Toon posts:

Triple monitor, advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-03 20:17
Hallo,
Allereerst bedankt voor het tijd nemen om dit topic door te lezen :D

Ik zit al een lange tijd te zoeken naar nieuwe monitoren voor mijn setup en ik kom er eigenlijk niet zo goed uit.
Ik ben eigenlijk van plan om een triple monitor setup te kopen, maar ik loop tegen een paar dingen aan.
Ik heb gekeken naar 3x een 1080p 144hz monitor omdat dit mij het mooiste lijkt omdat ik het voornamelijk zal gebruiken voor gamen, dus daarom leek
mij 1080p144hz beter dan 1440p60hz (correct me if i'm wrong). Het is niet echt mijn bedoeling om games op 3 schermen tegelijk te spelen, maar gewoon op het middelste scherm.
Echter wil ik wel 3 dezelfde monitoren hebben als ik een triple monitor scherm neem. Ik denk wel nog af en toe een racing game op de 3 schermen tegelijk te gaan spelen, dus die optie wil ik wel open houden.
Ik zat te denken aan deze monitor: pricewatch: AOC G2590PX Zwart
Momenteel heb ik een rx 480, met maar 2 displayporten (en 2x hdmi) waardoor ik dus maar op 2 van de 3 schermen de 144hz kan gebruiken.

Dit zijn eigenlijk mijn opties, dus elk advies is echt van harte welkom:

- 3x bovengenoemde 144hz monitor.

- 3x een monitor van 60hz (bijvoorbeeld deze pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart ) , omdat mijn rx480 waarschijnlijk niet de 144hz haalt, en omdat deze maar 2x displayport heeft.

- 3x bovengenoemde 144hz en mijn videokaart upgraden (eentje met 3x displayport, de 1070 bijvoorbeeld) zodat ik beter de 144hz kan bereiken en ook op alle 3 de schermen. Echter kan ik dan geen gebruik
maken van de freesync.

Ik heb niet echt een budget vastgesteld. Ik wil sowieso geen hele dure monitoren, omdat dat mijn inziens niet waard is, en omdat ik momenteel op een goedkoop 1080p 60hz scherm speel pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart en elke upgrade
dus als erg groot voor mij zal zijn. Maximaal wel 250 per monitor, dus 750 intotaal, maar ik heb liever een
goede prijs/kwaliteit verhouding dus als iemand me kan overhalen om een veel goedkopere (zoals de 3x 1080p60hz, 400 euro) in totaal, of een iets duurdere monitor dan kan dat wel het overwegen waard zijn.
Ik wil eigenlijk niet die 300 euro extra uitgeven als ik er niet een groot voordeel uit haal.
Ik noemde ook het upgraden van mijn videokaart, dat wil ik wel doen als dat veel voordeel heeft, maar dat staat buiten het budget voor
de monitor :D

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 00:42
3 maal dezelfde monitor ga je in de praktijk weinig meerwaarde van hebben en gaat je wel heel veel extra euros kosten als ze 144hz moeten zijn.

Ik zou 2 normale 60hz monitoren nemen en 1 144hz gaming monitor. Neem er dan 1 of 3 losse monitor armen bij (~€35 p/s op amazon), zodat je je middelste monitor naar je toe kunt trekken voor intense games, en veel ruimte onder je monitoren vrij maakt. Weet niet of je daar al aan gedacht had. Ik wil nu niet meer terug. Heerlijke setup en betaalbaar.

En prik er een oude mid range kaart naast als je outputs te kort komt voor je zij-monitor(en). Ik weet niet of een RX 480 afgezien van de connectoren uberhaupt meer dan 2 signalen geeft. Mijn 760 niet.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ok, elk advies is welkom? begin met dit budget en RX480 niet aan een triple setup.

3x 1920*1080 = 5760*1080 = 6.220.800 pixels (4K = 8.294.400 pixels, 1440P 3.686.400)
Je kan met die kaart niet eens één 1440P zelfs maar in de buurt krijgen van de 144Hz, en jouw beoogde setup moet dan 1,69* zoveel pixels aansturen....

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooie topicstart, maar deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Ik verplaats even.

Move VB -> CAA

Soittakaa Paranoid!

• JobScherp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-03 15:44
zion schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:06:
Ok, elk advies is welkom? begin met dit budget en RX480 niet aan een triple setup.

3x 1920*1080 = 5760*1080 = 6.220.800 pixels (4K = 8.294.400 pixels, 1440P 3.686.400)
Je kan met die kaart niet eens één 1440P zelfs maar in de buurt krijgen van de 144Hz, en jouw beoogde setup moet dan 1,69* zoveel pixels aansturen....
Er staat toch duidelijk dat hij de meeste games gewoon op één scherm wil gaan spelen en daar is die kaart in principe goed genoeg voor. Racegames op 3 schermen gaat 'm dan inderdaad echt niet worden, zal je naar de 1080Ti of nieuwe generatie kaarten moeten.

Overigens kun je overwegen om voor je middelste monitor een 1440p 144hz aan te schaffen. Dat is een stuk toekomstbestendiger, van 3 Full HD schermen ga je misschien spijt krijgen. Je zult er tenslotte waarschijnlijk nog wel even mee moeten doen.

Ook daar heb je dan overigens wel een nieuwe kaart voor nodig.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
JobScherp schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 01:14:
Er staat toch duidelijk dat hij de meeste games gewoon op één scherm wil gaan spelen en daar is die kaart in principe goed genoeg voor. Racegames op 3 schermen gaat 'm dan inderdaad echt niet worden, zal je naar de 1080Ti of nieuwe generatie kaarten moeten.

Overigens kun je overwegen om voor je middelste monitor een 1440p 144hz aan te schaffen. Dat is een stuk toekomstbestendiger, van 3 Full HD schermen ga je misschien spijt krijgen. Je zult er tenslotte waarschijnlijk nog wel even mee moeten doen.

Mooi verhaal, lekker kort..... :z

Even in stukjes breken, ok?
"Er staat toch duidelijk dat hij de meeste games gewoon op één scherm wil gaan spelen en daar is die kaart in principe goed genoeg voor. Racegames op 3 schermen gaat 'm dan inderdaad echt niet worden, zal je naar de 1080Ti of nieuwe generatie kaarten moeten."
Van dhr Wessel22 (TS):
"Het is niet echt mijn bedoeling om games op 3 schermen tegelijk te spelen, maar gewoon op het middelste scherm." Echter wil ik wel 3 dezelfde monitoren hebben als ik een triple monitor scherm neem.
Ik denk wel nog af en toe een racing game op de 3 schermen tegelijk te gaan spelen, dus die optie wil ik wel open houden.
"Overigens kun je overwegen om voor je middelste monitor een 1440p 144hz aan te schaffen. Dat is een stuk toekomstbestendiger, van 3 Full HD schermen ga je misschien spijt krijgen. Je zult er tenslotte waarschijnlijk nog wel even mee moeten doen."
Van dhr Wessel22 (TS):
"Het is niet echt mijn bedoeling om games op 3 schermen tegelijk te spelen, maar gewoon op het middelste scherm." Echter wil ik wel 3 dezelfde monitoren hebben als ik een triple monitor scherm neem.
Ik denk wel nog af en toe een racing game op de 3 schermen tegelijk te gaan spelen, dus die optie wil ik wel open houden.
No sh*t Sherlock..... dus behalve mij afzeiken omdat ik hem goed advies geef, heb jij hem net al het advies gegeven waarvan hij zelf al zei dat hij het niet wilde..... _/-\o_

Oftewel: je hoeft niet persé te reageren als je geen nuttige informatie voor de TS hebt....

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-03 20:17
eagl0r schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:48:
3 maal dezelfde monitor ga je in de praktijk weinig meerwaarde van hebben en gaat je wel heel veel extra euros kosten als ze 144hz moeten zijn.

Ik zou 2 normale 60hz monitoren nemen en 1 144hz gaming monitor. Neem er dan 1 of 3 losse monitor armen bij (~€35 p/s op amazon), zodat je je middelste monitor naar je toe kunt trekken voor intense games, en veel ruimte onder je
monitoren vrij maakt. Weet niet of je daar al aan gedacht had. Ik wil nu niet meer terug. Heerlijke setup en betaalbaar.

En prik er een oude mid range kaart naast als je outputs te kort komt voor je zij-monitor(en). Ik weet niet of een RX 480 afgezien van de connectoren uberhaupt meer dan 2 signalen geeft. Mijn 760 niet.
Dat is inderdaad wel een goede optie, die bovengenoemde AOC G2590PX heeft ook een 75-hz versie die 100 euro goedkoper is pricewatch: AOC G2590VXQ Zwart
Ze lijken exact op elkaar, echter lees ik op internet dat veel mensen problemen hebben met schermen die een verschillende refresh rate hebben(op windows 10), dat de 144 monitor dipt naar de 60hz van de tweede monitor. (weet niet of jij dit ook zo ervaart en of dit ook meer regel dan uitzondering is?)

Geen slecht idee, maar ik denk dat het qua kosten niet veel uitmaakt, want voor 2x dat 75-hz scherm en 1x die van 144hz kom je op ongeveer 500 euro + een monitor stand is toch al wel 600 euro :/
Ik heb overigens nog een andere monitor gevonden: pricewatch: AOC C24G1 Rood, Zwart heeft wel veel overeenkomst met de G2590PX, echter 30 euro goedkoper en VA-paneel (600 euro voor 3 stuks dus, weet
niet of een va-paneel veel voordelen/nadelen heeft tov TN, de kleuren en helderheid laten nog wel wat te wensen over bij dat VA paneel als ik een video-review kijk van deze monitor).
JobScherp schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 01:14:
[...]

Er staat toch duidelijk dat hij de meeste games gewoon op één scherm wil gaan spelen en daar is die kaart in principe goed genoeg voor. Racegames op 3 schermen gaat 'm dan inderdaad echt niet worden, zal je naar de 1080Ti of nieuwe
generatie kaarten moeten.

Overigens kun je overwegen om voor je middelste monitor een 1440p 144hz aan te schaffen. Dat is een stuk toekomstbestendiger, van 3 Full HD schermen ga je misschien spijt krijgen. Je zult er tenslotte waarschijnlijk nog wel even mee
moeten doen.

Racegames hoeft ook echt niet op 144hz, dat is mijn bedoeling ook niet.
Ik weet ook dat ik echt beter een 1440p 144hz aan kan schaffen, echter zit ik dan weer dat ik niet 3 dezelfde schermen kan kopen (vanwege de prijs), dus dat is nu ook een beetje mijn dilemma...
Een nieuwe kaart zal ik vroeg of laat toch wel een keer moeten doen, wellicht tijdens black friday over 2 maanden een leuke aanbieding.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik denk dat je toch moet kijken naar 3 dezelfde monitoren. Op die manier krijg je minder last van verschillen in refresh rate bij langdurig gebruik. Verder kijkt het ook veel rustiger als je alles op hetzelfde formaat ziet, in plaats dat het verspringt tussen de schermen. Bij gaming is dit echt iets wat op gaat vallen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag van wokeness! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wessel22 schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:28:
Het is niet echt mijn bedoeling om games op 3 schermen tegelijk te spelen, maar gewoon op het middelste scherm.
Waarom wil je 3 schermen, voor af en toe die race game?
Wat voor games speel je voornamelijk?
Bieden 144Hz schermen daarin een groot voordeel?
Is een ultrawide scherm een idee?

[Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-09-2018 13:41]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee