Hallo allen,
Na mijn huidige laptop al 9(!) jaar lang in gebruik te hebben, en een standaard pc te duur te vinden in de winkel, vind ik het eens tijd worden om zelf een pc te gaan bouwen. Al kan ik jullie hulp daarbij erg goed gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
80% voor gamen. 15% voor Photoshop en grafisch design. En nog eens 5% voor internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn totaalbudget voor alles was 800 euro, maar daar zit ik nu al behoorlijk overheen aangezien er ook nog een scherm bij komt en een toetsenbord. Het zou daarom fijn zijn dat ik niet meer hoef uit te geven dan dat ik nu met deze setup wil gaan doen
Waarom de keus voor deze componenten?
Ik heb me veel ingelezen op wat de beste keus zou moeten zijn. Ik heb me voornamelijk laten leiden door Tweaker BBGs Desktop, van de Gamelines van de winkel CD-romland en uiteraard door vele topics hier op Tweakers.
Ik heb nog enkele vragen
1. Ik ben vooral bang dat sommige systemen niet goed met elkaar werken. Heb ik componenten gekozen die niet met elkaar samenwerken?
2. Passen alle onderdelen in de gekozen Micro ATX behuizing die ik heb gekozen?
2. Heeft de voeding genoeg wattage om het aan te kunnen?
3. Is de Kingston A400 SATA de betere keus of is een ander merk beter in dezelfde prijsklasse?
4. Is de Intern geheugen kaart de betere keus, of zijn anderen beter?
5. Nog punten wat ik wellicht ben vergeten?
Alvast bedankt voor het helpen!
Na mijn huidige laptop al 9(!) jaar lang in gebruik te hebben, en een standaard pc te duur te vinden in de winkel, vind ik het eens tijd worden om zelf een pc te gaan bouwen. Al kan ik jullie hulp daarbij erg goed gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
80% voor gamen. 15% voor Photoshop en grafisch design. En nog eens 5% voor internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn totaalbudget voor alles was 800 euro, maar daar zit ik nu al behoorlijk overheen aangezien er ook nog een scherm bij komt en een toetsenbord. Het zou daarom fijn zijn dat ik niet meer hoef uit te geven dan dat ik nu met deze setup wil gaan doen
Waarom de keus voor deze componenten?
Ik heb me veel ingelezen op wat de beste keus zou moeten zijn. Ik heb me voornamelijk laten leiden door Tweaker BBGs Desktop, van de Gamelines van de winkel CD-romland en uiteraard door vele topics hier op Tweakers.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 164,- | € 164,- |
| 1 | ASRock B450M Pro4 | € 77,05 | € 77,05 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 D5 6G (rev. 1.0) | € 282,50 | € 282,50 |
| 1 | Fractal Design Meshify C Mini | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB | € 67,51 | € 67,51 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Kingston A400 480GB | € 74,- | € 74,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 856,91 | |
Ik heb nog enkele vragen
1. Ik ben vooral bang dat sommige systemen niet goed met elkaar werken. Heb ik componenten gekozen die niet met elkaar samenwerken?
2. Passen alle onderdelen in de gekozen Micro ATX behuizing die ik heb gekozen?
2. Heeft de voeding genoeg wattage om het aan te kunnen?
3. Is de Kingston A400 SATA de betere keus of is een ander merk beter in dezelfde prijsklasse?
4. Is de Intern geheugen kaart de betere keus, of zijn anderen beter?
5. Nog punten wat ik wellicht ben vergeten?
Alvast bedankt voor het helpen!