09-2019
Volgens Magician haalt hij 838/815 dus absoluut niet optimaal. Ligt inderdaad aan wat Uszka zei hierboven. Het precieze weet ik er ook niet van.. anders had ik hem in ieder geval nooit gekocht. Rapid mode doet het niet / is niet supported geeft ie aan en de over provisioning staat op 10%.

Ik wil dus weer niet dezelfde fout maken of een ssd kopen die niet past :)

Maar een 850 moet lukken dus en naar welke aansluiting moet ik dan precies kijken?

• Uszka
850 is oud en 860 is tov een MX500 10% duurder. Neem daarom de MX500 2,5" SATA product: Crucial MX500 2,5" Deze sluit je aan op een van de sata aansluitingen op het moederbord waar nu ook je hdd in zit.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-03 19:35
Kleine opmerking, als gewone gebruiker/gamer ga jij niet eens ooit een 500mb/sec uit je systeem trekken. Alleen met syntetische benchmarks/programmatjes is dat het geval. Voor de standaard consument zijn de M2 SSDtjes bijna altijd zwaar overkill.
Verder gewoon een 850 Evo of de MX500 pakken. De MX500 is over het algemeen goedkoper en net zo goed.
Het verschil ga jij inderdaad niet merken. Ik kan het al haast niet met mijn M2 960EVO die wel op volle bak draait of een langzamere gewone ssd van "maar" 500 mb/s

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Een SSD is geen processor, moederbord of geheugen - en aankoopadviesvragen horen sowieso in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee